Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 87 ... 169 170
fringale

Ik merk hier opmerkelijk veel wantrouwen in Fabio Aru. Laat dat nu een renner zijn die in een grote ronde nog nooit heeft ontgoocheld, in tegenstelling tot de heren Pinot en Porte. Vreemde stellingname vind ik dit, maar goed, dat hij de sceptici onder ons lik op stuk moge geven.

Jorro97

Wie is er eigenlijk sneller op topsnelheid in de lastigere etappes , matthews of hagen? Heb ze nog nooit tegen elkaar zien sprinten

Poeksel

'@Ab: niet per se, vanwege de matige prestaties in Zwitserland. Het zou zelfs Poels kunnen worden denk ik (en Knaven suggereerde dat ook, al was dat misschien omdat het artikel over Poels ging).

Mardai

Ik denk niet dat Wout Poels veel punten gaat opleveren.

Daarom heb ik hem met tegenzin niet in mijn team opgenomen...

PeterPaprika

Poels zal zen punten echt wel gaan pakken, net zoals alle andere leden van de Sky trein. De vraag is alleen wanneer en stel je hem in de juiste etappes op?

Mardai

Ik ga toch voor Julian Alaphilippe. Ben benieuwd of ik spijt ga krijgen ;-)

TiesW

Heb nu Meintjes en Yates maar twijfel of ik een van hen eruit gooi voor EBH. Geloof dat EBH toch wel een van de grootste twijfelgevallen voor menig WF'er is dit jaar.

jort101

Mijn team zit ik niet meer aan. Nu nog de kopmannen...

Poeksel

De kans dat Poels veel punten zal opleveren is inderdaad niet zo groot (en als hij een etappe wint moet je hem ook maar net opgesteld hebben), maar we zijn de laatste tijd verwend met Nederlanders die het verrassend goed doen in grote rondes, wie weet dit keer ook wel!

Ab Normaal

'@David Walsh
Overruled

Mollemawintdetour

Greipel of Coquard, Greipel of Coqaurd, Greipel of Coqaurd..

Dit gaat al zo'n 5 dagen door mijn hoofd. Met het geld wat ik van Coquard overhoud (3M voor 2 renners) zie ik niet direct heel veel grotere versterkingen voor mijn equipe dan wanneer ik Greipel neem (1,5M voor 2 renners). Dus eigenlijk is het voor mij een 1 op 1 keuze. Op basis van reputatie is Greipel uiteraard de grotere meneer, maar dit seizoen is Coquard erg goed en zal hij alles doen om het groen te behalen (iets waarvan ik denk dat Greipel er niet vol voor gaat).

Wie o wie trekt mij over de streep?

Jalabert88

'@mollema
Ondanks je gegronde twijfels, zou ik toch altijd voor Greipel kiezen. Coquard is idd in vorm, maar tot op heden toch vooral tegen minderde tegenstand. Kijk eens naar de ronde van California, in principe zou je op basis daar van je keuze moeten kunnen maken.

Zelf zit ik nog met de volgende en laatste keuze:
Mclay of Enger en Meintjes of
Gallopin en Groenewegen.

Wie kan me helpen?

Mardai

Coquard heeft inderdaad alleen gewonnen tegen de wat mindere tegenstanders. Ik heb zelf ook voor Greipel gekozen. Maar toch blijft het knagen..Het is een Fransman en de ronde is in ......

Ook met Groenewegen zit ik nog in mijn "maag". Ga ik € 1 miljoen door de plee spoelen of gaat hij toch verrassen ondanks zijn darmklachten.

Waarschijnlijk ga ik op het laatste moment weer dingen omgooien! Pff zwaar hé een poule invullen (haha)

astanaboy95

Ik moet nog 1 renner wie veel punten kan pakken in vluchtetappes en lastige aankomsten. Dacht zelf aan Alaphillipe/Pantano/van Avermaet/Navardauskas. Jullie hiervoor nog aanvullingen?

Mardai

Costa?

Stuff

Ook ik zit nog met de laatste twijfels...

Optie 1: Mollema (2,5M) + Henao (1M): Mollema top 10 AK, plus als hij in een groepje aankomt perst hij er altijd wel een sprintje uit waardoor hij wat posities hoger eindigt. Henao teampunten Froome en eventueel zelf een keer top 20.

Optie 2: Thomas (2,0M) + van Avermaet/Boasson Hagen (beide 1,5M): Thomas teampunten Froome, en ik zie hem zelf meer punten halen dan Henao. Ook in de tijdritten wellicht in de punten. Van Avermaet/Hagen voor de lastigere aankomsten. Nadeel hierbij is dat ik een klimmer minder meeneem. Heb nog wel een eventuele backup in geval van uitvallers, maar dan mogen er niet teveel klimmers uitvallen.

Optie 3: Thomas (2,0M) + Meintjes (1,5M): Thomas, zie hierboven. Meintjes wellicht punten in de bergetappes/AK. Daarnaast interessant i.v.m. jongerenklassement.

Mijn eerste keuze was optie 1, echter, begin ik nu te twijfelen. Wil toch wel heel graag voor optie 2 gaan. Maar ben bang dat dit ten koste van mijn bergequipe gaat.. Vandaar optie 3 toegevoegd. Wie kan mij argumenten geven waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?

astanaboy95

Zat ik ook aan te twijfelen, maar stelt bijna altijd teleur in de tour. Moet een puntenpakker hebben. Btw: weet iemand de rol van Costa dit jaar in de Tour?

RainbowJersey

C. Froome C
P. Sagan C
F. Aru C
G. Thomas
A. Greipel
E. Boasson Hagen
T. Van Garderen
M. Kittel
T. Pinot
A. Contador
S. Vanmarcke
N. Quintana
J. Pantano
G. Van Avermaet
W. Barguil
N. Berhane
L. Meintjes
J. Alaphilippe
P. Vakoc
D. Groenewegen

Na de vierentwintigste wijziging van vandaag en de driehonderdvierenzeventigste van deze week laat ik het hier nu bij. Ik zie wel waar het me brengt...

Poeksel

Ik lees trouwens net op telegraaf.nl dat Poels inderdaad een kandidaatreservekopman is:

http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/26117051/__Poels_start_graag__als_back_up___.html

Verder vindt mijn OCD het vervelend dat je renners in je selectie niet kan rangschikken (althans, niet makkelijk).

Laatst gewijzigd
user18281

Ik ben verreweg een kenner en doe het ook voor het eerst. Door discussies te volgen op deze site en wat nieuwsberichten te lezen tot deze lijst gekomen.

M. Cavendish
SPR / DDD
€ 3.500.000

J. Rodriguez
KLA / KAT
€ 2.000.000

S. Henao
KLI / SKY
€ 1.000.000

T. Martin
TIJ / EQS
€ 1.000.000

M. Kittel (C)
SPR / EQS
€ 4.500.000

P. Sagan (C)
SPR / TIN
€ 5.000.000

T. Pinot
KLA / FDJ
€ 3.500.000

A. Contador
KLA / TIN
€ 5.000.000

J. Degenkolb
SPR / TGA
€ 2.500.000

N. Quintana
KLA / MOV
€ 5.000.000

G. Van Avermaet
AAN / BMC
€ 1.500.000

W. Barguil
KLA / TGA
€ 2.000.000

B. Coquard
SPR / DEN
€ 3.000.000

S. Bennett
SPR / BOA
€ 1.000.000

J. Alaphilippe
KLA / EQS
€ 1.500.000

D. Groenewegen
SPR / TLJ
€ 1.000.000

R. Porte
KLA / BMC
€ 2.500.000

D. Martin
KLI / EQS
€ 1.000.000

C. Froome (C)
KLA / SKY
€ 5.000.000

E. Boasson Hagen
SPR / DDD
€ 1.500.000

Mochten er echt hele grote fouten in zitten dan mogen jullie het voorzeggen haha

Ben benieuwd morgen.

nietram

M. Cavendish
R. Navardauskas
A. Greipel
C. Froome (c)
T. Van Garderen
B. Mollema
P. Sagan (c)
R. Porte
T. Pinot
D. Martin
N. Quintana (c)
T. Dumoulin
M. Matthews
R. Bardet
A. Vuillermoz
B. Coquard
S. Bennett
A. Yates
D. Groenewegen
D. McLay

Deze jongens zullen het moeten doen voor mij. Ben benieuwd. Heb bewust Kittel niet geselecteerd, heb niet zoveel vertrouwen in hem op de een of andere manier.

Pinot Grigio

McLay of Cimolai...

Poeksel

En het laatste nieuws: Laporte wordt de sprinter van Cofidis.

TiesW

'@sven vind dat je een erg sterk team hebt hoor, zeker voor je eerste keer! Mist wel een beetje de verassingen maar slecht is het zeker niet. Relatief gevarieerd ook.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@fringale met name omdat hij 4 miljoen kost.

1 2 ... 87 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.