Ik had Lars Boom in zijn koers toch wel bij de eerste 25 renners verwacht, in ieder geval vóór van Emden die ook nog eens te maken had met gekneusde ribben.
Dat viel dus vies tegen van Boom.
Ook verbaasde ik mij erover dat hij überhaupt niet is gefinisht. Hij had daardoor extra duurwerk kunnen doen wat dat mist hij volgens mij.
Hij moet eerst maar eens tonen in welke koersen hij wel kan starten en voorin kan finishen. Misschien maar eens een tijdje hard en lang trainen met hem.
De jongere renners hebben vanaf nu daardoor mijn voorkeur ipv een gearriveerde en niet presterende Boom.
Want ik vermoed dat hij liever ook niet wil knechten, als hij dat al zou kunnen, voor de aangewezen (jonge) kopmannen.
Weet iemand in welke koersen hij de komende tijd gaat starten ?
'@ vlek
Iets bredere selectie en iets minder blessures en ziektes, misschien is het dat wel ja.
@ fanny
Volgens mij is het de bedoeling dat Boom wel degelijk gaat knechten. Zzover ik begrepen heb gaat hij plaatsnemen in de sprinttrein van Dylan. Daarnaasr zal hij links of rechts nog wel een keer voor eiegn kans mogen gaan, zoals in Eneco Tour. Knechten voor Dylan lijkt me sowieso een goeie optie voor hem, dan staat hij niet zo vol in de schijnwerpers en kan hij in alle rust de ruzie die hij heeft met zichzelf oplossen.
'@Kelderfan
Lijkt mij ok. Alleen zoals ik al eerder zei eerst nu de jongere renners een kans geven totdat hij weer op WT niveau is.
@ti-Raleigh
Dat lijkt mij inderdaad de juiste keuze tw knechten in een sprinttrein voor in eerste instantie Groenewegen en Jansen en daarna eventueel Lobato, Wagner en Battaglin.
Maar nogmaals dan moet hij aan het eind van de etappe nog wel voorin te vinden zijn om mede de sprint aan te trekken.
Ik denk echter dat hij daarvoor nog niet genoeg getraind heeft qua duurtraining met een grote motor.
Ook zijn tijdrit waarin hij altijd heel redelijk in was zal nog niet op zijn normale niveau zijn. Misschien moet hij daar ook meer aan werken.
Boom heeft net een behoorlijk aantal weken ver onder zijn niveau gereden, maar moeten we dan meteen doen alsof hij helemaal niets meer zou kunnen? Er aan het eind van een sprint rit nog bij zijn? Kom nou, deze belachelijke vorm gaat toch niet een heel seizoen duren? Tijdritten niet op niveau? Hij was in Portugal nog vijfde, voor het bergafwaarts ging, waarom zou dat straks opeens niet meer kunnen? Je kunt hem afrekenen op het falen in zijn periode, daar kun je niet hard genoeg over zijn, maar kunnen we een beetje reëel blijven over de waarde die hij in de rest van het seizoen kan hebben wanneer hij ook maar enigszins zijn potentie kwijt kan op de weg?
'@vlek
Boom heeft inderdaad de periode, waarvoor hij gehaald is, flink onder zijn niveau gereden. Maar de reden zal toch eerst opgelost moeten worden, want in deze vorm is hij van geen waarde voor de TdF. Dus eerst maar eens naar Noorwegen om zijn vorm op te schroeven, want daar heb je genoeg heuvels te bedwingen. Dan kan hij ook Jansen helpen om een zege voor de ploeg te bewerkstelliggen.
'@ kelderfan:
als Boom het al niet in ZIJN wedstrijden kan doen, waarom zou hij dan van meerwaarde kunnen zijn in de rest van de koersen?
indien mogelijk, snel afscheid van Lars nemen, en dan kan hij zelf kiezen of hij nog wat wil veldrijden of bij een conticlubje wat in de vroege vlucht wil rijden alvorens hij tegen de inmiddels bekende muur aanloopt. wellicht een combi van beide.
'@8.6
Dat bedoelt @vlek toch, dat je Boom kunt afrekenen op zijn Vlaamse voorjaar, maar in de Volta ao Algarve em Bicicleta had hij nog een redelijk niveau.
Je hebt een punt, dat Lars Boom snel moet verbeteren, anders kan hij beter weer gaan veldrijden. Ik denk, dat TLJ beter Van Aert had kunnen halen voor een combi.;)
Het is wel heel erg kort door de bocht om Boom nu helemaal af te schrijven. Natuurlijk moet je gaan kijken waar het in zijn voorbereiding fout is gegaan en misschien zelfs is er medisch wel wat aan de hand. Maar om hem nu meteen af te schrijven. Kijk nu naar Langeveld, zijn resultaten waren de afgelopen jaren nu ook niet om over naar huis te schrijven en opeens 3e in P-R. Het talent zit er en ik geloof dat hij echt nog wel een paar goede jaren in zich heeft.
Antwan Tolhoek mag nu ook mee naar de Brabantse Pijl en dat lijkt mij niet verkeerd. Volgens de UCI-lijst gaat ook Battaglin mee.
Dus dan wordt de lijst voor deze Waalse koers Martens, Battaglin, Bouwman, Campenaerts, Lammertink, Lindeman, Lobato en Tolhoek.
Ik mis alleen De Tier in de opstelling, want die was in de vorige editie ook goed op dreef met een 12e plek.
Het was eigenlijk een retorische vraag;)
Als het aan zijn basisconditie ligt, is dat een zeer kwalijke zaak en mag je dat de ploegleiding en trainers toch ook verwijten.
De heuvels liggen toch een stuk van de finish af en zijn toch een stuk minder zwaar dan de Oude Kwaremont, Kapelberg etc.
'@Rahimns
Welke grote wedstrijden heeft Lars Boom gedomineerd en gewonnen sinds hij prof is ? Een etappe in de Vuelta ? Een etappe in de Tour ? Doen elk jaar vele renners.
Beste plaats ooit in een klassieker een 4e plaats en of de Eneco Tour en de Ronde van Groot-Brittannië nu zo'n indruk maken op een palmares ? Ik denk het niet. Lars Boom is een zelfde verhaal als Theo Bos bij de Lotto Jumbo fanclub, je moet ze wat tijd geven dan komt het allemaal wel goed, niet dus, ze hebben totaal niet gebracht van wat er verwacht werd.
De kaars van Lars Boom gaat net zo zachtjes uitdoven als die van Theo Bos.
In tegenstelling tot Bos heeft Boom wel laten zien mee te kunnen in WT wedstrijden. In tegenstelling tot sommige Franse renners (Turgot, Gaudin) heeft hij laten zien dit consistent te kunnen. Hem afschrijven vindt ik te kort door de bocht, hij heeft zeker talent. Misschien zoals Wiggins 'dwingen' serieus te trainen voor zijn doelen, misschien door hem op de juiste manier te prikkelen. Ik denk dat als ze naar dit voorjaar wijzen, ze in ieder geval de komende 2 jaar materiaal hebben om hem het snot voor ogen te laten trainen.
Ik zou niet verbaasd zijn als Boom keihard terugslaat later in het seizoen.
'@Rahimns
Langeveld ongeveer hetzelfde laken een pak , met veel tromgeroffel binnen gekomen en na 2011 met behoorlijk wat pech "Ronde van Vlaanderen 2012"en blessures 2015 en 2016 stil blijvenstaan , maar we dwalen af ik had het niet over Langeveld en ik dacht dat wij hier in een "Kwantum"Lotto-Jumbo forum zitten. ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.