'@tim076
Ik debj dat ze in eerste instantie niet voor een klassement gaan, maar het kan zo maar zijn dat hij een vuelta rijdt zoals Chaves vorig jaar.
@imbatido
Het omnium duurt nog tot vanavond, daarna een vlucht naar huis om 2 dagen later al te starten... Denk het niet eerlijk gezegd, maar aan wie dacht je? Gaviria?
Drucker is niet de rapste, maar betaalt zich bij winst van BMC in de TTT natuurlijk wel dik uit.
2x 50 plus 2x8 (teampunten voor het geel) plus mogelijk nog 2x de punten voor een eigen top 5 in het AK. Volgende dag bovenop zn eigen punten ook weer teampunten voor het geel (tenzij deze middels bonis overgaat naar een sprinter uit een andere ploeg). Met Sammy, Atapuma en v Garderen zou het geel zelfs in etappe 5 nog in de ploeg kunnen zijn.
Sbaragli, Arndt, Bonifazio, Wippert, Van der Sande schat ik allemaal wel sneller in. Verder denk ik ook dat namen als Bennati en Mezgec Drucker vaker kloppen dan andersom. Dan heb je tenslotte ook nog Felline, Meersman en Reza die niet direct 'rapper' zijn, maar ook zeker niet veel langzamer.
Maar aan de aan de andere kant. 'Sneller' zijn betekent ook niet direct meer punten pakken. Van veel van die namen is maar de vraag hoe de vorm is en of ze mee mogen/willen/gaan doen in die paar sprints.
Lastig..met Contador, Quintana, Valverde, Kruiswijk, Lopez en Chavez heb ik mijn klassementstoppers al. Froome er toch uitgelaten.
Dan is het verder twijfelen voor het klassement: wat doet Barguil, is Geniez sterk genoeg? Gaat Yates hetzelfde in de Vuelta doen als zn broertje? Kan Latour een klassement rijden? Gaat Dombrowski dat eindelijk eens doen. Verveake een gok voor het klassement maar wel een goedkope.
Talansky, VanGarderen vind ik te duur. Zit nog even te twijfelen over Meintjes
Dan heb ik verder al Gilbert, Drucker en Atapuma voor BMC vanwege de tijdrit en truien en wilde daar ook nog S.Sanchez eerst bij doen maar vond dat weer te gek.
'@nasibal
Je sprintvoorbeschouwing vindt ik best wel bizar. Volgens mij is Drucker in bv. rit 2 in het voordeel omdat hij bergen wel goed verteerd. Ik zie dan ook niemand die sneller is dan hem aan het eind van zo'n dag. Eventueel kan Arndt of Bonifazio (die welliswaar niet echt de vorm lijkt te hebben, en met zijn leeftijd en klimcapaciteiten zal hij al naar huis zijn voor de derde week, waar veel kansen liggen) hem kloppen op een volledig vlak parcours, maar Sbaragli, Wippert, Van der Sande, Reza of Meersman staan volgens mij een trap(je) lager.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.