'@8.6
Quote: vandaag valt er niet te verwachten nee, Romandie daarentegen wel.
Dat valt te bezien.
Het wordt de eerste dagen zeer slecht en koud weer met veel buien.
Géén weer voor Gesink dus.
Dan maar hopen op een goede Roglic in vooral de tijdritten.
In LBL verwacht ik niets van TLJ. Hopelijk kan er iemand top 15 rijden.
Er had dan wel weer iemand in de kopgroep moeten zitten. Dat snap ik dan weer niet als men geen goede ploeg heeft voor een top 10 plaats.
Dit moet toch belangrijk zijn voor de exposure van de sponsoren om met de naam van de ploeg om op langdurig tv te komen.
Inderdaad vandaag heel goed gereden door de jonkies de Tier en Tolhoek.
Maken beiden in ieder geval stappen vooruit.
Nu benieuwd wie er dinsdag precies gaan starten in de zware WT Ronde van Romandie (Zwitserland).
PCS: BOUWMAN, CAMPENAERTS, GESINK, LAMMERTINK, LOBATO, ROGLIč, TOLHOEK, VAN DEN BROECK en VERMEULEN.
9 renners en dus moet er 1 afvallen.
Organisatie Tour de Romandië: BOUWMAN, CAMPENAERTS, GESINK, LAMMERTINK, LOBATO, ROGLIč, TOLHOEK, VAN DEN BROECK.
Reserves: DE TIER en VERMEULEN.
10 renners dus moeten er 2 afvallen.
Ik heb z'n vermoeden dat Lammertink gaat afvallen.
Ik denk dat deze Ronde van Romandie met de daarin verwerkte bergen te zwaar voor hem is.
Wat wel in z'n voordeel als tijdrijder spreekt is dat er een proloog en er nog een tijdrit op de laatste dag is na een zware bergetappe.
Als hij wel rijdt dan zullen waarschijnlijk Vermeulen en de Tier afvallen.
'@Fanny
Ik denk, dat je de beste mannen moet meenemen naar de Romandie en Tolhoek en De Tier lijken mij daar klaar voor.
Lammertink {DNF} lijkt mij nog niet klaar voor dit werk. Hij kan beter Tankink vervangen in Eschborn-Frankfurt Rund um den Finanzplatz; want Tankink lijkt mij wel klaar voor de Giro. Die heeft lang meegedaan in de LBL.
Ik hoop wel dat ze Lammertink meenemen. Het is een tijdrijder. Dan moet hij wel ook de kans krijgen om zich in deze discipline te tonen. Bovendien heeft hij dit soort rondes nodig om meer inhoud te krijgen (waarin hij echt wel al een stap gemaakt heeft). Vandaag ging hij inderdaad een stuk langer mee dan ik verwacht had. Ik kan me niet voorstellen dat hij al zijn talent ineens kwijt geraakt is, dus ik hou er vooralsnog vertrouwen in.
Lammertink kan toch uitstekend zijn werk doen in de overige ritten? Ik zie niet in waarom de selectie met Lammertink erbij opeens te weinig ondersteuning voor de kopmannen zou bevatten. Ik zie genoeg goede klimmers op de startlijst staan, waarnaast Campenaerts, Bouwman en Lammertink dan de knechten voor het overige terrein zouden zijn.
'@Kelderfan
Quote: Ik denk, dat je de beste mannen moet meenemen naar de Romandie en Tolhoek en De Tier lijken mij daar klaar voor.
Kelderfan, deze mannen kunnen (nog) geen goede tijdrit rijden.
Ze kunnen dus ook niet tippen aan de ITT van Lammertink en wellicht ook Bouwman.
Ik denk dat TLJ progressie wil zien bij EK Lammertink in zijn ITT bij de profs.
Dit na de niet zo goede stroeve ITT's van zijn 1e jaar bij de profs van vorig jaar.
Ik zie dan ook de toegevoegde waarde van de Tier niet. Als er een finish bergop is, dan is de Tier er ook af. Daarnaast zijn er genoeg klimmers mee, zoals vlek aangeeft. Dan heb je misschien wel meer aan Lammertink op het vlakke. Wat mij betreft krijgt hij nog een eerlijke kans dit jaar. In een aantal kleinere wedstrijden deed hij het goed. Dan wil je ook zien of hij in de tijdritten progressie maakt op een hoger niveau. De bergen in deze ronde moeten ook niet overdreven worden. Als hij dat nu niet aan kan, dan mag je daar wel je conclusies uit trekken als er geen bijzondere omstandigheden zijn. Romandië heeft hij overigens vorig jaar ook uitgereden.
'@Fanny
Je kunt wel alleen maar tijdrijders meenemen, maar Lammertink is gewoon nog niet toe aan dit werk. Vandaag was 't niet gek, dat hij 't einde niet haalde; maar wat denk je van Romandie waar het al bergop gaat in rit 1 en 2; ook rit 4 gaat lekker omhoog gaat.
Quote: "Ik denk dat TLJ progressie wil zien bij EK Lammertink in zijn ITT bij de profs."
Ik hoop voor hem, dat hij de ITT kan rijden in rit 5; als hij rit 4 overleeft dan. Hij was net zo lekker bezig om zich in 't Vlaamse werk te tonen. Dus waarom niet eerst die weg bewandelen.
Hij was tot nu toe redelijk bezig in sommige kleine koersjes. Waaronder overigens ook koersen die niet tot het Vlaamse werk gerekend worden. Die weg hebben ze nu dit voorjaar bewandeld, dus waarom dan nu niet kijken of hij ook in tijdritten beter voor de dag komt dan vorig jaar? In een rondje waar hij zelfs vorig jaar het einde wist te halen, waardoor er weinig aanleiding is te vermoeden dat hij nu niet toe is aan dat werk.
Ik zie geen noodzaak Lammertink daar op te stellen. Hij zou tenslotte ook in een koers als Californië een tijdrit kunnen betwisten in een pittige koers op WT-niveau. Ik zie echter ook geen enkele aanleiding om het opstellen van Lammertink tot een pijnpunt te maken.
Gelukkig weet Tankink 't beter. Quote: Floris De Tier;"Wat ben jij een topper om te volgen in het peloton! Doe er maar nog een paar jaartjes bij! En nog veel te goed om te stoppen !!"
Quote: Bram Tankink;"Heb vandaag 2 hele goede jonkies gezien. @TolhoekAntwan en @FlorisDeTier beide pas 4 jaar op fiets en nu al met besten mee."
@8.6
Die Tankink moet nog maar een paar jaar langer bij TLJ blijven. Hopelijk heb je genoeg invloed om die man langer bij de ploeg te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.