'@ Rahimns
Dat lijkt mij dus ook.
Ze zullen wel moeten proberen iemand vroeg mee te sturen zoals Bouwman vorig jaar die 2 lokale ronden voor het einde uiteindelijk werd teruggepakt na een lange vlucht.
Daarnaast moeten ze proberen een paar kilometer voor de laatste keer de muur op naar finish de beste TLJ renners vooraan te krijgen want op de muur zelf is het redelijk smal.
Als het peloton toch nog redelijk compleet naar de finish rijdt zie ik toch weer Valverde als grootste kanshebber.
Misschien kan Gesink hier een goede uitslag rijden op de zeer steile muur.
Ook voor Battaglin, Lobato en Martens, die dit gehele voorjaar in goede doen is, zijn er hier kansen voor een goede eindpunch tot de finish.
'@rahimns
Ik denk 't ook. Er is een leuk team geformeerd. Benieuwd naar Gesink, De Tier, Martens en Lobato op die aankomst "Mur de Huy";
vorige editie met Gesink als 15e. en De Tier als 23e. Hopelijk kan Martens Gesink en De Tier goed afzetten.
Kunnen Bouwman en Vermeulen zich staande houden in 't geweld. Lobato kan hier misschien wel een rol spelen, na zijn 11e. stek in de AGR.
De enige die er wel bij had gemogen is natuurlijk Campenaerts, die ook Gesink/De Tier/Lobato goed had kunnen afzetten/bijstaan.
'@Fanny dus gewoon de tactiek van vorig jaar herhalen, aan de voet werden toen Gesink en Kelderman prima afgezet... dus hopelijk kunnen ze het morgen weer en dan knallen omhoog. Volgens mij was het toen Martens die tot aan de voet van de muur, aan kop van het peloton vol doortrok.
Martens lijkt me hier ook samen met Gesink de 'kopman' die naar de voet gebracht moet worden. Gesink is hier eigenlijk altijd redelijk tot goed (laatste vijf deelnamen geëindigd tussen plek 13 en 25), maar is gisteren pas van zijn berg gekomen. Dat kan geweldig uitpakken, maar heeft ook niet zelden matige presaties tot gevolg. Martens is met die wetenschap in zijn huidige vorm een wat degelijker 'alternatief' voor een aardige uitslag dan debutant Lobato. Hij is hier tenslotte reeds vier keer tussen plek 10 en 20 aangekomen. Ze zouden uiteraard ook kunnen gokken op een uitschieter van Lobato, die afgelopen zondag nog heel even echt mee kon met de beste in koers, maar de kans dat de inspanning voor hem (weer) te lang is lijkt me aanzienlijk.
Ik denk dat Lobato een vrije rol krijgt vanmiddag. Zijn vorm wordt duidelijk beter gezien zijn resultaat in de AGR en zijn voorgaande prestaties.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.