Sky geeft wel regelmatig kansen aan knechten als de kopman minder presteerd of als het vooraf is afgesproken dat froome iets terugdoet voor zijn teammaten. Dus dat ik nog wel een redelijke kans dat deze renners goed gaan rijden. Konig en Landa bijv. zullen ook wel voor hun kans mogen. Ook Poels kreeg in de tour zijn kansje maar had pech dat froome toen net viel...
Froome heeft wel eens laten vallen de Tour - Oly - Vuelta triple wel te zien zitten. Maar hij schitterde niet tijdens de wegrit. TT volledig naar verwachting stuivertje wisselen met Dumoulin incl Tour-vermoeidheid met toevallig nog een hors categorie Cancellara ervoor.
Wel is het is erg veel bergvolume voor 2 rondes achtereen dus ik vraag me af wat er mogelijk is als Contador op zijn trainingscols aan de boom gaat schudden.. Een slome aanloop ala TDF zou in zijn voordeel spelen maar of het weer zo ver komt?
Landa die stiekem iedereen misleid en in monstervorm piekt in zijn thuisland, het zou legendarisch zijn. Helaas denk ik toch niet realistisch.
De meeste mensen vergeten volgens mij dat Landa de giro verliet door ziekte en juist in de dagen daarvoor in topvorm was (onder andere een zeer goede tijdrit). In de tdf reed hij als knecht maar was in zeer goede conditie met een aantal indrukwekkende performances aan kop in de bergen. Dat Landa het hele jaar niet in vorm is klopt naar mijn mening totaal niet. Ook kan hij gewoon nog fris genoeg zijn voor een goed klassement in de Vuelta aangezien hij in de tdf maar sporadisch hoefde te werken en tussendoor kon herstellen. In de Giro heeft hij alleen maar de eerste, minder zware helft gereden.
Lees op cyclingnews in valverdetopic dat Valverde de Vuelta wel rijdt. Kan alleen geen bron vinden
TOUR OF SPAIN
For the first time in his career, Alejandro Valverde is participating in the three Grand Tours in the same season. After the third place on his debut in the Giro d'Italia, including a stage victory, and a sixth position in the overall of the Tour de France, the Movistar Team rider will face next Saturday his eleventh Vuelta a España, one of the last challenges of a busy year in which he already has seven wins.
La Vuelta has been the three-weeks race where Valverde has achieved better results since his debut in 2002. He reached the final victory in the 2009 edition ahead of Samuel Sánchez and Cadel Evans. In addition he has six podiums and nine partial triumphs, the last, a year ago in Vejer de la Frontera. Therefore, he is one of the key figures in the evolution of the spanish race in recent years.
Valverde reaches la Vuelta in a powerful Movistar Team, which also features Nairo Quintana, Rubén Fernández, Jonathan Castroviejo, José Joaquín Rojas, José Herrada, Rory Sutherland and Imanol Erviti. The race is running for six days in Galicia before continuing through northern Spain with finals in La Camperona, Naranco or Lagos de Covadonga. After the first rest day, riders are climbing Peña Cabarga and heading towards the Pyrenees, with finals in Aubisque and Formigal. The time trial of Calpe and the ascent to Aitana are going to resolve this edition of the spanish race.
Valverde , als die niet voor klassement gaat , maakt die veel kans in al die heuvel etappes
Dit is wel een renner die ik in mijn team ga in puzzelen, ze zullen hem op 3,5 inschalen naar verwachting, wordt nog wel puzzelen wie ik er dan weer uit moet halen
Maar hij is 1 van die renners als ze meedoen zit die in mijn team .
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.