Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 114 ... 440 441
achtpuntzes

tja, TJS.
3 keer top tien in de heuvelklassiekers, en enkele uitschieters. maar nog nooit een hoog niveau gehaald over langere tijd.
dus, wat zijn 'oude vorm' nu precies inhoudt is me niet echt duidelijk.

WieVis

Wat zal Groenewegen allemaal rijden in aanloop tot de tour?

achtpuntzes

ik verwacht dezelfde wedsrtijden als Boom, Ronde van Noorwegen, de Tour des Fjords, de Ster ZLM Toer en het Nederlands kampioenschap.

kelderfan

'@Ti-raleigh
Leg uit jouw appels en peren. Natuurlijk is de renner Slagter geen renner Gilbert. Het gaat mij om 't contract. Gilbert is gaan vliegen nu hij bij Quickstep rijdt. Vanuit de volgers wordt meermaals aangegeven, dat zij liever een Nederlandse renner verkiezen boven een betere buitenlander. Slagter was in zijn beste jaren 2012 - 2015 toch een prima renner. Bij Connondale is hij minder gaan presteren. Dus ik vraag gewoon wat jullie ervan vinden.
@8.6
In zijn oude vorm was hij goed voor winst van bijv. Santos Tour Down Under 2013 en 2* etappe-winst in Paris - Nice 2014.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
je weet dat er meer dan een jaar tussen die 2 prestaties zitten en hij in dat ruime jaar geen enkele andere wedstrijd won? wat is dan zijn niveau? die uitschieters, of een gemiddelde van al zijn wedstrijden in die periode?

kelderfan

'@8.6
Je kunt 't zelf ook even checken maar TJS GIRO 7e. {Assisi} mei 2012; TDU jan 2013; P/N mar 2014 LBL 6e. apr 2014; 2e. Gran Premio Miguel Indurain apr 2014. Dat hij geen palmares van Gilbert kan overleggen is wel duidelijk. Maar welke renner van 't huidige TLJ kan daaraan tippen.
Het gaat mij nog steeds om 't contract wat bij Gilbert goed schijnt te werken. Bij Lars Boom had 't TLJ wat centjes gescheeld toch.
Maar wat denk je. Is TJS van toegevoegde waarde voor TLJ, wat betreft versterking van de zeven heuvelentrein?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik zou op zich geen moeite hebben met een terugkeer van Slagter... maar wat voor de een opgaat hoeft toch ook niet voor de ander te gelden. Dat Gilbert opeens weer helemaal opleeft bij Quickstep kan tig oorzaken hebben, misschien zat hij ook gewoon niet op zijn plek bij BMC. Je kan best kijken naar renners die bij TLJ zouden passen en valt Slagter misschien onder... maar niet om de reden die jij opgeeft.

schipperaar

'@horsm
Je slaat de spijker op zijn kop, ze hebben het maximale "uit" hem gehaald en lijkt op 28 jaar beetje op(suf) gebrand waar Valverde doorlopend progressie maakte richting ouwe dag. Mijn idee er is veel te veel begeleiding in nl en zien ze door de bomen het bos niet meer, al is dit volkomen gelul volgens laatste man natuurlijk.

kelderfan

'@rahimns
Natuurlijk kunnen er ook andere oorzaken zijn bij Gilbert, maar dat geldt ook voor TJS. Ook die lijkt bij Cannondale geen opgaande lijn te pakken. Dus vanuit dat oogpunt kun je ook redeneren, dat een verhuizing voor TJS goed kan uitpakken. Maar vanuit 't oogpunt van renners, die bij TLJ zouden passen, denk ik eerder aan Nick van der Lijke. Maar dan niet met een wurgcontract.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
zo kan ik ook redeneren. het terughalen van Boom werd een fiasco, dus zal het terughalen van TJS ook wel een fiasco worden.
of:
het contracteren van een ex-schansspringer bleek een goede zet, dus moet TLJ het bij de versterkingen van volgend jaar vooral bij schansspringers gaan zoeken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6
Zo had ik 't nog niet gezien; maar je hebt gelijk beter een ex-schansspringer erbij, dan een renner, die stappen achteruit maakt i.p.v. stappen vooruit.
Ha, ha, heb je nog een schansspringer op 't oog.
Maar met Lars Boom heb je een punt; nu al een fiasco;) Hopelijk gaat hij ons nog verrassen. Dan wordt 't ex-fiasco toch.
Ik zie jou wel zitten als ambassadeur bij TLJ.

horsm

'@schipperaar, aha, dat bedoel je. Maar dan nog, Valverde is natuurlijk wel een onvergelijkbaar groter talent dan Lindeman. Dat is altijd vooral een harde werker, en altijd al geweest. En Lindeman is toch verre van op? Hij reed finale in BP en bijna finale in AGR. Het zou me niks verbazen als hij na zijn dertigste zijn topjaren zou beleven. Maar een Valverde zal hij natuurlijk nooit van de troon stoten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Dat vond Nick zelf 2 jaar geleden van niet... hij wou toen zelf weg (terwijl hij kon bijtekenen)

kelderfan

'@rahimns
Dat staat mij ook zo bij; maar ik denk, dat Van der Lijke, die dit seizoen wel stappen heeft gemaakt, misschien wel net als Olivier zich opnieuw wil bewijzen op WT-niveau. Maar dat hoeft niet perse bij TLJ te zijn; want die zijn ook al bezig met De Vries en Owen.
Als er budget is, denk ik dat er eerder versterking moet komen bij de Vlaamse klassiekertrein. Maar dat is voor later zorg.
Maar Olivier gaat binnenkort zijn 1e. koers voor TLJ rijden. Ik ben benieuwd wat al dat trainen voor hem heeft gedaan.

S. Morgenstern

Wanneer je kijkt naar de speerpunten van de ploeg (klassement, sprint en tijdrit), dan zou ik denken dat er, mocht er ruimte zijn, versterking moet komen voor de ondersteuning van Groenewegen. Helemaal mooi wanneer dat een renner is die van het tijdrijders gezelschap een podiumkandidaat zou maken, maar dat is waarschijnlijk wat teveel gevraagd.

Van der Lijke en Slagter vind ik veel minder logisch binnen het huidige verhaal. Prima renners en met Slagter zou je kunnen gokken op een opleving zodat je toch nog serieus mee kan doen in de Ardennen (enigszins vergelijkbaar met het aantrekken van Boom voor Vlaanderen). Ik denk echter dat de prioriteiten eerst ergens anders moeten liggen en zelfs daarna zou ik zelf liever kansen geven aan een paar jonge renners die mogelijk toe zijn aan een stap naar de profs (De Vries, Jacopsen, Van het Schip, Maas en hoe ze allemaal niet heten).

Niklas

TLJ heeft aangegeven te willen investeren in jong talent. Er zijn eind 2017 al niet zo gek veel renners einde contact en met dit uitgangspunt in het achterhoofd is er weinig ruimte voor nieuwe aanwinsten, lijkt me. Dan zal het echt een (Nederlandse) topper moeten zijn, zoals Van Baarle.

Fanny

Vreemd dat er nog steeds géén startlijst bekend is van TLJ (o.a. op PCS of twitter TLJ) die morgen gaat starten in de Waalse Pijl terwijl bijna van elke ploeg bekend is wie er gaat starten.
Lijkt wel of er nog wijzigingen/aanvullingen gaan plaatsvinden ivm bv ziekte/blessures.

achtpuntzes

'@ Fanny:
jawel hoor, is bekend:
- Gesink
- Bouwman
- Battaglin
- de Tier
- Lindeman
- Martens
- Vermeulen
- Lammertink
reserve - Tolhoek

Fanny

'@8.6
Bedankt !
Maar waar heb je dit gezien ?
Op de site van La Fleche Wallonië soms ?

achtpuntzes

'@ fanny:
jawel, op de site van de wedstrijd, altijd een goede bron om de opstelling te vernemen.

kelderfan

'@Fanny
Ja op de site van de Waalse Pijl met Lammertink als jojo.
Ik kan hier niet blij mee zijn. Dat bij TLJ eerst de ploegensamenstelling op de site is verdwenen en nu lijkt 't ook bij de mail.
Misschien toch wat voor 8.6 om de info weer te laten draaien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat is nu eigenlijk het probleem... ik kan je niet volgen. Heeft de selectie dan al op de website gestaan?

En waar ben je nu precies niet blij mee... dat Lammertink meerijdt of dat de selectie niet op de website staat ?

Edit: Net gehoord dat ze hun definitieve selectie zo bekend gaan maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

BMC is nu al bezig om het team rondom Classic line te gaan versterken. Greg Van Avermaet  zat alleen in de AGR. Dat verhaal van Kruijswijk herhaalt zich bij toch een sterk team als BMC.
@vlek
Met het versterken van je Classic Team kun je ook de sprinttrein van Dylan versterken. Dylan heeft nog steeds niet zijn 1e. zege binnen.
Als je ziet, dat Lars Boom wel na gedane arbeid in de vluchtgroep nog even Lindeman door de wind naar voren te brengen, lijkt 't mij niet verkeerd Van Baarle te halen {anders loopt BMC met hem weg}.
Lars Boom kan dan zijn steentje bijdragen om Dylan in de laatste km af te zetten voor de sprint.

S. Morgenstern

Vlaamse koersen zijn de inderdaad goed te combineren met het ondersteunen van Groenewegen. De Kort, Maes en Van Keirsbulck heb ik vorig jaar om die reden nog genoemd als logische renners om naar te kijken. Boom kan zich ook op beide vlakken onderscheiden, mits in vorm, en kan daarnaast een toprenners voor een ploegentijdrit zijn. Van Baarle zou om vergelijkbare redenen ook altijd aantrekkelijk zijn, maar kijkend naar de mogelijkheden niet heel waarschijnlijk. Slagter en Van der Lijke vallen wat buiten dat verhaal.

kelderfan

'@rahimns
Bedankt voor je snelle ingrijpen. Ik ben benieuwd.
Ik had 't over de informatie van TLJ; daar was ik niet blij mee.

1 2 ... 114 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.