Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 54 ... 169 170
WCEendT

'@Heuvel
Inderdaad dat heeft hij, maar om er nou van uit te gaan dat hij wel ff 15e kan eindigen in elke sprint.

nasibal

'@Heuvel

Nee uiteraard wilde ik dat niet beweren. Sterker nog, ik haalde juist hem aan om laten zien dat namen die opeens onverwacht terugkomen in een uitslag weinig hoeven te zeggen over de daadwerkelijke sprintkwaliteiten en daarmee samenhangende kansen.

Pantano is zeker erg rap voor een klimmer. Met zoals Valverde dat vroeger was (en is). Maar inderdaad na een slopende koers, zoals eerder aangegeven. Net als jij verwacht ik er in sprints dus niets van en zegt zon champs uitslag me niet zoveel.

@Vasnd
Ah op die manier. Het stukje "zonder op te stellen" bracht me in de war. In de bergetappes stel je hem natuurlijk sowieso op dus hoef je hem inderdaad niet "speciaal op te stellen". Ik snap hem.

vanfleteren10

Iemand een idee als Pinot reeds aan zijn daalangsten heeft gewerkt?
Door de vele aankomsten na dalen toch wel een belangrijk gegeven...
Nu hij zo aan zijn tijdrit geeft gewerkt neig ik toch meer en meer om hem in mijn selectie op te nemen en te wisselen met Contador die toch ziek is geweest...

Nylz

'@vanfleteren10

Dat was z'n makke in 2013, kijk naar z'n prestatie in 2014 en trek je conclusies..

Pietje Precies

Die Sagan punten zijn toch wel een leuke boost voor Alberto. Zou Alberto prima 50 extra puntjes op kunnen leveren. Als je gaat vergelijken hoeveel punten Froome pakt en hoeveel Alberto er pakt, dan is beide 5 miljoen echter wel vreemd.

Anderzijds, zie Alberto zijn puntjes maar eens te vervangen door renners die je eerst niet in je ploeg had zitten...

ONCE

De enige reden als ik contador er zometeen wel in heb staan is het gebrek aan vertrouwen in bepaalde andere AK mannen :P

Pietje Precies

Begrijpelijk. Ik denk niet zozeer dat Contador 'value' gaat zijn, maar de vraag is: wie wel....?

Contador is in ieder geval decent en dat valt van lang niet alle anderen te zeggen.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Ik zou alles zetten op TJ van Garderen. Die gaat de tour winnen!

ONCE

Zullen er zoveel favorieten tegen het asfalt of de sloot in kwakken oscarito?

Papa Bart

Iedere keer dat Alberto 'iets' gebroken had, op vakantie was, ziek was of weet ik veel wat voor door hemzelf beleden andere redenen om aan hem te twijfelen, won hij de daarop volgende grote ronde, dusssssssss...

Zadelpen

Telkens als ik mijn ploeg zie, denk ik, nou... Dat zit wel snor... Maar dan ga ik door alle ploegen heen, en ik zie klasbak na klasbak, de een nog beter dan de andere, die ik niet heb.... Voor talloze renners kan je wel een realistische etappe ontwikkeling bedenken zodat die punten gaat pakken.

Deze tour gaat denk ik van een hoog nivo zijn. Wat een belachelijk vette collectie van top renners zeg, om van te watertanden.

Als je de rijtjes af gaat. Klassement.... Misschien wel 20 renners waarvan als je die in je team hebt niemand zegt; waar ben je nou toch mee bezig. Allemaal valid.

Sprinters... Iets minder zekerheden, maar dat maakt de groep van kanshebbers voor top 10 plaatsen alleen maar groter denk ik. De puncheurs... Je kan heel je team vol gooien met top puncheurs en semi top.

Klimgeiten, dagjesmensen en ak klimmers in de bergen... Voor de jeugd lijkt de spoeling dun, echter.... Daar zitten echt best veel grote talenten. Misschien komen ze te kort voor nu, maar het is wel gaaf om ze al te mogen aanschouwen. Die Groenewegen...het zal toch niet he.... En op een of andere manier spookt Meintjes door mijn hoofd alszijnde een toprenner in spe.

Het wordt een fantastisch wielerfeest.

Een weekje nog.... ;-)

Laatst gewijzigd
gollum

Wat verwachten jullie van Aru? Zou die zijn 4 miljoen waard zijn?

Poeksel

De eerste twee weken denk je 'Gelukkig heb ik Aru niet in mijn team'.
De laatste week denk je 'Ik had toch Aru moeten nemen.'

4M lijkt me de juiste prijs voor hem.

Laatst gewijzigd
Mollemawintdetour

Met de vele afdalingen ben ik benieuwd naar inzichten over goede dalers van, met name, de klassementmannen. Persoonlijk ben ik daar niet zo bekend mee.

Goede dalers zijn natuurlijk Aru (mede daarom voor mij toch de voorkeur boven Bertje), Nibali, Bardet en Valverde. Als echt mindere dalers kom ik niet heel veel verder dan Zakarin. Pinot lijkt me nu gewoon een gemiddelde daler.

Kan iemand mij helpen met de verhoudingen tussen Mollema, TJ, Porte, etc.?

Misschien nog extreem goede dalers die op die manier een ontsnapping kunnen winnen?

ONCE

Sinds wanneer is Bertje geen goeie daler dan? Ik zit downhill liever bij hem op de bagagedrager dan bij Froome of Quintana

HF2013

Als voorbereiding op de verschillende tourspelletjes lees ik uiteraard ook al 54 pagina's hier mee en net als bij de Giro was ik bang dat er veel te concreet tips worden gegeven waardoor veel spelers straks met vergelijkbare teams zitten.
In mijn voorbereiding was ik nog niet toegekomen tot het fatsoenlijk analyseren van de etappes, maar daar had ik gelukkig gisteren de nodige uurtjes voor. Nu struikelde ik ook gisteren over de bijdragen van David Walsch... ik zou het anders verwoorden, want iedereen is vrij om zich volgens de Wielerflits-regels te gedragen op het forum, maar ik vraag me wel af hoeveel zand er inmiddels in de ogen van anderen is gestrooid c.q. is geprobeerd te strooien.

Maar dat kan uiteraard ook met interpretatie te maken hebben. Een etappe waar ik Sagan zie winnen, vindt nasibal misschien wel perfect voor Kittel... of omgekeerd.... strooi je dan zand of is dat je oprechte mening? (@ nasibal; zonder te zeggen waar het zand ligt, kan je eens aangeven hoeveel zand er ongeveer ligt?)

Overigens herken ik dat probleem totaal niet dat het budget te ruim is. Zoals al vaker voorbij gekomen, zitten er weinig goedkope pareltjes, dus ga je voor zekerheidjes en die zijn allemaal gortig geprijsd. Ik kom iig nog wat centen tekort voor m'n ideale team.

@mollemawintdetour; ik herken de moeilijkheid en gebruik zelf procyclingstats.com als hulpmiddel. M'n geheugen laat me wel eens in de steek, maar door daar door etappe-uitslagen heen te lopen met het profiel erbij, komt er af en toe weer iets boven wie in die etappe goed daalde en wie niet.
Zo ben ik nog steeds op zoek naar die etappe waar vorig jaar in de afdaling een Sky(?)-helper de bocht uit vloog door een andere renner....

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@HF2013

Geraint Thomas die tegen een telefoonpaal gecatapulteerd werd door een bizarre (inhaal)move van Barguil.

Laatst gewijzigd
Wollage

'@hf2013: Dat was volgens mij de 16e etappe. Barguil knalde op Thomas, waardoor die viel

pirazzi

Was dat niet de etappe waarin Geraint Thomas zijn bril verloor? Etappe 16 ja, Thomas 34ste, Wout Poels had op hem gewacht en werd 35ste.

Laatst gewijzigd
HF2013

Klopt... ik zat aan Thomas te denken en een Nederlander die schuld had, maar het was uiteraard een renner in Nederlandse dienst.

Rembo

dat was in de etappe naar Gap volgens mij..

ONCE

Laat ze dat in Duitsland maar niet horen

nasibal

'@HF

Geen zand. Nergens. Wel kies ik er zo nu en dan specifiek voor om juist niet over bepaalde renners te beginnen. Vaak zie je dan wel gebeuren dat een ander het balletje wel degelijk opgooit. De renner komt dan toch ter sprake.

Ik sta altijd achter wat ik neerzet en probeer nergens mensen het verkeerde pad op te sturen. Wel probeer ik her en der inzichten van meerdere kanten neer te zetten, die t.o.v elkaar misschien tegenstrijdig zijn maar los van elkaar in mijn ogen stuk voor stuk plausibel. Reden daarvoor is dat ik me maar al te goed besef dat ik qua renners ook geen glazen bol heb en voornamelijk teer op mijn kennis van en ervaring met de structuur van het spelletje zelf. Uiteindelijk komt het allemaal neer op persoonlijke inschattingen van iedereen, wat de renners betreft.

Het enige waar je me dus gefundeert van zou kunnen betichten is dat ik sommige renners expres niet noem. Ook probeer ik zo min mogelijk prijs te geven van waar ik uiteindelijk zelf voor kies. Deels omdat ik dat zelf ook nog niet weet en deels omdat ik het niet nodig vind om overal het achterste van mijn tong te laten zien. Overal waar ik "pro" of "anti" lijk te zijn ben ik dat op het moment van schrijven ook daadwerkelijk.

Moedwillig onwaarheden neerzetten is namelijk inderdaad iets waar ik zelf ook niet zo van hou. Het droppen van random namen, zonder er erg diep op in te gaan verder (dus niet specifiek aan of afprijzen) kan dan wel weer interessante discussie uitlokken. Daar kan ik me dan wel weer in vinden.

HF2013

'@nasibal: zo cru wil ik het ook helemaal niet stellen hoor. Ik lees je bijdragen met plezier en het topic is er zeker actiever door. Ik heb alleen af en toe het idee van: "Hmm... hij zegt A, vergeet echter even om B en C ook te vermelden in de afweging".
Volgens mij zeg je nu ook zelf dat dat best zo kan zijn, omdat je niet het achterste van je tong wilt laten zien. Overigens volledig terecht.
En daarnaast zullen we ongetwijfeld anders over bepaalde renners/aankomsten denken. Waar jij Kittel al lang gelost ziet zijn, zie ik hem in topvorm misschien als favoriet. Na de Tour weten we meer.

Ab Normaal

Ik denk overigens dat een aantal veel te gefocust zijn op afdalen. Leuk als je voor de beste afdaler kiest, maar als ie voor de top al ruimschoots gelost is, komt ie nooit meer terug.
Dat weten de mindere dalers ook wel dat ze de betere dalers op afstand moeten rijden.

1 2 ... 54 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.