Tsja, dat is een lastige natuurlijk, alhoewel hij daar natuurlijk ook altijd dat kleine kansje houdt om de rit te kapen (in de tijdrit). Is een lastige ja, naar aanleiding van deze berichtgeving en het gegeven dat Yates hogere noteringen heeft behaald dan Meintjes in de afgelopen Dauphiné (zowel AK als rituitslagen) besloten Meintjes te vervangen voor Kelderman. *** chauvinisme dat steeds weer opspeelt, nu maar hopen dat het eens goed uitpakt ;)
Het probleem bij albasini zit het hem in het feit dat gerrans en mathews in die etappes ook punten kunnen pakken. Hij eindigt altijd een paar etappes hoog. De vraag is dan welke en heb je hem dan in die etappe opgesteld. Bij albasini vind ik dat heel lastig te voorspellen. Heb hem twee jaar geleden meen ik ook in mn tourploeg gehad. En toen telkens de verkeerde etappe opgesteld
Zo nu heb ik alle reacties maar weer eens gelezen hier op het forum. Ik moet eerlijk bekennen dat er best wel wat interessante dingen worden geroepen hier. Na mijn geslaagde tour vorig jaar, ( de boeken van Mollema liggen nog in de verpakking op mijn kamer ) en de tour van enkele jaren geleden ( de boeken van Peter Winnen liggen ernaast :) ga ik nu weer een poging wagen om hoge ogen te gooien. Net even mijn team in elkaar gezet en eigenlijk was ik meteen tevreden. Aan jullie allen wens ik heel veel succes deze Tour de France.
Het mooie van Albasini is dat het zegmaar V. Avermaet is, maar dan voor de helft van de prijs, én een(kleine, maar altijd groter dan 0) kans op teampunten wanneer één van de andere Jokers uitgespeeld wordt of Matthews het opeens op z'n heupen krijgt. Daarbij zie ik hem er in etappe 5 bijvoorbeeld nog wél bij zitten en is het met V. Avermaet maar de vraag. Ook zal v Avermaet altijd meedoen, en is dát bij Albasini dan weer de vraag. Onder de streep verwacht ik dan wel weer eerder Albasini in een (succesvolle) vlucht in het (middel)gebergte dan een v. Avermaet.
Lang verhaal kort. Ik zou ze niet allebei meenemen, maar als je ergens geld moet sprokkelen is Albasini ipv v. Avermaet zeker geen belachelijke keuze.
Het valt me op dat er heel veel renners top 5 gaan rijden in de tweede etappe, hopelijk heb ik ze allemaal in mijn team. Volgens de afgelopen 52 pagina's moet dat onder andere zijn weggelegd voor Vuillermoz, Nibali, Van Avermaet, Alaphillippe, Vakoc, D. Martin, Dumoulin, Pantano, Costa, Gallopin, Valverde, Moreno, Je. Herrada, Matthews, Albasini, Gerrans, Yates, Barguil, Rodriguez, Froome, Henao, Landa, Poels, Kreuziger, Contador, Sagan en Boasson Hagen. Ik ben benieuwd.
Edit: Contador hieraan toegevoegd naar aanleiding van onderstaande post.
'@ nasibal: Dank je. Ik heb ze nu allebei...Laat me toch weer leiden door een tourspecial van 2 maanden geleden waarin een interview met Greg stond.....Die 2e etappe is een hoofdbreker want afgezien van de etappewinnar kan daar weleens een langdurige gele truidrager uitkomen....
Oja, in diezelfde tourspecial geeft de parcoursbouwer, thierry gouvenou , aan dat er met opzet veel afdalingen naar de finish in zitten. Ze willen voorkomen dat froome" de tour vanaf de eerste bergetappe in een ijzeren greep houdt"
Toen hinault nog meedeed zat er juist in de eerste week altijd een lange tijdrit zodat bernhard al stevig in het geel zat, apart volkje die fransen.
Scorito begint trouwens al zijn tol te eisen. Toen mij gisteren werd gevraagd" : zullen we sushi of thais bestellen" , schijn ik te hebben geantwoord: " doe maar sushi i.v.m. De teampunten..."
Ik post hier ook eigenlijk nooit, maar lees alles wel. Ook maar eens verandering in brengen.
Wat is jullie gedachtegang over etappe 2? Ik zie vooral de namen Alaphilippe en Dan Martin voorbij komen, maar ik geef Sagan hier eigenlijk misschien wel de meeste kans. De finale is een kopie van etappe 8 van vorig jaar in de tour, echter moet er na de Côte de la Glacerie nog zo'n 1 tot 1,5 kilometer gekoerst worden. Dit is eerst een stukje vlak en vervolgens nog een laatste 600 meter klimmen.
In etappe 8 van vorig jaar bleek Sagan al met de besten mee naar boven te kunnen en eindigde als 4e. Nu zie ik in de etappe van dit jaar het vlakke stuk aan het eind als voordeel voor Sagan, waar die een eventueel klein opgelopen gaatje weer dicht kan krijgen en tot slot het maximale te geven tot aan de finish. Hoe denken jullie hierover?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.