Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 108 ... 440 441
kelderfan

'@Netraam
Zijn trainer en nu ook Verhoeven hebben hun vraagtekens gezet bij 't functioneren van Lars Boom. En ik denk, dat jouw quote hem wel eens over de streep zou kunnen trekken. Dan kan hij serieus 't probleem aanpakken. En in dit geval gaat 't om causatie.
Lars Boom haalt de 180 km grens niet door slechte trainingsvoorbereiding en derhalve zetten zijn trainer en nu ook Verhoeven vraagtekens bij zijn functioneren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dat is een interpretatie van jouzelf op basis van wat ??

Zijn trainer en nu ook Verhoeven hebben hun vraagtekens gezet bij ’t functioneren van Lars Boom.

StonedCamel

Dat Boom zwaar onder de maat gepresteerd heeft is natuurlijk hartstikke duidelijk, en dat zal hij zelf ook wel zien.
Misschien moet de directeur van de Lotto eens een Vino-achtige brief naar hem sturen :D

Zonder gekheid: hier is meer aan de hand dan simpelweg een beetje labbekakkerig trainen. Dit is niet door de ondergrens zakken maar er uberhaupt niet bovenuit kunnen komen en Boom heeft, ondanks dat hij misschien niet alles uit zijn talent haalt, voldoende talent om dat niet te laten gebeuren. Goede kans dat we over een paar weken lezen dat hij iets onder de leden had.

Laatst gewijzigd
Andrevski

Lars Boom is in de basis een prima renner. Geen echte (wereld)topper zoals velen wellicht zouden willen, dat gaat hij echt niet worden. Ik geloof niet dat men binnen de ploeg lichtzinnig om zal gaan met deze situatie maar in een korte tijd kun je een meer fundamenteel probleem (waarschijnlijk conditioneel/hardheid) niet meer corrigeren. Hopelijk lukt het om te achterhalen wat er in de voorbereiding mis is gegaan waardoor het in 'zijn' wedstrijden dit jaar niet is gelukt. Dan kan daar lering uit getrokken worden. Belangrijkste is dat er volgend jaar een LottoJumbo renner mee kan strijden in de finale van een paar mooie klassiekers, het was de afgelopen maand echt te mager.

kelderfan

'@rahimns
Zijn trainer al eerder in 't seizoen en Verhoeven in een interview na afloop van P-R op basis van wat?
Wat betreft Boom was 't steeds nu niet, maar de RVV en weer nu niet P-R; of is 't wachten op de wederopstanding {fietsen verleer je niet}; of is Lars Boom ziek.
Misschien is de oplossing van @StonedCamel een optie.;)

achtpuntzes

misschien heeft Boom eind vorig jaar op dezelfde kamer als Bennett gelegen, uit hetzelfde glas gedronken of zo. wellicht misplaatst maar je gaat het bijna hopen.

kelderfan

'@8.6
Als 't dat is, dan komt hij net zo sterk terug als George Bennett. Wat wordt zijn volgende wedstrijd?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat bedoel ik dus met jouw interpretatie van dat interview met Verhoeven... wat ik zie hem geen vraagtekens zetten bij zijn functioneren, alleen geeft hij de feiten weer zoals het seizoen gelopen is voor Lars. Hij trekt nog geen conclusies over de oorzaak of over de eventuele gevolgen. Hij geeft zelfs geen enkele waardeoordeel.

robertowilco

Rahimns die feiten kennen we allemaal wel, maar de ploegleiding zou eigenlijk meer duidelijkheid moeten geven wat er fout is gegaan met Boom, ik denk maar daar moet ik voorzichtig mee zijn, dat ze hem in de winter teveel vrijheid hebben gegeven, en niet dat heeft gedaan wat hij had moeten doen, maar goed laten we afwachten en hoop dat Boom hier doorkomt en sterk terugkomt, Boom zelf weet waar het aan ligt en heeft altijd de hoop gehad dat het in PR beter zou zijn, maar het was al te laat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Robertowilco ze moeten natuurlijk niets (en daar bedoel ik mee, dat verantwoorden naar ons), maar ik denk dat ze het op dit moment ook nog niet weten. Het voorjaar zal intern best geëvalueerd gaan worden en daarin zal ook zeker wel naar de rol en voorbereiding van Lars gekeken worden. Maar dat bespreek je natuurlijk eerst met de renner in kwestie zelf net zoals jouw werkgever dat ook zou doen. Verder weet ik natuurlijk niet waar men voor dit jaar rekening mee heeft gehouden. En of men dan verder nog dingen naar buiten zal brengen ligt natuurlijk ook aan de media.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Misschien ligt de oorzaak wel bij Astana. Die ploeg bakt er dit jaar helemaal niks van en ook Nibali (net als Lars ex-Astana) hebben we nog niet gezien dit jaar. Toeval of.... ?

Pieterboy

'@ ti-Raleigh doel je nu op doping?

ti-raleigh

Nee, het viel me gewoon op.

Borsje

Volgens mij heb ik Jose de Cauwer afgelopen woensdagmiddag horen zeggen dat het bij Lars Boom (vooral) de gezins- of huishoudbeslommeringen zijn die een negatieve invloed hebben op zijn prestaties.

Imbatido

Dat wat José zei over Boom was meer een gevoel op basis van zijn Twitter en die van zijn vriendin volgens mij. Hij zal daarin niet de enige zijn.

Ik moet zeggen dat ik erg veel vertrouwen had in een goed voorjaar voor Boom. Ik vond zijn optredens in de crossen van Zolder en Surhuisterveen veelbelovend. Het NK en Fiuggi waren minder door het parcours, en het WK (ik geloofde in een mooi resultaat) door al die lekke banden, maar over het algemeen was hij een stuk beter dan vorig jaar. En vorig jaar reed hij ondanks vier lekke banden een goede RVV, en werd hij voor Roubaix ziek. Ik vraag me echt af waar het mis is gegaan, want ik had echt het idee dat hij goed ging zijn.

Poeksel

Heh, zijn vrouw is vernoemd naar de Griekse godin van de overwinning....

Hermannmg

Vond het in WF-live vanavond wel enigszins lachwekkend dat Tjalingii het had over het tijdperk vóór en na zijn periode bij de ploeg. Het zou ontbreken aan een "motivator". Tjalingii vind ik een aardige kerel maar komt altijd met de grootste clichés en open deuren op de proppen. Het ontbreken van een resultaat is te wijten aan een gebrek aan vorm bij Boom en een gebrek aan kwaliteit bij de rest van de voorjaarsselectie. Het eerste is natuurlijk teleurstellend maar niet geheel vreemd omdat en budget moest worden ingeleverd voor Kruijswijk en zijn ondersteuning.

Wheely

'@Herman: ja en nee
Wat volgens mij het grootste verschil maakt is of een koers leeft bij een ploeg of niet, nu Sep en Maarten vertrokken zijn lijkt ook de passie voor de kasseien weg. De focus ligt bij de leiding ook duidelijk ergens anders dus starten de renners bij wijze al voor spek en bonen.
Vergelijk het met eerdere jaren en met Cannondale nu, die waren in December al aan het verkennen.

S. Morgenstern

Sep en Maarten? Je bedoelt natuurlijk: Sep.

Laatst gewijzigd
Chrys

'@sephiroth
Precies. Wynants doet het de afgelopen weken net zo slecht als Boom en ook Wagner en Tankink hadden gigantische off-days. Het is een collectief falen geweest de afgelopen weken, maar als kopman krijgt Boom logischerwijs alle drek over zich uitgestort.

Arie86

Wat was er mis met Tankink? Die reed de afgelopen weken vaak nog wel in beeld. En afgelopen zondag deed hij niet eens mee.

Chrys

'@arie86
Ik had het ook niet alleen over zondag. Tankink was zelf erg teleurgesteld in zijn eigen presteren, met name RVV. Misschien ook wel omdat hij de eerste TLJ in de uitslag was en niet hoger kon eindigen dan 58.

kelderfan

'@Chris
Collectief falen is 't wel geworden, maar Lars Boom is toch het belangrijkst falend onderwerp in deze.
Hij is nu eenmaal de kopman voor de Vlaamse klassiekers. Als hij beter zou functioneren als kopman, zou dat ook ten goede komen aan 't collectief. Wynants was goed in Le Samyn en in Dwars door West-Vlaanderen. In die races was Van Emden al 't speerpunt geworden.
Lars Boom is ziek of hij mag achter zijn oren krabben, want Groenewegen zal volgend seizoen wel eens 't kopmanschap op zich kunnen nemen in die koersen, want hij heeft zich wel heel snel ontwikkelt. Nu in zijn 1e. P-R heeft hij 't toch redelijk gedaan.
Wat Wynants, Wagner en Tankink betreft, denk ik, dat de leeftijd een rol gaat spelen. Van die mannen kun je niet verwachten, dat zij er elke koers weer staan. Wat dat betreft hadden zij de weg van Tjallingii moeten bewandelen. Wagner maakte al grapjes daarover en ook Wynants zal zich wel eens kunnen beraden.
En wat betreft dat gezever over 't budget. Dan zouden zij Michael Boogerd als raadgever eens moeten inhuren.;)

S. Morgenstern

Wynants was vanaf de E3 inderdaad nooit op niveau, maar welke gigantische offday van Tankink heb ik gemist? Volgens mij was er helemaal niets mis met zijn optreden dit voorjaar.

Wheely

'@vlek
re: Maarten. Die reed ooit podium in Roubaix en speelde zeker een grote rol in het creëren van animo voor het kasseien werk. Als je een groepje binnen je ploeg hebt wat enthousiast wordt van het Vlaamse voorjaar werkt dat aanstekelijk natuurlijk. Nu reden ze er wat plichtmatig rond en moesten ze van ons van alles, aanvallen, resultaat behalen. Dat werkt niet.

1 2 ... 108 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.