Ik zou zo graag een stuk of 12 man opstellen vandaag. Er zitten simpelweg nog teveel renners in m´n team die dit zouden moeten kunnen, al dan niet vanuit een ontsnapping. Waarschijnlijk wordt het dit:
Valverde (C)
Quintana
Moreno
Froome
Konig
Contador
Chaves
Yates
Brambilla
Twijfel nog een beetje over het opstellen van S. Sanchez (die toch net tekort lijkt te komen om hoog te eindigen in etappes), Latour (dat hele steile zit er vandaag niet in), Goncalves (misschien net iets te pittig) en Felline (kwam gisteren niet heel ver achter de favorieten binnen en dit zou hem beter moeten liggen).
Valverde niet als kopman is tot nu toe inderdaad dodelijk (ik heb ook Contador, Chaves en Drucker).
Gisteren leverde hij al 27 punten op aan klassementspunten en hij haalde al 7 keer etappepunten, daar is niet tegenop te boksen met een andere renner.
Qua selectie was dat de grootste misser, naast de last minute wissel Quintana/Atapuma voor Kruijswijk/Lopez.
Ik ben benieuwd naar de etappe van vandaag. Ik hoop dat de kopgroep pas definitief tot stand komt op het eerste colletje van de dag en dat er wat mannen die nog redelijk kort staan meespringen. In dat geval zie ik het peloton de afdaling nog wel rap nemen en op die manier om de dagzege strijden.
Helaas lijken ze nu toch al wel weg te zijn. Gelukkig zit de la Cruz mee. Die zullen ze toch geen enorme voorsprong willen geven. Heb flink getwijfeld om Meersman vandaag mee te nemen ipv Sammy. Vrees verkeerd te hebben gekozen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.