Mijn team:
Quintana (C)
Valverde
Moreno
Chaves
Yates
Froome
Konig
Contador
Brambilla
Op de bank: S. Sanchez (nog niet één keer hoogvlieger), Latour (lijkt geen gekke dingen te doen in zijn eerste grote ronde), Felline (tja, het kan weer zo'n etappe worden) en Rojas (ik vind de kans te groot dat mijn andere reservekandidaten Brambilla en Konig meer dan 17 punten pakken).
Olé, na vandaag nummer 1 bij WF en 4 overall. Heb ik in ieder geval één dag de leiding gehad. Zie wel dat er langzaam deelnemers omhoog kruipen die (bijna) alle Movistars hebben. Ik hoop dat ik daar de komende dagen nog wat afstand van kan nemen, want die gaan met al die teampunten op het eind natuurlijk gigantisch binnenlopen. Hoe dan ook een mooie dag vandaag!
Een paar dagen voor het einde van de Vuelta wil ik toch al graag even kort terugblikken. Bij deze wil ik ook iemand nomineren voor de Barbero van deze Vuelta: Hugh Carthy. Ik heb deze jongen in eerdere koersen toch best zien klimmen. Maar het lijkt wel alsof pelucchi in een groen shirtje rijdt.
Van tevoren werd Carthy door CQ als kandidaat voor de top 10 gezien, als ik me goed herinner. Dat leek me wat optimistisch, maar ik verwachte wel iets van hem, paar keer mee in een ontsnapping b.v., of anders een Vuelta a la Bennet. Ik denk dat ie gewoon niet fit is, want hij klimt inderdaad momenteel als een sprinter.
Hugh Cathy is inderdaad flink ziek geworden net voor de start en daarbij een zware antibiotica kuur gehad. Hij begint zich juist nu net een beetje fit te voelen en zijn planning is om bij de laatste bergetappe zijn benen te testen. Ik denk dat dat nog te vroeg komt.
Felline klimt juist minder goed dan verwacht, want hij ging voor een top 15 gc, wat hij niet gaat halen. Nu volledig op etappewinst en hij denkt zelf dat eerder in een bergetappe te gaan realiseren dan in de sprint. Toch verwacht ik hem vandaag en zeker in de top 10 van de ITT.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.