Om nog maar iets aan de sprinters discussie toe te voegen.
Ik ga voor geen Greipel en geen 3,5er. Ik hoop door middel van 3 sprinters in de categorie 1M/500K deze punten te compenseren en zo een sterkere berg equipe mee te nemen (van een Porte een Aru maken bijvoorbeeld). Hierdoor heb ik nu 7 sprinters die wanneer ze minimaal 8e, 10e en 12e worden al goed zijn voor meer punten dan de nummer 2 (inclusief groene trui punten).
Maar goed, ik twijfel eigenlijk ook nog steeds over 16 dure renners (waarvan dus wél Greipel) + 4x 500K.. Lastig
Edit: Ik vind deze Tour wel de lastigste 1 op 1 keuzes hebben van alle rondes. Zoveel klassementsmannen in dezelfde prijs categorie die elkaar eigenlijk niks ontlopen qua potentiele punten. Om er een paar te noemen: Nibali, Porte, Van Garderen, Bardet, Pinot, Valverde, Mollema. Waarbij ik eigenlijk alleen Pinot op zeker mee neem.
'@mollemawintdetour
Denk jij zonder sprinterskopman die alle sprintersetappes op papier top 5 zou eindigen te kunnen compenseren met een sterke bergploeg? Heb je de intentie om hoog te eindigen op scorito of alleen een subpoule met vrienden? Risico's nemen is goed, maar soms heb je de 'standaardrenners' nodig om niet te weinig punten te verliezen op de rest.
'@kpenty en wceendt
Ik neem wel Kittel en Sagan mee (die ik ook beide kopman maak), maar daarnaast enkel 1M en 500K sprinters. Ik denk dat vele mensen een keuze maken uit de 3,5ers óf Greipel en dan een miljoen uit hun bergploeg halen. Ik denk dit dus te compenseren met 3 goedkope sprinters.
@ONCE
Dat had ik deels meegenomen, maar bedankt voor het aanstippen hiervan. Daarom ben ik ook benieuwd naar jullie commentaren hierop. Misschien ben ik meer dingen vergeten.
Ik denk bijvoorbeeld dat veel mensen minimaal 1 van deze plekken invullen door een Etixx/Lotto renner of iemand die hoog staat in het algemeen klassement.
Een scenario (etappe 11 bijv.) is dan: Kittel wordt 1e en Greipel/3,5er wordt 2e en staat na de etappe ook 2e voor het groen = 50 punten. Daarnaast heeft iemand Froome + een Etixx renner opgesteld ipv 2 van mijn goedkope sprinters = 20 punten. Samen dus 70 punten. Nu gaat mijn sprinters equipje van 2/2,5/3M minimaal 8e, 10e en 12e worden = 66 punten. Ik lever dus misschien 4 punten in maar hou in het gunstigste geval 2,5 miljoen (Greipel om 1 1M + 2 500K renners) over. Daarmee kan ik al minimaal van een Meintjes een Bardet/Valverde/Nibali/Van Garderen/Porte/Mollema maken of zelfs Aru.
Wat ik me nog wel afvraag; krijg je ook teampunten als de renner die de overwinning boekt niet in je team zit maar zijn teamgenoot wel?
Zoja dan kan ik me nog voorstellen dat een paar goedkope maar bruikbare Etixx-renners (Richeze, Alaphilippe) een fijn alternatief kunnen zijn voor Kittel. Of, in het geval van Lotto; wel Debusschere en Gallopin meenemen maar geen Greipel.
'@mollema
Bedenk wel dat in bergetappes er veel vaker ontsnapping zijn die het tot de meet halen en in sprintetappes (in grote rondes) heb je dat meestal niet, waardoor het voor een sprinter veel makkelijker is om zijn prijs (op scorito) waard te zijn.
Ben benieuwd hoe jouw strategie gaat werken, maar ik heb meer vertrouwen in een sterke sprintersploeg met de 5 beste klimmers aangevuld met 1-2mil renners.
@Kpenty
Excuses!
@PP
Jaah dat krijg je inderdaad, daarom hebben wij het o.a. ook gehad over het niet nemen van Kittel en dan wel Richeze nemen.
'@mollemawintdetour
Dit kon ik eerder niet uit je verhaal opmaken. Goed dat je toch nog 2 goede sprinters meeneemt, maar of je het het puntenverlies zo kunt beperken met je sprintersteam dat je door middel van je bergteam het kan compenseren weet ik niet? Mijn ervaring bij de Giro was dat ik te weinig en te weinig goeie sprinters had en dit met mijn bergteam niet kon compenseren onder andere ook door uitvallers.
'@Once
pff kan best 7 van 3,5m of duurder! Ik heb ze gewoon allemaal die top sprinters en mijn bergploeg is fantastisch al zeg ik het zelf.
Wel jammer dat ik 250k over heb nu ;)
Sepulveda 750k, Navarro 750k, Rosa 750k, Plaza 750k, Reichenbach 750k, Pantano 750k, Ion Izagirre 750k, Konrad 500k, Craddock 500k
'@wceendt
Dat is zeker waar, maar ik vind het 1) lastig om een topsprinters team te maken. Want wie is top en wie rijdt uit? Ik kom dan enkel op 'zekerheidjes': Sagan, Greipel, Kittel en Coquard. Die 3,5M renners vind ik allemaal heel onzeker wbt vorm/sprinten ze iedere keer mee en uitrijden. 2) Wie zijn de beste 5 klimmers? Froome en Quintana zijn imo de besten maar daarachter heb je een hele sloot aan goede klimmers waarbij ik dan misschien Contador het hoogste in schat. Maar wie zal van Pinot/Bardet/van Garderen/Aru/Porte de meeste punten opleveren? Door op sprinters te besparen kan ik ze misschien wel allemaal meenemen, waar ik denk dat jij zal moeten kiezen. En dan heb je ook nog mannen als Valverde, Landa en Nibali..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.