Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 60 ... 169 170
nasibal

Het "vervelende" (en tegelijk leuke) van Orica is dat ze nogal eens klassemensrenners in de dop meenemen en dan zeggen: Joh, het is wel goed. Fuck dat klassement en zoek lekker een ritje of 3 uit. Maak je niet druk, de rest van onze renners hosselen wel een leuke eerste week. Zie bv Chaves. Die reed vorige Vuelta pas voor het eerst met enige klassementsambities. In de Giro van vorig jaar werd hij nog afgefakkelt als netnietje en dit jaar wint hij hem bijna.

De allergrootste vraag is voor mij dus niet zo zeer"wat kan Yates?" maar meer "Wat is Orica van plan met Yates?"

Laatst gewijzigd
robinleerssen

aru + mollema of contador + yates?

Ab Normaal

Aru en contador

Nylz

Of mollema en yates. Of neem ze allemaal joh!

nasibal

Yatador en Marulloma lijken anders ook prima in vorm.

Laatst gewijzigd
Crashtester

Ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad met het kiezen van sprinters als voor deze Tour: ze hebben allemaal wel iets. Sagan en Kittel zijn zekerheidjes voor mij, maar daaronder blijf ik maar wisselen. Gaat Cavendish genoeg punten in de eerste twee weken pakken om zijn prijs te rechtvaardigen? Gaat Kristoff zijn sprintvorm van 2014 weer terugvinden? Gaat Bouhanni gediskwalificeerd worden of gaat hij in deze Tour bevestigen dat hij iedereen aankan? Is Coquard niet net iets te duur met 3 miljoen? Degenkolb heeft na zijn zware val nog geen goede sprint laten zien, Cimolai mag blij zijn als hij telkens 10e wordt en Matthews, oh ja, die is ook 3,5 miljoen. Terwijl hij op de lastigere aankomsten alleen in zijn eigen team al te maken heeft met Gerrans, Albasini, Impey en Yates. Dussss...

Ik zie wel dusdanig veel massasprints in deze Tour dat al deze sprinters weglaten ook geen optie is. Maar wie wel? Ik ben er nog niet uit.

shyguy

Ik zou Arema en Yatador nemen, Arema is een verbeterde versie van Westra als die op de pedalen gaat staan zijn er weinig die hem kunnen volgen. De enige die dat misschien zou kunnen is Yatador, maar dan moet Arema wel in het Rode tricot rijden. Op de een of andere manier werkt iets roods nog steeds als een magneet op Yatador, waarschijnlijk komt dat door zijn verleden als stierenvechter.

nasibal

[Quote] Matthews, oh ja, die is ook 3,5 miljoen [/Quote]

Hahaha dit is wel by far de beste omschrijving voor Matthews deze scorito.

Eerlijk gezegd durf ik mijn handen ook nog niet te branden voor de drieenhalvers. Denk wel dat de ene wat constanter is dan de ander, maar dat kan ook zomaar constant plek 7 zijn.

Laatst gewijzigd
siht

niet grappig

zomaareens

gaat matthews elke vlakke sprint meedoen?

thombvb

Weet iemand of ze bij Trek gaan rijden voor Stuyven of voor Teuns? Of gewoon allebei?

Jori

Is Theuns al zeker dan? EDIT: Nevermind, hij is inderdaad bevestigt op de trek twitter

En Matthews, tja, Parijs-Nice achtervolgt hem in zijn prijs denk ik, maar ergens wil ik ook wel erg graag hem hebben (had dit eigenlijk van tevoren al besloten, maar die prijs is toch slikken)

Laatst gewijzigd
thombvb

Ja Theuns is zeker. Neem aan dat Trek rijdt voor klassement van Mollema. Dus laten ze het Stuyven en Theuns gewoon uitzoeken? En allebei laten sprinten?

PeterPaprika

Theuns lijkt me toch iets minder snel dan Stuyven, die zou ik eerder in een Trentin rol verwachtten. Zo lang hij wiens naam we niet zullen noemen niet bij de laatste 2 Trek renners zit, en dat lijkt er niet op, dan denk ik dat Stuyven de nummer 1 is in de sprints.

nasibal

Alle hoop op hij die niet genoemd mag worden kan dan wel de kast in vermoed ik.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Heeft iemand er al over nagedacht om een Roelandts/Debusschere te nemen?

Overigens denk ik dat degene met Matthews (als kopman) best wel eens als winnaar kan eindigen deze Tour. Al is en blijft Matthews een grote gok en is het afwachten of ze überhaupt voor hem gaan rijden en in welke etappes ze dat gaan doen. Ook is het bij Matthews altijd de vraag of hij mee gaat doen aan de massasprints etc.

Jori

Ach, Nasibal, we kunnen dan altijd nog hopen op Cannondale met Wippert, toch? ;)

En als je je afvraagt hoe een onderzoekje zonder conclusie eruit ziet:
http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=Edward_Theuns_HeadToHead&c=6&ids=138471%2C140123&analysis=sea&SelectAnalysis=Filter&s138471=2016&s140123=2016

Als Stuyven zijn pols weer even breekt, weet ik tenminste dat hij weer een etappe gaat winnen en zou ik hem kiezen.

nasibal

Het wordt met name bibberen als Edward goedkoper gaat zijn dan Jasper

PeterPaprika

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ie duurder dan 1 mil zal zijn, alhoewel ze ook zonder probleem 2 mil op Cimolai zetten maargoed...

nasibal

Ja die prijs voor Cimolai lijkt wel met behulp van een dartboard bepaald.

Aan de andere kant, 2kk t.o.v 3.5kk voor Bouhanni, Kristoff en Matthews is ook niet onaardig opzich.

Tommytom

Ik vind het prachtig om te zien dat vragen als 'renner A of renner B' gewoon niet meer beantwoord worden. En ook selecties zijn een paar dagen voor het sluiten van de poule nog niet veelvuldig langsgekomen.

Gelukkige maar.

RubenVB

Ik heb nog niet gereageerd in deze Scorito ronde. Iets met vakantie en weer de verwachting dat constant dezelfde dingen gezegd zouden worden. Het enige echt fantastische nieuwe dingetje is toch echt wat TommyTom hierboven zegt. :-) Daar kan ik van genieten.

robotour

Dit wordt weer zo'n hele onvoorspelbare Tour volgens mij. Favorieten die door de mand vallen, topsprinters die het af laten weten, outsiders die hun kans grijpen. Teveel keuzes en afwegingen om te maken.

WCEendT

Maar nu hopen wij weer met zijn alle op Edward i.p.v. Bonificatio? ;)

ONCE

Kans is groot robotour. Maarja wie laat je thuis. Denk dat de eindwinnaar zomaar iemand kan zijn die de ballen heeft om Froome en Quintana eruit te laten

1 2 ... 60 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.