Had ik vandaag Chaves gedaan i.p.v. Cort stond ik top 10 van de dag (misschien zelfs eerste omdat ik nog 3 Movistars had), maar ik mag zeker niet klagen ruim de top 100 binnen gedrongen na het combinatie klassement waarschijnlijk top 50 :).
@Peter
Er zijn er meerdere hier die Valverde gedaan hebben, maar zoals eerder gezegd (door andere) voor dit soort etappe's heb je een sprinter kopman gemaakt.
'@WCEendT
Ehh, geen eerste, maar wel beter dan nu in ieder geval ;-). Overall nog wel een plekje gestegen, WF gelijk gebleven. Maar de concurrentie is dichterbij gekomen.
Met Valverde dus gegokt en verloren. Ik zou echter zo weer precies dezelfde keuze maken. "Hier heb je een sprintkopman voor meegenomen" vind ik echt te kort door de bocht. Drucker was vooralsnog weinig overtuigend en Valverde in deze positie is tot veel in staat. Hoewel hij tot het laatste moment goed van voren zat, besloot hij niet mee te sprinten. Tja, kan gebeuren.
'@Patrijs
Valverde zat in de derde positie op 1.5KM en moest een gat laten op de 2 Etixx mannen, waardoor er dus heel wat over hem heen gingen om dat gat te dichten. Toen Drucker, Sbaragli etc over hem heen kwamen hield hij zo goed als de bennen stil (of sprinten in ieder geval niet).
Tenminste dat dacht ik te zien, ben nog niet 100% zeker of dat Valverde was want het waren best slechte beelden KM 3 tot 1. Het beloofd denk ik niet veel goeds, als het wel Valverde was die dat gat moest laten, de komende week.
'@patrijs: denk dat Valverde maar 1 man in de gaten hield voor zijn groene trui en dit was Felline, toen hij zag dat deze ook niet meesprintte, hoefde het ook niet voor hem. Dus jammer voor jou dat Felline niet meedeed voor winst, anders had Valverde zeker ook meegesprint om zijn groene trui te verdedigen.
'@Fringale
Inderdaad, behalve Cort helaas.
@Wesley
Dat weet ik nog zo net niet, hij heeft dat gat op 1.5KM niet voor de lol gelaten lijkt mij.
298 Punten, dus ook met de Chaves punten had ik geen dagwinnaar geweest, toch een mooi resultaat!
Nu moet ik, zoals elke bergetappe, weer bedenken welke 2 van deze 4 man ik morgen opstel: Castroviejo/Rojas/Atapuma/Brambilla.
Tot nu toe altijd goed gegokt op Brambilla en/of Atapuma, vraag mij eerlijk gezegd af hoe fris Atapuma nog is en of Brambilla interesse heeft in de etappe van morgen.
Valverde kopman was echt geen gekke keuze. Dit omdat er een behoorlijke kans was dat hij redelijk van voren zou eindigen vanwege puntenklassement + er ook een kansje was dat de kopgroep weg zou blijven en hij dan onmiddellijk veel meer punten zou pakken.
Zelfs Chavés wordt vandaag 14e. Als Valverde die prestatie had geleverd had ie 14 etappe + 19 klassementspunten gepakt. Hoe vaak pakt Drucker in zo'n etappe (rekening houdend met kans op kopgroep) meer dan 33 punten?
Wat mij betreft was die keuze behoorlijk 50/50 of zelfs nipt in het voordeel van Valverde. Echter ben ik toch voor Drucker gegaan omdat ik wat variatie nodig had, nadat ik de afgelopen dagen wat was weggezakt.
'@Nathan
Haha, toevallig is morgen mijn vrije dag... heb veel liever dat, net zoals in de Tour/Giro, de rustdagen op maandag zijn.
Overigens vind ik het resultaat van Selig zeer indrukwekkend hiervoor was zijn beste resultaat op Worldtour niveau een 7e plaats in etappe 3 van de Eneco Tour 2015. De sprinters van Bora doen het zeker niet slecht!
'@WCEendT Ik ook hoor, Nu kunnen we extra lang discussieren over de keuze Brambilla-Latour-Felline-Konig. Want ik zit ermee in de knoop. Felline lijkt het mij te stijl voor. Brambilla kan dit maar wilt hij het ook? Latour staat nu ver genoeg en kan dus aanvallen en is (volgens mij) best redelijk bij dit soort aankomsten. Konig staat nu ook heel ver en kan dus ook aanvallen, maar doet hij dat? Ik moet er 2 kiezen ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.