Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 69 ... 79 80
vasnd

Het feit dat er morgen waarschijnlijk iemand wint uit die groep vind ik walgelijk. Kunnen ze niet gewoon de overschrijding van vandaag er morgen op de meet bijtellen? Hebben ze de dag erna er in iedergeval niets aan gehad.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Dat zou maar 1x gebeuren hoor WCEendt. De volgende keer zorgen ze er wel voor dat ze binnen tijd komen. En laten we wel wezen, een half uur mogen verliezen is best een hoop in zo'n korte etappe. Zelfs renners die zich vooraan helemaal het schompes gefietst hebben, haalden die limiet ruimschoots.

Overigens is het in mijn PCM career mode met Orica daadwerkelijk gebeurd. In etappe 17 ofzo van de Giro kwam ongeveer 130 man te laat binnen, konden allemaal hun koffertje pakken :)

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ Peter paprika

Dus denk jij niet dat als ze de tijdslimiet wel zouden aanhouden , een renner of 30 wel eerder zou zijn aangekomen waaronder de 3 renners die jij noemt maar ook Gesink , van Garderen en Latour etc .

Het probleem is gewoon dat ze vooraf wisten de jury haalt echt geen echt geen 90 renners uit de ronde en voor hun klassement was met 28 minuten ook weg , dus geen reden meer om volle bak te rijden .

Hoewel ik ook denk dat bepaalde renners in de 2 de en 3de groep wel een behoorlijke tijd in het rood zijn gegaan om nog terug te keren en aangezien dat niet lukte , kregen ze de rekening gepresenteerd en geloof ook dat er renners waren die echt niet harder konden .

PeterPaprika

Niemand zat in die groep omdat ze daar wouden zitten, als je dan in de groupetto zit dan is het gewoon normaal om als groep verder te rijden en dus het tempo van de minst sterke renners aan te houden. Bovendien had een groepje met Konig, Gesink, Van Garderen etc. er ook weinig aan gehad om nog weg te rijden hier, dan rijd je niet alleen je collega's naar huis (groupetto wordt nog zwakker) maar in deze etappe had je er ook weinig aan om alleen of in een klein groepje te rijden tenzij je sterk was (en dat waren ze dus niet anders hadden ze wel in de buurt van tenminste Froome gezeten), groepen konden daarvoor te veel profiteren van elkaar. Kijk maar eens hoeveel enkele eenlingen nog verliezen t.o.v. het moment dat ze eraf gingen.

@Pietje Precies, nouja die renners zijn er ook een stuk later afgegaan. Als je ziet dat Castroviejo, Trofimov en Moser vanuit de kopgroep alleen op het laatste gedeelte van die laatste klim al tien minuten verliezen, een Zeits in datzelfde stuk vanuit die groep die erachter zat al een kwartier dan zegt dat imo ook wel genoeg.

raymankapeens

Heb nu toch een dilemma waarvan ik eerst dacht dat ik die niet meer zou hoeven maken

Drucker kopman of Valverde.

Valverde sprint vast zelf mee maar kan wel vandaag zijn trui kwijtraken waardoor de zekere tewmpunten een stuk lager liggen
Jullie advies?

siht

Gewoon Drucker. Die keuze heb je voor de vuelta gemaakt. Dus dan ook gewoon opstellen toch.

raymankapeens

Tja, lees net dat alle slackers 25 minpunten krijgen en dus meersman die trui niet van Valverde gaat afpakken ;-)
Ook oneerlijk, nu heeft alleen Meersman daar last van

vasnd

Ja nee wat je nu zegt is toch precies waar het om draait Peter Paprika. Een groot deel van de groep kon wél gewoon prima binnen tijd finishen. Ze verscholen zich eerst achter SKY omdat zij de grootste belangen hadden terug te keren (tot het punt 5 minuten achterstand) en daarna hebben ze collectief een bewuste gok genomen. SKY om niet de hele dag in de chase te rijden voor de top 10 notering van Konig en de rest voelde zich te goed om kopwerk te doen zonder resultaat. Als er gewoon meteen via de ploegleiders duidelijk zou zijn gecommuniceerd dat er geen absurde achterstand getolereerd zou worden dan believe you me zouden er gewoon een paar knechten op kop zijn gezet en waren ze zonder moeite 15 minuten vroeger gefinisht.
Ze reden 30.8km/h gemiddeld for fucks sake. In een korte etappe.
Kon de jury anders beslissen: nee. Maar het gooien op zwaarte van de koers is lachwekkend.

Dat vervolgens alleen Meersman hier genaaid wordt is toch wel het rotte kersje op de taart.

Laatst gewijzigd
Patrijs

'@raymankapeens
Valverde zou vandaag sowieso de puntentrui niet kwijt zijn geraakt aan Meersman, toch? Hij stond 33 punten achter en je kunt met het winnen van zowel de tussensprint als de etappe maximaal 29 punten krijgen.

raymankapeens

'@patrijs, ah zo diep zat ik er niet in. Die punten is me meestal een raadsel hoe dat werkt haha
Maar thanks!

Ik vind dat ik het held Valverde wel verschuldigd ben om hem Captain te maken en hij heeft al 38p dan zonder ook maar in de top 20 te rijden
Moet Drucker nog maar bewijzen

WCEendT

'@Rayman
Ik verwacht persoonlijk dat het wel eens voor de aanvallers kan zijn, daarom is Valverde een logischere keuze (zekere punten). Toch ga ik op Drucker gokken, anders had ik net zo goed Quintana kopman kunnen maken i.p.v. Drucker.

fringale

mss pakt Felline wel het groen ;-)

hoe dan ook, vol voor de sprinters vandaag, met...
- Meersman
- Cort-Nielsen
- Schwarzmann
- Drucker (C)
- Tosh
- Arndt
- Sbaragli
- Felline
- Quintana

WCEendT

'@Fringale
Mijn selectie is zeer vergelijkbaar:
Meersman
Cort
Drucker (C)
Van der Sande
Arndt
Sbargali
Valverde
Quintana
Rojas
Helaas geen Bonifazio meer.

Hoeveelste sta je eigenlijk? Met jou team voor vandaag is het best wel eens mogelijk dat je mij gaat passeren.

Patrijs

Mijn team voor vandaag:
Valverde (C) - Verwacht dat hij mee gaat sprinten en om nou vol voor Drucker te gaan terwijl die nog niet hoger dan plek 8 heeft gereden...
Quintana
Rojas
Felline
Meersman
Van der Sande
Van Genechten
Drucker
Bennati

WCEendT

'@Patrijs
Denk dat het voor jou wel heel verleidelijk is om voor Drucker te gaan? Stel dat hij wint dan stijg jij misschien wel naar plek 1?!

Patrijs

'@WCEendT
Tja, dat is het risico. En dan is het jammer dat ik niet heb geprofiteerd. De kans dat hij niet wint vind ik alleen groter, gezien zijn eerdere resultaten (niet alleen in de Vuelta). De kans dat Valverde mee gaat sprinten is denk ik behoorlijk en dan wordt het voor Drucker al snel lastig om meer punten te verzamelen ivm de 19 zekere punten van Valverde.

Imbatido

Vandaag Quintana kopman boven Drucker, madness.

fringale

'@WCEendT : net buiten de top 500...gisteren nog wel een goede dag gehad met 1,2 en 3...en heb wel 1 tem 6 in het voorlopig klassement, maar het ontbreken van een deftige kopman (lees, Valverde niet als kopman), heeft mijn benen wat afgesneden. Als het vandaag een vlucht wordt of een massale valpartij, zal het weer plaatsen verliezen worden.

Scotty

59ste overall/23ste WF

Deze krijgers moeten het voor mij gaan doen (ik ga voor de Movistar teampunten strategie):

- Meersman (cap)
- Moreno
- Herrada
- Froome
- Castroviejo
- Quintana
- Arndt
- Fernandez
- Teuns

WCEendT

'@Fringale
Ik sta 103e, gister ff te vroeg gejuicht nog steeds geen top 100 gestaan deze Vuelta...

fringale

'@wceendt : top 100 is sowieso way out of my league...of Schwarzmann moest nog 3 ritten winnen met Drucker telkens op plaats 2

6 man weg, het wordt dus een sprint...of een valpartij

WCEendT

'@Scotty
Wow met Herrada en Fernandez heb jij echt twee koopjes deze Vuelta, vooral Fernandez (ervan uitgaande dat je hem opgesteld had in etappe ?2?).

Edit:
En Meersman kopman :O...

Laatst gewijzigd
Scotty

Jep, toevallig had ik toen Fernandez opgesteld idd. Soort van gelukje, maar die heb je nodig in dit spel.

En ja Meersman is ook een goed schot geweest. :)

Mag niet klagen. Maar had achteraf beter Quintana ipv Contador kopman kunnen maken.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Gegokt en gewonnen :)!!! Schwarzmann is echt indrukwekkend bezig, toch de betere van de andere 500K sprinters (en ook van sommige 1000K sprinters).\

@Patrijs
Ben eerlijk gezegd heel benieuwd of je 1e had gestaan als je Drucker nu dus wel kopman had gemaakt (niet lullig bedoeld, gewoon echt nieuwsgierig).

Edit:
Blijkt toch Selig te zijn....

Laatst gewijzigd
nathancouw

Eindelijk Jempy!! Bedankt dat je het vandaag wel doet nu ik je als kopman had opgesteld :D

1 2 ... 69 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.