Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 24 ... 79 80
barcasportz

'@roson

Net als wat Paprika al zegt moet je dat toch echt zelf voorspellen. Het spelletje is niet zwart wit en dus gebaseerd op gevoel. Bedenk voor jezelf waar je het meeste gevoel bij hebt en kies de renner. Achteraf weet je pas of het een goede keuze was.

WCEendT

'@Peter
Van Garderen hoger, jij hebt verwachtingen?

@Rosco
Denk dat Meersman in dit veld met een beetje geluk (als er 4-6 etappe's in sprint eindigen) meer punten gaat halen, met gemak zelfs. Vooral omdat Sammy de kopman is en Tejay maar een beschermde rol heeft, en als het er op aan komt dus waarschijnlijk gaat moeten knechten voor Sammy (als die beter blijkt te zijn).

Maar zoals door andere gezegd is het een rare/gekke vergelijking.

@Barca
Maar als je dan toch de moeite neemt om te reageren kan je net zo goed je mening geven en dus vertellen hoe jij erover denkt ;).

Laatst gewijzigd
jort101

Valt me op dat Nasibal bijna niks heeft gezegd..

barcasportz

'@wceendt

Ik denk dat we van Garderen vaak in de ontsnapping zullen zien en in deze vuelta liggen er genoeg kansen voor hem om etappes te pakken. Meersman kan niet verassen en is geen topsprinter

PeterPaprika

'@WCEendT
Naja ik denk dat ie in de TTT alleen al een betere klassering gaat rijden dan Meersman in de hele Vuelta, daarnaast in dit veld kan ie altijd wat doen uit een ontsnapping terwijl ik Meersman een sprinter van de tweede lijn acht.

WCEendT

'@Jort101
Stuur hem een PM en hij heeft alle tijd ;)! Ben er van overtuigd dat hij meeleest.

Edit:
Kijk als ik een beetje push komen de reacties wel :).

Laatst gewijzigd
jort101

'@WCEendT
Lijkt er op van niet :p

ONCE

'@ Sharkdyl

Wat betreft je sprintkopmankeuze. Een Arndt zal het normaal gesproken wel 3 weken volhouden en ook minder aan kracht inboeten dan andere sprinters gezien zn Giro waar hij de laatste week boven kwam drijven

Heb m overigens zelf niet als kopman hoor

heuvelcolombia

Kan Gerrans die aankomst in rit 2 aan?

Chaba

Dat denk ik niet, volgens mij te steil voor hem. En ik denk dat Chaves en Yates uitgespeeld gaan worden. Neem aan dat je de muur in etappe 4 bedoelt?

Als je echt de eerste sprintetappe bedoelt dan denk ik dat ze altijd voor of Cort en anders Keukeleire gaan.

Laatst gewijzigd
jort101

Ik heb het gevoel dat die gekke ouwe Peraud het goed gaat doen.. Maar of hij dat nou in het klassement met gaat doen of in etappes weet ik niet.

WCEendT

'@Jort101
Ik heb begrepen dat hij gaat knechten voor een top 10 van Latour.

Chaba

Zijn laatste kunstje, een Hornertje? ;)
Wie weet, ligt ook beetje aan presteren van Latour denk ik zo.

jort101

Hetzelfde heb ik ook bij Daniel Moreno, vorig jaar ook aardig wat punten binnengehaald.. maar die moet waarschijnlijk ook weer knechten voor Quintana

ONCE

Daarnaast heeft Moreno sinds zijn overstap niet meer de katusha vorm. Maar wie weet :p

WCEendT

'@Jort101
Wat ONCE al zegt, maar toch ook vooral knechten voor Valverde?!

heuvelcolombia

'@Chaba, sorry ik bedoel etappe 3

rosco

Heren, eventueel dames.

Toch bedankt voor jullie reactie.

jort101

Ik selecteer hem ook zeker niet hoor ;)

Sharkdyl

'@ONCE

Moet eerlijk zeggen dat Arndt nog niet in mijn gedachten is gepasseerd als kopman zijnde. Verwacht weinig eventuele teampunten die bijvoorbeeld een Drucker eerder zal meepakken.
Blijft sowieso onwennig om in dit sprintersveld iemand kopman te maken. Daarentegen mis je in mijn optiek aardig wat punten die écht het verschil maken wanneer je dit niet doet.
Kwestie van durven en goed gokken :)

Jori

Op de vooravond van de vuelta en ik twijfel nog over mijn kopmannen. Drucker wil ik wel omdat hij mij het meest constant lijkt, ik een bmc'er graag wil voor de TTT wil en hij ws op teampunten dan kan rekenen in bijvoorbeeld etappe 2.
Maar dan, voor die muurtjes durf ik daar Valverde naar alles wat hij al heeft gereden of toch Chaves? Misschien zelfs nog wel Gilbert?
Valverde is in theorie toch de beste puncher en heeft vaak die kenmerkende sprint om toch even hoger te eindigen dan de rest, hoewel hij er geen tijd mee wint, maar die heb ik in de tour ook te weinig gezien. Toch blijft het Valverde....
Maar Chaves liet al zien vorige vuelta beter te kunnen punchen dan een Valverde die net uit de tour komt, laat staan met de giro, voorjaar en olympische spelen in de benen. Ook met Chaves ligt er nog een mogelijkheid om bijvoorbeeld Kruijswijk te selecteren, speciaal voor week 3 waar hij meestal goed is en als hij zelfs op achterstand staat, kan gaan aanvallen. Anderzijds lijkt het niet verstandig deze Vuelta om Contador niet als kopman te nemen .

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jort
Nasib is lekker op vakantie maar leest zeker mee! Heb mn teampje klaar en ben zeer benieuwd :)

Persoonlijk heb im gegokt op de TTT plus zoveel mogelijk klimmers in de hoop de "beste 9" daarbij te hebben. 3 sprinters gaan er voorlopig mee.

Ik wil "vantevoren" nog even een naam claimen die helaas mn team niet heeft kunnen halen. Zodat we geen "achteraf is mooi lullen"-verhaal krijgen: Mamyikin

Dekenner01

Heerlijke ronde is dit wat betreft Scorito. Kan alle kanten op. Verschil wordt gemaakt door kopmankeuze, verdeling in kwaliteiten van renners en de dagkeuzes. In vergelijking met de Tour minder voorspelbaar; erg leuk!

Moet wel zeggen dat mijn Vuelta vorig jaar aardig verneukt is maar tijd voor revanche!

WCEendT

'@Nasibal
Denk dat deze giro te vroeg voor hem komt, maar denk dat hij wel echt een koopje kan worden voor de volgende grote ronde die hij rijdt.

Overigens moet ik zeggen dat de opmerking van Jori me echt aan het twijfelen heeft gebracht. Chaves en Kruijswijk als kopmannen is best een interessante optie, al denk ik dat Contador en Chaves/Valverde nog steeds mijn voorkeur heeft.

WCEendT

Ik heb het echte puzzelen uitgesteld tot vandaag, of eigenlijk gister, en ben nu al een uur of 3 aan het twijfelen tussen 15 renners terwijl ik nog maar plek heb voor 5 man.

1 2 ... 24 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.