Let er wel op dat Sky er dit jaar niet helemaal alles op Froome zet, maar ook een plan B wil hebben. Als Froome om een of andere reden uitvalt willen ze nog steeds voor het podium kunnen gaan. Bovendien kunnen ze zo druk op andere kopmannen zetten. De vraag is dus m.i. niet wat de volgorde van de Skytrein is, maar wie de reservekopmannen zijn. Dat hoeven ze echter niet per se vooraf te kiezen...
Laatste hulp gevraagd:
Kittel + Van Garderen
of
Contador + Degenkolb
Kittel wint waarschijnlijk wel een paar etappes, maar niet heel punten in het klassement. Van Garderen is een vraagteken, maar verwacht ik samen met Porte toch wel top 10 bijna.
Contador krijgt teampunten van Sagan als hij in het groen rijdt. Maar wanneer zal dit gebeuren? en zijn dat genoeg punten om het verschil op te vangen met Kittel en van Garderen aangezien Degenkolb een vraagteken is!
Lastig lastig
Over de sky trein en wie de laatste man wordt, dat gaan ze per week beslissen. In principe is het Thomas maar vorig jaar nam Poels die rol ook zo goed als over van Porte in de laatste week. In de vlakke etappe's zijn het Stannard en Rowe die voor een goede positie voor Froome mogen gaan vechten. Wie het daadwerkelijk gaat worden in de beslissende bergetappe's ligt dus volledig aan de vorm, ik denk dat het toch weer Woutje gaat worden. Die gaat er echt weer staan de laatste week.
Poeksel Excuseer. U wilde repliek ? Ja hoor, het kan.
Euh...in de Sky- polonees voor Froome uit, dus...nee, dat is beslist niet de boodschap van mijn stellingname. Zie het dan maar als een onvermijdelijke uitkomst. De enige uitweg richting een nieuwe mijlpaal; een heel SKY-podium.
Panda en Thomas zitten niet te wachten op de kontruikerij van Froome in de trein. Integendeel. Deze mannen willen zo snel mogelijk een paar treden in Parijs betreden. Een hele kluif nog die alles en iedereen behalve Panda en die kleine stoomlocomotief op het podium verwachten. Dat heeft helemaal niks met gedweep of een hosanna-stemming te maken. Volstrekt bezijden de kwestie en door mij ook pertinent niet zo gepresenteerd.
Of het ze gaat lukken is een tweede, feit is dat Knaven en consorten toch weer terugschieten in de SHY-reflex.. En de teugels stevig beet gaan nemen als Kwaintana, Alberto en Aru nog te dichtbij zitten. Er zal dan wel weer onrustig en argwanend naar elkaar worden gekeken. Wie die keus moeilijk vindt erkent de ernst van de situatie nog steeds niet: VRIJE ROL OF SKYTRAIN
( het staat u vrij ook hier weer een reactie op te geven, doch moeten is er niet bij)
Ik moet nog een laatste man voor in de bergen voor 1 miljoen. Graag iemand die ook teampunten kan opleveren. Wie denken jullie dat een vrijere rol krijgt: Nieve bij Sky of D. Moreno bij Movistar? Vuillermoz is ook een optie, maar ik denk dat er weinig etappes zijn die hem liggen dit jaar. Of zie ik nog iemand over het hoofd? D. Martin heb ik al.
Wat vinden jullie van mijn opstelling?
Ik twijfel nog een beetje over mijn kleine aantal pure sprinters.
Froome Cap
Quintana
Contador
Porte
Pinot
Bardet
Barguil
Rodriguez
D. Martin
A. Yates
(deze vier stel ik op in vlakke en onvoorspelbare etappes)
Alaphilippe
van Avermaet
Gallopin
Vuillermoz
Kittel Cap
Coquard
Sagan Cap
EBH
Degenkolb
Groenewegen
'@Poeksel
Dit boek is bij gebrek aan beter.. sinds mijn Armstrongfobie ben ik zoekende.. zoekende.
Wat is er nou beter om bij sky binnen te komen middels de dekmantel van een Pro Sky boek?? Op de achtergrond met mn dubbele agenda bezig, mn archief ligt werkelijk BOM-VOL met SKY meuk inmiddels een BMC-map bijgekomen. De prestaties op de Col de la Madone vergeleken met lance staan rood omcirkeld
Thomas heeft in ieder geval afgedwongen dat hij ook voor eigen succes mag. Dan zal hij dat in ieder geval zijn.
Protest! Is dit niet beslist vóórdat Panda besloot om totaal te falen in de GIRO? Denk dat, mocht SKY een vrije rol gaan weggegeven, (edit: ik betwijfel ten zeerste OF ze uberhaupt iemand een vrije status geven) de klassering van Panda en Thomas gaat bepalen wie de 2e viool mag gaan spelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.