Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 55 ... 169 170
rubenvvs1999

Pff lastig weer.. Ik heb vorige tour goed gepresteerd met renners als Gallopin en v Avermaet en neem deze graag weer mee, maar is dat wel zo verstandig vraag ik mezelf dan weer af. Het parcours is deze tour natuurlijk heel anders. Ik vraag me wel af wat jullie denken over Rui Costa. Ik heb hem vorig jaar ook gehad en het was een mislukking, maar voor 1,5mln blijft het een aantrekkelijke koop... Keuzes, dat is wat scorito zo leuk, maar ook zo frustrerend maakt ;)

Quintana10

Ik zit met precies hetzelfde dilemma Ruben, ook ik had eerst Gallopin en Van Avermaet, maar bij nader inzien toch maar weggedaan omdat het parcours van dit jaar niet echt bij beiden past.

rubenvvs1999

ja het is lastig en ik zal toch meer sprinters moeten toevoegen aan mijn team, maar ik heb al snel dat een sprinter niet zijn geld waar is in mijn ogen. EBH is voor mij een zekerheid en Kittel zal ik dit keer hoogstwaarschijnlijk ook toevoegen, maar verder..

zomaareens

'@ rubenvvs Hagen ook in de vlakke sprints naast Cav?

vasnd

Een Costa in vorm rijdt sommige etappes in de favorietengroep mee naar boven. Een uiteindelijk (qua punten) nog iets minder rendabele subtopper dan de welbekende M. Frank van vorig jaar verwacht ik.

rubenvvs1999

'@zomaareens ja dat is wel iets om rekening mee te houden, maar ik neem in mijn overweging mee dat Cav de tour waarschijnlijk niet gaat uitrijden (google) en dat EBH hopelijk zelf mag sprinten in vlakke etappes, maar het is idd wel een gok

rubenvvs1999

En wat verwachten jullie van Groenewegen? Ik kies normaal eerder niet dan wel voor een Nederlandse renner, omdat deze vaak te duur zijn in mijn optiek, maar de resultaten van Groenewegen zijn wel erg interessant al heeft hij nog geen grote ronde met zoveel goede sprinters gereden..

Gelegevaar

Een glazen bol heeft niemand @rubenvvs ;-)

Stuff

Ik denk er eindelijk uit te zijn.. Een aardig team al zeg ik zelf. Wel 1 van de 3 topsprinters weggelaten, en ook 1 van de 3 favorieten voor het AK. Als er geen verassingen meer zijn in de teampresentaties komende week, dan zal er weinig meer veranderen. Hooguit nog een extra sprinter i.p.v. een klimmer. Nog even bedenken wat de ideale samenstelling gaat zijn qua sprinters/klassementsmannen.

Iemand hier nog ideeën over? Ik zit nu op 6,5 sprinter. Voor etappe 1 denk ik deze overige plaatsen op te kunnen vangen met teampunten (dan moet de torenhoge favoriet natuurlijk wel winnen!). De sprintetappes die na etappe 2 volgen, kan ik dan ook mijn sprintequipe aanvullen met teampunten (ook hier moet dan wel de juiste renner het geel pakken!). Het zijn wat gokjes, maar zonder risico win je uiteraard niet. Of kan iemand mij doen inzien dat dit echt te weinig sprinters zijn?

rubenvvs1999

'@gelegevaar Nee gelukkig niet, dan was het ook niks meer aan geweest! Maar het is toch de kunst om zo goed mogelijk in te schatten waar de zekere punten te behalen zijn.

Jelle van der Linden

Heeft de handblessure van Bouhanni mogelijk gevolgen voor de Tour?

zomaareens

Ben ook voor Hagen, enige wat me tegen zou houden is als ie in de lead- out van Cav zit. Weet iemand of dat zo is?

Pietje Precies

Ik twijfel zelf nog @Stuff. Om echt hoog algemeen bij Scorito te eindigen is 6 sprinters (+ verstandige aanvulling) denk ik prima. Daardoor bespaar je mooi wat centjes. Om je subpool te winnen is het mogelijk verstandiger om iets meer zekerheid in te bouwen (op teampunten rekenen blijft ten slotte speculatief) en voor meer sprinters te gaan.

droomteam

rubenvs waarom zou Boason Hagen een zekerheid bij de normale sprints is het Cavendish daar is de ploeg opgebouwd .
EBH zal ook wel punten in de lastige etappes als hij er bij zit dan .

rubenvvs1999

'@droomteam vanwege zijn relatief lage prijs, goede vorm en hij is inzetbaar in zowel moeilijke als makkelijke sprints. Ik vraag me alleen af of hij voor zichzelf mag rijden in deze vlakke etappes..

droomteam

zomaareens In de vlakke etappes heeft Cavendish met Renshaw -Farrar - Eisel al een mooi treintje . en daar pas EBH ook goed in .

rubenvvs1999

'@droomteam het is natuurlijk ook de vraag wanneer Cav gaat afstappen

zomaareens

Ik vraag me dus af of Hagen in die trein zit, of dat ie zijn eigen weg mag zoeken. Hebben ze eerder samen gesprint?

Op de tandem

Ik zag dat Cimolai 2m kost. Dan ga ik er van uit dat Boni 1m zal gaan kosten. Die heeft nog niks waar gemaakt in eerdere grote rondes, en Cimolai zat vorig jaar een aantal keer bij de beste 10 bij de tour..

BergjeopBergjeaf

potverdorie kijk ik eventjes niet, zie ik dat 1 van mijn 'verrassingen' toch nog ter sprake is gekomen.. Zoals Nasibal al zegt; je hoopt dat je verrassingen niet ter sprake komen of er snel overheen gepraat wordt ;)

Ik denk overigens wel dat EBH nog veel voor eigen succes mag gaan. Met het oog op Rio en het WK verwacht ik niet dat Cav de tour uit gaat fietsen en dus ook niet elke etappe zal meesprinten omdat Groen in parijs dan toch niet mogelijk is. Hij zal wel een paar ritten uitkiezen om er volle bak voor te gaan en in de rest verwacht ik EBH lekker als libero zich tussen alle sprinters te mengen in de wat lastigere aankomsten.

aardappeljager

Greipel verslaat Kittel bij het DK. Daar gaat de zekerheid voor etappe 1 en de daarbij behorende teampunten van bijvoorbeeld alaphilippe of Martin

nathancouw

Kittel is dus nog niet op topvorm, verslagen door Greipel..

Mollemawintdetour

Haha fantastisch die Nationale kampioenschappen voor de Tour. Nu toch ineens twijfel over Kittel. En Vichot wint voor Gallopin en Vuillermoz..

rubenvvs1999

Ik ben wel benieuwd wat voor sprinters jullie hebben gekozen. Ik heb op dit moment een mooie discussie met een maat van me over het kiezen van sprinters en we zijn benieuwd wat andere scorito-spelers kiezen.

nasibal

Ik ben dan weer benieuwd naar die discussie. Dan wil ik daar vervolgens wel in inhaken.

1 2 ... 55 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.