Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 59 ... 169 170
WCEendT

'@PP
Bedankt! Kittel maakt echt geen indruk in die sprint, lijkt zwak (voor zijn doen). Hoe was het parcours, nog een beetje heuvelachtig of?

Edit;
Zag ik het nou goed? Trok Degenkolb de spurt aan voor Walscheid?

Laatst gewijzigd
nasibal

Persoonlijk zie ik Mollemal 8 van de 10 keer bovenkomen in het groepje wat op de plekken 5 t/m pakweg 11 eindigt (excl. vlucht), en de andere 2 keer meer tijd verliezen. Een dergelijke Tour kan inderdaad resulteren in een 12e AK plek maar wel enkele 5e/6e plekken in de daguitslag. Ik denk dat vooral de anticipatie op vluchters vervolgens zijn waarde bepaalt. Als je echter verwacht dat er minstens 4 bergetappes voor de vluchters gaat zijn komen nagenoeg alle klimmers ter sprake bij de vraag of ze hun geld wel waard gaan zijn. Dan is Mollema absoluut niet de enige.

3 namen die voor 1-2 miljoen kunnen wat Mollema kan, dan denk ik toch dat je Mollema onderschat. Mollema rijdt ontzettend vaak anoniem, maar minstens net zo vaak top 10 in toch wel aansprekende deelnemersvelden. Er zijn enkele 1-2 miljoen Boys die een dergelijke klassering zeker in zich hebben, maar het eerst nog moeten laten zien.

Maargoed, we hebben beiden geen glazenbol en ik moet daarbij ook bekennen dat ik toevallig net gisteren Mollema uit mijn voorlopige selectie heb gekegeld. Hij was daarentegen wél een van m'n eerste namen in eerste instantie. Let's agree to disagree :)

Poeksel

Lutsenkofan noemt Samuel Dumoulin aan de oude kant. Dat klopt op zich, maar kijk eens naar zijn seizoen dit jaar: http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140571

Het argument 'aan de oude kant' suggereert dat zijn resultaten minder worden, maar daar lijkt toch geen sprake van. Best iemand om te overwegen.

En interessant verhaal over sprinters Nasibal. Ik had hetzelfde in 1 regel kunnen vertellen, maar interessant verhaal :P

Laatst gewijzigd
nasibal

En interessant verhaal over sprinters Nasibal. Ik had hetzelfde in 1 regel kunnen vertellen, maar interessant verhaal :P

Haha ja, ik had ook in één regel kunnen vertellen dat top 5 ongeveer evenveel punten oplevert als 9 renners netjes verspreidt over de top 20. Maar mijn eerste intentie was om het 'te laten zien'. Vervolgens liep het een beetje uit de hand :P

@Kittelaars/Nietkittelaars
-ha, dikke edit, lekker puh, information classified- :P

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Het probleem met deze Tour is alleen dat de 3/3.5-ers de Modolo, Nizzolo, Démare en Viviani van de Giro zijn. Ten eerste gaan Kittel en Greipel deze Tour nu wel aan de start komen met het oog op uitrijden, ten tweede zijn de 3/3.5-ers veen risicovoller dan Nizzolo etc., vanwege de grote concurrentie, maar ook vanwege de twijfels mbt hun eigen vorm (dan wel Rio, dan wel uit vorm, dan wel ongeschikt parcours, dan wel handblessure...). En dan heb je ook nog Sagan die ze vaak genoeg voorbij steekt, zelfs op het vlakke. Tel daarbij het grotere aantal sprints t.o.v de Giro en het hogere budget op, en je kan m.i. niet om (minimaal) Kittel of Greipel heen. Ik denk namelijk niet dat een 3.5 plus Groenewegen/Bennett of Coquard plus Hagen/Stuyven Kittel of Greipel gaat compenseren, terwijl dit wel het geval was in de Giro door het afstappen van Greipel en Kittel, en door de kleinere concurrentie. De vergelijking met de Giro gaat naar mijn mening dus mank.

PeterPaprika

Bedankt! Kittel maakt echt geen indruk in die sprint, lijkt zwak (voor zijn doen). Hoe was het parcours, nog een beetje heuvelachtig of?

Edit;
Zag ik het nou goed? Trok Degenkolb de spurt aan voor Walscheid?

Kan nergens wat van het parkoers vinden, maar gezien het om meerdere rondes om Erfurt ging zal het weinig voor hebben gesteld. En Degenkolb was volgens mij vooral aan het proberen om zelf nog een stunt uit te halen dan dat ie een sprint aan het aantrekken was.

Busted

'@WCEendT
Je hebt een 3mil sprinter in je team?
Coquard, Coquard of Coquard? :P

nasibal

'@Busted
Bonifazio. Bij hem is hij vast toegevoegd ;)

PeterPaprika

'@nasibal

De opmerking waarvan ik hoopte dat ie niet zou komen :p

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Peter

Zo beter? ;)

@Ditisdavid

..heel verhaal waar ik overigens redelijk achter sta.. De vergelijking met de Giro gaat naar mijn mening dus mank.

De vergelijking was dus ook niet gericht op het overtuigen om Greipel en Kittel niet mee te nemen, maar om te illustreren hoe ik toen mijn sprinters (én dus ook het aantal) bepaald heb. In de Tour is het concept niet anders, maar met wie ik die 'top 5 punten' binnen ga sprokkelen mogelijk wel. Als toevoeging aan je verhaal zou ik nog het relatief kleinere prijsverschil tussen Kittel/Greipel en 'de rest' t.o.v de Giro willen aanhalen.

Laatst gewijzigd
PeterPaprika

Hehe stuk beter ja :D

WCEendT

Wie is Bonifazio? Is dat die nieuwe Nizzolo? De man die niet kan winnen?

@Nasibal
Heb het wel gelezen maar ben het alweer vergeten... helaas pinda...

Laatst gewijzigd
vasnd

Idd een rondje van rond de 15km om een dorpje met welgeteld ~35m hoogteverschil per rondje en niet eens voor de finish.

http://rad-dm2016.de/strecken/stra%C3%9Fenrennen.html

WCEendT

'@Vasnd
Moet je nagaan dat is al teveel hoogteverschil voor Kittel ;)!

Edit;
@Nasi
Ga er ff een nachtje over slapen hopelijk weet ik dan weer wat daar nou stond, blijkbaar is het informatie die mij de poule gaat laten winnen :).

Laatst gewijzigd
vasnd

Om maar in te koppen: je ziet hem duidelijk midden sprint weggedrukt worden en uit balans raken achter/naast ?Degenkolb?, probeert daarna nog vanuit het zadel te versnellen maar lijkt dan te zwaar te staan.
Voor de lurkers: hij was gewoon te slecht, laat hem maar thuis (:

Geen reactie op jou trouwens Eendt, ik moest wel lachen om je post :P.

Toevoeging: Wat mee kan spelen is dat iedereen toch wel erg graag het wiel van Kittel wil. Zonder echt lekkere laatste man maakt dat het voor hem niet veel makkelijker goed te positioneren.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Altijd moeilijk met die sprinters, voor hetzelfde geld gaan Cav en Kristoff de Tour domineren... niet waarschijnlijk maar toch.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Wordt misschien een domme zet maar heb net toch kristoff eruit gegooid en Valverde erin. Dan maar een sprinter minder. Heb er nu 6.5 waarvan 1 meer de leadout is. Heb nu de beste 3 sprinters en wat vulling

ivo001

*knip* Niet tactisch, te behulpzaam ;)

Ik zit weer met het eeuwenoude dillema over de 3 kopmannen.
2 AK + 1 sprinter of 2 sprinter + 1 AK?
Voorheen was het voor mij een AK renner zoals Froome, dan een Puncheur zoals Valverde en dan een sprinter, maar dat durf ik nu niet aan. Heb nog eventjes gespeeld met het idee om Rodriguez als kopman te kiezen, maar dat gaat hem niet worden.

Overweeg nu Froome + Sagan + Kittel
Echter vraag ik me af in hoe vaak ik Kittel boven Sagan ga verkiezen, en of ik daar niet beter iets anders voor kan doen.

Mijn eigen selectie is nu voorlopig af, nog altijd de laatste namen afwachten maar goed. Ik moest echter wat gaan besparen om de Gorilla er nog in te proppen. Slachtoffer daarvoor moest uiteindelijk Rui Costa of Gallopin zijn, en ik ben nog steeds niet zeker over die keuze. Als ik met 19 renners had mogen spelen had ik dat graag gedaan. De 3 opties die ik nu overweeg:

Rui Costa
Sondre Holst Enger
Petr Vakoc

Gallopin
Pantano
Gerrans

Gallopin
Richeze
Vakoc/Enger

Ik kom er niet echt uit. Denk meestal in mijn dagselecties geen plek te hebben voor een klimmer als Pantano, maar dat hangt ook af van de intenties van renners als Costa/Martin/Alaphilippe/Yates in de echte bergetappes.

Laatst gewijzigd
Jori

EDIT: Niet meer belangrijk, thnx Ivo!

Voor je opties: Je kan even snel langs de etappes gaan en kiezen wanneer je renners verwacht.
Hoe vaak stel je Pantano en Gerrans op en wat verwacht je ervan?
Wat verwacht je van Gallopin en Rui Costa?
Heb je Richeze en Vakoc echt nodig (zijn ze teampunten Kittel (geen Martin of Alaphilippe?), verwacht je dat Kittel ergens uitvalt en richeze het bijv overneemt of mag Richeze juist voor zichzelf sprinten?
Heb je Enger echt nodig of denk je bijvoorbeeld zijn bijdrage met truipunten te kunnen compenseren?
Wat zijn de specifieke kwaliteiten van Rui Costa die hem bijv 500.000 extra waard zijn boven Gallopin.

Ik vertrouw dat Kittel de tour overleeft en heb mijns inzien genoeg ploegmaten etixx, dus zelf zou ik geen Richeze of Vakoc (nog niet echt overtuigd) nodig hebben. Enger kan ik per definitie niks negatiefs over zeggen en Pantano en Gerrans moet ik nog maar even zien.
Persoonlijk zou ik dus nog even door puzzelen, maar het is jouw keuze ;)

Laatst gewijzigd
Niballie

'@ivo

Ik zag nog wel wat er stond, maar ik wel daarbij wel aantekenen dat Dimension Data Boasson Hagen toen bewust kort wilde houden in het klassement. Hij had een beschermde status, omdat hij met de tijdrit die erin zat de eindzege zou kunnen pakken.

Jorro97

Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of rui costa voor etappes zal gaan of het klassement, staat op geen een website duidelijk aangegeven

ivo001

'@Jori

Bedankt voor je mening. Ben tot de conclusie gekomen dat Vakoc alleen voor teampunten mee zou gaan bij mij, en daar heb ik al genoeg andere Etix voor. Enger was meer als optie voor een goedkopere sprinter verder in de toer, als er weinig teampunten meer aan de sprinters te verdienen zijn.

ONCE

De vraag is of Richeze de moelijke aankomsten als Kittel eraf ligt zelf gaat sprinten of lead out gaat spelen voor Alaphilippe.

@ peterpaprika
Bedankt !

Laatst gewijzigd
Sunrider

De sprint in het GBC gezien gisteren en ik was niet onder de indruk van de sprint van Cavendish. Teken hier wel bij aan dat hij volop meedraaide in 1e peloton en later kopgroep. Hij was dus enigszins uitgepierd maar voor Blythe gold hetzelfde en die kwam er toch makkelijk over en won met een lengte. Het was ook een iets oplopende weg zo te zien.

Ook het Franse NK gezien, de mooiste van de dag. Opmerkelijk, Alaphilippe had 1 ronde voor het einde een verschroeiende demarage bergop die niemand kon volgen, maar toen de beslissing viel kon hij niet mee of er naar toe springen. Gallopin forceerde de beslissende ontsnapping en was de sterkste maar minder explosief dan Alaphilippe. Vuillermoz en Vichot ook goed en de laatste was de beste sprinter van de drie.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Interessant die sprint. Laat iedereen graag zn eigen conclusies eruit trekken ;)

Wat betreft Mollema..op de een of andere manier lijkt er een soort behavorial bias te liggen op het selecteren van Mollema. Ondanks dat hij ook vaak genoeg mannen als Pinot en Bardet achter zich heeft gelaten in bergetappes lijk je dat (wellicht vanwege zn stijl en patent op plek 8 in het AK) altijd weer te vergeten. Dat in combinatie met zijn rappe laatste kilometer maakt hem voor mij juist wel interessant. Echter als een man als Meintjes of Yates nu een keer echt bevestigd in een grote ronde verlies je met dat soort mannen vrij weinig tov Mollema en heb je weer een miljoentje vrijgespeeld. Voor die 'als' betaal je dus een miljoen. Maw mocht je ergens een enorme verbetering kunnen doorvoeren met dat miljoen dan is Mollemexit wellicht een goed idee.

1 2 ... 59 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.