Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 63 ... 169 170
Niballie

Enger.

sprintgeit

'@ONCE
Eens, hoewel het toch wel weer voor in ieder geval een lichte twijfel heeft gezorgd. Heb op het moment 3 koppeltjes waar ik nog over twijfel.

Ik kwam trouwens nog een interessant staatje tegen. Gereden km's kopmannen:

Porte: 118k
Froome: 115k
Quintana: 77k
Aru: 68k!?
Pinot: 99k
Contador 163k!?

Zoals ik tijdens de Dauphine Jose de Cauwer al hoorde zeggen: "Ja Contador staat bijzonder hoog in die UCI World Rankings, maar de vraag is..moet je daar nu al staan?"

Laatst gewijzigd
thombvb

Wat verwachten jullie van Craddock? Voor het klassement? Of etappe uitzoeken en niet op het klassement?

sprintgeit

'@allieballie,
Niet dat het een gegarandeerde veel te goedkope puntenpakker is ..maar gaan we alles nu al op tafel gooien of zullen we tot na zaterdag 12 uur wachten?

@Thom
Doe je research, of beslis op basis van wedstrijden die je in het verleden hebt gezien. Het is de bedoeling dat je zelf een team samenstelt, met het team van een ander ga je niet winnen.

Laatst gewijzigd
Niballie

Klopt, maar kans dat hij sprint is wel aanwezig. Bovendien is zijn naam al gevallen in dit topic.

Jori

'@Vasnd: Ik help je! Archbold, Vichot, Guarnieri, Sinkeldam, Pibernik, Sabatini, Roelandt en dan mis ik er vast een paar ;)

Jalabert88

Iemand een idee wat we van Ilnur mogen verwachten? Heeft toch bijna een hele giro gereden en er enige tijd uitgelegen met meerdere fracturen. Toch blijft hij continue in mijn achterhoofd zitten...

Sharkdyl

Ik geloof het bijna niet maar ik heb 'm.
Eindelijk écht tevreden met mijn team,staat als een huis. Hoop ik.
Vreemd dat ik als nu kijk naar mijn lijstje met namen (voor de 537e keer) het opeens zo logisch lijkt, en past!
Tegelijkertijd wel jammer dat ik niet verder 'kan' puzzelen, doe ik natuurlijk wel tot de laatste dag.
Dank voor de vele mooie inzichten dames en heren. Succes! Ik kan niet wachten.

Pietje Precies

Om mijn forumnaam eer aan te doen, kom ik even terug op Nasi zijn fraaie rekenpost.

Er zit namelijk een klein foutje in. In een etappe pak je qua puntenklassement namelijk maximaal 21 punten in plaats van 30. Je hebt per abuis de punten voor het algemeen klassement geteld. Foei.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Sprintgeit
Kijk eens naar de jaren waarin Contador de Tour won, in die jaren had hij ookal zoveel KM's, dit heeft Contador eigenlijk altijd.

MME

Wat verwachten jullie van Fabio Aru?

Pietje Precies

Gekkigheid.

WCEendT

De vraag is... wat verwacht jij van Aru? Of ga je hem in je team doen als ik zeg dat ik verwacht dat Aru de Tour gaat winnen?

@Jalabert
Voor mij is Zakarin een groot vraagteken, geen idee wat ik ervan moet verwachten, zou zomaar top 10 kunnen eindigen in AK of 2 etappe's kunnen pakken maar zou ook zomaar nooit meer de oude kunnen worden (wie weet?).

vasnd

Fabio wint sowieso 1 etappe. Nibali ook ;).

jort101

Verwacht er iemand nog iets van chavanel of fuckler?
Fuckler zal wel weer een paar keer in de ontsnapping zitten. Maar eigenlijk verwacht ik zelf niet zoveel van hem en chavanel kan nog wel eens iets geks doen.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, die gaan we veelvuldig in beeld zien.

nasibal

'@Snoek

Het is maar net hoe de rest van je team er uit ziet. Stel je hebt Greipel, Kittel, Sagan en 1 of 2 drieenhalvers. Waarom zou je dan inderdaad nog 1 miljoen steken in een renner als Theuns. Je hebt dan immers al veel geld gestopt in je sprintteam en kan de overige peso's waarschijnlijk beter in andere etappes steken.

Besluit je echter géén drieenhalver mee te nemen dan heb je waarschijnlijk al minder geld en plekken in je sprintploeg geinvesteerd en is er een redelijke kans dat je ruim tevreden bent over de bezetting van de overige etappes. Dan heb je met Theuns een renner die best 2x naar een 7e plaats kan sprinten, plus nog een keer 10e en een keer 12e. Zéker met alle twijfel die er bestaat over de subtop-sprinters. Daar gaan er her en der echt wel 1 of 2 een steekje laten vallen en daarvan gaat geprofiteerd worden door renners als Theuns. Het is ook geen renner die ik zomaar zie opgeven dus waarschijnlijk zit hij er in Parijs nog bij terwijl er daar ongetwijfeld enkele andere sprinters (Cav, Bouhanni?) al missen. Ook daar maakt hij dan nog wel kans op een nette top 10 plek. Laten we zeggen 6e. Laten we eens gek doen

Dat lijkt in eerste instantie niet veel. Toch levert 1x 6e, 2x7e, 1x 10e en 1x 12e zijn echter toch 126 punten. Een puntenaantal dat jongens als Gallopin en D Martin (vooraanstaande jongens in de 1m groep) eerst nog maar eens moeten zien te halen.

Voor hetzelfde geld valt hij tegen en levert hij niets op. Dat zou heel goed kunnen. Het blijft een gokje. Echter wel een gokje die ik in minimaal 8 etappes kan nemen. De meesten in die categorie kunnen niet in zoveel etappes opgesteld worden.

Overigens zou ik er nooit voor pleiten om verschikkelijk te gaan schuiven om een plekje en geld vrij te maken voor Theuns hoor. Het gaat vooral om de situaties waar je dat ene plekje en beetje budget nog hebt. Dan vind ik een jongen die je 8 keer op kan stellen en in alle 8 etappes een kans(je) heeft om achter in de top 10 te eindigen best interessant. Naast Theuns zijn er echter nog wel een paar hoor, hij is echt niet de enige. Maar het is er wel wéér 1.

ONCE

Jort101

Voeckler is het beste er al af. Kun je beter z'n ploeggenoot pakken die beter is en misschien wel net zoveel aanvalt als in Voeckler z'n beste dagen

ONCE

En dan bedoel ik sicard btw

sprintgeit

Pinot en Aru, ze komen elke zoveel pagina's wel weer terug.

Pinot kan ik bijna niet van geloven dat hij de vorm niet heeft. In de Dauphine viel hij inderdaad opvallend genoeg tegen, daar zn voorseizoen uitstekend was. De rit die hij won, en zn tijdrit van afgelopen week waren echter wel tekenen aan de wand dat het goed zit wat betreft vorm. Die tijdrit is ook een groot voordeel tov bijvoorbeeld een Aru en bijvoorbeeld Mollema. Ergens heb ik het idee dat hij het gewoon totaal anders aanpakt, nadat hij vorig jaar in Zwitserland iedereen wegblies en daarna in de tour zelf omwaaide.

Aru..ja die vind ik nog iets lastiger. Aru heeft er dit jaar echt nog vrij weinig van gebakken. De rit die hij won in de Dauphine was indrukwekkend, maar verder.. Astana renners hebben echter de neiging om zich 'in vorm te fietsen'. Ik weet niet precies hoe dit gaat, maar een Aru zit liever mee in een taaie ontsnapping in de Dauphine dan dat hij zoals Porte in het wiel bij Froome gaat zitten. Bij Aru is het gewoon een gevoel, die jongen is in 3 weekse koersen gewoon altijd veel beter dan hij in die rittenkoersen van een week is. Een soort omgekeerde Spilak zeg maar. Z'n gebrek aan vorm kan in de eerste 10 dagen wel slecht uitpakken dat hebben we al eerder gezien. Intrinsiek is hij van een dusdanig niveau dat ook hij er in de laatste week zeker gaat staan. Daarnaast kan de Astana taktiek weer voordeel opleveren. Waar velen altijd wijzen op de teampunten van Froome, is dit toch echt een Astana specifiek ding. Ze sturen vaak mannetjes mee in de ontsnapping om zo of een move te maken van achteruit als de kopman goed is, of het af te laten maken door de man in de kopgroep. Aangezien die mannetjes Cataldo, Rosa, Nibali of Tiralongo zijn, kunnen de mannen zeker vanuit de ontsnapping etappes gaan pakken.

Lang verhaal kort ze gaan beiden gewoon vlammen! Allebei/alleen Aru/alleen Pinot..dat is lastig en hangt af van je taktiek (op een 5 miljoen renner besparen en allebei nemen kan een optie zijn), maar beiden niet kan wel eens een dure gok zijn. Ben ik er zelf na al die tijd al uit.. niet echt :P

WCEendT

'@Nasibal
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van Theuns! In Paris-Nice sprint hij nog met de beste mee en later in het jaar verliest hij van o.a. Enger. Hoe komt het dat jij er 'zoveel' vertrouwen in hebt dat hij wel ff 2x top 7 gaat sprinten in dit veld? In mijn ogen lijkt hij echt een duurdere Enger. De verwachtingen die jij hebt van Theuns heb ik eerder van Groenewegen/Bennett.

Edit;
En je hebt met die twee niet het risico dat er toch voor Stuyven gekozen gaat worden!

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik denk vooral door etappe 21, waar vermoedelijk anderen ontbreken.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@WCeendT
Wat betreft Contador, dat wist ik niet. Maar wordt zo iets niet belangrijker als je zelf een jaartje ouder wordt, en je grootste concurrent bij een ploeg rijdt die dit soort zaken tot in den treure doordenkt?

Goed Valverde heeft het ook nooit wat uitgemaakt, dus wie weet zegt het ook niks. Laten we het voor de koers hopen.

WCEendT

'@Sprintgeit
Pagina 49 voor mijn Contador theorie :).

sprintgeit

Haha 2010 is een lange tijd geleden! Maar iedereen recht op zn eigen theorie. Sowieso is daar nog aan toe te voegen dat Bertje zn hele leven al goed is als hij van tevoren ofwel ziek is, ofwel lichte mankementen heeft ofwel botbreuken heeft (Vuelta 2014).

1 2 ... 63 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.