Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 104 ... 440 441
Fanny

'@Pieterboy
Quote:
@kelderfan Hoe vaak heb je dat al niet gezegd over Oomen ;0

Als we hem maar hier vaak genoeg vermelden komt deze geweldige jonge renner misschien toch naar TLJ !
Nee zonder gekheid, dat zal niet eerder gebeuren dan na het jaar 2018.
Trouwens je hebt de zin niet helemaal afgemaakt want wat betekent ;0
Wat wilde je nog meer kwijt.

Pieterboy

'@Fanny
Dat ik er eigenlijk een beetje moe van wordt en ik het leuk zou vinden als iemand een keer met een originele optie komt om het team te versterken.

S. Morgenstern

Geef gerust complimenten wanneer ze op zijn plaats zijn. Mijn punt is alleen om daarbij niet te overdrijven en een beetje reëel te blijven over de invloed van de ploegleiders en de verschillen niet tot absolute proporties op te blazen. Het ene jaar zitten ze namelijk in de auto achter de beste klimmer van de Giro, of de snelste over de kasseien, een jaar later achter een voorjaarskopman met blubber in de benen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Pieterboy
Een originele optie? Ga je gang zou ik zeggen. Zo'n man als Roglic kan er nog wel bij, denk ik zo maar.
@vlek
Met complimenten moet je zeker wachten tot de man met de blubber benen voorbij komt.;)
Niermann laat toch zien, dat er anders gekoerst kan worden. Van Emden wist niet wat hem overkwam.

Yeez

Morgen de koninginnerit! Benieuwd wat de mannen daar kunnen. Bennett weer in de aanval en Roglic de klassementsmannen laten volgen en eventueel eraf laten rijden ;)

xistnc

Bennett in de aanval op de slotklim lijkt me een goed idee, maar dan bijvoorbeeld door bij Yates in het wiel te springen. Want je weet dat die zal gaan en niet tot het eind zal wachten.

Roglic kan gewoon de toppers volgen, ik vermoed dat hij van de AK-mannen de beste tijdrijder is. Er zijn 10-15 mannen aan elkaar gewaagd en dan zijn de verschillen in de rit van morgen voorin traditioneel erg klein. Roglic mag misschien zelfs iets verliezen, met de tijdrit in het achterhoofd.

kelderfan

'@jessevdalen
Roglic staat nu 2e. en heeft zeker een kans op 't AK, als hij de koninginnenrit goed doorkomt.
Daar heeft hij alle hulp bij nodig.

S. Morgenstern

'@ kelderfan; Van Emden heeft in kleine koersen vaker zo gekoerst, ook met hetzelfde resultaat. Misschien moeilijk voor te stellen voor iemand die hem sinds zijn overwinning van dit seizoen heeft ontdekt als renner voor eendagskoersen, maar die rust in de finale om te pokeren kwam niet uit de lucht vallen.

Je kunt Niermann ook een uitstekende ploegleider vinden, zonder te doen alsof hij iets doet wat nieuw is voor die renners.

Picoo

Afgelopen week erg kritisch geweest op de voorjaarsploeg en het rijden daarvan. Maar de resultaten in de rondes van een week zijn meer dan prima. Bennett en Roglic hebben enorme stappen gemaakt en het aanvallende koersen is fantastisch om te zien! Enorm benieuwd naar de rit van vandaag,

Roglic is echt een wereldtopper aan het worden. Wat een ontwikkeling!

kelderfan

'@vlek
Sorry maar ik heb sterk de indruk, dat TLJ onder leiding van Niermann een stuk beter functioneert en veel aanvallender koerst.
Nu in de Pays Vasco 3* Bennett en 1* Roglic met winst; Van Emden scoort toch meestal via de ITT, dacht ik zo. Want wanneer reed hij zo aanvallend of je moet Le Samyn bedoelen. {ook olv Niermann}. Nee ik denk, dat 't Grote Ronde werk {vorig seizoen 2* Grote Ronde} hem heeft geholpen om die stap te doen; met Tjallingii dat tijdritje in de Giro.

kelderfan

'@Picoo
In de Vlaamse klassiekers is TLJ er niet in geslaagd om een fatsoenlijke uitslag neer te zetten; maar gelukkig hebben de Ronde renners er voor gezorgd, dat TLJ 't weer goed doet bij de volgers. Met Roglic, Bennett, De Tier en Campenaerts heb je toch een stel leuke renners om te volgen. Dus ik ben ook heel benieuwd naar de rit van vandaag.

S. Morgenstern

Vorig jaar heb je zelf Van Emden dus ook al aanvallend zien koersen. Zoals je vorig jaar ook in het Baskenland je favoriete renner nog hebt zien aanvallen. Of zoals je de editie van Samyn van vorig jaar regelmatig aanhaalde om dezelfde redenen dat je nu positief bent over de editie van dit jaar.

Netraam

Van Emden heeft niet voor niets meerdere malen de Münsterland Giro gewonnen. Sinds 2011 de enige keer dat het geen massasprint werd, en samen met Greipel en Kittel de recordhouder voor de meeste overwinningen daar. Nu deed hij het alleen eens in een andere race.
Daarnaast heeft hij een paar mindere jaren gehad, waarin ook zijn tijdritten iets minder waren.

Yeez

Dat het in het vlaamse werk niet gaat is jammer. Het hing daar al jaren van Sep af en nu Lars niet in vorm is hoef je geen wonderen te verwachten, jammer maar helaas.

Groenewegen rijdt dit jaar overigens wel sterk, maar die rijdt een zwaarder programma. Ik hoop dat zijn overwinning snel gaat komen.

kelderfan

'@Netraam
Van Emden heeft de laatste keer in 2013 Münsterland Giro gewonnen en wij leven nu in 2017. Hij is nu na 't afscheid van Tjallingii en 't door de jaren heen minder worden van Tankink en Wynants de beste knecht voor de toppers. Maar hij is op 't goede niveau gekomen door 't Grote Rondewerk {dat geeft bijv. Lars Boom aan als 't ontbreken van de goede benen}.
@vlek
Ja, vorig jaar door Tjallingii in de Giro. Je hebt 't nu over Kelderman in de Pays Vasco? Dat was toch de koers, waarin Gesink 61e. op 15:31 samen met Koen Bouwman op flinke achterstand werd gezet in de koninginnenrit . Ik was positief over Le Samyn; ja, door Groenewegen in 2016 en Van Emden in 2017.
Voor mijn gevoel had Groenewegen Le Samyn nog een keer moeten rijden. Ik zie a.s. zondag Groenewegen met Van Hoecke een leuke uitslag rijden.

Netraam

'@kelderfan
Maar het geeft aan dat ook zonder Niermann achter het stuur Jos wist hoe hij moest winnen. Daarnaast reed van Emden in 2012 en 2013 geen grote rondes, hoewel hij in 2013 dus wel een derde van al zijn overwinningen buiten tijdritten haalde. Om dan te zeggen dat hij nu zo goed is vanwege de grote rondes?
Je doet dat vaker, wat de ene renner zegt koppelen aan de prestaties van een andere renner. Echter reageert iedereen anders.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Emden reed vorig jaar dus aanvallend door Tjallingii? En in West-Vlaanderen door Niermann? En door Dekker bij zijn overwinning in Munsterland? Stel je voor dat Verhoeven in de auto zat toen hij dit jaar in Valencia in de aanval trok, dat zou wel heel vreemd zijn..

Kelderman was inderdaad de renner die ik bedoelde met 'je favoriete renner' en die aanval op de slotklim kun je je vast nog wel herinneren. Die aanval schrijf je toch ook niet volledig toe aan Zeeman die in de auto achter het peloton rijdt?

kelderfan

'@vlek
Natuurlijk moeten de mannen 't zelf doen, maar een goede ondersteuning is onontbeerlijk in een teamsport. Bennett loopt op de voorlaatste klim 2 * tegen pech op; waarop hij moest terugkomen in 't 1e. peloton en helaas kon Roglic hem niet helpen, na zijn inspanning van gisteren. Van Floris De Tier kun je nog niet verwachten, dat hij in zo'n zware rit helemaal mee kan om uit te helpen. Daardoor kon Bennett op de laatste klim niet mee met de mannen.
En daar heb je 't weer, want Niermann had 't goed ingeschat, dat hij er gisteren op aandrong, dat die jongens zouden aanvallen. Wat zich toch mooi uitbetaalde.

S. Morgenstern

Niermann heeft dat gisteren inderdaad prima doorgesproken met zijn renners. Vandaag ging het een stuk minder voortvarend. Misschien kunnen we Maassen de schuld geven?

Mooie_Mario

'@Vlek,
Natuurlijk wint renner niet door de ploegleider, maar je doet nu net alsof net zo goed Bassie in de auto kan zitten als een ploegleider.

Niermann zorgt niet voor de winst van v. Emden of van Roglic, maar het lijkt alsof de renners onder Niermann vaker bij de juiste ontsnapping zitten en dat er attractiever gereden wordt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik dacht al waar blijft hij. Het resultaat was gisteren prima; maar vandaag door pech 2* op de voorlaatste klim van Bennett en Roglic, die zijn inspanning van gisteren moest bekopen. Dat had Niermann moeten weten en hij zal direct wel met de billen blood moeten; ja en Maasen deelt in voor- en tegenspoed.
Dat wordt weer koud bier i.p.v. champagne.
Maar ik denk, dat de 1e. indruk van de Pays Vasco {en dat zonder mijn Kelderman} goed moet zijn. Tolhoek heeft 't vandaag toch niet slecht gedaan.

S. Morgenstern

Het lijkt alsof inderdaad. Beetje nuance is daarbij wel op zijn plaats, zeker na een handje vol koersen. Wanneer je over een heel jaar wel een duidelijk verschil kan aanwijzen in de koerswijze, dan kun je conclusies trekken over een doorslaggevende invloed. Zonder de rol van de ploegleiders te bagatelliseren, zou ik voorlopig het verschil tussen attractief en ondergaan vooral aan de kwaliteit van de renner op die dag toeschrijven. Vandaag en gisteren tenslotte dezelfde ploegleider in de auto, maar de benen niet van gelijkaardig niveau.

@kelderfan; de overwinning van gisteren van Roglic was een weergaloos vertoon van zijn talent, daarmee is de hele ronde voor TLJ sowieso al een succes natuurlijk. Morgen nog een kans voor hem in de tijdrit, met nog een kleine kans om op te schuiven in het klassement. Bennett heeft daarnaast een mooie week vol vechtlust laten zien, zoals we hem al langer kennen. De Tier en Tolhoek doen het redelijk, maar het is ook te merken dat het niveau van deze ronde nieuw voor ze is. Martens daarnaast ook prima in orde. De hele ploeg rijdt verder keurig in dienst van de kopmannen, zoals ploegen dat doen in dit soort koersen. Ruim voldoende door de overwinning van Roglic, maar niet bijzonderder qua koerswijze dan het vorig jaar verliep, dus die vaststelling over een zichtbaar verschil door de aanwezigheid van Niermann kan ik onmogelijk delen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Quote: Bennett; "Hurting on today's stage- boys rode their arses off all week and it all came undone with mechanical problems in the final."
Een ploegleider moet ook een beetje geluk hebben. Maar Bennett zegt 't beter "de nuance."

S. Morgenstern

Ja, met pech op een cruciaal moment bij je ene kopman en een iets mindere dag van je andere kopman is het moeilijk attractief koersen. Daarnaast nog genoeg andere oorzaken waardoor er een streep gezet kan worden door je plan om je positief te tonen; moeilijk om na een koers of zes daar doorheen te kijken en de werkelijke invloed van een ploegleider vast te stellen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nu is wel duidelijk, waarom De Tier als 69e. binnenkwam. Hij heeft zijn wiel afgestaan aan Bennett. Het afstaan en wisselen heeft allemaal te veel tijd gekost en derhalve heeft 't Bennett en De Tier een goede klassering gekost. De ene dag klopt alles en de volgende dag slaat 't noodlot toe.

1 2 ... 104 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.