Mijn team is bijna af, enige twijfel is of ik Froome of Quintana erin zet, gezien ik veel geld overhoud door het gebrek aan goede renners rond 2 miljoen, en welke sprinter in de 3e week nog meedoet (dwz welke sprinter ik kopman maak), verder ben ik er min of meer uit... maar erg veel vertrouwen heb ik er nog steeds niet in, vooral omdat er opvallend weinig puncheurs van de partij zijn (van de toptien van de Waalse Pijl bijvoorbeeld alleen nr. 1, 6 en 9)...
'@jort101
Heb nu wel weer een probleempje, welke sprinter maak ik kopman? Twijfel voorlopig tussen Bonifazio, Drucker (kans op TTT punten), Rojas.
Nu ik mezelf heb overtuigd van het nemen van Rojas zit ik er ook aan te denken om hem kopman te maken, vanwege het feit dat Movistar toch top 3-4 moet kunnen halen in de TTT en zoals eerder al gezegd moet hij in dit veld best hoog kunnen eindigen als hij de kans krijgt (het is een risico). Al zegt mijn gevoel nog steeds Drucker.
Eerste keer dat ik meedoen met de vuelta scortito poul!
ik ben heel benieuwd hoe jullie scoren in de vuelta poule vergeleken de tour aangezien hier meer kenners aan meedoen.
hier is mijn team, iemand tips verder?
aanvallers: 5
klassement: 7
klimmers: 3
sprinters: 4
tijdrijder: 1
D. Moreno
F. Felline
M. Kwiatkowski
S. Gerrans
P. Gilbert
J. Rojas
S. Kruijswijk
A. Contador
J. Castroviejo
N. Quintana
E. Chaves
N. Arndt
S. Yates
L. Meintjes
K. Sbaragli
N. Bonifazio'
P. Latour
M. Lopez
O. Fraile'
H. Carthy
kopmannen: Contador, Felline, fraile.
Geld over: 1.5 mil
'@Mardai, aardig team en ook veel overeenkomsten met die van mij: 15 van de 20 om precies te zijn. Rojas wordt wel erg opgehemeld hier en vind hem ook vrij duur. Er zijn goedkopere alternatieven, zoals een Haas of Tosh van der Sande. Latour is ook een leuke renner, maar aangezien er geen jongerentrui punten zijn, laat ik hem er buiten.
Na lang twijfelen toch Froome toegevoegd ten faveure van Kruijswijk en van Garderen. Ik weiger om die laatste te nemen, want ik ga elke keer de mist met hem in. Bovendien denk ik dat Sammy het beter gaat doen (ook omdat ze een aantal etappes door zijn thuisregio fietsen).
Ik denk erover om Quintana -->Valverde te wisselen.
Argumenten:
Hij mag starten met rugnr 1, moet veel moraal geven. Er zijn veel Valverde aankomsten. Ik heb Contador en Froome en Kruis en Chaves ook in mijn team aangevuld met nog 7 AK/klimmers incl. Quintana dus ik zal toch renners op de bank moeten houden bij de echte klimetappes, valverde kan ik ook in heuvel + bergaankomst etappes gebruiken. Ik kan daardoor een knecht upgraden naar bijv. Rojas
Wat geven jullie mij als advies na mijn argumenten? Ik heb nu dus 4spr 11 Ak/kli en 5 aanv (1 knecht)
Toch heb ik het gevoel dat de Engelse rit + Rio niet ideaal zijn qua voorbereiding na de Tour de France voor Froome en daarom zit ik sterk aan König te denken. Waarom weet ik niet want hij heeft sinds vorig jaar geen bal meer gepresteerd en toch blijft hij in mijn kop zitten.
Is er iemand die hem ook nog overweegt?
edit: enige wat me hoop gaf was het 2e deel van de tijdrit in Rio + Giro vorig jaar na uitvallen van Porte.
'@Chaba
Ik heb het ook overwogen maar durf Froome gewoon niet uit mijn team te houden :P.
Mocht hij het wel goed doen dan is je poule gewoon meteen klaar (dan heb ik het over mijn familiepoule want in de algemene poule heb ik totaal geen kans :D).
Het kan geweldig uitpakken mocht Froome er doorheen zakken (wat mijn gevoel zegt) maar ik durf het niet aan :D.
Ik vind persoonlijk Froomey deze Vuelta geen 5m waard, maar de alternatieven zijn niet veel zekerder. Icm zijn eerdere Vueltaresultaten ga ik hem toch overwegen want zoveel super frisse kerels rijden er niet rond. Het zal vaak toch uitlopen op de keuze tussen een paar aanvallers met naam of een extra klassementsman.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.