Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 84 ... 169 170
embargo

'@RubenVB,
Dan is C. Ronaldo je darkhorse zeker?

RubenVB

'@embargo Ja zeker. Daarom neem ik ook zoveel 500k renners. Kost wel wat hè.

embargo

Jaa zeker.
Ik had als darkhorse ene L. Messi, maar die heeft zich teruggetrokken ofzo..
Beetje jammer.
Het schijnt dat M. Verstappen ook een talentje is, maar nu ze op mechanische doping gaan testen selecteer ik die maar niet.

sprintgeit

'@WCeendT
Ik ben ook wel benieuwd naar de subpouls met prijzen..tips?

Groenewegen inderdaad lastige casus. Heb ook niet al te veel vertrouwen in het andere 1 miljoen geweld..Misschien toch maar een aanvulling op mn bergequippe erbij

Laatst gewijzigd
Thvs

Zure van 1 miljoen van groenewegen vervangen is dat je maar 500k kunt upgraden, je zal toch een 20e renner moeten selecteren.

Andere optie is 1 op 1, maar zit eigenlijk weinig interessants tussen

Chris85

Theuns voor de vlakke sprints is in mijn ogen geen hele grote achteruitgang t.o.v. Groenewegen.. Rolverdeling bij Trek is duidelijk, alleen zal Stuyven de iets lastigere aankomsten doen, ff uitzoeken welke dat zijn ; ) Ook Bennett zal niet heel veel minder punten halen denk ik..

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Ik zou zelf erg blij zijn met 5300 punten. mijn ervaring met de Giro (mijn eerste deelname) was dat ik vooral veel uitvallers had en ik volgens mij nog geen 100 per miljoen heb gepakt. Weet niet meer wat het budget was daar, maar had volgens mij maar iets van 3400 punten

Chris85

Budget was 40 miljoen bij de Giro. De winnaar had 4869 punten. Zou pakte Jungels ruim 500 punten voor het schamele bedrag van 1 miljoen euro. Daarentegen kostte Landa 3.5 miljoen en die pakte maar 14 punten.

Nu even wat anders, de budgetten veranderen maar de puntentelling en het aantal etappes blijft hetzelfde, daar gaat het 100 punten per miljoen verhaal in mijn ogen al mank.

Laatst gewijzigd
bakfiets

'@wceendt. Ik heb zeker niemand over het hoofd gezien. Meer bewust niet gekozen. Dat had ik met dumoulin dezelfde vuelta.

JimKro

'@Chris85

Precies daarom klopt die 100 punten per miljoen ook helemaal niet.

Chris85

'@JimKro

Precies, ik hanteer het ook niet. Een Kittel die in de Giro en de Tour 4,5 miljoen kost gaat nooit in beide rondes evenveel punten halen. Ten eerste is het aantal vlakke etappes al niet gelijk en ten tweede is de tegenstand niet te vergelijken.

Kingstown

Zeg nooit nooit en expect the unexpected.

Platje

Wordt er door jullie nog wat verwacht van M. Frank? Zijn ploeg houdt er aan het einde van het seizoen mee op dus gaan ze vooral om zichzelf in de kijker te rijden of gaan ze als team voor het klassement van Frank rijden? Ik weet zelf niet goed wat ik van ze moet verwachten..

bart1e

Heb tot nu toe voor de sprints Greipel-Kittel-Sagan-Coquard van de grote mannen voor het sprintgeweld, zit nog te twijfelen om een Kittel of Greipel om te zetten naar een Kristoff/Degenkolb combinatie. Is dit in jullie ogen verstandig? Of beter op vullen met de groenewegen / Benett sprinters.

nasibal

Hoe is die 100 punten per miljoen regeling hier trouwens uberhaupt verschenen?

fringale

sprint-aankomsten : 1,3,6,11,14,21
punch-aankomsten : 2,4,5,10,16

Het voordeel met Kittel is dat je hem nooit tevergeefs zal opstellen bij punch-aankomsten. Met Degenkolb en Kristoff loop je wel dat risico. Vandaar mijn vraag. Ga je voor Kittel/Hagen of Kristoff/Degenkolb ?

Chris85

'@bart1e

Wat verwacht je zelf van Kittel en Greipel? Ik denk dat, als ze beide op hun fiets blijven zitten, ze kans maken in op zn minst 6 etappes. Ze zullen allebei ook wel 1 of 2 keer slecht gepositioneerd zitten of toch net een heuveltje niet goed verteerd hebben dus zeg dat ze beide 4x 1 en/of 2 worden. Ik denk namelijk dat normaal gesproken deze jongens oppermachtig zijn t.o.v. van de rest op het vlakke.

Kristoff vind ik ook heel verleidelijk maar hij overtuigd nog niet echt dit seizoen. Uit vorm of gaat hij dit keer wel precies op tijd pieken in de Tour? Degenkolb moet eerst weer vertrouwen kweken, ik neem aan de Scorito dat ook zo ziet anders was hij wel 3.5 geweest. Degenkolb in goede doen is in mijn ogen wel redelijk gelijkwaardig aan Kristoff/Matthews.

Ga je voor de 'zekere' maar ook dure punten van Kittel/Greipel of durf je te gokken op de goedkopere 'onzekere' punten van Kristoff/Degenkolb?

Laatst gewijzigd
TiesW

Vergelijking Cancellara/Groenewegen gaat niet helemaal op. Cancellara was op de ploegenpresentatie niet aanwezig omdat hij toen ziek aan het worden was, de dag van de eerste etappe was het op z'n hoogtepunt. Bij Groenewegen is het 2 dagen voor de start en werd al weer aangegeven dat het beter zou gaan.

ditisdavid

Daarnaast is voor Groenewegen etappe 1 niet cruciaal, terwijl Cancellara daar de helft van zijn punten al zo'n beetje moest halen.

joenique

'@ConINGtador

Heb hetzelfde meegemaakt met Cancellara, en nu ook serieus aan het twijfelen over Groenewegen.
Maar zie niet direct iemand voor wie ik hem wil ruilen... Grrrr

@ditisdavid
Dat is uiteraard ook wel waar...

Laatst gewijzigd
Tourminator

Dumoulin: ‘Ik hoop stiekem op de gele trui’

Voor de NOS-camera zei Dumoulin: “Een scenario is dat ik na de Pyreneeën nog kort sta in het klassement en dan in de eerste grote tijdrit flink uithaal. Het tweede scenario is dat ik in de eerste week weg kan rijden in de finale van een lastige rit.

Reden voor mensen om toch Dumoulin te kiezen misschien.

CFC

'@Chris,

Volgens mij vorig jaar of twee jaar geleden was het dat Kristoff alles won wat er te winnen viel in de voorbereiding. Heb hem de hele tour niet gezien destijds. Misschien dat het nu andersom is. Echte zekerheidjes heb je niet op Sagan na.

nasibal

Tourminator

Als Dumoulin 500k goedkoper was was het misschien nog niet eens zo'n slechte optie geweest.

Chris85

'@CFC

Helemaal eens!

Dat was vorig jaar. In de auto naar Utrecht heb ik toen op het allerlaatste moment Kristoff uit mn team gegooid en Sagan erin en captain gemaakt. Cruciale wissel puur op onderbuik gevoel. Datzelfde gevoel zegt me nu dat Kristoff weer niet gaat presteren. Maar hé, dat is mijn gevoel. Nergens op gebaseerd idd..

Ik vind Kittel en Greipel ook redelijke zekerheidjes op punten. Maar wat is zekerheid in het wielrennen?! Dat je ooit een keer op je bek pleurt is ook een redelijke zekerheid. Als dat 1 van die jongens in de eerste etappe overkomt is het foetsie 'zekere' puntjes..

Gids05

zit aleen nog met hagen of van avermaet

zoals met hoeveel ritten zal hagen mee kunnen doen bijv etappe 2? en zal hij mee sprinten als cav ook sprint iemand hier wat over gelezen me laatste keuze en dan stop ik ermee ??? grrrr

1 2 ... 84 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.