Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 75 ... 169 170
Jelle van der Linden

'@Bartos,
Goed team!

Kpenty

Is het al zaterdag? Mensen wacht toch met die selecties te plaatsen. Het is voor jezelf toch helemaal niet leuk om te doen. En als je een beetje op dit forum let weet je dat je er toch geen antwoord op krijgt, maar bij deze: ik denk dat je selectie wel punten haalt.

Kingstown

'@bartos:

Lijkt me het winnende team te zijn.
Niets meer aan veranderen!

David B

Wat een lulbouhannus.

Milsen

Ik ben een fan van Boasson Hagen en daarom wil ik die graag in mijn team hebben. Dus ik zit ff te bedenken hoe ik dat ga doen en vraag me ook serieus af hoe vaak ze hem echt gaan uitspelen. Bedoel voor de vlakke sprints zal een cav zeker voorop rijden dus daar zie ik hem zeker geen top 10 notering halen. Op iets meer heuvelachtige parcoursen dan weer wel en als cav naar huis is dan zal hij in het valkke ook wel in de top 20 eindigen, maar haalt dan bijvoorbeeld een Avermeat dan niet meer punten als die bij sommige etappes een top 3 notering haalt. Teampunten zullen ze beide niet gigantisch veel pakken dus daarvoor hoeft het. Of is er nog iets wat ik over het hoofd zie ( goedkopere sprinter en een renner upgraden)
ARghhh HAgen blijft een leuke renner dus waarschijnlijk staat hij er toch in maar ja wil toch nog een keer een mening erover zien van de mensen hier

ONCE

Bouhanni niet mee, scheelt weer een klein beetje zorgen of mijn sprinters wel of niet op de fiets blijven zitten

Jeffrey81

Goed, Bouhanni had ik niet, maar nu ga ik dus weer denken dat andere (cheap) sprinters meer kansen gaan hebben. En dat terwijl ik er juist net toch maar eentje had omgewisseld voor een klimmer, omdat ik dacht dat dat beter was voor de balans.

Keuzestress!! Denk je net klaar te zijn......

Laatst gewijzigd
Kpenty

Dacht ik mijn team een beetje op orde te hebben... Nu maar eens gaan puzzelen waarmee ik Bouhanni ga vervangen.

Imbatido

Als Cavendish naar huis gaat, gaat Dimension Data dan niet gewoon voor Renshaw rijden? Twee jaar geleden reden ze samen bij Etixx, viel Cav in rit 1, en reed Renshaw vervolgens zes keer top 10. Ik betwijfel of er wat voor EBH zal veranderen als Cavendish afstapt.

Milsen

ja die hebben ze ook nog maar EBH is wel in vorm en is best snel :)

Rhohan

Bouhanni kon ik toch mooi vervangen met Matthews. Precies dezelfde prijs

Niballie

Dimension Data wil dat Cav de Tour gewoon uitrijdt, aldus de ploegleider. Shane Sutton, de man die zei dat Cav eerder moest afstappen is ook geen bondscoach meer.

Chris85

Welkom Borut Bozic!

Laatst gewijzigd
timmetje94

Ik heb 3 miljoen budget over. De renners die ik daarvoor kan krijgen zijn nibali, coquard, van garderen, landa en bardet. Ik zit vooral te twijfelen tussen nibali, bardet en landa. Bij landa lijken mij de teampunten een belangrijk voordeel. Kan iemand mij hierin adviseren (:?

TiesW

'@bartos, wel erg veel punchers vind je ook niet?

@timmetje94, ligt heel erg aan wat je nu al aan renners hebt. Nibali kan in de laatste etappes Aru nog wel eens gaan helpen in de afdalingen en daar misschien een etappe pakken of teampunten. Bardet zal je af en toe in de top-10 terugvinden en in het AK. Ik zou juist voor coquard gaan, gaat denk ik een aantal keer top-5 en nog een aantal keer top-10 rijden.

sprintgeit

1) Kan iedereen ophouden met al voor zaterdag de teams te posten. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Tot zaterdag is er discussie over taktieken, de kwaliteiten van renners, de mogelijkheid van renners om wel of niet punten te scoren..na zaterdag kunnen we elkaars team beoordelen

2) Nog even een laatste oproep voor mensen die van plan zijn met meerdere teams te spelen. Doe t gewoon niet, uiteindelijk verpest je het spel er gewoon mee. Ik kan ook alle mogelijke combinaties wel opvoeren, of wacht..misschien kan ik er gewoon een programma voor schrijven.. je kunt zelf invullen waar dat eindigt.

Misschien voor de volgende keer..maar een moderator aanstellen :P

martbiemans

Dit is mijn team momenteel:

C. Froome
A. Contador
N. Quintana
F. Aru
T. Pinot
W. Barguil
J. Alaphilippe
R. Kreuziger
A. Yates
D. Martin
D. Teklehaymanot
D. Navarro
P. Sagan
M. Kittel
A. Greipel
B. Coquard
D. Cimolai
B. Bozic
S. Bennett
D. Groenewegen

Er zijn nog aardig wat renners waarover ik twijfel, dus als jullie suggesties hebben hoor ik het graag!

aardappeljager

'@timmetje eens met ties, maar dan moet je wel een plekje hebben in je sprint equipe. Dus zoals zo vaak hangt het van de rest van je team af wat voor jou het beste is.

Had geen bouhanni, maar zoals eerder aangegeven kun je nu wel een goedkope sprinter vinden bij cofidis (mits je weet wie ze uitspelen)

joenique

'@timmetje94 ; ik stel me wat vragen bij je team als maar 3mil. overhebt en toch nog geen: Coquard,Landa,Bardet,Van Garderen, Nibali...
Nuja als je maar 1 van de volgende renners zou nemen: Nibali of Landa! (als je weinig sprinters hebt: dan Coquard)

Mollemawintdetour

Kan iemand helpen met een inschatting rondom Cancellara, T Martin, Kyrienka, J Izaguirre of een andere interessante tijdrijder? Wie ik denk dat de tijdritten tijdens deze tour beter liggen hou ik voor me zelf. Maar wanneer zullen deze renners nog meer mee doen voor een top 10/15?

Ik verwacht Izaguirre en Kyrienka eigenlijk niet in andere etappes dan de tijdrit, maar kunnen beiden teampunten opleveren (maar wanneer stel je ze op?).
Cancellara en Martin kunnen natuurlijk nog bij andere etappes iets proberen. Maar bij welke etappes? Misschien die richting Bern, maar verder kom ik eigenlijk niet. Zoals ik al eerder heb gelezen geloof ik ook niet dat Cancellara maar 1x top 10 gaat rijden in zijn laatste Tour. Maar wanneer nog meer? Ik ben benieuwd naar jullie inzichten hierover!

Laatst gewijzigd
TiesW

Ik verwacht Kiryienka sowieso niet zo veel, gaat een hoop aan kop sleuren voor Froome maar denk dat 'ie het ook in de TT niet heel denderend zal doen. Schat Dumoulin, Cancellara, Dennis en Martin allemaal hoger in. Uiteraard wel een goeie voor teampunten maar datzelfde geld voor Martin. Denk dat je aan teampunten voor dagzeges meer hebt (met Martin dus) dan het AK uiteindelijk. Vraag is overigens in welk team (sprint/klim) je meer ruimte hebt, Martin voor teampunten dagzeges bij sprintetappes of Kiryienka voor teampunten gele trui vanaf (ik gok) ongeveer halverwege de tour.

joenique

Maaaan; dilemma met die 750k renners.

Pantano (was echt super in zwitserland; vraag is kan die dat ook tegen het geweld dat hier in de tour zit; en heeft kopman/met weinig kans teampunten)
Ion Izaguirre (was echt goed in zwitserland en romandië; heeft goede tijdrit; teampunten movistar; maar mag die zelf iets doen of wordt het afbeulen?)
Diego Rosa (kan teampunten halen via aru of nibali en was echt goed in Dauphine; maar gaat hij kans krijgen om zelf punten te halen?)
Sepulveda (vond ik dit jaar nog niet super; maar vorig jaar wel bewezen dat ie goede klimmer is; en maakt kans op witte trui-punten)
Navarro (heeft in het verleden al bewezen een klassement te kunnen rijden, is kopman; kan ie het nog steeds?)
Sicard (heeft zich al vooral bewezen in vuelta, ....)
Pauwels (was vorig jaar een uitschieter; of kan ie het dit jaar terug? was dit jaar nog niet super; maar dat was vorig jaar ook het geval niet)

En heb plaats voor 1 van al deze :p
Iemand die nog interessante theorieën heeft of inzichten?
Thanks for sharing :)

siht

Ik zie dat Howard nu mee gaat namens IAM. Ook Enger in de ploeg... Zou Enger nog mogen sprinten? Zou zonde zijn voor Enger.

Starlynk

Lijkt me wel dat Enger gaat sprinten. Deed in Kroatië ook de sprints toen Howard ook meedeed. Maar you never know.. extra risicotje wel weer ;-)

Chris85

Interessante kwestie die tijdrijders, ik neem ze nooit mee op basis van alleen die kwaliteit.. Zeker niet met maar 1 tijdrit (klimtijdrit zal vooral gedomineerd worden door de klassementsmannen) op het programma. Nu ik 750k over heb voor 1 plek en mn team eigenlijk al wel redelijk compleet is begon ik toch te twijfelen aan types als Coppel, Nelson Oliveira, Barta, Izagirre etc. Daar heb je in mijn ogen al gelijk het probleem te pakken, er zijn zoveel redelijk goede tijdrijders achter Dumoulin, Martin, Cancellara en Dennis aanwezig. Als zij in betere omstandigheden rijden zoals in de Giro het geval was zijn ze allemaal in staat om boven de toppers te eindigen die dan net in de regen rijden.

1 2 ... 75 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.