Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 74 ... 169 170
PeterPaprika

Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo dat Cancellara in zijn laatste tour maar 1x top20 zou gaan rijden.

JimKro

Hij gaat zeker in etappe 16 iets proberen. Of het lukt is de vraag.

elrio

Cancellara: zal scoren in de tijdrit, denk beter dan Martin, slechter dan Dumoulin, heeft nauwelijks kans op teampunten. Zie hem wel aanvallend rijden en hier en daar punten pakken maar is moeilijk te voorspellen wanneer. Voor een spel als sportpools (met een vast team) is ie wel een goede keus.
Martin: zit bij etixx dus goede kans op team punten, moet je echter wel een plekje hebben in die ritten, als je al veel sprinters hebt en/of andere etixx rijders zou ik het niet doen, want van de drie gaat ie denk ik het slechtste presteren in de tijdrit.
Dumoulin: is duurder, wel de beste tijdrijder en verwacht van hem ook als enige een top 10 plaats in de bergtijdrit. Gaat denk ik ook aanvallen in de overgangsritten en niet te zware bergritten, heeft het bijkomende voordeel dat ie bij barguil in de ploeg zit, dus dat zou zomaar witte trui ploeg punten kunnen betekenen, wat ervoor zorgt dat je hem wat veiliger kan opstellen in de ritten dat je hem in de aanval verwacht. Mocht ie niet meezitten scoor je toch nog 3 punten (is niet veel maar waarschijnlijk net zoveel zo niet meer dan een 8ste of 9de klassementsrenner).

Dus mijn tip als je het budget hebt en je wil een tijdrijder in je team ga dan voor Dumoulin, heb je iets minder budget en wil je "sprinter" die ook nog zelf punten scoort in de tijdrit ga dan voor Martin.

Jalabert88

Langzaam begint alles op zijn plaats te vallen.
Laatste vraagteken blijft echter Coquard. Dit jaar liefst goed voor 11 overwinningen. Echter reed hij de enige keer met meerde concurrenten ( California), geen enkele keer top 3. Dan is hij voor 3 miljoen natuurlijk aan de hoge kant.
Van de andere kant biedt hij meer zekerheid dan de overige 3,5/2,5 miljoen mannen en schat ik hem eveneens hoger in dan de 1,5 mannen. Zeker daar hij ook kan aankomen na een heuveltje.
Wat vinden jullie?

Jori

Kan er hier iemand zeggen dat hij ook 500.000 tekort komt? Zelfs al is het niet waar, ik word een beetje gek van mijn team samenstelling...

En alvast speculatie over de vervanger van Devenyns? Zelf hoop ik wel op Laengen, mooie rijder, aanvallend en zal waarschijnlijk niet mijn plannen in de war schoppen

mcharald

Na lang meelezen, voor de Scorito puzzel, zelf toch maar eens achter het toetsenbord gaan zitten. Ik vind het grappig dat iedereen zich zo druk maakt om de teampunten. Je kunt toch veel beter kijken naar coureurs die zelf punten halen? Natuurlijk staan er hele berekeningen op dit forum, maar die gaan er wel vanuit dat iemand lang in een trui rijdt of hem in Parijs om zijn schouders heeft. Volgens mij is er maar één wielrenner die enige zekerheid geeft voor het lang in bezit hebben van een trui (en (eind)overwinning(en)) en dat is Sagan. Dus als je al een reservecoureur overweegt is het iemand van Tinkoff.

Daar zit ook gelijk het dilemma voor mijn laatste coureur: Kreuziger (voor de teampunten en heel misschien op een verdwaalde berg een goede finish) of toch een andere 1,5 miljoen pedaleur.... ( ik heb nog 0,5 mio over...)

mcharald

'@jort101
Ik ben zo vrij geweest om mij ook aan te melden bij jouw poultje!

Lage rugpijn

Kenmerkende discussie op dit forum:

Vraag van pietje puk: " Ik twijfel over thevenet of zoetemelk. Thevenet is de betere dopingnemer maar zoetemelk heeft n betere tijdrit en kan teampunten pakken met jan raas. Ik neig naar zoetemelk , wat denken jullie?

Antwoord van jan lul: Ik zou thevenet nemen want franse ploeg, mooie naam, betere sprint is in vorm etc etc....

Antwoord pietje puk: " Ja maar ik neem toch zoetemelk want heeft betere ploeg, mooie fiets etc etc......"

Vraag het dan niet!!!!!!!!!! :-)

nasibal

'@Jori

Je bent bij lange na niet de enige. Die klacht is hier meermaals voorbijgekomen. Is de 500k v Sagan ;)

Ik heb of over,of te kort.

@Mcherald.

Zelf punten halen is dan ook vereiste nummer een. Van alle renners die zelf punten halen zijn er echter ook een flinke hand vol die per definitie 0 teampunten gaan halen. Simpelweg omdat ze geen ploeggenoten hebben waarbij een etappeoverwinning of truitje erg plausibel is.

Een renner die zelf een vergelijkbaar aantal puntrn scoort, maar zelfs maar 10 procent kans heeft op teampunten is dan m.i. altijd interessanter. Hoeveel geld ik daar aan uit wil geven hangt vervolgens af van de kans en het aantal.

Laatst gewijzigd
ONCE

Ik denk m nu af te hebben. Geen enkele 750k of 500k renner en 20 man waar ik denk wat aan te hebben.

Morgen zal het anders zijn...

:D

Andy Schleck

Heeft een van jullie misschien een idee, wie gaat meer punten opleveren, alaphillipe of selpuveda? :P
Verwacht dat ala wel een paar keer kort zal eindigen maar selpuveda vaker top 20 binnen rijdt en zo punten sprokkelt.

Pinot Grigio

Ik denk dat Patrik Konrad ( goede Giro del Trentino) en Lawson Craddock (goede dauphine, Vuelta en California) ook de nodige punten gaan pakken. Wat denken jullie?

Jori

Mijn nodige punten zullen ze waarschijnlijk niet halen, maar iedereen heeft andere selectie criteria ;)

Laatst gewijzigd
Imbatido

Bouhanni schijnt niet mee te doen, scheelt weer 3,5 miljoen

David Walsh

POEKSEL En de dopingjournlist schrijft: “Die Panda gaat net zoals Porte vroeger deed het gewoon wat dagen laten lopen en op minúúúúten binnenkomen. ”

Ik denk dat dit doelbewust is gebeurd om Richie te sparen.

<> Je maakt mij niet wijs dat Richie dag A zelfs quintana voorbij rijdt en dag A+1 zelfs mannen als Gallopin bergop moet laten gaan.

Stuff

http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/26107957/__Bouhanni_mist_Tour_na_knokpartij__.html

Bouhanni mist tour

Ab Normaal

Idd. Geen Bouhanni
http://www.francetvsport.fr/tour-de-france/nacer-bouhanni-forfait-pour-le-tour-de-france-342843

nathancouw

Mijn ploeg lijkt nu toch eindelijk in elkaar te vallen, voor mijn gevoel een heel sterk team en ik hoop met mijn eerste deelname meteen een goed resultaat te behalen. We gaan het zien..!

aardappeljager

Dat opent weer deuren voor Bozic of Soupe

lukevdwal

Mijn Team

Froome (C)
Thomas
Quintana
Porte
Pinot
Bardet
Rodriquez
Barguil
D. Martin
Alaphilippe
Gallopin
T. Dumoulin

Greipel (C)
Roelandts
Sagan (C)
Kittel
Cavendish
Cimolai
Groenenwegen
van Avermaet

Mollemawintdetour

EDIT

Laatst gewijzigd
Mollemawintdetour

Oei, nu ga ik misschien toch voor Soupe of Bozic i.p.v. een Theuns/Enger..

Starlynk

Tsja, ze hebben Soupe, Bozic en Laporte als semisprinters, dus vertel maar wie waar punten gaat pakken ;-)

PeterPaprika

Haha dan denk je eindelijk een team te hebben staan waar je tevreden over bent en dan valt Bouhanni weg, fml.

bartos

Mijn team, Wat vinden jullie ervan en zijn er nog tips?
J. Rodriguez
S. Henao
A. Valverde
A. Greipel
C. Froome (C)
T. Martin
E. Boasson Hagen
T. Gallopin
T. Van Garderen
M. Kittel
P. Sagan (C)
S. Cummings
T. Pinot
D. Martin
N. Quintana (C)
G. Van Avermaet
W. Barguil
B. Coquard
A. Yates
J. Alaphilippe

1 2 ... 74 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.