Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 19 ... 169 170
sprintgeit

'@vasnd
Je kan ook op andere paarden gokken en met Porte juist geen risico nemen tov andere 'semi-wielerkenners'

Ab Normaal

Voor mij de meest onberekenbare factor is of de kleppers in de bergen ook gaan strijden om de etappezege, of toch vooral naar elkaar kijken en hun wedstrijd in de wedstrijd fietsen en de vluchters de ruimte geven om te strijden voor de zege.

Van de sprintetappes weet je iig zeker dat ze in een sprint eindigen.

Spobi

Yates of van Avermaet?...

sprintgeit

'@Spobi,

Als jij al 11 klassementsrenners hebt en 0 type v Avermaet zou ik zeggen v Avermaet. Als dat omgekeerd is zou ik zeggen Yates. Zonder een verhaal erbij kunnen we er niet zoveel mee.

Vraagje voor de rest. We weten dat Landa er zometeen opkomt. Gezien zijn Giro vorig jaar, natuurlijk een renner met veel potentieel als Froome vroeg het geel pakt. Voor hoeveel zouden jullie hem maximaal kopen?

Poeksel

Simon Yates.
1.5M

Laatst gewijzigd
Noud89

'@sprint geit

Dat is een beetje afhankelijk van de plek die je voor Lands verwacht in de trein. Ikzelf geef er niet veel aan uit want ik verwacht behalve froome ook zeker Thomas voor hem. En dan zou het me ook niet verbazen als in sommige etappes Poels en/of Henao nog na Landa in de trein komen. Maximaal 1 miljoen voor mij dus.

martijn2308

Als jullie top 12 van het eindklassement moeten voorspellen voor wie zouden jullie dan gaan?

Ab Normaal

'@Martijn
10 mensen tien meningen. Dat kun je zelf toch ook wel bepalen? Doe iets meer moeite en lees deze thread door en de namen worden genoemd.
Ik word een beetje moe van dit soort vragen. Snap niet dat mensen aan een pooltje mee willen doen maar niet de moeite doen om zich in te lezen. Het puzzelen is juist het leukste.

sprintgeit

'@Noud89
Toch is het wel bizar dat iemand die in de Giro als 1 van de 2 grote favorieten start, nu alweer onder Thomas geschaald wordt. Zeker omdat Thomas tot vorig jaar juli nou niet echt als klassementsman bekend stond (Toegegeven, Landa teert ook wel voor een groot deel op de Giro van vorig jaar).

Ik denk zelf wel dat 1 van de knechten van Froome in de ploeg een goede zet kan zijn gezien de kans dat hij na etappe 9 al geel draagt. De vraag is dan wie. Als Landa 2 mln of minder kost is hij in mijn ogen wel interessant.

shyguy

'@ Ab dat heb ik dus ook, als je (serieus?) aan een poule mee wilt doen mag je je er ook wel (een beetje) in verdiepen.
Kijk naar de voorbereidingen van de laatste tijd en de koersen die nu nog bezig zijn en trek je (EIGEN) plan.

Steeds weer de vraag moet ik A nemen of B, en wie zouden jullie opstellen ... Volgens mij hebben vele een team met 0,0 eigen inbreng.

Als we nu even de eerste 12 van het AK gaan voorspellen, doen we morgen de eerste 12 van het sprintklassement.

Ab Normaal

'@sprintgeit
Aan de ene kant wel, aan de andere kant ook weer niet omdat Sky er om bekend staat dat ze pieken op het juiste moment tot kunst hebben verheven.
Volgens mij is de tourploeg daar al maanden bekend en zijn die allemaal klaargestoomd om daar te pieken.
Landa niet, daarom verwacht ik dat hij 1 van de wagonnetjes is, maar zeker niet de laatste.

Rolfo

Met in je achterhoofd dat een knecht van Froome al punten meepakt vanaf (laten we zoals sprintgeit zegt) etappe 9. Wat vinden jullie van deze hersenbreker.

Aru plus Poels
Of Van Garderen plus Porte voor hetzelfde geld

Met beide invulling neem je een potentieel risico voor veel of weinig punten

Ab Normaal

'@Shyguy
Lol. Het enige klassement wat ik dan wél weer leuk vind om hier te bespreken is het bergklassement.
Daar begrijp ík dan weer niks van. Als ik klassementrenner van de tweede garnituur was ging ik voor de bollen i.p.v. 3 weken gefocussed zijn, zo lang mogelijk aanhangen en met hangen en wurgen een 9e plaats in het AK in de analen bijschrijven.
Wie herinnert zich de 9e plaats van Brajkovic in 2012, de 9e van Navarro in 2013, de 9e van Ten Dam (behalve de Nederlanders) in 2014 of de 8e van Frank vorig jaar.
De bolletjestrui is een echte trofee. Als Frank, Navarro, Ten Dam of Brajkovic die had gewonnen, had ik het echt wel geweten.

Dus: wie zijn de favorieten voor de bollen? ;) Heeft er iemand zich uitgesproken over dit doel?

Ab Normaal

'@Rolfo
Het zijn allemaal gokjes.
Aru kan de iedereen uit het wiel fietsen of hopeloos door het ijs zakken.
Dat laatste kan hij al doen in de eerste serieuze etappe waardoor hij zoveel ruimte krijgt dat hij 3 etappes op zijn naam schrijft later in de race, of in één van de laatste etappes en daarvoor steeds achter de grote drie eindigen.
Je weet het gewoon niet. Gokken op de tweede categorie (Pinot, Bardet, Porte, Van Garderen en noem ze allemaal maar) is zoals ik al zeg, gokken.
Het heeft dus niet zoveel zin om te vragen wie je moet nemen. Daar krijg je alleen maar spijt van. Je kunt beter je eigen instinct volgen.
Als het dan mis gaar heb je minder spijt dan wanneer je eigenlijk iemand wilde nemen, dat niet gedaan hebt vanwege advies hier, en die renner die je wilde nemen de pannen van het dak fietst.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Ik denk dat de Sky-train net als vorig jaar in wisselende formatie zal verschijnen. Vorig jaar bleek Porte in het begin en eind goed, zakte Thomas er de laatste bergritten door en bleek Wout Poels de laatste week de beste man naast Froome. Thomas, Landa, Poels en Henao (die ook mee gaat verwacht ik) lijken me dermate aan elkaar gewaagd dat een vaste volgorde in alle bergritten me zou verbazen.

Kingstown

'@Ab:

Moncoutié is natuurijk de favoriet voor de bollen. ;)

Door de veranderde puntentelling is het bijna niet meer te doen om je daar specifiek op te richten en is het vaak een klassementsman die het in de schoot geworpen krijgt. Ik zie DD het wel als doel hebben, maar als de echte bergen opdoemen dan zal het wel uit zijn met de pret.

Rolfo

'@Ab Normaal
Het leukste vind ik (zoals zovelen met mij) het puzzelen aan je formatie vooraf.
Door een aantal van jullie ga ik iedere keer weer twijfelen aan mijn opstelling, wat het weer des te leuker maakt.
Zelf heb ik weinig vertrouwen in Aru, maar het welbekende in het wiel hangen van Porte plus zijn slechte dag maakt het er niet makkelijker op:).

Ik neem hem zelf waarschijnlijk niet mee, maar ik hoop eigenlijk dat Contador top is en iedereen de moeder fietst:).

De bollen is ieder jaar de grootste gok die je kan nemen, zelf heb ik het idee dat Roland een goede keuze is (al blijf ik het de meest onsympathiek renner uit het peloton vinden dus voor mij gaat hij niet mee).

Shittylegs

'@ Rolfo

Wat dacht je van Voeckler dan? :p

Zelf ben ik erg benieuwd of jongens als Porte en Pinot hun vorm die ze dit voorseizoen hebben laten zien ook in de tour laten zien. Mijn gevoel zegt; wie goed is in het voorseizoen, is ruk in de tour...

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@ Rolfo:

Hou er rekening mee dat de beslissende bergritten nog heel ver weg zijn.
Aru mag nu dat niet in vorm zijn, maar dat was Nibali voor de Giro ook niet op een vergelijkbaar tijdstip.

Ab Normaal

'@King
En Aru heeft toch de beentje wel getest in de Dauphiné hoor.
Ik vond dat best indrukwekkend.

Vind nog steeds dat veel mensen die voorbereidingskoersen overschatten.
Sommige kunnen best mee maar laten bewust lopen.

Laatst gewijzigd
nasibal

De 'Knechten-van-Froome'-casus is een hele interessante waar ik zelf ook mee aan het spelen ben.

Alleen al de 8 teampunten per etappe + de 24 punten wanneer Froome de trui ook naar Parijs meeneemt zijn goud waard. Immers, slechts 3 etappes die 8 punten mee pakken + die 24 staat al bijna gelijk aan etappewinst. Ook hier geldt weer het aloude adagium:

Als je teampunten wil pakken moet je een renner opstellen

De meest ideale etappes zijn de 1 of 2 bergetappes die Froome standaard pakt om uit te halen. ALs hij die wint + geel dan levert dat 18 punten op. Gelijk aan een 12e plek. Als de betreffende knecht dan ook nog eens top 20 rijdt (laten we zeggen, 15e) dan pakt hij nog eens 12 punten extra. Brengt het totaal op 30 punten. Gelijk aan een 6e plek. Simpelweg gezien je 9 renners opstelt per etappe gaan er drie renners per definitie al minder dan die 30 punten scoren. Je zou dus zelfs kunnen zeggen dat de knecht in die etappe maar 4 punten (= 19e plek) hoeft te halen om een plek als '9e renner' te rechtvaardigen. Al helemaal als je bedenkt dat sommigen alternatieven in je 20-koppige selectie net zo goed de kans lopen om niet in de top 9 van de etappe te eindigen. Maar welke knecht pak je dan? En wie laat je in de betreffende etappes dan thuis voor hem? Deze vraag gaat al helemaal op in de andere bergetappes waar Froome niet wint. (Plus de tijdritten, waar er voor de etappewinnaar geen teampunten vergeven worden).

Een andere optie is om teampunten te 'oogsten' in etappes waar je sowieso geen 9 scorende renners voor hebt. Denk aan sprintetappes als je geen 9 sprinters hebt. Of overgangsetappes die sowieso in een vlucht eindigen. Dan kan je kiezen om gewoon de goedkoopste Sky renner mee te nemen voor 750k en in dat soort etappes op te stellen. Maar gelet op die 750k, kan je die niet zo investeren dat je aan het einde van de rit meer punten pakt dan die skyknecht die je alleen voor de teampunten meeneemt?

Ik weet zeker dat enkele SKY-namen hoog gaan eindigen in het 'totale aantal punten'-klassement. Of ze ook redelijkerwijs voldoende op te stellen zijn om ook het benodigde deel van die punten daadwerkelijk op te rapen is voor mij nog de vraag.

Niballie

'@nasibal

Klinkt mooi, maar als Froome de trui pas laat pakt heb je er geen zak aan. Dat had ik zelf bijvoorbeeld in de Giro met knechten van Nibali. Doordat hij de trui pas op het laatst pakte, waren er tien betere keuzes dan knechten per etappe (afgezien van de ritten aan het begin, waarbij Fuglsang zelf nog punten pakte, o.a. een keer tweede). Iemand moet langer in een trui rijden om het aantrekkelijk te maken. Zo haalde ik met Verona ontzettend veel punten binnen door de etappeoverwinningen en truien van zijn ploeggenoten. Toen Kittel het roze pakte kreeg ik 24 punten voor Verona (roze+rood+etappe). Dus ook het kiezen van de juiste knechten van het juiste team is zo een leuke afweging. Die hoeven niet per se van de eindwinnaar te komen. Etixx is dan wel weer een aardige optie, met de eerste twee etappes in het achterhoofd.

Wicky

Rui costa, van Avermaet, Yates, Alaphilippe, Albasini, Gerrans, Kwiatkowski, etc zijn allemaal zo goedkoop dat het zonde is om ze niet te nemen. Maar het parcours is niet voor hun geschapen en de plekjes in het team zijn schaars en de dure renners passen beter bij het parcours...

shyguy

'@ nasibal; daar zit ik dus ook al een tijdje mee te stoeien ( 1 van de leuke dingen van het spel).
Dan weer wel wat meer knechten erin, team weer omgooien en paar goedkope aanvallers oid erin + upgraden van de knechten naar de 2.5/3 mln categorie.

Maar ja welke "knechten" van welk team pak je is ook nog een leuke puzzel, Astana/Tinkoff/Movistar zijn ook nog interessante opties, en daar staan ook enkele tussen die wel de nodige sporen hebben verdiend.
En dan is er nog een ander team met, mijn inziens, veel aantrekkelijke niet al te dure mannekes die qua teampunten en individueel het nodige binnen kunnen harken.

Keuzes, keuzes, keuzes ....

nasibal

'@Allieballie

Helemaal mee eens. Als Froome de trui laat pakt, de bewuste etappes niet wint of zelfs uitvalt is het het helemaal niet waard. Ik ging alleen door op de mensen die zeiden dat het wel eens interessant zou kunnen zijn áls Froome de trui vroeg pakt. Ergo, er aan die voorwaarde is voldaan.

Dat Nibali gezien het parcours van de Giro, de kwaliteiten van Nibali zelf en de aanwezige ander renners vroeg in de Giro het roze zou pakken lijkt mij overigens sowieso een wat overschatte keuze van je geweest. De etappes waar hij écht het verschil kon maken om die trui te pakken kwamen pas later in de Giro. "Achteraf praten" is makkelijk, maar daar heb je m.i. toch sowieso een steekje laten vallen.

Bij Froome ligt dat deze Tour anders. Die gaat in etappe 2 al bij de top 3 van de favorieten (dus niet per sé van de etappe) rijden, waardoor hij eigenlijk al geen tijd meer goed hoeft te maken op de rest. Hij zou dan zomaar in etappe 7 al de trui kunnen pakken, als hij jongens als Valverde, Martin en Alaphilipe (die in etappe 2 waarschijnlijk voor hem eindigen) er voldoende af weet te rijden op de Aspin. Daarna komen er nog een hoop bergetappes en in het allerslechtste geval pakt hij in de tijdrit (etappe 13) het geel. Als je al 9 sprinters bi je hebt is de vraag of die er nog alle 9 zijn op dat moment en of ze allemaal meedoen om de prijzen. Van je klimmers zijn er mogelijk ook al 1 of 2 uit-, of tegen-gevallen en verder zie ik in de resterende etappes een aantal vluchtersetappes. M.a.w: Zelfs als Froome in etappe 13 pas het geel pakt zie ik in alle resterende etappes nog wel een plausibele mogelijkheid om een knecht van Froome op te stellen. Dat zijn er in totaal 9. 9*8 (Stel, Froome wint geen etappe meer) + 24 = 96 punten.

De vraag die die dan vervolgens blijft hangen is: Zijn die 96 punten + de eventuele punten die de knecht nog op eigen houtje haalt, het (zijn budget, maar ook zijn plek in je 20-koppige selectie) waard. Als je ook rekening houd met het feit dat Froome zo maar ziek kan worden, uit kan vallen, of iets anders kan tegenkomen waardoor hij níet doet wat we van hem verwachten. Aan de andere kant, als Froome uitvalt, krijgen z'n knechten weer meer kans op eigen punten. Denk bijvoorbeeld aan Nieve die de top 10 in rijdt in de afgelopen Vuelta, na het uitvallen van Froome.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 19 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.