Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 116 ... 440 441
xistnc

Gesink, Martens en Lobato kunnen alle drie een redelijke uitslag neerzetten, dan denk ik aan top 12-25. Martens (10-13-16-20) en Gesink (4/8/13/14/15/22/25) hebben dat al laten zien. Voor Lobato is het zijn eerste keer, maar met de vorm van afgelopen zondag, wie weet. Als een renner a la Julien Simon (bijvoorbeeld) dat kan, waarom Lobato dan niet.

De Tier en Battaglin in dienst in de finale, Lindeman allicht weer met een vroege aanval. Vermeulen en Bouwman voor het labeur tot aan de finale.

En verder: hop hop!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

....hop, je vergat er 1 @Xistnc

xistnc

'@Sephiroth
Mannen die aangewezen worden om de eerste 60% van een koers te knechten, hoef je in de finale niet meer te verwachten. Althans niet bij de ploegen uit het rechter rijtje zoals TLJ.

Qua Lindeman en De Tier zou het inderdaad kunnen, dat hun rol omgedraaid is ten opzichte van mijn inschatting.

Yeez

Joris van den Berg weet te melden dat lotto jumbo met groenewegen en gesink naar de tour gaat (niks nieuws) maar dat groenewegen 4 man met zich meekrijgt, waarvan zeer wss geen Boom. Dit lijken mij dan Wynants Roosen Leezer en Wagner. De andere 4 zijn dan Gesink Bennett Roglic en ik denk Martens?!

Chrys

'@jessevdalen
Denk dat je heel dicht in de buurt komt (of misschien wel 100% goed zit). Misschien anders Van Hoecke of Lindeman, maar Martens lijkt idd de logische keus.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die was natuurlijk ook niet zo lastig in te vullen. Denk dat uiteindelijk Dylan gewoon 5 man krijgt die voor hem rijden waarvan dan Martens ook gebruikt kan worden bij iets lastiger aankomsten. En die 3 voor de bergen is ook geen verrassing. Hopelijk gaat Roglic niet meteen zijn klassement vergooien maar gewoon eens ontdekken hoe ver hij kan komen.

kelderfan

'@Sephiroth
Groenewegen krijgt 4 man mee volgens Joris. Dan blijft er voor Gesink maar 3 man over; dus Gesink, Bennett en Roglic als rittenkapers! en de rest als trein klopt dus niet. Trouwens Roglic en Bennett gaan echt niet als rittenkapers mee toch.
Martens lijkt mij ook een logische keus voor de TdF.
===
Gesink is 15e. geworden in de Waalse Pijl en dat lijkt mij voor zijn doen niet verkeerd. Bert-Jan Lindeman heeft hard gewerkt voor Robert Gesink; dus die lijkt mij ook wel een goede kandidaat om Gesink bij te staan in de TdF

Yeez

Overigens ook een mooie column van Gesink in de Telegraaf. Met de Wattages waarmee hij nu rondfietst zou hij 6-10 jaar geleden (zijn beginjaren) in veel van zijn koersen om de winst mee hebben gedaan. Laat oa zien dat het gemiddelde niveau in het hedendaagse wielrennen velen male hoger ligt.

robertowilco

Ik denk dat het ook de bedoeling is dat Roglic voor het AK gaat, wie weet pakt hij de gele trui in Düsseldorf, zou toch kunnen, 14 km tijdrit, jammer dat er daarna nog maar één tijdrit is van 23 km, maar wie weet, ik zie Roglic eerder een etappe winnen dan Gesink.

S. Morgenstern

Roglic moet naast de tijdritten gewoon zijn dagen uitzoeken. Een klassement rijden is op basis van zijn rijden in het (hoog)gebergte nog uitgesloten en kan de komende jaren beter eens in een andere ronde dan de Tour de France als doel worden gesteld.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Roglic moet! Hij heeft toch zelf aangegeven, dat hij zich wil verbeteren in 't klimwerk en nu hij waarschijnlijk ook Bennett mee krijgt, lijkt mij, dat die twee gaan strijden voor 't klassement. Voor Gesink zou 't goed zijn om Lindeman mee te krijgen, maar voor Roglic en Bennett lijkt mij een Martens een goede keus om hen bij te staan. Lindeman kan dan eventueel ook nog in de sprinttrein een plek krijgen.

S. Morgenstern

Roglic moet zich inderdaad nog verbeteren in het echte klimwerk. Mooie gelegenheid in de Tour de France om met het oog op die ontwikkeling wat dagen uit te zoeken. Bennett zou verder best een aardig klassement kunnen rijden, maar dan toch vooral op de 'Clement'-manier, zoals hij dat ook al in de Vuelta deed. Dus ook door mee te zitten in bergritten. Lindeman heeft niets te zoeken in de Tour de France (en al helemaal niet in de sprinttrein). Vorig jaar is dat wel duidelijk geworden. Gesink heeft meer aan mannen die met hem mee kunnen zitten op zijn dagen of aan mannen die in het eerste uur van zo'n dag nuttig kunnen zijn, waarvoor de mannen uit de trein van Groenewegen eerder in aanmerking komen.

Wanneer ze serieus met die drie mannen voor een klassement zouden willen gaan, dan moeten ze daar de hele ploeg op inrichten en niet 'een mannetje' in dienst opstellen. Ze hebben echter duidelijk aangegeven wat de ambities zijn en dat zijn niet de ambities die ze hier worden toegeschreven, dat mag ondertussen toch als bekend worden verondersteld..

Laatst gewijzigd
kelderfan

In Parijs - Nice is toch wel duidelijk geworden, dat Groenewegen met zijn huidige trein geen potten kan breken. Gesink zal hopelijk voor een stunt zorgen, maar ook daarbij zal Gesink steun nodig hebben {in de Vuelta had hij Campenaerts, maar die rijdt de Giro}. Dus wie moet hem daarbij ondersteunen.

Chrys

Uit het verslag van de ploeg van vandaag: Gesink gaat het NK rijden.

achtpuntzes

'@ chrys:
lijkt me niet relevant met zo'n plat parcours.

Chrys

'@8.6
Daarom juist. Al dat geklaag over de toppers rijden niet in eigen land... Nu ligt er wederom geen goed parcours voor hem, rijdt ie toch. Moet ik van Mollema nog maar zien.

Jim_VdLaer

Lees ik hier nu echt dat Gesink een mannetje in steun zou moeten meekrijgen?
Ik mag hopen dat hij eerder in dienst van Roglic gaat rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@achtpuntzes alleen in die zin dat hij wat kilometers in de benen heeft na zijn hoogtestage. Zeker gezien het feit dat hij na de TOC geen koers rijdt voor de Tour.

@Vlek ik ben het deels wel met je eens. Maar je kan Roglic toch ook zonder druk gewoon eens laten kijken hoe ver hij komt. Last hem de eerste anderhalve week gewoon voor het klassement gaan, gewoon in een vrije rol. Dan zou je bijvoorbeeld tot etappe 12/13 kunnen zien hoe hij ervoor staat. Staat hij dan bijvoorbeeld niet meer op een intressante plek kan je hem daarna altijd nog voor etappes laten gaan. Maar tot die tijd hoef je ze toch niet alle 3 voor etappes te laten gaan.

achtpuntzes

'@ Chrys:
tja, de klagers moet je ook niet al te serieus nemen. klagen over dat de Nederlanders de heuvelwedstrijden niet rijden, maar als ze wel meedoen en het afleggen tegen de toppers op dat gebied wordt er ook geklaagd. sommige mensen hebben nou eenmaal een flinke voorraad azijn in huis.

Gesink, die net terug komt van hoogtestage en bij wijze van eens proberen onverwachts de Waalse pijl rijdt terwijl zijn piekmoment nog ver weg ligt en zo maar even 15e wordt. ik vind het best goed hoor.

of hij het NK rijdt maakt me niet zo veel uit. wellicht kan hij wat hand en spandiensten verlenen voor de ploeg, maar geen risico nemen natuurlijk.

Scotty

@vlek ik ben het deels wel met je eens. Maar je kan Roglic toch ook zonder druk gewoon eens laten kijken hoe ver hij komt. Last hem de eerste anderhalve week gewoon voor het klassement gaan, gewoon in een vrije rol. Dan zou je bijvoorbeeld tot etappe 12/13 kunnen zien hoe hij ervoor staat

Een beetje halfbakken een AK rijden in de TdF lijkt me een heel slecht plan. Of het één of het ander. Als ploeg moet je keuzes maken, sommige knechten willen rijden voor een kopman en kunnen zodoende excelleren. Halfwerk zorgt voor minder focus, minder grinta en minder prestaties.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Scotty Hij gaat toch gewoon zelf ontdekken (zonder dat knechten specifiek voor hem rijden) hoe het is om een klassement in een grote ronde te rijden. Gaat het nu zo uitzonderlijk goed, dan kunnen Gesink en Bennett alsnog in een knechtenrol duiken. Je hoeft vooraf toch niet alles al meteen helemaal vast te leggen. Ook jonge renners doen dit toch aan het begin van hun carrière. Ik zie het probleem niet zo.

kelderfan

'@Scotty
Hoe zie jij dat dan. TLJ denkt met Groenewegen in de TdF Nederland op de banken te krijgen; maar in Par-Nice {kleine TdF} ging dat niet volgens verwachting. Groenewegen krijgt 4 man mee voor de trein; dan blijft er voor de klimtrein 4 man over. Gesink, Roglic, Bennett? en Martens?
Martens kan niet alle bazen tevreden stellen lijkt mij.
Of Bennett moet toch de overstap naar de Giro + Vuelta maken.

S. Morgenstern

Parijs Nice had twee waaierritten (eentje gefaald, eentje geslaagd) en twee sprintritten (eentje gefaald, eentje geslaagd). Volgens mij kunnen ze daar wel mee verder; het moet beter richting de Tour de France, maar verwachten dat het iedere rit lukt is onzinnig. De ritten dat het goed ging hebben in ieder geval getoond dat Groenewegen in de Tour de France wel degelijk zou kunnen slagen. Misschien moet je de sprints toch nog even terug kijken.

Martens zou dan op bepaalde dagen mee kunnen zitten (zoals Campenaerts in de Vuelta) of die andere drie kunnen gebruik maken van elkaar (zoals Gesink en Bennett in de rit die de eerste won). Roosen zou hetzelfde kunnen, Boom in topvorm ook. Ik zie niet wat het probleem is, aangezien er geen klassement verdedigd hoeft te worden is er totaal geen noodzaak aan pure (middenveld) knechten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan op basis van 1 koers kan je toch niet zeggen dat Dylan kansloos is in de Tour. Andere omstandigheden, ander moment in het jaar... de keuze is gemaakt voor een sprinttrein, wat logisch is van de 3 grote rondes heb je daar de meeste sprintetappes en dan moet je hem goed ondersteunen. Dus lijkt me 5 man voor hem inclusief een renner type Martens goed. Dan nog 3 plekken voor de klimmers.

Scotty

'@rahimns, dat lijkt me echt iets voor de Vuelta om uit te proberen.

Roglic heeft inmiddels laten zien een uitstekende renner te zijn. Of hij een grote ronde aankan, dat weten we niet, maar als je dat dan toch zonodig wil testen in de TdF, ga er dan ook voor.

Welke renner rijdt er (tegenwoordig) nog een goed klassement in de TdF, zonder hulp van ondersteunende knechten (of zelfs zonder dat het hele team daarop is afgestemd)? Het lijkt me voor Roglic wel prettig om de factor pech, in elk geval min of meer uit te kunnen sluiten. Een gemiste bocht, een lekke band en zijn in potentie AK is naar de knoppen. Dan weet je na 3 weken ronde nog niks.

Of laat hem, zoals vlek zegt, zijn ritten uit kiezen.

Ik vind de tussenweg, kijken waar het schip strand, typisch TLJ. Bovendien niet handig in de TdF. Maar naar mijn mening verlies je focus, weten renners niet goed waar ze aan toe zijn, en werkt dat averechts. Heeeeel soms pakt zoiets goed uit. Heel soms.

@kelderfan, de aanpak Groenewegen vind ik gewaagd, maar ik hou daarvan. Getuigd van veel vertrouwen in Groenewegen. Volgens mij was het de bedoeling dat er etappes gepakt gaan worden, ga dan niet met een halfverkapte AK-man op pad. Of wel, maar maak er dan een hele van.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 116 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.