Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 11 ... 79 80
JimKro

Ga er maar vanuit dat nagenoeg elke sprinter in dit veld de heuvels uit etappe 2 of vergelijkbaar prima verteerd.

thewout79

Wie verwachten jullie als kopman bij astana ??????

Chaba

Dat zal wel Lopez worden en het zou me niet verbazen dat Scarponi toch wat achter de hand wordt gehouden na zijn goede Giro.
Vraag is wat het doel van Lopez is, kijken hoever je kan komen in het klassement of etappes uitzoeken en proberen voor ritwinst te gaan.

LutsenkoFan

Kan zomaar Scarponi worden denk ik, wel denk ik dat Lopez als kopman de Vuelta gaat. Maar ik vrees dat die tijd gaat verliezen in de eerste week waardoor er een andere pion naar voren zal worden geschoven. Waarschijnlijk dan Scarponi omdat hij eigenlijk nog echt een klasse apart is.

nasibal

'@Flashke

Je sprintvoorbeschouwing vindt ik best wel bizar.

Het was dan ook geen voorbeschouwing, maar een reactie op de opmerking dat er niet zoveel sprinters aan de start verschijnen die intrinsiek(!) sneller zijn dan Drucker, aangevuld met de opmerking dat er echter natuurlijk nog wel méér factoren meespelen dan alleen intrinsieke snelheid (zoals, inderdaad, bijvoorbeeld het parcours)

Overigens ben ik het niet met je eens dat mannen als Bonifazio , Arndt van der Sande en Sbaragli de heuvels minder goed verteren. Maargoed, dat is en blijft een ja/nee kwestie natuurlijk. Zelfde geldt voor Meersman en Reza alleen is bij daar hun 'snelheid' de vraag t.o.v Drucker. Felline werd ook al terecht aangehaald. Drucker is in Burgos natuurlijk wel lekker bezig geweest, dat dan weer wel.


Wie verwachten jullie als kopman bij astana ??????

WIe het ook wordt, hij gaat pas goed zijn na de 2e rustdag, 3 buikgriepjes en minimaal 6 minuten achterstand.

Laatst gewijzigd
Chaba

'@Nasibal
Toch werkte het dit jaar in de Tour niet zo goed als in de Giro bij Astana.

Laatst gewijzigd
wichard1

Het verbaast me dat niemand de naam Rojas noemt. Hij zal ongetwijfeld voor MOV gaan sprinten en enkele top 10 plekken gaan pakken.

Jeffrey81

Klopt het dat alle 9 renners van het winnende team ook nog 10 trui-punten pakken in de ploegentijdrit?

Ik lees in de spelregels eigenlijk enkel dat er geen teampunten worden uitgereikt, maar wel truipunten. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wie er een trui mogen aantrekken na de eerste etappe..... vandaar mijn (wellicht stomme :) ) vraag, haha

Daaraan nog gekoppeld: worden er op de eerste dag ook al punten, berg en combi truien uitgereikt? En zo ja, op basis van wat?

Laatst gewijzigd
nasibal

Ja die gele trui punten pakken ze. 10 voor degene die hem daadwerkelijk aantrekt en 8 voor degenen zijn teamgenoten. Nummers 2 tm 5 pakken ook nog punten voor hun respectievelijke plek in het klassement. Het mooie hiervan is dat de nr 2 over de streep straks meer punten pakt dan de nr 1.

Combinatie en Berg wordt niet op dag 1 uitgerijkt geloof ik. Punten weet ik niet.

PeterPaprika

Alleen de rode trui wordt uitgereikt na de TTT.

@wichard, reden dat niemand Rojas noemt is omdat zijn top10 plaatsen meestal tussen de 6-10 liggen ipv de 1-5. Weet niet of zijn multi-inzetbaarheid die extra 500k goedmaakt tov de 1 mil sprinters.

Jeffrey81

Thanks nasibal, PP..... duidelijk zo :)

wichard1

eens, maar hij is een zekerheid om de drie weken uit te rijden. Afgelopen jaar 6 top 10 plekken. Lijkt me zoals (bijna altijd) een puntenpakker, maar ik mag hopen dat ik de enige ben die daar zo over denkt...

snellerfietsen

In de Giro werd het ook niks met Rojas. Bovendien heeft hij nu nog Valverde en Moreno voor zich die ook gaan sprinten in de lastige etappes.

PeterPaprika

Afgelopen jaar waren er ook meer kansen voor hem, Rojas is een prima sprinter die vaak meedoet. Ik twijfel er alleen over of ik niet meer punten pak met een 1 mil sprinter en die 500k ergens anders in een upgrade te steken.

raymankapeens

Maar alle tactieken gaan wel inrook op als BMC de tijdrit niet pakt he. Dan zit je met Drucker als kopman....

ONCE

Volgens mij eindigde Rojas vorig jaar ook wel eens voorin uit een vlucht in etappes waar je hem niet op zou stellen (bergop finish)
Heb toen aardig wat puntjes misgelopen met die grappenmaker

Laatst gewijzigd
Chris85

Teamselectie vond ik goed te doen! Ik zit meer met mn kopmannen te knoeien.. Toch heerlijk om weer verantwoord wat goedkope gokjes te kunnen doen met dit relatieve lage budget!

raymankapeens

Nee dat is ook mijn dillemma, als je kijkt naar profielen zou 4 of max 5 sprinters wel genoeg zijn maar ja je moet er 9 opstellen
En zit je dus in de bergen met een overschot waardoor je steeds net niet de juiste erin zet en punten mist

nasibal

Maar alle tactieken gaan wel inrook op als BMC de tijdrit niet pakt he. Dan zit je met Drucker als kopman…

Het gaat om 4 etappes waar je dan misschien de 'verkeerde kopman' hebt. Maar wie is dan wel de goede? Dat zou in alle 4 de etappes zomaar een ander kunnen zijn.

Wat Rojas betreft: Als Movistar een betere TTT ploeg had gehad had ik hem nog wel overwogen in mijn selectie. Valverde had dan het Rood nog wel even om de schouders kunnen hebben de eerste week en wie weet Quintana wel in de laatste. Dat laatste kan natuurlijk alsnog, maar is absoluut geen zekerheidje. De eerste week schrijf ik of Sammy of Chaves op voor het Rood.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ook geen Mezgec in de Vuelta voor wie nog vertrouwen in hem had voor de sprints ;-)

Quintana10

S. Yates dus mee als super knecht voor Chaves? Zou jammer zijn, maar het lijkt er wel op.

ONCE

Misschien in de Valverde rol.

PeterPaprika

Lijkt me niet, buiten Howson kan er niemand echt goed bergop mee daar. Om dan je enige knecht ook een beschermde rol te gaan geven terwijl je voor het podium en misschien wel meer wilt gaan zou dan een erg rare tactiek zijn.

Chaba

'@nasibal
Heb je zo weinig vertrouwen in TTT van Movistar? Het is toch een Spaans team wat altijd goed weet te presteren in hun eigen ronde.
Ik ben met je eens dat dit niet meeste ideale opstelling is voor een TTT maar de andere teams hebben ook concessies hierin moeten doen.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Chaba

Ik zeg ook niet dat ze het slecht zullen doen, ik heb er alleen geen vertrouwen in dat ze vóór BMC gaan eindigen. Dan kan Valverde naar het Rood fluiten de eerste week. Hooguit met Boni's .

1 2 ... 11 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.