Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 109 ... 440 441
S. Morgenstern

Tjallingii was inderdaad ooit derde in Roubaix, maar de laatste jaren echter gewoon een van de minste van dit deel van de selectie. Daarin zou hij niets aan het verhaal hebben veranderd. Hij zal daarbuiten vast voor de nodige animo hebben gezorgd, maar is er daarmee nu opeens geen groep renners meer die enthousiast is over deze koersen? Wynants, Roosen, Van Hoecke en Leezer hebben net zo goed in deze periode de grootste kansen op eigen succesjes. Van Emden is geen motivator? Het toevoegen van Groenewegen en in mindere mate Jansen heeft niet voor de nodige energie gezorgd? De aanwezigheid van een goede kopman had iets kunnen veranderen in de beoordelingen van het voorjaar van TLJ. De afwezigheid van Tjallingii is een bijzaak.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik deel de mening van Boogerd,

Bij het eerste constateren dat Boom er niet stond en er ook geen hoop meer leek op noemenswaardige verbetering hadden ze het roer om moeten gooien.

Van Baarle heeft dit jaar twee keer bewezen dat je vanuit de kopgroep wel degelijk ook een finale kunt rijden.

Ze hadden naar mijn idee dan ook mannen als van Emden, Jansen, v Hoecke Groenewegen de opdracht moeten geven om in de ontsnapping proberen te komen.

Boogerd zegt het heel goed, van aanvallen worden de jonge renners sterker,
Geef dan desnoods dit jaar op en geen die jonge gasten de opdracht om de vlucht te halen als investering in volgend jaar.
En mochten ze dan alsnog dir jaar de finale halen des te mooier.

Ik zie nu bij de ploeg dat die jonge knullen in een keurslijf gaan en een tactisch plaatje wat misschien passend zou kunnen zijn als je hele ploeg in topvorm is en je kopman Sagan of van Avermaet heet en zelfs dan kun je je deze luxe nog niet permitteren om je zo uit de wedstrijd te laten rijden.
Maar dat kun je zeker niet met een kopman als Boom.

Zelfs al is Boom 101% zul je als Lotto Jumbo nooit afwachtend mogen koersen.

In dat opzicht heeft Teunissen het goed gezien toen hij besloot om te vertrekken.
Anders had hij nu weer een voorjaar vergooid met achter een kopman aan te rijden zonder zelf kansen te krijgen.

S. Morgenstern

In ieder geval Jansen, Lammertink en Castelijns hadden in Vlaanderen toch de opdracht om mee te springen in de eerste uren? Zondag waren er ook minstens drie renners (Jansen, Castelijns en de niet zo jonge Wynants in groepjes gezien) die mee deden in de strijd die er toen wel was. Van Hoecke zat in de kopgroep in de E3 en in Dwars door Vlaanderen reden Groenewegen en Jansen in de aanval. Ik heb niet de indruk dat de aanwezigheid van Boom de kansen op aanvallen van de jonge renners heeft beperkt.

Die jongens vergelijken met een renner die constant bij de tien beste in koers was heeft weinig zin; Van Baarle kon anticiperen op momenten dat het verhaal van die TLJ-renner reeds uitgezongen was. Een vergelijking met Teunissen is wel relevant en dan zul je toch echt moeten constateren dat hij niets aan vrijheid heeft gewonnen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

PR dit jaar was er geen enkele kans op kopgroep, zo nerveus en gejaagd heb ik het nooit gezien daaro ?

achtpuntzes

'@ RV:
vorig jaar toch precies hetzelfde de eerste 80km van de koers. kort van geheugen, of vorig jaar pas laat ingeschakeld?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@8.6 vorig is er nog wel een periode van rust geweest op het moment dat die kopgroep eindelijk weg was, dit jaar was het echt 1 lange sprint naar de finish

tight

Met wie is Kruijswijk momenteel op hoogtestage in Tenerife? Op Strava zie ik Keizer, maar er staat nog eentje op de foto. Vdb?

S. Morgenstern

Kruijswijk, JVDB, Clement en Keizer zitten op Tenerife.

Yeez

Overigens zit Gesink al 10 dagen in Andorra op hoogtestage, alleen.

kelderfan

'@jessevdalen
Dat had ik al eerder gemeld, maar nu al 10 dagen. Hij zoekt steeds van die leuke plekjes op lijkt 't wel. Comfort zone#
========
Maar Gesink staat ook op de lijst voor Romandie met Bouwman, Campenaerts, Lobato, Roglic, Jurgen van den Broeck, Tolhoek, Vermeulen en Steven Lammertink? Reseve Floris De Tier.
Dus geen Bennett voor dit klusje. Misschien willen zij hem rustig brengen na zijn ziekte. Wat wordt zijn verdere programma?

achtpuntzes

'@ kelderfan:
leuke plekjes? volgens mij komt de gees de deur niet uit en zit hij alleen maar te swiften. ok, op die solomonseilanden zullen dan best leuke plekjes te vinden zijn. :p
@ jessevandalen:
wellicht heeft hij zijn vrouw meegenomen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6
Hij komt de deur niet uit? In Spanje lijkt mij beter, dan hier om buiten te zijn. Voor Amgen Tour of California had hij een leuk stekje gevonden om vrouw en kinderen mee te nemen. Voordeel was nog dat "oom" Laurens Ten Dam af en toe op de kinderen kon passen. Laat Gesink maar schuiven, die heeft 't prima voor elkaar; maar ja, Roglic en Bennett komen er aan.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
geintje, maar Gesink heeft vanochtend wel een swift ritje op zijn strava geplaatst.

Fanny

Zie net op het nieuws dat de Nederlandse onderneming PON-Bike waarschijnlijk de grootste fietsenfabrikant (nu al eigenaar van diverse fietsmerken) ter wereld gaat worden na overname van nog meer fietsenmerken (Accell-Group).
Misschien iets voor de huidige directie van TLJ om die grote Nederlandse onderneming binnen te halen als grote sponsor voor na 2018.
Ik zou in ieder geval alvast een visje uitwerpen richting de directie van PON-Bike.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dus geen Bennett voor dit klusje. Misschien willen zij hem rustig brengen na zijn ziekte. Wat wordt zijn verdere programma?

Hij gaat nu richting Boulder[/url] om daar, net als vorig jaar rond deze tijd, op hoogte te trainen. Ik denk dus dat zijn programma voor de rest van het seizoen ook hetzelfde zal zijn als vorig jaar.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Fanny
Pon is een holding en als zodanig eigenaar en importeur van een reeks merken. 'Pon' is wellicht een begrip, maar geen merk. Als het gaat om sponsoring, kom je automatisch bij zo'n merk uit of eventueel een combinatie van merken, maar niet rechtstreeks bij de holding.

Momenteel is Pon in het wielrennen het nadrukkelijkst aanwezig bij Dimension Data met de fietsen (Cervélo) en het wagenpark (Skoda, MAN).

Ook de personenauto's en -busjes van TLJ staan regelmatig op het terrein van Pon, maar meer ploegsponsoring dan dat ligt niet voor de hand.

kelderfan

'@Fanny
PON & Co. worden misschien wel eigenaar van de grootste fiets-gigant van Europa en zou zeker geen verkeerde sponsor voor "TLJ" of @xistnc 't leuk vindt of niet.
Nu er gerommel is bij JUMBO lijkt mij dat een prima moment om ook eens verder te kijken. TVM is misschien ook wel een optie met Sven Kramer in de gelederen.

Wielerfan1987

Pon wordt met een eventuele overname van accel natuurlijk wel ook merknaamhouder van enkele grote fietsconstructeurs zoals Koga, Raleigh, Lapierre...

Een warm contact met Pon vanuit Lotto Jumbo lijkt me wel handig met oog op de toekomst.
Er werd natuurlijk al twee keer eerder door anderen naar de sponsorgunsten van Bianchi gevraagd dus dan is het altijd fijn om mogelijkheden te hebben om snel een nieuwe fietssponsor of meer dan dat te vinden.

Netraam

PON:
- Importeur van Continental (Concurrent van huidige sponsor Vittoria)
- Distributie van MAN en Skoda (Volgens mij verzorgden die voorheen het wagenpark, maar hoe dat nu zit weet ik niet)
- Eigenaar van Gazelle (geen racefietsen meer in het gamma)
- Eigenaar van Derby Cycles (o.a. Focus, voormalig fietsleverancier van AG2R)
- Eigenaar van Cervélo (Fietssponsor bij Dimension Data)
- Eigenaar van Santa Cruz Bicycles (Al sponsor van een DH team en geen racefietsen in het gamma)

Accell:
- Ghost (Voornamelijk MTB)
- Haibike (?)
- Lapierre (Heeft een goede deal met FdJ)
- Batavus (Als batavier zou ik dit geweldig vinden, maar Batavus maakt geen racefietsen)
- Koga (Konden het bij Skil al niet meer betalen)
- Sparta (Hoewel geweldig ivm grappen over een Spartaanse mentaliteit, geen racefietsen)
- Van Nicholas (Wanneer reed de WorldTour voor het laatst op Titanium?)
- Diamondback (Ook niet realistisch)

Kortom: De enige realistische optie van deze bedrijven is Focus, en er zal een reden zijn dat AG2R na een succesvol seizoen overgestapt is naar de vrijwel onbekende Factor fietsen.

ti-raleigh

'@ wf 1987
Raleigh....?
Ik ben direkt voor. Hoeven ze alleen de kleur rood nog efkes in het tenue verwerken :-)

kelderfan

'@ti-raleigh
Die Bianchi-fietsen doen 't toch heel goed en de kleur lijkt mij ook niet verkeerd.;)

ti-raleigh

'@ kelderfan
Ik denk niet dat je mijn opmerking snapt. Vroeger was er een ploeg met mijn naam en die reden in zwart, geel en.......juist ja ;-)

tdola

Geen bennett dus in bijv waalse pijl. Die heuvelklassiekers sowieso matig bezet, de tier voor beste plek, rest voor ontsnapping?

Romandie met gesink, roglic (sprint lobato?) aardig team.

Giro wordt dus echt kruijswijk, clement, vdb, tankink, campenaert, keizer. (En van emden, castelijns en battaglin denk ik).
Geen roglic of bennett zoals verwacht.

Californie ook weer aardig met gesink en bennett, vermeulen de tier en bouwman ondersteuning. Nog 3 erbij (groenewegen met roosen en leezer als ondersteuning?).

kelderfan

'@ti-raleigh
Ik snapte je opmerking wel; alleen die kleur rood {volgens mij bij Trek in gebruik} vind ik een beetje te rood. Want die kleur nog even in 't tenue verwerken;)
Ik begin net te wennen aan die kleuren van TLJ in combinatie met die fraaie fietskleur. Dit jaar zijn zij beter te spotten in 't peloton.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met @Xistnc... PON is geen merk en het heeft dus ook weinig zin voor de Holding om als naamsponsor op een shirt te staan, maar ze zouden de sponsoring natuurlijk wel kunnen gebruiken om aandacht te krijgen voor een van de merken die onder de holding vallen. Of het bedrijf ook maar enige interesse heeft weet ik natuurlijk ook niet... maar het zou zeker een bedrijf zijn die voldoende geld heeft om deze wielerploeg weer naar een hoger plan te brengen. Maar of het ook realistisch is weet ik niet. Eerst maar eens afwachten of de huidige sponsoren interesse hebben om ook na 2018 door te gaan. Ik denk dat Plugge in ieder geval al druk bezig is om de toekomst van de ploeg te waarborgen en zal zeker al om zich aan het heen kijken zijn, mocht 1 of beide sponsoren het voor gezien houden na 2018.

1 2 ... 109 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.