Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 56 ... 79 80
sjoerdvdijk

Helaas geniez vandaag niet opgesteld(gewisseld voor latour)

WCEendT

Aan het hopen dat Movistar de trui houdt, vandaag 4 Movistars opgesteld voor de zekere punten...

WCEendT

Laatste moment Meersman eruit voor Castroviejo..........

WCEendT

Jahoor De La Cruz nieuwe leider... leuk dit :S...

Gelukkig sprinten mijn AK mannen wel voor de ereplaatsen.

WCEendT

144 Punten voorlopig, wel indrukwekkend dat de Nr. 1 van de dag De La Cruz, Devenyns, LLS en De Gendt heeft en ook nog eens opgesteld.

ditisdavid

Vind het opvallender dat hij Brambilla dan weer niet heeft, vrij standaard renner voor zo'n rit die 42 punten pakt...

WCEendT

'@David
Denk dat het ook meer geluk is, hij heeft ook namen als Gruzdev, maar toch opvallend dat er iemand zo goed gokt.

nathancouw

148 punten voorlopig, die vluchten verprutsen het wel een beetje voor mij!

jsprunk

Ja, je ziet mannen als Yates, Latour gewoon keurig mee doen in de favorietengroep, maar 0 punten halen. Grote groepen vooruit zijn killing voor poules.

Jeffrey81

Ik doe het gewoon niet meer...gokken op aanvallers.

Morgen gewoon de nummers 2 tm 10 van het algemeen klassement erin, en dan zie ik het wel.

WCEendT

'@Jsprunk
Inderdaad bij mij zitten Atapuma, Talansky en Yates gewoon prima mee, maar haal er 0 punten mee.

157 Punten, gestegen naar plek 122.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Yep, en mensen die ten onrechte Meersman hadden opgesteld (terwijl dit veel te zwaar voor hem was) worden beloond met 29 punten

Zadelpen

900zoveulste.... Haha.... Ik kom aan alle kanten tekort.

Aan de andere kant, als ik Meersman had gehad, had ik in alle subpools bovenin meegedaan en ook algeheel heel hoog gestaan. Dus het zit dicht bij elkaar nog.

En mocht het zo blijven, verwacht ik met de eindafrekening een hele berg plaatsen te stijgen. Maar goed, dat zal niet genoeg zijn voor top 100 algeheel.

Jammer, na zo een knappe tour, maar van deze Vuelta kan ik voorlopig nog geen kaas maken. Ik word op waarde geklopt.

jsprunk

WF gaat morgen vol voor de aanvallers, maar morgen moet een kopgroep wel een flinke voorsprong hebben om vooruit te blijven, lijkt me. Tenzij je echt een behoorlijke klimmer in de kopgroep hebt.

nathancouw

Ik hoop dat de favorieten het morgen wel mogen gaan uitmaken, zonder Froome ;)

Edit: Vandaag op 159p uitgekomen waardoor ik naar 469 ben gestegen.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ jsprunk: De drager van de puntentrui opstellen is bepaald niet onterecht.

WCEendT

'@Lage rugpijn
Dat was ook de reden dat ik hem eerst had, maarja het zegt best wel wat over je team als je Meersman al in dit soort etappe's op moet stellen :P.

jort101

Snap niet waarom AG2R Latour niet een keer meestuurd in een ontsnapping... Waarom zou De La Cruz wel mogen en hij niet?

jsprunk

De drager van de puntentrui levert 8 punten op. 'Normaal' zou iemand uit de favorietengroep (zoals Yates, Latour, Talansky) dus een betere keuze zijn.
Zelfs een Rojas zou vooraf logischer zijn met Quintana en Valverde in twee truien en grote kans op etappe-teampunten.
Maar goed, als je redeneert dat je een groep van 10 man vooruit verwachtte en speculeerde op een Etixx-winst, dan is Meersman een terechte keuze.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

"Ten oprechte Meersman"

Ik baal zelf dat ik hem er vanochtend nog uit heb gehaald. Mijn klimmers-equipe is behoorlijk sterk, had bijvoorbeeld Latour en Atapuma vandaag op het reservebankje, maar als je verwacht dat de kopgroep weg gaat blijven dan zijn die 8 of 6 (er was een kans dat ie de trui kwijt zou raken) 'zekere punten' van Meersman zo verkeerd nog niet.

Neemt niet weg dat een ieder die Meersman vandaag had geselecteerd een flinke mazzelbonus heeft gekregen.

Ondanks dat ik geen enkele renner uit de kopgroep had, ben ik toch een plekje opgeschoven in het algemeen klassement (12e). Het peloton eindigde ten slotte wel in een vrij gunstige volgorde.

----------------

Excuses. Ik had je laatste reactie nog niet gelezen. Maar inderdaad, het is net wat voor afweging je maakt.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik zit eigenlijk te hopen dat König of Moreno in de kopgroep gestuurd worden, dan krijgen we zeker geen lamme etappe zoals wat we tot nu toe bij aankomst bergop zien. Morgen zullen de klassementsrenners iig meer punten halen, omdat mindere klimmers onder de aanvallers aan een kwartier nog niet genoeg zullen hebben om vooruit te blijven.
@jsprunk, het recente verleden (zowel dat van deze Vuelta als dat van de Covadonga) geeft WF behoorlijk gelijk...

Casey

Twijfel tussenLatour of Samuel Sánchez voor morgen?
Iemand die me kan overtuigen? :)

Pietje Precies

'@Casey, Meersman :p

WCEendT

'@Casey
Geen tijd om je te overtuigen, maar ik zou voor SamSam gaan.

Weet iemand eigenlijk hoe Nasi op scorito heet, ben nog steeds benieuwd naar zijn team.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@WCEendT, dit postte Nasi een tijdje geleden:

Goedemorgen!

Klein ‘updatetje’ van mij kant. Vanwege vakantie, nieuwe baan etc. etc. helaas minder tijd gehad dan anders om actief met scorito bezig te zijn. Dat betekent uiteraard niet dat ik niets ingevuld heb. Voor de sprints heb ik gegokt op team- en TTT-puntenpakkers (Drucker, Rojas, Meersman) aangevuld met wat ik dácht dat de beste 2 sprinters waren (Bonifazio en Arndt). Met die laatste ga ik aardig de mist in, de eerste drie hebben zich al uitbetaald.

Buiten m’n sprinters heb ik zoveel mogelijk klimmers er in gegooid. De filosofie hierachter is dat de meeste truien ook door de top5/6 van het klassement gedragen gaan worden. Zoveel mogelijk klimmers betekent een zo groot mogelijke kans deze top 5/6 in je team te hebben. Daar ik inschatte dat veel bergetappes naar aanvallers zouden gaan heb ik met name gekozen voor de welbekende teampuntenpakkers en renners die, mocht een klassement er niet in zitten, in de aanval gaan. Kruijswijk, Barguil en Talansky er buiten laten betaalt vooralsnog goed uit. Froome heb ik er ook buitengelaten. Daar mis ik vooralsnog veel puntjes mee, maar ik verwacht dat hij er nog wel doorheen gaat zakken.

Buiten de eerder genoemde sprinters bestaat mijn team uit: Valverde, Chaves, Sanchez, V. Garderen, Contador, Quintana, Konig, Latour, Lopez, Atapuma en Yates. Aangevuld met GIlbert en Stybar (met name voor de TTT, teampunten en aanval), Brambilla en Catroviejo (deze laatste voor TTT, Teampunten en de ITT)

Voor de TTT had ik alles op BMC/Ettix + 1 orica renner gegooid. Op zich geen dramatische score, maar zonder SKY en Movistar renners in mijn dagselectie ben ik derhalve toch met een aardige achterstand begonnen. Daarna ben ik echter steady aan het terugkomen en klop op de deur van de top 1000. Ik maak me nog geen zorgen, aangezien ik verwacht dat er nog veel jongens met Froome en/of Kwiatkowski voor mji staan. Die gaan nog wel terugzakken.

Meest pijnlijke momenten tot nu toe:
– 4 movistar renners in mijn team, maar geen van allen opgesteld tijdens de TTT.
– Atapuma niet opstellen in de etappe dat hij het rood pakt
– Koste wat kost toch S Yates voor veel te veel geld in mn team hebben willen proppen.

Ik heb er al een aantal voor bij zien komen die hard op weg zijn richting de bovenste plekken. Keep up the good work!

-----------------------------------------------------------------------

Ik vroeg hem in een reactie naar zijn kopmannen, maar volgens mij is die vraag onbeantwoord gebleven :p

1 2 ... 56 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.