Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 20 ... 169 170
WCEendT

'@Nasibal
Als Froome de Tour niet wint heb je er helemaal geen zak aan ;).

Niballie

'@nasibal

Ja, het klopt dat het inderdaad plausibeler is dat Froome de trui vroeg pakt, dan dat Nibali dat had gedaan in de Giro. Toch had ik van Fuglsang en Kangert bijvoorbeeld gehoopt op goede prestaties in, of vlak achter, het groepje favorieten. Fuglsang ging vrij goed en leverde dan ook de nodige punten, maar Kangert viel tegen. Toen hij in de aanval was, moest hij wachten, net als Scarponi en in de tijdrit, waar ik 'm ook wel top tien had verwacht, kon hij door de natte omstandigheden niet voluit gaan, net als vele anderen overigens. Ik had ze dus wel gekozen om het feit dat ze zelf ook wel punten zouden binnenharken, maar dat is niet gebeurt. Helaas. Dus steekje laten vallen of een beetje pech? Zeg het maar. Hetzelfde geldt in de Tour voor de teamgenoten van Froome. Achteraf zullen we het weten...

raymankapeens

Iemand nog tips voor 500k juweeltjes? ;-)
Naast held Geschke natuurlijk

Laatst gewijzigd
joenique

Eventueel Roelandts ? Teampunten als greipel wint; en als lead-out top 20 in sprints?
Nuja ik zou hem kiezen als ik te weinig sprinters heb

ONCE

Jongens er moeten nog zat renners opkomen voor 500k

Ab Normaal

'@allieballie
Het feit dat Kangert in Trentino vol voor eigen kans mocht gaan was al een voorbode dat hij 100% in dienst van Nibali zou gaan rijden.
Van sommige renners en sommige ploegen weet je dat gewoon vooraf al.

Niballie

Klopt, maar hij had alsnog potentie om zelf puntjes te harken.

Voor 500k: Vichot? Buchmann? Fonseca? Of Lindeman?!

raymankapeens

Trouwens net nog een bug ontdekt in Scorito ;-)
Weet niet of ik die durf te gebruiken
Wie weet met een 2e account haha

Heb al even gevraagd of ze net als Facebook geld geven voor gevonden bugs maar helaas :P

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Allieballie
Fonseca komt denk tekort om echt mee te doen in de heuvelspurts/spurts na zware etappe's, maar het is zomaar iemand die kan verrassen voor ene top 5-10 na een lange zware dag in de sprint.

@Rayman
Nu ben ik nieuwsgierig!

Laatst gewijzigd
jort101

Verwachten jullie nog iets van Ludvigsson? Misschien ook een handige 500Ker

Laatst gewijzigd
Goozbabs

Ludvigsson heeft een goede tijdrit. Zou hoge ogen kunnen gooien tijdens de tijdrit, maar voor de rest zie ik hem niet veel punten pakken.

snoek1974

'@ Sjappie

Als je ziet welke sprinters er mee doen voor Bijv etappe 1 , Dan kan ik me voorstellen dat Sagan zich spaart voor Bijv etappe 2 aangezien die in een vlakke sprint normaal te kort komt om te winnen , het zit weliswaar niet in zijn karakter , dus daar moet je maar op hopen .

Er zijn ook sprinters die standaard sprinten voor de ereplaatsen en goedkoop zullen zijn , zeg maar zoals Zabel en Porsev in de giro ( waren 1,25 Miljoen bij mekaar) .

Las ergens dat iemand opperde om Sagan in de Bergen op te stellen als Contador Geel heeft , Majka de bolletjes trui en Sagan de Groene maar dat is wel erg speculeren en je kan om deze redenenen bijv Kreuzinger in je selectie opnemen , maar 1 Miljoen en rijdt misschien nog paar keer top 20 in de Bergen.

Maar blijf ook puzzelen

xShanty

Ik doe voor de 3e keer mee op scorito en ben me er nu echt in aan het verdiepen (de giro was al een stuk leuker dan de vuelta qua keuzes) maar heb alweer voor de 3e keer mijn ploeg volledig overhoop gehaald.

Andere rondes had ik uiteindelijk duidelijk tekort aan sprinters, maar volgens mij draaf ik nu weer de andere kant op, zie weinig echte koopjes bij de sprinters nog voor mijn gevoel.
Hoe verdelen jullie je budget tussen klimmers-sprinters? Momenteel is mijn sprintersbudget iets groter maar denk dat ik daar nog maar even in ga snijden..

Spiery

Wat denken jullie van Mollema? Is zo'n keelontsteking op tijd over, zodat hij fit aan de tour begint?

Niballie

Nee, denk niet dat het (veel) invloed heeft. Mollema gaat lekker aanklampen en harkt zich weer netjes naar een top tien plek.

jort101

Ik krijg EBH maar niet uit m'n hoofd.. Denk dat Dimension Data hem gaat uitspelen in bijvoorbeeld etappe 2 en de heuveletappes. En dat hij ook in de sprintetappes wel top 20/10 gaat rijden. En misschien dan een kandidaat voor de groene trui is (word)?

PeterPaprika

EBH in het groen lijkt me sterk. Ik zie hem Sagan 1op1 weinig kloppen en de etappes dat ze bij DD voor Cav gaan rijden en EBH dus waarschijnlijk niet mee zal doen gaat Sagan ook een stuk meer punten pakken dan hij.

ONCE

etappe 2 is ook te zwaar voor hem

zomaareens

Dat laatste weet ik niet..hij is weer goed hoor..

jort101

'@peterpaprika
Ik zeg ook niet dat hij de groene trui wint, maar dat hij MISSCHIEN wel aardig wat punten gaat halen.

Lage rugpijn

'@Jort: Waarom stel je hem niet gewoon op? :-)

jort101

'@rugpijn
Doe ik ook, mede omdat hij ook één van m'n favoriete renners is ;) en ik stel natuurlijk Cav ook op :) verder vertel ik niet al te veel over m'n team haha. Mijn team zal ik nog veel veranderen vrees ik..

Laatst gewijzigd
Cochapolla

Een vraagje

Eens de Scorito punten Tour 2015 bekeken en van Garderen en Porte scoorden beter dan vb. Bardet. Iemand die weet hoe dag komt? Als je Procycling bekijkt kwa uitslagen scoorden die eerste twee immers beduidend minder. Raar lijkt me. Iemand een idee?

WCEendT

'@Cocha
De ploegentijdrit + gele trui Dennis (als ik me het goed herinner)?

Kistemaecker

'@ xShanty

Gezien het parcours lijkt mij de keuze om meer sprinters of klassementsmannen te nemen redelijk om het even.

@ Cocha

k weet niet meer precies hoe Bardet z'n tour had gereden, maar een logische verklaring kan zijn dat je vanwege het puntentellingssysteem van Scorito weinig punten kan scoren met een renner die tóch top 10 rijdt. Dit gebeurt in een situatie wanneer een klassementsrenner wel heel stabiel rijdt (nooit een off-day), maar weinig top 20 noteringen neerzet in etappes. Je kan dan meer hebben aan een klassementsrenner die één dag volledig door het ijs zakt en vervolgens maar voor ritwinsten gaat.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.