Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 9 ... 79 80
Johnny7

Twee van mijn geselecteerde sprinters gaan niet, Richeze en V.Poppel...
Te begrijpen maar kan natuurlijk niet 20 klimmers selecteren. Sbaragli all the way dan maar?

Imbatido

Meintjes twittert net dat de Vuelta zijn volgende stop is. Wordt nog leuk.

Laatst gewijzigd
wielerliefhebbervandeweek

Het leeft toch minder dan de Tour merk ik hier he ;-)
Heb tips nodig :P

flashke

'@raymankapeens
Welke tips jongen?

WCEendT

'@Raymankapeens
Alleen de echte volgers zul je zien tijdens de Vuelta en Giro, zo gaat het al jaren.

Al heb ik tijdens de Giro en Tour ook wel wat meer gepost hier, maar ik lees zeker alles mee!

Goozbabs

Ik denk dat het sowieso lastig is om tips te geven bij de vuelta. Normaal kan je zeggen dat een Valverde of Froome een zekerheidje is. Maar Valverde heeft al 2 grote rondes achter de boeg (wil niet zeggen dat ik hem niet neem). En voor Froome zijn er waarschijnlijk misschien wel betere opties. Hier kan je denken aan goedkopere als Lopez, Chaves en Kruijswijk. Of een Quintana, waarvan door teamgenoten wordt gezegd dat hij in bloed vorm is

PeterPaprika

Zit wel te wachten op met name de selectie van Etixx en Lampre om men selectie definitief te kunnen maken, aantrappen dus daar svp...

'@flashke
Zoveel mogelijk tip om eindelijk eens mijn lokale poultje te winnen haha. Zit aardig in de wat grotere namen maar volg alleen de Giro/Vuelta/Tour niet de critirium en de rest

@WCEendt ah ok. Dat verklaart het ;-)

@Goozbabs Neem sowieso wel Chaves en Kruissie maar ja als je dan ook nog Froomey, Conta, Quintana, Valverde hou je bar weinig over ;-)

En hoe is de vorm van S. Sanchez en Geniez?

Laatst gewijzigd
nasibal

Sammy gaat iedereen de moeder fietsen.

flashke

Sammy zal er wel staan denk ik, zijn voorbereiding was magertjes, maar hij zet zich daar wel over.
Geniez verwacht ik dan weer in de top 10. Het is ook een beetje van moeten na zijn val in de Giro. In de Tour de l'Ain was hij sterk, maar Oomen en De Clercq zijn natuurlijk geen echte waardemeters (al zou het me niet verbazen, rekening houdend met het feit dat in de Vuelta altijd enkele toppers falen, dat Bart De Clercq ook wel eens top 10 zou kunnen halen.).

Neig ernaar om Froomey thuis te laten en Konig en Landa mee te nemen zodat ik 1.5 over heb voor een ander maar ja haha. Durf ik dat ;-)

Laatst gewijzigd
Poeksel

En Sanchez gaat de eerste etappe winnen! Dat zijn toch 40 punten.

Laatst gewijzigd

Ja maar 80 punten met Konig en Landa he ;-)
Oh ik dacht dat je Froome bedoelde, je had sneaky edit haha.
Denk dat Sky de ploegentijdrit wint hoor niet BMC

Laatst gewijzigd
ONCE

Froome neem ik wel. Quintana niet.
Het risico van een goeie froome niet mee nemen is groter dan een goede Quintana thuis laten. Die haalt nooit zoveel punten. Zeker niet met al die punch aankomsten.

snoek1974

'@ raymann

Ja Froome thuislaten kan , op dit moment heb ik m ook nog niet opgenomen in de selectie .

Kijk Froome plus 1 miljoen ( 2x500 opvulling ) is bijv ook Meintjes , Talansky en van Garderen .

Dus is het meten welk trio meer punten gaat halen .

In jouw geval Landa , Konig en een 1,5 miljoen sprinter .

Zelfde rekensommetje heb ik met Contador , als die fit is , is het een zekerheidje omdat die ook in de tour niet gereden heeft . Maar Contador staat gelijk aan Bijv Kruiswijk en Barguil .

Maar ben ook nog niet klaar met puzzelen , zeker aangezien nog niet alle teams bekend zijn en er opeens renners bij kunnen komen van Tinkoff , Etixx en Lampre die alles kunnen veranderen

WCEendT

Sky en BMC voor de ploegentijdrit? Wat denken jullie van Orica, die zullen toch dubbel gemotiveerd zijn nu ze ook een klassementsrenner hebben.

aardappeljager

Ik schat Contador toch het hoogst in van de drie. Het grootste probleem van deze rekensommetjes is dat je er maar 9 per etappe op kunt stellen. Dus dan moet je wel elke keer de goede 9 'gokken' als je voor veel middenmoot renners gaat.

Sprinters ga ik wel meenemen omdat ik het anders toch niet weet met 16 goed klimmers

aardappeljager

Ik verwacht BMC voor ploegen tijdrit voor Orica, Sky, LottoNL-Jumbo, Movistar.

Zo daar geef ik even de top 5 weg ;)

nasibal

Persoonlijk verwachtte ik op basis van de voorselectie veel van movistar, maar na de bekendmaking van de definitieve selectie valt het me wat tegen voor de TTT

SKY verwacht ik niet direct voor de winst. Zitten wel een paar prima tijdrijders bij, maar zijn nooit een enorme TTT topper. Gewoon steady top 5. Orica lijkt wat erkende hardrijders thuis te laten maar is inderdaad altijd een gevaarlijke klant. Het is verder met name nog even afwachten op de definitieve selectie van Ettix maar denk dat de TTT inderdaad voor BMC zal zijn.

FDJ zal ook wel een mooie notering behalen en Caja gaat verrassen. Tinkoff kan ik niet goed inschatten. Trek en Cannondale gaan tegenvallen.

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Etixx kan zeker nog in de top 5 komen ja. FDJ heeft een enorme vooruitgang laten zien dit jaar, maar verwacht dat ze gaan tegenvallen.

Ik hoop dat je gelijk krijgt over Caja, al stel ik die mannen niet op voor etappe 1

flashke

Verrassend dat je zegt dat Cannondale zal tegenvallen. Die jongens stijgen al een heel jaar boven zichzelf uit.

Lees met sarcastische ondertoon

snoek1974

'@ aardappeljager

Het zijn in gewikkelde rekensommetjes want als je Contador of Froome vervangt door 3 klimmers , vervangt die niet alleen Contador of Froome maar ook 2 andere rijders .

Het is beter om het 1 op 1 te vergelijken en dan beslissen hoe je het ziet , afgelopen tour kan je bijv vergelijk Meintjes - Quintana nemen , scheelt amper punten ( is weliswaar een berekening achteraf ) en je had nog 3,5 miljoen overgehad voor een Cavendish , dus Quintana is Meintjes plus Cavendish en heb je dus ook een renner die je opstelt in etappes waar je Quintana sowieso niet zou opstellen , dus dan kan je beredeneren wat je meer punten oplevert .

Wat zou het ideaal zijn 12 klimmers / klassementrenners , 4 sprinters en 4 heuvelsprinters .

Normaal zou je nog ergens 2 tijdrijders selecteren maar met alleen een tijdrit in etappe 19 moeten de klassementrenners maar zorgen voor de punten , ook doen er nog geen ultieme tijdrijders mee

aardappeljager

Je zou wel kunnen selecteren voor de TTT. Hermans is dan een mooie toevoeging bijvoorbeeld. De hoeveelheid sprinters is echter wel erg magertjes. Richeze was een zekerheidje bij starten. Felline neem ik ook mee, maar verder...

Waarschijnlijk Gilbert omdat die ook in etappe 1 kan scoren, maar is toch matig dit seizoen

aardappeljager

En bij BMC hebben ze Drucker, maar hooen dat Gilbert voor de punten wil gaan

nasibal

Ik ben zwaar aan het overwegen om minimaal 17 klimmers mee te nemen en er op te gokken dat de "beste 9" daar bij zitten.

1 2 ... 9 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.