Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 56 ... 169 170
vasnd

Ja echt hey, gooi even je eigen gedachtegang hier neer aub in plaats van te verwachten dat hier iedereen zomaar even zijn tactieken neerlegt.

Heerlijke wel/niet Kittel discussies incoming over een paar dagen van de last-minute vers geregistreerde 'kenners' die net als wij even vol twijfel schieten :D.

Laatst gewijzigd
nasibal

Greipel een keer sneller dan Kittel verbaast me persoonlijk helemaal niet zo veel in een minder hectische sprint. Greipels 'probleem' is niet zijn snelheid. Wanneer hij niet goed gebracht wordt doet hij nog wel eens een Hoflandje. Kittel is daar beter in. Of heeft betere begeleiding daar in natuurlijk.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@Nasi het verbaast me elke keer in het vooronderzoek weer hoe vaak Greipel laat lopen en dat nooit ter sprake gebracht wordt :).
Kittel echter niet alleen door Greipel geklopt en in de Giro was ie in de vlakke etappes toch echt oppermachtig tov Greipel.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Vasnd

Exact wat ik bedoel. Het zou me niets verbazen als hij in etappe 1 op plek 8 eindigt omdat hij zich er nou eenmaal niet vol tussen smijt wanneer het hectisch wordt.

rubenvvs1999

Ik zal na het eten even een korte samenvatting geven van deze discussie! ;)

Jori

Gelooft er nog iemand in Kreuziger? Wil eigenlijk nog een ploegmaat van Sagan ivm eventuele teampunten, Contador en Majka zijn erg duur en moeten het nog maar gaan waarmaken deze tour. Kreuziger is daarentegen wel beetje teveel alleskunner geworden en moest afgelopen tour teveel werk opknappen om zelf enigszins top 10 resultaten binnen te fietsen. Maar heeft voor 1 miljoen gewoon teveel kwaliteiten en een flinke ploeg.

En om ook maar de nieuwe Pantano hier op het forum te droppen: Vichot, iemand? :p

Lage rugpijn

Gedachten experiment: etappe 2 wordt door sommigen gezien als de mur de bretagne van vorig jaar en men berwacht daar al klassementsrenners. Ik denk dat niet want:

Vorig jaar was dat de enige mogelijkheid in de eerst week om berschil te maken, dit jaar volgt als snel een bergetappe in centraal massief . Wel bestaat de mogelijkheid dat iemand daar het geel pakt van de groep martin, allaphilippe, avermaet die net genoeg kunnen klimmen om de trui een weekje te houden.....Wat denken jullie?

Overweging 2 : Ik heb het parcours nog eens bestudeerd en een aantal vlakke sprints lopen 3%, 5% omhoog , hetgeen in het nadeel van kittel zou zijn. Wederom, wat denken jullie?

En dan lig ik ook nog wakker van het rampscenario dat alejandro in etappe 2 geel pakt......:-)

Lage rugpijn

'@ jori: Gewoon opstellen die vichot. Kan vriezen kan dooien :-).

Jori

'@Lage Rugpijn: Haha, hij komt er bij mij niet in, heb al problemen met 'slechts' 20 plekken te vullen!

hofsje

Vuillermoz is ook een prima gezien de TDF van vorig jaar en waar hij ook een etappe wist te winnen

PeterPaprika

'@Lage Rugpijn, denk je serieus dat die paar procenten al te zwaar voor Kittel wordt? Ik betwijfel het namelijk.

JimKro

'@Lage Rugpijn

Wat je zegt klopt niet helemaal. Er zaten vorig jaar juist veel momenten in de eerste week om (kleine) verschillen te maken voor klassementsrenners: de waaierrit, muur van Huy, kasseienettape, aankomst in Le Havre en pas aan het eind van de eerste week de muur van Bretagne. Daarnaast zullen klassementsrenners die scherp zijn elke mogelijkheid gebruiken om tijd te winnen. Zij zullen in etappe 2 gewoon zoveel mogelijk van voren moeten zitten.

Qua samenstelling van de top 20 verwacht ik dan ook ongeveer hetzelfde als vorig jaar in Bretagne.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Hoe duur zal Samuel Dumoulin worden op Scorito?
1 Miljoen?

nathancouw

Ik vraag mij nou eigenlijk af wat voor verhoudingen qua sprinter/AK mannen gebruiken?

Pietje Precies

'+punchers +tijdrijders +teamgenoten

rubenvvs1999

Nou hier nog de samenvatting, omdat het idd raar is om zomaar om andermans tactiek te vragen zonder je eigen gedachtegang prijs te geven. De discussie begon over het wel of niet kiezen van Kristoff, direct een zeer interessante, omdat Kristoff geen goed jaar heeft gehad, maar normaal gesproken wel een veelzijdige sprinter is die garant staat voor punten. Ik heb hem op dit moment niet en dat is omdat ik er van overtuigd ben dat ik beter 2-3 sprinters kan halen voor deze 3,5mln. Hagen staat vast en ik zal er dan nog 1 of 2 moeten kiezen. Ik heb verder Sagan en Kittel op dit moment. Mijn maat heeft het op de sprinters gegooid en heeft met Bennett, Kristoff, Sagan, Kittel, Groenewegen en Coquard flink uitgepakt. Ik wil zelf niet zoveel budget uitgeven, maar wel meer dan ik nu doe. We zaten dus wat te speculeren en elkaars bevindingen af te kraken;). Maar nu vroeg ik me dus af wat andere scorito-spelers doen: veel geld aan sprinters, weinig geld uitgeven aan sprinters, veel sprinters, weinig sprinters, pure sprinters of types die een heuvel overkunnen. Ik kies zelf vaak voor weinig geld, veel sprinters en types die een heuveltje kunnen trotseren, maar ik was benieuwd hoe jullie hier over denken.

Sunrider

Bij een oplopende sprint, als Kittel afgezet wordt op 300 meter, grote kans dat er concurrenten overheen komen, weet zijn treintje hem 50 -100 verder af te zetten wint hij alhoewel 5% er sowieso te veel aan kan zijn . Alles hangt dus volgens mij af van hoe hectisch het in de voorbereiding toegaat. Greipel kan het volgens mij wel langer volhouden maar is iets minder snel. Een Bouhanni of Coquard die vanuit zijn wiel kunnen komen zouden kunnen profiteren. Daarnaast kunnen Sagan of een Boasson Hagen hier ook winnen, dat hangt er weer van af of ze in de voorbereiding niet op te grote achterstand zijn gereden. Tja, het blijft dus gokken ;)

rubenvvs1999

'@sunrider ja het blijf inderdaad gokken, dat was dan ook wel deels waar we op uitkwamen, maar ik zal deze tour misschien toch meer voor goede sprinters op het vlakke moeten kiezen, omdat er dit jaar niet veel etappes zijn voor een EBH..

nathancouw

'@ruben EBH is in ieder geval wel sterker dan kristoff als we naar het Noors kampioenschap kijken..

ditisdavid

Ik geef dit jaar veel meer geld dan normaal uit aan sprinters, omdat er zo weinig heuvels zijn en 9 klimmers toch altijd zeker zijn. 4/5 sprinters is m.i. gewoon veel te weinig.

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

'@ditisdavid ja, dat klopt wel en helaas zijn er dit jaar ook weinig etappes voor een Valverde en Rodriguez..

PeterPaprika

Zolang Valverde maar wil zijn er altijd genoeg etappes voor Valverde.

vasnd

'@ruben&Nathan
Je kunt maar met 9 plekken scoren iedere etappe. Neem je 9 klassementsmannen en 9 sprinters mee dan zit je al zo goed als vol en je kunt dan 2 reservemannen/jokers meenemen, die je in het ideale geval nauwelijks opstelt. Zonde. In de praktijk wordt er wat minder uit het sprintersgilde meegenomen (6/7) juist omdat -doorgaans- de top 3/5 redelijk safe te voorspellen is. De plekjes daarachter zijn al wat variabeler. Investeren in de echte klappers loont dan. Nu is het dit jaar met relatief veel sub-kleppers, met soms ook net niet dé vorm, net wat lastiger en een echte gok hoeveel er ook beredeneerd wordt. Wat ruben zelf eigenlijk al aangeeft. Iedereen heeft diezelfde vraag voor zichzelf en kan 'm dus ook niet voor jou beantwoorden. Bouhanni heeft auw aan zijn hand, Degenkolb beeft in de drukte, Kristoff is geen killer, Matthews geen bling vooralsnog. En zelfs de 2 toppers worden er in de ZLM door Dylan uitgereden, Sagan heeft meer tijd dan anders op de MTB doorgebracht, Cavendish richt zich op Rio en EBH zou zijn kansen in het voorjaar al gehad kunnen hebben. Op iedereen kun je wel wat vinden ;).
Ga voor jezelf na: waar verwacht je Groenewegen of eenieder welke goedkope sprinter, hoeveel punten gaat hij halen in alle opstelbare etappes, is hij eventueel nog nuttig als teampuntenpakker, rijdt hij uit? Of is het wellicht de moeite waard een redelijke knecht of klassementsrenner als multi-inzetbaar mee te nemen en die op te stellen in de sprintetappes?
En houdt in je achterhoofd: je kunt enkel de 'domme' foutjes beperken. Dé geniale voorspelling blijkt pas achteraf.

Sunrider

Zag Blythe net Cavendish verslaan, Cavendish was goed in de kopgroep maar miste dan de punch in de sprint.

@vasnd, in mijn ogen is het dan weer interessant om uit te vinden welke sprinters niet laten lopen wanneer ze kansloos zijn voor de winst maar ook nog voor laten we zeggen plaats 3 tot 7 willen sprinten.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@Jimkro: Dank je voor je visie, ik ga er eens over nadenken. :-)
@ peterpaprika: Ik denk niet dat kittel eraf wordt gereden maar vraag me wel af of hij de topfavoriet is bij een oplopende sprint.

1 2 ... 56 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.