Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 53 ... 169 170
Kingstown

Blijft de vraag… Contador vs mollema/porte

Die is heel makkeijk. Geen Mollema, geen Porte en geen Contador.

heuvelcolombia

'@Il mostro, Pantano gaat geen top 5 rijden in de tweede etappe.

WCEendT

'@Kingstown
Dus jij kiest ervoor om de Tour winnaar thuis te laten?

nasibal

Mollema is voor 2.5 geen hele gekke optie denk ik. Met zijn sprintje zal hij eerder vooran in een groepje eindigen dan bijvoorbeeld Porte, Bardet of Contador.Met alle afdalingen zie ik hem toch wel vaak in het eerste of 2e groepje aan de meet komen. De vraag is vervolgens wel hoeveel, en wie, er nog voor zijn groepje rijden.

ONCE

Denken in posties in plaats van tijd was het toch Nasibal ?:D
Daarom heb ik nog steeds een 3,5m dilemma

Kingstown

@kingstown
Dus jij kiest ervoor om de Tour winnaar thuis te laten?

2011 belde.

marcfiets

Zo ben klaar nog 1 plek en 1,5 mln te besteden

WCEendT

'@kingstown
Ik heb gister een mooi verhaaltje geschreven over Contador, lees dat nog eens door :P...

nasibal

ONCE

Het subject van dat dilemma pingpongt ook redelijk mijn selectie in en uit.

jort101

Ik vind Costa ook wel een kanshebber voor de heuvelachtige etappes..

elstupidoloco

Hoe achten jullie de kansen in de sprint van pantano, holst enger en naesen van iam? Pantano heeft vorig jaar (uit mijn hoofd na het uitvallen van pelucchi) meegedaan in de massasprints voor plek 10-20. Holst enger en naesen zijn natuurlijk ook vrij rap. Beiden kunnen naar mijn idee ook een iets lastiger aankomst aan net als pantano. Of worden ze om de beurt een keer uitgespeeld?

WCEendT

'@Elstupido
Je beeld van Pantano is wel helemaal verkeerd, het is een renner die na een echt zware etappe tot de snelste behoort, maar top 10-20 in een massasprint gaat hem niet lukken. Zeker niet als ze Enger hebben die veel meer kans maakt om top 10 te sprinten.

heuvelcolombia

Pantano heeft zich dit jaar sws wat meer afzijdig gehouden in de massaprints. Als hij goed wordt afgezet kan hij wel top 15 finishen, maar hij wordt doorgaans niet goed afgezet en hij mist de body om zich er echt tussen te wringen. Daarbij verwacht ik hem dit jaar sws niet omdat hij bergop progressie heeft gemaakt en daar beter tot zijn recht komt.
Enger wordt te licht bevonden verwacht ik. Kan dat hij me verrast door een enkele 8e plaats, maar daar zal het bij blijven denk ik.
Sprintkwaliteiten van Naessen ken ik niet. Dacht dat dat vooral een hardrijder was.

Dus, Pantano wel een interessante renner, maar voor de sprints zou ik ze alledrie niet nemen.

Kpenty

Verwachten jullie nog iets van Vanmarcke de 2e etappe of in de sprints na leadout bij de beste 20? Hij klimt de laatste 2 jaar steeds beter en vind hem daarin zeker niet veel minder dan Van Avermaet. Toch is het in een grote ronde anders dan in een eendagswedstrijd.

elstupidoloco

'@wceendt: vorig jaar was hij toch 15e in de laatste etappe op de champs elysees. kwam hij daar dan gewoon toevallig terecht?
Ze lijken me alle drie niet echt zekere keuzes, maar ik zoek nog een 20e renner ;-)

nasibal

Op de champs zijn achter de eersten vaak verrassende uitslagen. Het is daar zo breed dat er veel meer ruimte is en er logischerwijs ook meer mensen mee kunnen doen op de voorste rijen. Daarnaast gaat het verschrikkelijk hard, na 3 weken koers dat renners die normaal na een slopende koers goed kunnen aankomen, ook de kans hebben om boven te komen drijven.
De vlakke drangetappes met technische aankomsten in de eerste week zijn een heel ander verhaal.

Daarbij heb ik ook wel eens Nibali op stek 12 zien eindigen in een massasprint. Zonder mee te sprinten,maar door gewoon vooraan te zitten.

Kortom, een 15e plaats op de Champs zou ik minder waarde aan hechten dan een 15e plek op de eerste dag (mits zonder valpartij).

snellerfietsen

'@nasi

Froome werd zelfs een keer 6e in de openingsetappe in een sprint 2 jaar terug

droomteam

j.p van oosterhout jou verhaal zou mooi zijn ik ben een Dumoulin fan . Maar ik zie eerder een klassement man als Valverde - Rodriquez of Sagan

droomteam

ksschiffmachen even over die team punten van Contador en Sagan samen dat is een beetje overdreven . In de normale sprintetappes heb je geen Contador in je ploeg Misschien aan het eind als je heel veel sprinters kwijt bent . Bij Kittel als hij de tour uit rijd heb je wel veel aan T Martin als je geen voldoende sprinters meer hebt .

vasnd

Zal dan ook mn het groen zijn waar ie op doelt. Dat zijn punten zonder opstellen.

droomteam

Il Mostro een heel mooi lijstje er zullen er wel wat afvallen op dat stuk van 14 %.

kschiffmacher

'@vasnd klopt... Doelde op de trui punten die contador in dat geval sws pakt. Ik denk alleen dat hij die 5 mil niet waard is. Hij staat er nu nog in... Maar zoek twee klimmers die hem moeten vervangen. Heb nl nog n plekje over.

nasibal

[Quote] Zal dan ook mn het groen zijn waar ie op doelt. Dat zijn punten zonder opstellen.[/quote]

Ik ga er even van uit dat je alleen op de pujten ma afloop van de tour doelt? Anders klopt deze bewering niet.

heuvelcolombia

'@nasibal, je wilt toch niet beweren dat Nibali sneller is dan Pantano?
IAM heeft vaker de gewoonte gehad om Pantano in vlakke etappes van voren te houden om vervolgens naar een 15e plek te sprinten, ook in de TdF van vorig jaar. Ik verwacht dat dat dit jaar niet gebeurt.

vasnd

Nee dat klopt gewoon. Om teampunten voor de groene trui van Sagan te krijgen hoef je enkel contador in de bergetappes op te stellen. Gratis puntjes ongeacht de prestatie van Bert.
5 mil is veel te duur om dat erg relevant te maken maar dat terzijde.

1 2 ... 53 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.