Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 105 ... 440 441
S. Morgenstern

Voor de liefhebber het programma van Koen Bouwman tot aan de zomer: Brabantse Pijl, Waalse Pijl, Romandie, Californië, Dauphine en NK.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Vlek
Quote: Voor de liefhebber het programma van Koen Bouwman tot aan de zomer: Brabantse Pijl, Waalse Pijl, Romandie, Californië, Dauphine en NK.

Voor de liefhebbers.
Hierbij de link van het sport praatprogramma van de regionale TV zender Regio 8.
Dit keer met de Achterhoekse talenten WK veldrijden Joris Nieuwenhuis (Giant-Sunweb) en TLJ wegwielrenner Koen Bouwman.
Ook zaten hierbij de altijd kritisch positieve good-old Henk Lubberding en wielerjournalist Luuk Stam aan de tafel.
Hierbij werd ook nog even stilgestaan bij naderende NK in het mooie glooiende Montferland.
De streek waar beide wielerrenners vaak te vinden zijn om te trainen.

https://youtu.be/x3gkDx4bzQ8

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dank, ik ben altijd benieuwd naar de programma's.

Fanny

'@Kelderfan
Bouwman krijgt dit jaar tot het NK wederom een zwaar programma van TLJ voorgeschoteld na de verschillende zware WT koersen van vorig jaar met o.a. de Vuelta en dit jaar de TDU.
Daarbij zal het NK dan voor hemzelf erg belangrijk zijn omdat dit in zijn eigen achtertuin is.
Hij zal denk ik vooral willen scoren in de tijdrit.
De wegwedstrijd zal hij wel moeten knechten (indien geen beschermde renner) voor de beste sprinter van NL tw Dylan Groenewegen indien deze goed over de toch lastige pukkels zoals Peeskesbult en de muur van Zeddam komt (die toch beiden 16x moeten worden beklommen).
Zo niet dan verwacht ik Bouwman in een ontsnapping voor het thuispubliek.
Ben trouwens benieuwd of Robert Gesink ook in zijn voormalige achtertuin Montferland zal starten.
Ook hij trainde hier altijd toen hij nog in de achterhoek woonde voordat hij begin vorig jaar definitief met zijn gezin naar Girona (Spanje) verhuisde.

gesink3101

Patrick konrad would be a very good transfer he will be a good helper for mountains and leader in ardenes and he is not expansive i think

kelderfan

'@Fanny
Leuk, dat Lubberding 't gewoon zegt, dat Gesink nog steeds talent is.
Koen Bouwman heeft nu weer de kans om stappen te maken in Tour de Romandie en de Critérium du Dauphiné , want ik zie nog steeds een ronderenner in die jongen. Hopelijk mag hij ook weer de Vuelta rijden.

Fanny

'@Kelderfan
Ja en Lubberding zegt nog meer.
O.a. dat vooral jonge maar ook oudere renners veel meer met name kleine wedstrijden moeten rijden ipv alleen maar te trainen voor hun eerstvolgende koersen. In trainingen heeft men bv te maken met verkeer ( bergaf, bochten rotondes enz) en dus in wedstrijden niet.
Daar wordt men sterker van en men verbeterd dan tevens de techniek van het rijden in een peloton.
Dat ben ik dus volledig met Lubberding eens.
Koersen rijden kun je niet nabootsen met trainingen.
Wat betreft Bouwman. Ik zie in hem inderdaad een goede knecht en in de toekomst misschien een goede ronderenner met zijn klimcapaciteiten en tijdrit.
Hij is alleen vanwege zijn gewicht niet gebouwd voor de kasseienkoersen in het voorjaar maar meer voor rondes van 1 week met een tijdrit.
Hopelijk krijgt hij hiervoor de komende jaren de tijd van TLJ.
Hij zou van wat ik gehoord heb in ieder geval goed in het team liggen en dat is ook belangrijk voor een team of kopman (o.a. juist uitvoeren van opdrachten). Zonder teambelang in het oog houden geen overwinningen voor de kopman wie dat ook mogen zijn.

Noud89

Why would konrad have the ambition to be a helper at TLJ? When he rides like he did yesterday he is of at least the same level as Gesink, Bennett and Roglic, perhaps slightly better. He is also just 25 years old, and getting into a free role at a german speaking team. If TlJ wants konrad i think they will have to promise him a role as (semi) captain for the one week stages and hilly classics, and a support role in the grand tours.

I think that TLJ should go for one or two of the following youngsters: Hindley, Storer, Powless. They would be fine young additions to the climbing squad, and they could be offered a free role in some stage races, which they wouldnt have at orica for example.

kelderfan

'@Fanny
Dan ga je bijna denken, waarom niet Lubberding bij dit team gehaald i.p.v. Boven; want die man heeft een brok ervaring in zijn bagage en weet waarover hij 't heeft. Maar dit soort interviews met renners, ex-renners en een coach zou wat zijn voor Wielerflits dan wel in combinatie met TLJ. Dan maak je dit forum een stuk leuker te volgen.
Ik ben 't met je eens, dat Bouwman een man voor 't rondewerk met tijdrit is. Ik had 't ook niet gek gevonden, als hij bij de Giro-ploeg had gezeten.
Wat betreft de Pays Vasco hoop ik, dat Roglic zijn benen terug heeft en een goede tijdrit gaat afleveren. Hopelijk kan Bennett ook nog wat plaatjes opschuiven.

S. Morgenstern

Bouwman moet een behoorlijke stap zetten in de komende maanden om überhaupt in aanmerking te komen voor de Vuelta.

Dan ga je bijna denken, waarom niet Lubberding bij dit team gehaald i.p.v. Boven

Lubberding had inderdaad mooi een stokje kunnen steken voor dat trainingskamp van die jonge renners in Limburg! Of voor die geplande hoogtestage in Oostenrijk! Weg met die moderne onzin!!

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Hopelijk kan Roglic vandaag de tijdrit winnen en opschuiven naar een top 10 in dit rondje. Als ook Bennett zich kan handhaven in top 15, heeft dit team een hele knappe prestatie weggezet deze week.

ti-raleigh

Het is me ff ontgaan, maar waarom doet Tankink morgen niet mee in PR ?
Ik gok Van Emden morgen als beste TLJ'er rond plek 20. Wijnants en Van Hoecke tussen 35 en 45. Groenewegen gaat lang mee maar uiteindelijk de pijp helemaal leeg en eindigen als 60e.

S. Morgenstern

Tankink op twitter na Vlaanderen:

Soms is het beter even te zwijgen. Ga me een weekje terug trekken. Geen Roubaix. Ga me vanaf nu voorbereiden op de #Giro.

achtpuntzes

kan ik hieruit opmaken dat Tankink een beetje teleurgesteld is over het niet rijden van Roubaix?

S. Morgenstern

Nee, hij is heel erg teleurgesteld over Vlaanderen. Roubaix is ook niet echt zijn koers toch?

kelderfan

'@vlek
Je hebt gelijk met Tankink, maar hoe zit 't dan met Van Emden. In 2013 kan ik vinden, dat hij 66e. is geworden op 10:00 of zoiets.

kelderfan

'@Noud89
Neilson Powless zou inderdaad een prima aanwinst zijn voor TLJ, maar zitten er niet meer kapers op de kust.

S. Morgenstern

hoe zit ’t dan met Van Emden.

Ik denk dat dit een van zijn grote doelen was van dit voorjaar, dus zal hij ondanks de pijn aan zijn ribben hoe dan ook willen starten. Waarom? Misschien kun je ook nog wat vinden over 2014...

Fanny

'@vlek @Kelderfan
Bouwman maakt nog wel stappen dit seizoen. Het NK tijdrijden zal zijn speerpunt zijn na de Dauphiné Liberé.
Mocht hij die laatste WT koers erg goed rijden dan verwacht ik hem misschien wel weer in opnieuw zware Vuelta of heel misschien met Gesink in de TdF.
Inderdaad Vlek je hebt m.i. gelijk met Lubberding.
Jonge renners moeten zoveel als mogelijk (kleine) wedstrijden rijden om ervaring en inhoud op WT niveau op te doen.
Daarin moeten ze de stappen maken en niet in zgn (thuis) trainingen.
Natuurlijk moet er begin januari een trainingskamp zijn om te kijken hoe de renners er voor het nieuwe seizoen ervoor staan.
Wel voor waken dat de jonge renners ook weer niet teveel koersen in het seizoen rijden zodat ze moe en overbelast zijn halverwege het seizoen.
Eigenlijk moeten ze elke keer weer fris aan de start verschijnen.
Lubberding in een adviserende rol voor de ploegleiders en vooral voor de jonge renners zie ik wel zitten.
Maar of de leiding van TLJ dat ziet zitten ?
En of Lubberding dat zelf wel wil naast zijn eigen fietsclinics ?

@Kelderfan
Wat betreft Powless. Ik wil nog eens kijken hoe hij het gaat doen in de Tour of California.
Indien goed, dan verwacht ik dat hij onbetaalbaar is voor TLJ.
Ik zou de pijlen voor TLJ in eerste instantie willen richten op die fantastische jonge sprinter van Olympia Tour van vorig jaar tw Kristoffer Halvorsen. (Team Joker).

ti-raleigh

'@ vlek
Het is misschien niet zijn specialiteit, maar in 2014 reed Tankink een sterke editie. Hij zat zelfs nog in een kopgroep met Boonen. Daarom had ik hem eigenlijk wel verwacht. Maar goed, ze zullen ander prioriteiten hebben.

Noud89

'@Kelderfan

Uiteraard zullen er meer kapers op de kust zijn voor Powless, Storer en Hindley. Maar ik denk wel dat TLJ dit soort mannen iets te bieden heeft en dus kans heeft op ze. Voor een Storer en Hindley zou een Orica een logische stap zijn, maar voorlopig hebben ze daar Chaves, Yates & Yates als absolute topkopmannen. Daarnaast Kreuziger in de hotseat als die drie er niet zijn, en Power, Haig, Howson die je ook af en toe een kans wil geven.

TLJ zit qua structuur niet heel ver van een Angelsaksische ploeg af en kan op zich een goed verhaal overleggen naar dit soort mannen. Ze kunnen toch wijzen op het opleiding van Gesink, Mollema, Kelderman in het verleden en Kruijswijk, Roglic & Bennett die zich op het moment beginnen te tonen. Als je dan bijvoorbeeld Storer en Powless zou aan proberen te trekken met het verhaal dat ze voor eigen kans mogen gaan in de TDU, Ocean road race, California. Ze wellicht ook al eens kansje geeft in de ronde van Zwitserland en verder laat knechten, dan hebben ze wel al een rol met meer perspectief dan dat ze bij Orica, BMC e.d. zullen krijgen.

Zal niet eenvoudig zijn om deze grote talenten te overtuigen, maar je moet het altijd proberen denk ik want TLJ heeft nu eenmaal het voordeel tov veel andere ploegen dat ze achter/naast Kruijswijk, Roglic, Bennett en Gesink gewoon best wel wat (Semi) kopmanschappen weg te geven hebben op rondjes die er voor dit soort jongens toe doen.

Halvorsen lijkt me daarentegen compleet onhaalbaar tenzij ze bereid zijn een hele tweede trein op te zetten voor hem. Een rol achter Groenewegen zal het grootste sprinttalent van U23 op dit moment niet accepteren bij een ploeg van het kaliber TLJ.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Roglic wint tijdrit Ronde van Catalonië .

Klasse 2e deel gereden.

jvh93

Wat een klasbak, zo blij dat hij al verlengd heeft. Kan in de toekomst deze rondjes gewoon winnen

robertowilco

Het is het beste wat TLJ op dit moment heeft, ronde van een week met daarin een tijdrit, is hij een grote kanshebber voor de toekomst, wat zal hem beter liggen AGR, WP of LBL. Kan me misschien geel pakken in het begin van de Tour.

kelderfan

Ik kom net binnen, maar chapeau voor kanjer Roglic met zijn tijdritwinst. Ook hoi een prima Bennett in deze tijdrit. TLJ mag wel blij zijn met dit duo en natuurlijk mag de ondersteuning niet worden vergeten. De renners De Tier, Tolhoek, Battaglin, Martens, Lindeman, Lobato en ook de teamleiding Niermann en Maasen.

1 2 ... 105 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.