Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 76 ... 169 170
mcharald

'@nasibal (11.28)
Dat ben ik met je eens, daarom snap ik niet dat mensen gaan zoeken naar coureurs die (alleen maar) teampunten kunnen opleveren (zoals een van de locomotieven van een klimtrein).

Hoe schatten jullie VD Broeck (nog) in?

TiesW

'@joenique, helemaal eens inderdaad. Ik had eerst Rosa maar verwacht dat 'ie toch te weinig kansen voor zichzelf krijgt. Heb Pauwels af laten vallen omdat ik met Cavendish, Cummings en Teklehaimanot al 3 DDD renners heb. Heb Sepulveda toch opgenomen voor de witte trui en hopelijk een paar keer een top-10 notering.
Ik denk dat Frank net als in Zwitserland overschaduwt zal worden door Pantano en heb daarom toch maar de gok gewaagd. Verwacht hem zeker richting het einde van de Tour als Frank er al doorheen zit wel een paar keer in de aanval. Hoop dat 'ie mee kan strijden om een etappezege én de verassing van het bergklassement wordt!

Dit soort beslissingen tussen meerdere renners waar ik heel sterk twijfel maak ik meestal aan de hand van teampunten, ik probeer een renner te kiezen van wiens ploeg ik nog geen renner van heb maar waarmee ik wel nog wat teampunten zou kunnen pakken. Stel dat Frank later toch sterk blijkt kan ik Pantano altijd nog voor teampunten inzetten.

Kan op dit moment voor 3 belangrijke klassementsmannen geen teampunten vangen: Aru, Bardet en Mollema, al verwacht ik die in daguitslagen ook zeker niet op plaats 1. Helaas ook geen teampunten voor etappewinst van Nibali dus.
Enige waar ik met mijn team enigzins van baal is dat ik geen enkele renner van Orica heb. Denk toch dat die een etappe of 2 gaan pakken maar kwam totaal niet uit met de ploeg die ik op dit moment heb.

Begin door dit hele opstel weer te twijfelen, misschien toch Sepúlveda vervangen door Plaza voor etappepunten/teampunten. Verwacht van Sepúlveda eigenlijk ook geen teampunten.

contador!

Zal Yates of Van Avermaet meer punten halen? In de etappes dat Van Avermaet meedoet voor de punten, zal Yates dat wellicht ook kunnen, al zie ik hier Van Avermaet wel meer punten pakken (ook heeft Yates meer concurrentie binnen zijn ploeg). Daarentegen is Yates ook in de bergetappes inzetbaar, gaat hij daar het verschil in punten goed maken ten opzichte van Van Avermaet?

Kpenty

Ik persoonlijk zie Sepúlveda niet veel punten pakken, misschien een keer top 10 in een vlucht. Voor het klassement en jongerenklassement verwacht ik hem niet.

Starlynk

Ahh de 1.5 miljoen renners zijn echt lastig dit jaar:

EBH, GVA, Yates, Rui Costa, Meintjes, Alaphilippe..

6 renners die in potentie bakken met punten kunnen gaan halen, maar zeker zijn de punten allerminst ;) Keuzes, keuzes! Hoe ik het ook invul, het komt er eigenlijk altijd op neer dat ik twee van deze jongens er bij wil/moet pakken, maar twijfel nog steeds :)

Jelle van der Linden

een beetje off-topic:
Welke renner verwachten jullie dat het eerste uitvalt (ik weet deze vraag is bijna niet te beantwoorden, maar dit is een vraag bij mijn poule)
Noem een renner op die in je opkomt ? Mcclay? Bonnet?

Laat maar dit is gewoon een gok van 99 procent,
Ik kies random voor Bonnet.

Laatst gewijzigd
vasnd

Welke rol Alaphillippe krijgt is niet super duidelijk. Uiteraard etappe 2 een van de vele kanshebbers maar als hij zo´n Sagan-esque aanvalsdrift er op na houdt in de eerste week kan het toch leuk worden (zijn sprint mag er wezen). Ze hebben genoeg vlakke stoempers die exclusieve D. Martin- en Kittelloodsen zijn dus buiten de Kittel aankomsten zal de ruimte voor aanval er wel zijn.

Laatst gewijzigd
Starlynk

McLay gaat wel opgeven bij de bergen ja, maar denk niet dat dat de eerste uitvaller zal zijn.. waarschijnlijk valt er wel iemand in etappe 1 ofzo.. ik zou zeggen, kies willekeurig een renner uit de startlijst exclusief de goede stuurmannen ;)

joenique

'@TiesW & @Kpenty
Merci voor de reactie!
Denk op dit moment dat ik ga kiezen tussen Pantano (vond hem echt sterk al) en Inzaguirre (heeft een goede tijdrit en kans op teampunten).
Zal een keuze worden net voor de deadline denk ik :p

ONCE

'@ starlynk

Iedereen kan vallen behalve Sagan :D

gollum

Teampie:
Froome (c)
Quintana (c)
Contador
Pinot
Bardet
Porte
Thomas
Barguil
D. Martin
Alaphillipe
Izagirre

Sagan (c)
Kittel
Greipel
Coquard
Van Avermaet
Groenewegen
Bennet
McLay
Enger

Opmerkingen?

Pinot Grigio

Mijn laatste twijfelgeval is Patrik Konrad of Lawson Craddock... Wat zeggen jullie?

siht

Ik zou Vichot doen

Jori

Matthew Hayman natuurlijk, winnaar van Parijs-Roubaix en dat voor maar 500.000!

Gids05

pinot eruit gezet net maar wie in hem ze plaats ik heb al porte .

van garderen?
nibali?
landa?
of toch pinot?? pfff

joenique

'@Gilaso

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=George_Bennett_HeadToHead&c=6&ids=140154%2C135188&analysis=sea&SelectAnalysis=Filter

Statistieken hebben uiteraard niet altijd gelijk

siht

'@Gids05, Je zou ook Pinot kunnen pakken

shyguy

'@jort101
Ik heb met ook voor je poultje aangemeldt, maar ook voor je familie poule. Dat krijg je als je begint te lezen waar je was gebleven :-)

LutsenkoFan

Ik weet niet of het hier al is gezegd maar heeft Cofidis nu een andere sprinter? Zou misschien wel een leuk verassend koopje kunnen zijn..

Imbatido

Wat te doen met het kopmanschap, all-in of een backup voor het klassement?

Sander95

'@ Imbatido

All-in, altijd ;)

vasnd

Afhankelijk van wat je wil winnen Imbatido. Scorito = all-in, familie/vriendenpool = backup.

Laatst gewijzigd
TiesW

'@gollum, ik denk dat dit hem niet word, veel te veel AK en bergmannen. Sprintteam ziet er wel okay uit maar je mist renners voor daar tussen. Denk aan tijdrit, heuveletappes (Sagan en Van Avermaet zullen daar niet de enige zijn) en de eerste bergetappe's waar een vlucht misschien weg blijft.

Ik zou Martin of Alaphillipe eruit halen, zitten redelijk op een lijn dus een van beide zal uitgespeeld worden. Dan kan je beter nog een renner van een ander team selecteren waar je óók nog teampunten voor andere renners kan vangen. Daarnaast zou ik nog een van je AK knallers én McLay en/of Enger eruit halen zodat je als laatste mannen (tijdrit, vlucht, truien) iets sterkere renners neer kan zetten. Verwacht van McLay en Enger eigenlijk amper tot geen punten.

teunvlith

.

Laatst gewijzigd
jort101

'@shyguy
Haha, zal je ff verwijderen ;)

1 2 ... 76 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.