Pff lastig weer.. Ik heb vorige tour goed gepresteerd met renners als Gallopin en v Avermaet en neem deze graag weer mee, maar is dat wel zo verstandig vraag ik mezelf dan weer af. Het parcours is deze tour natuurlijk heel anders. Ik vraag me wel af wat jullie denken over Rui Costa. Ik heb hem vorig jaar ook gehad en het was een mislukking, maar voor 1,5mln blijft het een aantrekkelijke koop... Keuzes, dat is wat scorito zo leuk, maar ook zo frustrerend maakt ;)
Ik denk er eindelijk uit te zijn.. Een aardig team al zeg ik zelf. Wel 1 van de 3 topsprinters weggelaten, en ook 1 van de 3 favorieten voor het AK. Als er geen verassingen meer zijn in de teampresentaties komende week, dan zal er weinig meer veranderen. Hooguit nog een extra sprinter i.p.v. een klimmer. Nog even bedenken wat de ideale samenstelling gaat zijn qua sprinters/klassementsmannen.
Iemand hier nog ideeën over? Ik zit nu op 6,5 sprinter. Voor etappe 1 denk ik deze overige plaatsen op te kunnen vangen met teampunten (dan moet de torenhoge favoriet natuurlijk wel winnen!). De sprintetappes die na etappe 2 volgen, kan ik dan ook mijn sprintequipe aanvullen met teampunten (ook hier moet dan wel de juiste renner het geel pakken!). Het zijn wat gokjes, maar zonder risico win je uiteraard niet. Of kan iemand mij doen inzien dat dit echt te weinig sprinters zijn?
Ik twijfel zelf nog @Stuff. Om echt hoog algemeen bij Scorito te eindigen is 6 sprinters (+ verstandige aanvulling) denk ik prima. Daardoor bespaar je mooi wat centjes. Om je subpool te winnen is het mogelijk verstandiger om iets meer zekerheid in te bouwen (op teampunten rekenen blijft ten slotte speculatief) en voor meer sprinters te gaan.
potverdorie kijk ik eventjes niet, zie ik dat 1 van mijn 'verrassingen' toch nog ter sprake is gekomen.. Zoals Nasibal al zegt; je hoopt dat je verrassingen niet ter sprake komen of er snel overheen gepraat wordt ;)
Ik denk overigens wel dat EBH nog veel voor eigen succes mag gaan. Met het oog op Rio en het WK verwacht ik niet dat Cav de tour uit gaat fietsen en dus ook niet elke etappe zal meesprinten omdat Groen in parijs dan toch niet mogelijk is. Hij zal wel een paar ritten uitkiezen om er volle bak voor te gaan en in de rest verwacht ik EBH lekker als libero zich tussen alle sprinters te mengen in de wat lastigere aankomsten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.