Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 31 ... 79 80
Dekenner01

'@WCeendT

Ik heb de Gendt ook nog in mijn team neergezet een tijdje, toch heb ik uiteindelijk geprobeerd te kiezen voor zo min mogelijk renners die al een TDF in de benen hadden. Uitzonderingen a la Valverde daargelaten.

jort101

Ja dat snap ik, maar valverde zal het nooit laten gaan..

barcasportz

'@shark @WcEendt

Dat gelijk halen klopt wel een beetje (wellicht wat overdreven), slechte argumentatie valt wel mee en daar ben ik zelfs tegen. Alleen geef ik niet heel mijn tactiek en team prijs hier. Ben zelf nogal competitief ingesteld, misschien ligt het daaraan.
Veel mensen hier doen dat wel. Daarmee gaat toch de lol eraf met iedereen die 15-20 dezelfde renners heeft? Nu kan zelfs mijn ma winnen die nooit wielrennen heeft gekeken (moet ze wel veel geluk hebben, toegegeven).

Nasi wordt hier ook zeker gemist, vooral door het matige niveau wat nu naar dit forum trekt. Voor mij een van de redenen om dit topic te verlaten.
Wat vroeger nog interessant was en nieuwe inzichten werden gedeeld is nu meer een verzamelplek geworden van oncompetatieve scorito-beginners die goedkoop willen scoren door hier alle tips/teams lezen die mensen maar al te graag weggeven of het zelf vragen op de welbekende manier. Het lijkt wel of men zelf niet meer kan nadenken.
Er wordt geopperd om de 'x/y wie is beter' vragen en complete teams die hier neer worden gezet te negeren, maar als mensen die blijven beantwoorden wordt het er ook niet beter op.

Ik zou er niet raar van opkijken als er straks een topic komt om een gezamenlijk scorito team te maken...

Dat wilde ik even kwijt, vanaf nu hebben jullie geen last meer van mij.

Succes met jullie pool.

(Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

WCEendt nee nog niet.

Valverde (C)
Contador (C)
Chaves (C)
Froome
Van Garderen
Quintana
Lopez Moreno
S. Yates
Carthy
Pardilla
Goncalves
Gilbert
Fraile
Vervaeke
Felline
Drucker
Bonifazio
Cort Nielsen
Thwaites
Van Genechten

Dekenner01

'@Barcasportz

Met zoveel deelnemers is het niet meer dan logisch dat er teams zijn met 15 dezelfde renners.Iedereen die zich redelijk inleest en het wielrennen volgt zal sowieso rond de 10 a 12 renners hetzelfde hebben.. Daar heb je dit topic niet bij nodig.

WCEendT

'@barca
Jammer dat je weg gaat, dat er ooit een gezamenlijke scorito ploeg maken topic komt sluit ook ik zeker niet uit ;). Maar zoals ik begrijp is het niet om wat ik zei over het gelijk krijgen? Gewoon af en toe komen buurten is natuurlijk ook prima, heb ik ook gedaan tijdens de Tour (toen het bij mij minder ging en ik in de achtergrond mee speelde).

@Klootje
Mooi team, wat minder namen die iedereen heeft. Wel benieuwd waarom je hebt gekozen voor het niet nemen van een sprinters kopman?

WCEendT

!?NIEUWTJE?!
Scorito meld dat het nog steeds onzeker is of TLJ nou echt 6e is geworden, bronnen binnen de organisatie melden dat TLJ één-na-laatste is geëindigd.

ONCE

Hoeveel bedragen de bonificatieseconden eigenlijk op de finish? En ook nog onderweg?

Ik zie Rojas eigenlijk niet zo snel top 3 sprinten in dit veld. Drucker en Cort nielsen maken in mijn ogen nog de meeste kans om de trui eventueel over te nemen

IL DON

Mijn Scorito team:

AK:
Froome (C)
Chaves (C)
Quintana
Kruiswijk
Lopez
Van Garderen
Talansky
Konig
Sanchez
Peraud

Sprinters
Drucker (C)
Sbaragli
Felline
Bonafazio
Meersman
Van der Sande
Arndt

Punch:
Gilbert

Aanval:
Anton
Brambilla

Ik neem altijd geen dopingmensen mee, dus Valvarde en Contador vallen af bij mij. Lastig op te vangen, maar ik hoop dat het gelukt is

Klootje Kriekeljon

WCEendt, te druk om er lang over na te denken vooral. Op laatste moment nog Valverde er in gegooid voor jongens als Arndt, Sbaragli en Hermans. Als je dan ziet welke snelle jongens er bij mij overblijven, is de keuze om geen van die namen captain te maken al een stukje makkelijker.
Vervolgens neem ik de gok dat er in die 5 a 6 ritten waar sprint kan komen ook een paar keer vluchters voorop blijven, er een ontregelde sprint is, of misschien zelfs waaiers zijn getrokken. En denk ik ook dat van de snelle jongens die meedoen er niet zomaar een meer dan 2 overwinningen zal pakken, want ze zijn erg aan elkaar gewaagd (vooraf en op papier).

Hoe dan ook ga je denk ik niet enorm veel punten verliezen als je je sprinter geen captain hebt gemaakt. Punten die je terug kunt pakken als je een echte klimmer (Bertje) en 2 afmakers/puncheurs hebt als captain (Valverde/Chaves). Enige moeilijke is nu wel: wie van de 3 ga ik waar kiezen. Maar ook wel lekker om een reserve te hebben mocht er iemand flink door het ijs zakken.

Dat is beetje hoe ik er toe gekomen ben, wat denk je er van?

WCEendT

'@ONCE
Mijn punt is dat de sky-teams echt weinig punten gaan halen als dus een sprinter de trui overneemt, maar inderdaad misschien heeft Drucker wel de meeste kans.

@Klootje
Als je mij gister had gevraagd wat ik er van vond, zou ik zeker hebben gezegd dat het niet verstandig is om geen sprinters kopman te nemen, vanwege het feit dat in mijn ogen BMC de topfavoriet was voor de tijdrit en je met Drucker als kopman dus een goede optie had.

Na vandaag was het inderdaad beter geweest om een Chaves of zelfs Valverde als kopman te hebben vandaag en zijn de punten die Drucker al heeft opzichte van de andere sprinters miniem en er van uit gaande dat ze inderdaad gewaagd zijn aan elkaar en er waarschijnlijk ook een paar vluchter vooruit gaan blijven vind ik het een goede keuze. Al telt dit allemaal weer niet als bijvoorbeeld een sprinter wel 4 sprints/etappe's weet te winnen, maar dat zie ik Drucker niet doen.

Al met al vind ik het achteraf een betere keuze!.

Laatst gewijzigd
barcasportz

'@WCeendt

Dat heb je goed begrepen :). Vroeger (lees: 3-4 jaar geleden), toen ik weinig tot niets van wielrennen afwist, kwam ik hier ook om goedkoop tips te scoren op basis van reacties die me vertrouwen gaven. Snel erna ben ik het wielrennen beter en beter gaan volgen (keek al wel grote rondes) en een echte wielerfanaat geworden. Tegenwoordig selecteer ik renners op basis van kennis, ervaring en uren zoekwerk. Ik herinner me nog dat ik een uur aan het zoeken was naar wie Cofidis zou uitspelen tijdens de sprintetappes in de Tour (etappes terugkijken, google afzoeken etc.). Toen ik eindelijk vond dat Laporte ging sprinten kwam Poeksel hier een paar uur later dezelfde info delen ;).

Daarom erger ik me ook de * aan sommige berichten hier.
Eigenlijk haal ik ook nog niet eens 0,01% van mijn benodigde scorito informatie uit dit topic en wellicht kan ik dan beter niet meer kijken, heb ik een stuk minder hoofdpijn door irriterende posts. :)

jort101

Ik heb ook geen sprinter als kopman, mijn gedachte was: ik neem valverde als kopman, selecteer hem in de '5' sprintetappes waarvan er denk ik wel 2 van zijn waar gesprint word in een kopgroep. Daarnaast kan valverde aardig meesprinten in deze etappes met weinig goeie sprinters en verwacht ook dat hij dit wel een paar keer gaat doen ondanks dat rojas meedoet. Ook zijn er meerdere 'heuvel' etappes waar valverde zeker mee gaat sprinten met waarschijnlijk nog wat sprinters.

PeterPaprika

'@WCEendt, ik heb De Gendt er vanmiddag nog uitgemietert omdat ik geen 1mil renner kon vinden naast hem waar ik tevreden over was. Meersman vond ik overkill als sprinter en Kwiatkowski durfde ik toch niet aan. Toen maar De Clerq en Simon Yates genomen.

barcasportz

Denk dat lotto jumbo gewoon 6e wordt, anders is het wel heuul erg vreemd.

heuvelcolombia

AK:
Froome (C)
Chaves (C)
Valverde
S.Sánchez
Gesink
Contador
Quintana
Lopez
Geniez
Pardilla

Sprinters:
Arndt (C)
Meersman
Bonifazio
Drucker
Van Genechten

Aanvallers:
Gerrans
Goncalves
Brambilla
Atapuma
Latour

WCEendT

'@Peter
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad en ben uiteindelijk voor Cort & Yates gegaan, wat vandaag toch goed heeft uitgepakt.

@Jort101
Zie mijn edit bij eerdere post :), denk dat jou keuze de goede gaat zijn.

@Heuvel
Gesink? Vertel, ben heel nieuwsgierig naar je verhaal :).

Overigens heeft de wielerflits poule maar 3k deelnemers, denk dat dit percentage (van totaal deelnemers) nog nooit zo laag is geweest.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

WCEendt, het is volgens mij wel lang geleden dat ik Valverde nog eens heb zien meesprinten in een grote ronde. De jaren dat Valverde dat structureel deed zijn ver terug. Maar nu kan ie er ook een trui mee winnen. :)

Ach.. ook hier gaat er minimaal 5x gevloekt worden om welke captain ik niet heb genomen in een etappe. Let maar op.

jort101

'@wceendt
Mag ik mee luisteren? :p

WCEendT

'@Klootje
Het is niet zo zeer dat Valverde kort eindigd in die etappe's, maar dat er waarschijnlijk geen sprinter gaat zijn die echt een hoog aantal punten gaat halen. Waardoor het kopmanschap dus veel minder impact zou hebben en makkelijker goed te maken is met bijv. een Chaves als kopman.

Edit:
En als BMC hier had gewonnen had Drucker al op 40 punten (of hoger) en zelfs 80 punten als kopman gezeten en dus waarschijnlijk een zeer hoger punten aantal zou halen vergeleken de andere sprinters.

Laatst gewijzigd
Dekenner01

Ik ben momenteel op zoek naar of er bonificatie seconden aan de finish gegeven worden in de Vuelta? Welke site kan ik hiervoor het best gebruiken, via google kom ik (nog) niet verder.

WCEendT

'@Dekenner01
Geen idee waar ik dat zou kunnen vinden.

Overigens is Drucker niet bij de beste 5 van BMC geëindigd en is het dus aan Rojas of Cort om de trui over te nemen (als er boni's zijn?).

PeterPaprika

'@dekenner

Vorig jaar was het 10 seconden voor de winnaar, 6 seconden voor de nummer 2, 4 seconden voor de nummer 3 op de finish, en op de tussensprint 3, 2 en 1 seconden. Ik neem aan dat dit niet is aangepast voor dit jaar.

jsprunk

Er zijn 5 sprintetappes, waarvan 3 in de laatste week. Vandaar geen Bonifazio voor mij: moet nog zien of hij dan nog mee doet.

hofsje

Klassement :

Froome ( c)
N Quintana (c)
S Sanchez
Van Garderen
Kruiswijk
Chaves
Barguil
Meintjes
Latour
Simon Yates
Sprint :

Rojas
Bonifazio (c)
Van Der Sande
Sbaragli
Reza

overig

Bilbao
T Ludviggson
Castroviejo
Gerrans

1 2 ... 31 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.