Scorito Vuelta a España 2016 pool

1 2 ... 7 ... 79 80
Wicky

Sky geeft wel regelmatig kansen aan knechten als de kopman minder presteerd of als het vooraf is afgesproken dat froome iets terugdoet voor zijn teammaten. Dus dat ik nog wel een redelijke kans dat deze renners goed gaan rijden. Konig en Landa bijv. zullen ook wel voor hun kans mogen. Ook Poels kreeg in de tour zijn kansje maar had pech dat froome toen net viel...

PeterPaprika

Poels kreeg zijn "kans" toen alleen Mollema binnen 4 minuten stond en die was er toen al afgereden. Als Froome iedereen hier op 4 minuten rijdt zullen er ook wel kansen voor ploeggenoten zijn maar die kans acht ik niet heel groot.

vasnd

Froome heeft wel eens laten vallen de Tour - Oly - Vuelta triple wel te zien zitten. Maar hij schitterde niet tijdens de wegrit. TT volledig naar verwachting stuivertje wisselen met Dumoulin incl Tour-vermoeidheid met toevallig nog een hors categorie Cancellara ervoor.
Wel is het is erg veel bergvolume voor 2 rondes achtereen dus ik vraag me af wat er mogelijk is als Contador op zijn trainingscols aan de boom gaat schudden.. Een slome aanloop ala TDF zou in zijn voordeel spelen maar of het weer zo ver komt?
Landa die stiekem iedereen misleid en in monstervorm piekt in zijn thuisland, het zou legendarisch zijn. Helaas denk ik toch niet realistisch.

Laatst gewijzigd
JimKro

De meeste mensen vergeten volgens mij dat Landa de giro verliet door ziekte en juist in de dagen daarvoor in topvorm was (onder andere een zeer goede tijdrit). In de tdf reed hij als knecht maar was in zeer goede conditie met een aantal indrukwekkende performances aan kop in de bergen. Dat Landa het hele jaar niet in vorm is klopt naar mijn mening totaal niet. Ook kan hij gewoon nog fris genoeg zijn voor een goed klassement in de Vuelta aangezien hij in de tdf maar sporadisch hoefde te werken en tussendoor kon herstellen. In de Giro heeft hij alleen maar de eerste, minder zware helft gereden.

Laatst gewijzigd
Baukema Tomoulin

Ik ga gewoon de @Blaudzum regel toepassen: geen Nederlanders in de scorito ploeg. Al ga ik mischien een uitzondering maken voor van Poppel...

elstupidoloco

Die regel zou ik ook toepassen op Fransen en op cannondale renners: valt altijd tegen

Timber

Roche en Van Poppel zijn bij Zweeler van de startlijst verwijderd zie ik?

PeterPaprika

Van Poppel ook bij PCS van de startlijst gehaald en toegevoegd aan de Bretagne Classic startlijst. Roche staat daar nog wel op de startlijst.

Niballie

http://www.cyclingquotes.com/news/nicolas_roche_to_miss_la_vuelta_due_to_ilness/

Baukema Tomoulin

Hmm jammer. @elstupidoloco Die regel is trouwens niet omdat ze zouden tegenvallen, maar om het leuk voor jezelf te houden. Als ze niet presteren, geen probleem... je hebt ze toch niet. Presteren ze wel, super leuk!

Poeksel

Zonde dat Roche ziek is, voor hemzelf, want hij mist zijn favoriete wedstrijd, en ook voor mijn pool, hij was een zekerheidje. Wordt weer extra gepuzzel zo.

ONCE

Lees op cyclingnews in valverdetopic dat Valverde de Vuelta wel rijdt. Kan alleen geen bron vinden

12/08/2016
TOUR OF SPAIN
For the first time in his career, Alejandro Valverde is participating in the three Grand Tours in the same season. After the third place on his debut in the Giro d'Italia, including a stage victory, and a sixth position in the overall of the Tour de France, the Movistar Team rider will face next Saturday his eleventh Vuelta a España, one of the last challenges of a busy year in which he already has seven wins.

La Vuelta has been the three-weeks race where Valverde has achieved better results since his debut in 2002. He reached the final victory in the 2009 edition ahead of Samuel Sánchez and Cadel Evans. In addition he has six podiums and nine partial triumphs, the last, a year ago in Vejer de la Frontera. Therefore, he is one of the key figures in the evolution of the spanish race in recent years.

Valverde reaches la Vuelta in a powerful Movistar Team, which also features Nairo Quintana, Rubén Fernández, Jonathan Castroviejo, José Joaquín Rojas, José Herrada, Rory Sutherland and Imanol Erviti. The race is running for six days in Galicia before continuing through northern Spain with finals in La Camperona, Naranco or Lagos de Covadonga. After the first rest day, riders are climbing Peña Cabarga and heading towards the Pyrenees, with finals in Aubisque and Formigal. The time trial of Calpe and the ascent to Aitana are going to resolve this edition of the spanish race.

Wicky

Ben benieuwd! Zou wat zijn hij is altijd goed in Spanje. Geen van Poppel en Roche wel een valverde. Hoewel een 3e grote ronde wel wat veel van het goede is...

PeterPaprika

Verder wel een erg zwak team voor Quintana imo.

flashke

lijkt me echt wel onwaarschijnlijk dat hij dit doet, maar dat hij het kan weten we allemaal

Rafał Kišerlovski

Hoewel hij een matig seizoen rijdt zou Movistar Dani Moreno toch altijd in de Vuelta moeten laten starten. Ze hebben nu nog één plekje vrij...

Pipodennis

Valverde naar de Vuelta! Weer een hoop gepuzzel extra..

snoek1974

Valverde , als die niet voor klassement gaat , maakt die veel kans in al die heuvel etappes

Dit is wel een renner die ik in mijn team ga in puzzelen, ze zullen hem op 3,5 inschalen naar verwachting, wordt nog wel puzzelen wie ik er dan weer uit moet halen

Maar hij is 1 van die renners als ze meedoen zit die in mijn team .

Johnny7

Ik had nog 1 plek en 3 mil over dus Valverde is welkom.

Inderdaad een zwak team voor Quintana, weinig echte topklimmers.

Ben benieuwd naar de overige knechten voor Contador. Ook hij lijkt geen topteam mee te krijgen.
Trofimov en Poljanski voor in de bergen naast zijn vriend Hernandez?

Twaburov

Al gedachten uitgewisseld over kopmannen? Wie is het sterkste op het vlakke?

Dekenner01

Welk vlakke precies?

JimKro

Er zijn zeker 5 vlakke etappes met en vlakke aankomst.

PeterPaprika

"vlakke" aankomst

flashke

Om dan toch maar een antwoord te geven: Drucker, Bonifazio, Meersman en Arndt zijn normaal gezien het snelst.

aardappeljager

Drucker heeft Gilbert als hij voor de puntentrui gaat
Bonifazio heeft Felline

Gaat allemaal niet zo makkelijk worden.

AC wordt toch wel een van de drie kopmannen bij mij

1 2 ... 7 ... 79 80

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.