Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 64 ... 169 170
WCEendT

'@Springeit
Een mens mag hopen ;)!

nasibal

'@WCEendt

Tja, dat is inschatten. Ik schat Theuns persoonlijk hoger in dan jij en heb dan weer weinig met Bennet. Van Groenewegen verwacht ik meer, maar verwacht ik tegelijk ook eigenlijk niet van dat hij uitrijdt. Heb zo het voorgevoel dat hij er in de loop van de 2e week de brui aan gaat geven, maar ik kan er net zo goed naast zitten. Theuns is voor mij ook absoluut geen hebbedingetje hoor, maar wel een extra renner die in mijn huidige ploeg zeker het overwegen waard is.

Lage rugpijn

Frustrerend idee dat ik nu al wekenlang zit te puzzelen in de wetenschap dat ik van een aantal renners na een paar dagen al spijt heb....:-).
Soms denk ik weleens dat de vorm van renners afhangt van mijn selectie, in een negatieve correlatie.

WCEendT

'@Nasibal
Jaah ik denk dat Groenewegen ook wel 3x top 7/8 kan sprinten (misschien wel vaker), maar wanneer gaat hij afstappen en is hij dan alsnog de 1Mil waard? Als ik eerlijk ben had ik hem waarschijnlijk uit mijn team gelaten als ik geen Nederlander was.

Zijn er hier eigenlijk mensen die gokken op een vroegtijdig (gedwongen) afstappen van Froome en daarom Landa nemen (en dus geen Froome)?

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ wc eendt: Moxht ik die inschatting maken zou ik Thomas selecteren.

vasnd

Man die Vuelta was legendarisch. Rood/geel ingetapede knie en fladderende de koers bepalen. Wat een genot.

aardappeljager

Thomas is dan nog het overwegen waard om ook mee te nemen naast Froome voor 2mil..... Landa is dan weer echt te duur is mijn inschatting.

Het Trek verhaal blijft lastig. Ik heb jigal wat sympathie voor beide rappe mannen die mee zijn en had me eigenlijk voorgenomen om daarom Stuyven mee te nemen als Boni niet mee zou gaan, maar dan komen ze met Theuns.

Ik denk dat ik het er toch op gok met Jasper. We zullen aan het eind zien wat dit brengt, maar grote kans op geen 150 punten.

@wceendt dat is dus precies mijn probleem vaak, dat ik renners neem omdat ik het leuke renners vind (of Nederlander zijn) en niet omdat ik per se denk dat het de beste keuze is.

We zijn bijna aan het eind van de week gelukkig

Busted

In hoeverre laten jullie sympathie meespelen in de keuze van renners?
Ik ben bijvoorbeeld redelijk gecharmeerd van Van Garderen. Als ik hem niet meeneem en hij rijdt beter dan iemand uit mijn team, is er de kans dat ik daar wellicht toch een tikkeltje van baal. Terwijl ik het normaal gesproken juist mooi zou vinden. Hij is een twijfelgeval bij mij, eergisteren zat hij in mijn team, gister niet en vandaag is hij er weer in gefietst. Ik hoop dat hij mee mag van mezelf ;) Hopen dat hij het goed doet maakt dat ik de koers waarschijnlijk plezierig volg.
(Voor de duidelijkheid, ik ben geen fan, ik vindt het een mooie coureur)

Mijn vraag is ongeveer:
Wie nlaat er Bouhanni thuis, puur omdat het ene klootzak is?
Wie neemt er Ji Cheng mee, omdat hij hem sympathiek vind?
Stel dat je moet kiezen tussen twee renners, renner A (klootzak) en renner B (één van je favorieten) en ze zijn allebei evenveel waard. Je verstand zegt echter dat de A een betere renner is/meer kans maakt. Wie kies je?
Ik zou waarschijnlijk zelf voor optie B gaan.

snoek1974

'@ wc eendt

Weet nog niet zeker of ik Landa neem , maar verwacht hem in de Bergen regelmatig bij de eerste zes, net zoals die destijd reed bij giro winst Aru en daarom is die het overwegen waard aangezien er ook kans is op teampunten Froome en wie weet doet die mee voor de bolletjes punten.

Twijfel nog over Valverde aangezien die de giro gereden heeft en misschien in keurslijf Quintana moet rijden en ik hem samen met reserve sprinter in kan wisselen voor 2 van het rijtje Purito , Dumoulin , Barguil of Thomas of een 3,5 Miljoen sprinter toevoegen aan mijn sprint team

WCEendT

'@Busted
Ik heb jou misschien laten denken dat Cheng Ji de Tour rijdt maar hij focust zich volledig op de Vuelta om daar dan 21 etappe's lang op kop te rijden ;).

Over Bouhanni, die zou ik meenemen omdat ik het een toffe gast vind. MAAR ik ben realistisch en laat hem thuis omdat hij toch niet gaat uitrijden (tenminste dat is mijn verwachting).

Laatst gewijzigd
vasnd

Bij een gokje is het een leuke factor om mee te nemen. Over het algemeen ga ik gewoon voor ratio. Nederlanders/Contadors die in de wedstrijd goed presteren zijn dan kersjes op de taart.

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Waarom is hier de naam van de kleinste sprinter van het peloton nog niet gevallen

WCEendT

'@Snellerfietsen
Dan lees je nog niet zo lang mee ;)!

Kpenty

Is wel genoemd volgens mij, werd te oud bevonden.

vasnd

Omdat Coquard

Edit : of was het geen woordgrapje op Petit :P?

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Nee niet coquard. Tip: hij heeft dezelfde achternaam als een bekende Nederlandse wielrenner

Busted

'@WCEendT
Haha, het waren voorbeelden die het snelst in me opkwamen.

WCEendT

Over Dumoulin natuurlijk @vasnd

vasnd

Tja ook Adrien Petit (Direct Energie) is een "kleine" sprinter ;).

WCEendT

Toch mooi hoe een renner Petit heet en gewoon 1meter88 is.

ivo001

Toch mooi hoe een renner Mate heet en toch niet mijn maat is.

PeterPaprika

Dumoulin is toch ook wel gevallen toen de AG2R lineup bekend werd gemaakt? Werd als te oud bestempeld door de meesten.

Lage rugpijn

Naverdauskas....Was in de giro ook een soort barbero binnen mijn team, zal dus nu wel gaan scoren:-).
@ Busted: Ach , sympathie is een prima selectiecriterium, net als naam , wel of geen mooi shirt, religie, en nationaliteit.

Busted

'@Lage rugpijn
Wat een weelde dat u nog komt reageren!
Moet wel zeggen dat u mijn reactie direct de prullenbak in relativeert!

ivo001

Dus, we missen nu nog 1 man van Tinkoff en een definitieve selectie van Fortuneo?

1 2 ... 64 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.