'@Flashke
Het was dan ook geen voorbeschouwing, maar een reactie op de opmerking dat er niet zoveel sprinters aan de start verschijnen die intrinsiek(!) sneller zijn dan Drucker, aangevuld met de opmerking dat er echter natuurlijk nog wel méér factoren meespelen dan alleen intrinsieke snelheid (zoals, inderdaad, bijvoorbeeld het parcours)
Overigens ben ik het niet met je eens dat mannen als Bonifazio , Arndt van der Sande en Sbaragli de heuvels minder goed verteren. Maargoed, dat is en blijft een ja/nee kwestie natuurlijk. Zelfde geldt voor Meersman en Reza alleen is bij daar hun 'snelheid' de vraag t.o.v Drucker. Felline werd ook al terecht aangehaald. Drucker is in Burgos natuurlijk wel lekker bezig geweest, dat dan weer wel.
Wie verwachten jullie als kopman bij astana ??????
WIe het ook wordt, hij gaat pas goed zijn na de 2e rustdag, 3 buikgriepjes en minimaal 6 minuten achterstand.
Klopt het dat alle 9 renners van het winnende team ook nog 10 trui-punten pakken in de ploegentijdrit?
Ik lees in de spelregels eigenlijk enkel dat er geen teampunten worden uitgereikt, maar wel truipunten. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wie er een trui mogen aantrekken na de eerste etappe..... vandaar mijn (wellicht stomme :) ) vraag, haha
Daaraan nog gekoppeld: worden er op de eerste dag ook al punten, berg en combi truien uitgereikt? En zo ja, op basis van wat?
Ja die gele trui punten pakken ze. 10 voor degene die hem daadwerkelijk aantrekt en 8 voor degenen zijn teamgenoten. Nummers 2 tm 5 pakken ook nog punten voor hun respectievelijke plek in het klassement. Het mooie hiervan is dat de nr 2 over de streep straks meer punten pakt dan de nr 1.
Combinatie en Berg wordt niet op dag 1 uitgerijkt geloof ik. Punten weet ik niet.
Het gaat om 4 etappes waar je dan misschien de 'verkeerde kopman' hebt. Maar wie is dan wel de goede? Dat zou in alle 4 de etappes zomaar een ander kunnen zijn.
Wat Rojas betreft: Als Movistar een betere TTT ploeg had gehad had ik hem nog wel overwogen in mijn selectie. Valverde had dan het Rood nog wel even om de schouders kunnen hebben de eerste week en wie weet Quintana wel in de laatste. Dat laatste kan natuurlijk alsnog, maar is absoluut geen zekerheidje. De eerste week schrijf ik of Sammy of Chaves op voor het Rood.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.