Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 111 ... 440 441
kelderfan

'@8.6
Hype De Bie kun je net zo gebruiken als @ RV De Tier;)
De Tier was vorig seizoen 12e. in de BP. Wat @vlek zegt: "maar wel iets explosiever" en iemand riep noch, dat 't jammer was, dat TLJ geen explosieve renners heeft voor dit werk.
@Sephiroth
In de AGR rijdt Lars Boom mee als kopman; dan lijkt mij enige reserve wel op z'n plaats.

S. Morgenstern

Wat explosiever zijn dan Bennett maakt je nog niet meteen een (explosieve) renner die ook met de beste mee kan in de heuvelklassiekers. De Tier zal het net als de meeste van zijn ploeggenoten van anticiperen moeten hebben en dan hopen op ruimte en een misrekening van het peloton. Wanneer hij wacht wordt hij er gewoon afgepoeft door de echt explosieve renners in die koersen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Roelien,
Dat is goed bericht. Wat mij betreft mag hij ook de AGR opnemen in zijn programma.

Roelien

Dat gaat sowieso niet gebeuren. Hij zit op hoogte in Andorra en dat gaat hij niet zomaar onderbreken. En dan nog denk ik dat het parcours zoals het nu is, niet voor Gesink is...

Wheely

Volgens mij hebben de mannen van TLJ naar #WFLive gekeken en heeft het direct zijn vruchten afgeworpen! Wat hebben die lekker gekoerst zeg vandaag.

kelderfan

'@Roelien
Ik zeg ook wat mij betreft. Maar het is al goed, dat hij de WP gaat doen. Want Plugge heeft eerder uitgelegd bij de ploegpresentatie, dat LottoNL-Jumbo de heuvelklassiekers niet zal aanvatten met grote verwachtingen. “Daar gaan we uiteraard wel proberen te scoren, maar de focus om daar resultaten te rijden is niet zo mega groot zoals die voorheen was”, legde Plugge in december uit aan WielerFlits. “Op dit moment hebben we daar nu net een renner te weinig voor die op dat terrein goed uit de voeten kan. Dat is een bewuste keuze geweest, want je moet echt naar het Waalse werk toeleven. Luik is gewoon een heel ander verhaal dan zomaar een klassieker.”
Maar dat verhaal is zeker gewijzigd. Nu de BP buiten verwachting goed is verlopen.

Chrys

Dat denk ik niet @kelderfan

Er is geen enkele reden om nu met een andere instelling Luik aan te vatten. Lindeman gaat daar echt niet presteren als vandaag.

S. Morgenstern

Waarom zou dat verhaal veranderd zijn? Ze hebben toch nog steeds niet zo'n renner? Zwaardere koersen met een sterker deelnemersveld staan ze nu te wachten, waarin ze moeten proberen zich met wat aanvallen te onderscheiden en moeten hopen op een heel gunstig koersverloop of een uitschieter in de sprint van Lobato in Amstel. Hele goede koers vandaag, maar het volkomen onrealistisch om iets vergelijkbaars te verwachten in de komende koersen. Winst in West-Vlaanderen en een vijfde plek in Dwars door Vlaanderen waren ook geen voorbode van hetzelfde in de grotere Vlaamse koersen.

kelderfan

'@Chrys
Maar daarvoor rijdt TLJ de AGR en de WP. En in de AGR kan er zeker aanvallend worden gereden. LBL is zeker een ander verhaal.

kelderfan

'@vlek
Jij vergelijkt appelen met peren. Jos Van Emden is geen man voor de Vlaamse klassiekers, maar kan zeker de DDV aan.
Lindeman is juist wel een man voor 't heuvelwerk; dat heeft hij al eerder laten zien in de Tour de l'Ain 2014. In diezelfde koers reed Sam Oomen in 2016 naar een mooie zege.

Chrys

'@kelderfan
In welk opzicht is DDV geen Vlaamse klassieker?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ... Oomen heeft toch niets met deze discussie te maken ??

S. Morgenstern

Van Emden heeft veel betere resultaten in het 'Vlaamse werk' staan, dan Lindeman in het 'Ardense werk'. Daarmee was de vergelijking overigens nog niet klaar; ik verwees ook nog naar een vijfde plaats na een aanvallende koers in een Vlaamse WT-koers. Mogelijk is dat bij elkaar opgeteld niet te vergelijken met de koers van vandaag, maar qua beleving komt deze Brabantse Pijl wel redelijk in de buurt.

De vraag was echter; waarom zou er iets veranderd zijn aan dat verhaal verhaal van Plugge? Wil je serieus doen alsof Lindeman nu opeens de renner is om daar uit te spelen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Chrys
Ja, dat klopt, de DDV is inmiddels UWT geworden; maar ik bedoelde eigenlijk Dwars door West-Vlaanderen.
@Rahimns
Sorry slipte er door;) Maar natuurlijk is niet alleen Lindeman, die 't heuvelwerk goed aankan.
Campenaerts laat ook zien, dat hij dit werk goed kan verteren.

Noud89

Ik zou deze versie van de Brabantse Pijl toch niet echt willen gebruiken om verwachtingen voor de heuvelklassiekers te gaan creëren. Het was vrij duidelijk dat behalve Colbrelli het toch vooral B-renners waren die daar voorop zaten, en bijvoorbeeld mannen als Vakoc en Wellens gingen er toch redelijk gemakkelijk naartoe.

Komend weekend bijvoorbeeld zal de startlijst verrijkt zijn met Kwiatkowski, Valverde, Albasini, van Avermaet, Felline, Ulissi, Costa, Uran, Fuglsang, McCarthy/Konrad en Vichot. Dan zijn er veel meer ploegen die belang zullen hebben bij het niet vooruit blijven van zo'n ontsnapping, en zal niet de gehele verantwoordelijkheid komen te liggen op de schouders van een zwak Sunweb en Direct-Energie.

Er zal voor Lotto-Jumbo toch een flinke dosis geluk nodig zijn om hier een goed resultaat te halen. Wellicht dat Martens mee kan komen als er een omvangrijke groep richting finish gaat. Dan kan hij wel eens naar een top-10 sprinten. Maar persoonlijk denk ik dat het wel eens een vrij pittige koers kan gaan worden.

horsm

Campenaerts was wel echt sterk, gisteren. Dat is echt een topper onder de B-renners aan het worden. En ik stond te kijken van Martens. Dat was ook een renner waarvan ik niet al te veel meer verwachtte. Met het oog op AGL vond ik dat er allemaal wel goed uitzien, zeker als de ploeg besluit om er vol in te gaan. Gesink kan traditioneel wel meekomen in WP. Alleen voor LBL verwacht ik niet veel. Wie gaan dat eigenlijk rijden? De BP ploeg + De Tier?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Noud89
Natuurlijk is de BP niet de AGR/WP; maar dat was ook zo met DDV tov E3/RVV en toch was voor mij de DDV een hele spannende koers om naar te kijken.
Wellens is toch geen B-renner {vraag maar aan Kelderman, oeps}; ook Gilbert en Matthews mag je onder de A-renners rekenen.
Ik heb genoten van een sterke Campenaerts, die onderweg de forcing doet om met een o.a.  Silvan Dillier weg te komen en mooi dat B-renner Lindeman hem keurig in de rug dekte.

UrbanSteel

'@Rahimns

@kelderfan … Oomen heeft toch niets met deze discussie te maken ??

En jij mag Langeveld wel ter sprake brengen als ik het over Boom heb in dit Lotto-Jumbo forum ?

Beter het goede voorbeeld geven, zeker als ambassadeur.

Yeez

Kinderachtig weer.

Noud89

Wellens is zeker geen B-renner, maar sprong natuurlijk samen met Vakoc pas in de finale weg. Van de groep die daarvoor al vooraan zat is alleen Colbrelli een renner die je kunt betitelen als kanshebber in het heuveldrieluik. En daarvan was ook duidelijk te zien dat hij een maatje of 2/3 te groot was voor de anderen in die groep. Gilbert & Matthews zijn ook zeker kanshebbers, maar zaten daar niet vooraan natuurlijk.

Ik wil overigens ook helemaal niet proberen de prestaties van Lindeman/Campenaerts/Martens naar beneden te schrijven, want wat ze gisteren deden was gewoon uitstekend. Ik wil alleen maar zeggen dat die goede prestatie niet zou moeten leiden toch verwachtingen voor de AGR bijvoorbeeld, omdat dat een heel andere koers gaat worden waarin veel meer toppers aanwezig zijn, die het ook nog eens allemaal belangrijk zullen vinden om te winnen.

S. Morgenstern

Alleen voor LBL verwacht ik niet veel. Wie gaan dat eigenlijk rijden? De BP ploeg + De Tier?

Campenaerts, Bouwman en Lammertink eraf en De Tier, Vermeulen en Roosen of Tankink erbij? Ik verwacht iets in die richting.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@UrbanSteel weet je, volgens mij ging dat om een discussie waarbij ik Langeveld als voorbeeld gebruikte om een punt te maken... de opmerking van Kelderfan was irrelevant en leidt in dat opzicht dan alleen maar af. Maar het is jammer dat je dus niet erkend dat wat Langeveld kan bij Boom ook zou kunnen gebeuren... en als Kelderfan een renner van TLJ had genoemd als voorbeeld bij dit gesprek had ik hetzelfde gezegd.

achtpuntzes

'@ rahimns:
kelderfan maakt wel degelijk een punt door te stellen dat Lindeman wel degelijk wat klimtalent heeft en dan is het noemen van Oomen gewoon relevant.
ben gewoon een goede ambassadeur en ga niet bepalen wat wel/niet in je straatje past. (lees: voor anderen bepalen wat relevant of niet is)

TheArt

Geen De Tier in de AGR. Wat is daarmee aan de hand?

S. Morgenstern

Dat is zuur inderdaad. Klaar om een stap te zetten in zijn koersen, alle ruimte om zijn eigen kans te gaan en dan blijkbaar ergens tegenaan lopen. Beetje hetzelfde verhaal als Roosen in het Vlaamse werk. Hopelijk voor hem nog niet definitief een streep door alle drie de koersen.

ben gewoon een goede ambassadeur en ga niet bepalen wat wel/niet in je straatje past.

Dat iemand wensen, klachten en andere zaken als een 'ambassadeur' van de fans bij TLJ neer kan leggen, heeft hier toch helemaal geen invloed op de manier waarop hij zich in een discussie moet gedragen? Laat hem lekker zelf bepalen welke dingen hij hier in wil brengen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 111 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.