Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 21 ... 79 80
PeterPaprika

Tsja ik heb Rojas momenteel ook staan, bij gebrek aan beter. Zit er nog wel aan te twijfelen om hem in te ruilen voor een klimmer, maar dan zit je in de groep tot 2 miljoen en daar heb ik eigenlijk nergens vertrouwen in, of ik heb ze al staan.

Laatst gewijzigd
jort101

'@Wceendt
Ik denk ook dat ik rojas in m'n team doe, hoop dat hij inderdaad door de matige sprinters dat hij het goed gaat doen. En wellicht krijgt hij nog een kans in een ontsnapping..

TeamNL

Ik heb mezelf ook maar een keer ingeschreven. Als ik het maar niet vergeet bij te houden.

Stuff

Na de giro en de tour ook hier van de partij. Eerste keer vuelta. Ben benieuwd. Weinig voorbereiding ivm vakantie, dus eens zien of wat potten kunnen breken! Alvast succes allemaal.

DennisFCDH

Wat verwachten jullie van De Clercq deze Vuelta? Kan die hetzelfde laten zien als vorig jaar of verwachten jullie dat het eenjarig gelukkig was

WCEendT

'@Dennis
Ik heb ff moeten googlen wat de Clerq vorig jaar gedaan heeft, 14e plaats AK zonder 1 top 10, zo goed als 0 punten voor je scorito dus. Ik zeg niet nemen, al is dat geen antwoord op je vraag. Zou niet weten wat ik van de Clercq moet verwachten, ik verwacht persoonlijk niks.

Poeksel

Vorig jaar had De Clerq last van zijn rug en eindigde hij 14. Dit jaar moet hij zonder pech top 10 kunnen eindigen. Dat vindt hij zelf tenminste.

ditisdavid

Mijn team is bijna af, enige twijfel is of ik Froome of Quintana erin zet, gezien ik veel geld overhoud door het gebrek aan goede renners rond 2 miljoen, en welke sprinter in de 3e week nog meedoet (dwz welke sprinter ik kopman maak), verder ben ik er min of meer uit... maar erg veel vertrouwen heb ik er nog steeds niet in, vooral omdat er opvallend weinig puncheurs van de partij zijn (van de toptien van de Waalse Pijl bijvoorbeeld alleen nr. 1, 6 en 9)...

WCEendT

'@David
Waarvan ik al twijfel over de Nr. 9, Barguil, geen idee wat ik van hem moet verwachten.

@Poeksel
Waar haalt hij dat vertrouwen vandaan? Top 10 in een GT is niet niks.

ditisdavid

Zelfs als De Clercq toptien rijdt zal hij waarschijnlijk een Mathias Frankje doen vwb Scorito...

barcasportz

Vorig jaar had ie toch zo'n 1000 punten

WCEendT

'@Barca?
De Clercq? LOL? Of doel je nu op Barguil?

WCEendT

'@jort101
Heb nu wel weer een probleempje, welke sprinter maak ik kopman? Twijfel voorlopig tussen Bonifazio, Drucker (kans op TTT punten), Rojas.

Nu ik mezelf heb overtuigd van het nemen van Rojas zit ik er ook aan te denken om hem kopman te maken, vanwege het feit dat Movistar toch top 3-4 moet kunnen halen in de TTT en zoals eerder al gezegd moet hij in dit veld best hoog kunnen eindigen als hij de kans krijgt (het is een risico). Al zegt mijn gevoel nog steeds Drucker.

Nielsbax

Eerste keer dat ik meedoen met de vuelta scortito poul!
ik ben heel benieuwd hoe jullie scoren in de vuelta poule vergeleken de tour aangezien hier meer kenners aan meedoen.
hier is mijn team, iemand tips verder?

aanvallers: 5
klassement: 7
klimmers: 3
sprinters: 4
tijdrijder: 1

D. Moreno
F. Felline
M. Kwiatkowski
S. Gerrans
P. Gilbert
J. Rojas
S. Kruijswijk
A. Contador
J. Castroviejo
N. Quintana
E. Chaves
N. Arndt
S. Yates
L. Meintjes
K. Sbaragli
N. Bonifazio'
P. Latour
M. Lopez
O. Fraile'
H. Carthy

kopmannen: Contador, Felline, fraile.
Geld over: 1.5 mil

WCEendT

Felline en Fraile gewaagde kopmannen, dat zeker!. Overigens denk ik dat het vooral is dat er minder 'tourvolgers' meedoen.

Cormet de Roselend

'@Mardai, aardig team en ook veel overeenkomsten met die van mij: 15 van de 20 om precies te zijn. Rojas wordt wel erg opgehemeld hier en vind hem ook vrij duur. Er zijn goedkopere alternatieven, zoals een Haas of Tosh van der Sande. Latour is ook een leuke renner, maar aangezien er geen jongerentrui punten zijn, laat ik hem er buiten.

Na lang twijfelen toch Froome toegevoegd ten faveure van Kruijswijk en van Garderen. Ik weiger om die laatste te nemen, want ik ga elke keer de mist met hem in. Bovendien denk ik dat Sammy het beter gaat doen (ook omdat ze een aantal etappes door zijn thuisregio fietsen).

Kilco Welderman

gokje met Hugh Carty of zekerheidje met Simon Gerrans?

JDL75

Ik denk erover om Quintana -->Valverde te wisselen.
Argumenten:
Hij mag starten met rugnr 1, moet veel moraal geven. Er zijn veel Valverde aankomsten. Ik heb Contador en Froome en Kruis en Chaves ook in mijn team aangevuld met nog 7 AK/klimmers incl. Quintana dus ik zal toch renners op de bank moeten houden bij de echte klimetappes, valverde kan ik ook in heuvel + bergaankomst etappes gebruiken. Ik kan daardoor een knecht upgraden naar bijv. Rojas
Wat geven jullie mij als advies na mijn argumenten? Ik heb nu dus 4spr 11 Ak/kli en 5 aanv (1 knecht)

Tourminator

Zo mijn team staat ook. Een fractie van de tijd besteed ten opzichte van de Tour. Het is een verhouding geworden van; 10 klimmers/klassementsmannen, 4 sprinters, 5 punchers/aanvallers en 1 tijdrijder die ook kan scoren in de TTT.

Mardai

Ik twijfel nog heel erg tussen Sbaragli en Felline.

Heb nu Sbaragli maar ga hem denk toch vervangen voor Felline.

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=Kristian_Sbaragli_HeadToHead&c=6&ids=134947,140235

Felline wint het dit seizoen toch dik

Chaba

Toch heb ik het gevoel dat de Engelse rit + Rio niet ideaal zijn qua voorbereiding na de Tour de France voor Froome en daarom zit ik sterk aan König te denken. Waarom weet ik niet want hij heeft sinds vorig jaar geen bal meer gepresteerd en toch blijft hij in mijn kop zitten.
Is er iemand die hem ook nog overweegt?

edit: enige wat me hoop gaf was het 2e deel van de tijdrit in Rio + Giro vorig jaar na uitvallen van Porte.

Laatst gewijzigd
Mardai

'@Chaba

Ik heb het ook overwogen maar durf Froome gewoon niet uit mijn team te houden :P.

Mocht hij het wel goed doen dan is je poule gewoon meteen klaar (dan heb ik het over mijn familiepoule want in de algemene poule heb ik totaal geen kans :D).

Het kan geweldig uitpakken mocht Froome er doorheen zakken (wat mijn gevoel zegt) maar ik durf het niet aan :D.

Wicky

'@ Chaba: heb Konig er zeker in staan, is een goede renner en heeft geen grote ronde in de benen. Heeft bewezen mooie top-10 te rijden. Zit alleen in het sky-team

vasnd

Ik vind persoonlijk Froomey deze Vuelta geen 5m waard, maar de alternatieven zijn niet veel zekerder. Icm zijn eerdere Vueltaresultaten ga ik hem toch overwegen want zoveel super frisse kerels rijden er niet rond. Het zal vaak toch uitlopen op de keuze tussen een paar aanvallers met naam of een extra klassementsman.

thewout79

Ik zit te twijfelen over de combi Lopez – Arroyo of de combi Talanski – de Clerc welke combi zouden jullie nemen

1 2 ... 21 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.