Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 52 ... 169 170
Pietje Precies

Inderdaad. De tijdrit is een flinke afstand. Zullen maar weinig lui zin hebben om daar volle bak te gaan.

yoeri

Tsja, dat is een lastige natuurlijk, alhoewel hij daar natuurlijk ook altijd dat kleine kansje houdt om de rit te kapen (in de tijdrit). Is een lastige ja, naar aanleiding van deze berichtgeving en het gegeven dat Yates hogere noteringen heeft behaald dan Meintjes in de afgelopen Dauphiné (zowel AK als rituitslagen) besloten Meintjes te vervangen voor Kelderman. *** chauvinisme dat steeds weer opspeelt, nu maar hopen dat het eens goed uitpakt ;)

thombvb

Meintjes of Alaphilippe?

WCEendT

Cheng Ji of Gene of misschien toch voor Timmer gaan?

Pietje Precies

Sowieso Cheng Ji voor de publiciteitspunten... kan je zelf toch ook wel bedenken, WCEendT?

ONCE

Bo Hamburger of Iban Mayo?

En zou Joop Zoetemelk nog mee kunnen?

Stefantastisch

Weet iemand hoeveel punten Mollema vorig jaar heeft gepakt in de Tour tov Thomas?

ditisdavid

Deze sarcastische reacties zijn inmiddels net zo vervelend als de Renner A of B-vragen waar op gereageerd wordt...

nasibal

'@ONCE

Opzich vind ik dat samen wel een mooie combo. Jammer dat Farmfrites niet meer bestaat.

Leuke ploeg was dat overigens, met Knaven.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Stefantastisch: Bij scorito kan je bij het rijderselectie gedeelte op tour 2015 klinken (in het kader van ploegen, naam renner, etc) en de totale punten zien.

Lage rugpijn

Hallo wielervrienden. Gisteravond is door alle nostalgie en jolijt mijn vraag blijven liggen dus hier nogmaals: Ik zit al 2 weken met Albasini in mijn ploeg, vooral om zijn mooie naam, maar hoe schatten jullie zijn kansen in?

marcfiets

3 keer top 10

ONCE

Alabastine gaat misschien wel paar keer meedoen als Matthews eraf ligt

Peter Post Forever

Slecht, zal m.n. voor Matthews moeten werken vrees ik

bakfiets

Het probleem bij albasini zit het hem in het feit dat gerrans en mathews in die etappes ook punten kunnen pakken. Hij eindigt altijd een paar etappes hoog. De vraag is dan welke en heb je hem dan in die etappe opgesteld. Bij albasini vind ik dat heel lastig te voorspellen. Heb hem twee jaar geleden meen ik ook in mn tourploeg gehad. En toen telkens de verkeerde etappe opgesteld

Thvs

Kwestie alaphilippe vs meintjes zal natuurlijk vooral aan de samenstelling van de rest van je team liggen.. Lijken allebei prima opties voor een tourpoule maar als jij al 10 man voor in het hooggebergte is alaphillipe de beste keuze, en omgedraaid natuurlijk

Pipi112

Zo nu heb ik alle reacties maar weer eens gelezen hier op het forum. Ik moet eerlijk bekennen dat er best wel wat interessante dingen worden geroepen hier. Na mijn geslaagde tour vorig jaar, ( de boeken van Mollema liggen nog in de verpakking op mijn kamer ) en de tour van enkele jaren geleden ( de boeken van Peter Winnen liggen ernaast :) ga ik nu weer een poging wagen om hoge ogen te gooien. Net even mijn team in elkaar gezet en eigenlijk was ik meteen tevreden. Aan jullie allen wens ik heel veel succes deze Tour de France.

nasibal

Het mooie van Albasini is dat het zegmaar V. Avermaet is, maar dan voor de helft van de prijs, én een(kleine, maar altijd groter dan 0) kans op teampunten wanneer één van de andere Jokers uitgespeeld wordt of Matthews het opeens op z'n heupen krijgt. Daarbij zie ik hem er in etappe 5 bijvoorbeeld nog wél bij zitten en is het met V. Avermaet maar de vraag. Ook zal v Avermaet altijd meedoen, en is dát bij Albasini dan weer de vraag. Onder de streep verwacht ik dan wel weer eerder Albasini in een (succesvolle) vlucht in het (middel)gebergte dan een v. Avermaet.

Lang verhaal kort. Ik zou ze niet allebei meenemen, maar als je ergens geld moet sprokkelen is Albasini ipv v. Avermaet zeker geen belachelijke keuze.

Il Mostro

Het valt me op dat er heel veel renners top 5 gaan rijden in de tweede etappe, hopelijk heb ik ze allemaal in mijn team. Volgens de afgelopen 52 pagina's moet dat onder andere zijn weggelegd voor Vuillermoz, Nibali, Van Avermaet, Alaphillippe, Vakoc, D. Martin, Dumoulin, Pantano, Costa, Gallopin, Valverde, Moreno, Je. Herrada, Matthews, Albasini, Gerrans, Yates, Barguil, Rodriguez, Froome, Henao, Landa, Poels, Kreuziger, Contador, Sagan en Boasson Hagen. Ik ben benieuwd.

Edit: Contador hieraan toegevoegd naar aanleiding van onderstaande post.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Il Mostro
Laat ik Contador dan maar nomineren ;).

kschiffmacher

Blijft de vraag... Contador vs mollema/porte

Op basis van truipunten duudelijk. Maar op basis van etappe punten?

Jeffrey81

Wie laat je naast Contador nog meer uit je dagselectie om Mollema en Porte op te stellen? ;)

Lage rugpijn

'@ nasibal: Dank je. Ik heb ze nu allebei...Laat me toch weer leiden door een tourspecial van 2 maanden geleden waarin een interview met Greg stond.....Die 2e etappe is een hoofdbreker want afgezien van de etappewinnar kan daar weleens een langdurige gele truidrager uitkomen....
Oja, in diezelfde tourspecial geeft de parcoursbouwer, thierry gouvenou , aan dat er met opzet veel afdalingen naar de finish in zitten. Ze willen voorkomen dat froome" de tour vanaf de eerste bergetappe in een ijzeren greep houdt"
Toen hinault nog meedeed zat er juist in de eerste week altijd een lange tijdrit zodat bernhard al stevig in het geel zat, apart volkje die fransen.
Scorito begint trouwens al zijn tol te eisen. Toen mij gisteren werd gevraagd" : zullen we sushi of thais bestellen" , schijn ik te hebben geantwoord: " doe maar sushi i.v.m. De teampunten..."

Wollage

Ik post hier ook eigenlijk nooit, maar lees alles wel. Ook maar eens verandering in brengen.

Wat is jullie gedachtegang over etappe 2? Ik zie vooral de namen Alaphilippe en Dan Martin voorbij komen, maar ik geef Sagan hier eigenlijk misschien wel de meeste kans. De finale is een kopie van etappe 8 van vorig jaar in de tour, echter moet er na de Côte de la Glacerie nog zo'n 1 tot 1,5 kilometer gekoerst worden. Dit is eerst een stukje vlak en vervolgens nog een laatste 600 meter klimmen.

In etappe 8 van vorig jaar bleek Sagan al met de besten mee naar boven te kunnen en eindigde als 4e. Nu zie ik in de etappe van dit jaar het vlakke stuk aan het eind als voordeel voor Sagan, waar die een eventueel klein opgelopen gaatje weer dicht kan krijgen en tot slot het maximale te geven tot aan de finish. Hoe denken jullie hierover?

Jeffrey81

'@Wollage
Laat ik het zo zeggen: Sagan is één van mijn drie kopmannen, zodat ik dat o.a. in etappe 2 kan uitspelen, en ik neem zelfs Contador mee voor de teampunten. Of, met andere woorden: ik had getikt kunnen hebben wat jij hier nu getikt hebt ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 52 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.