'@vlek
Dat kan je wel zeggen, maar in huize is dat weer te veel van 't goede. Deze samenstelling van 't team lijkt mij sterker dan met Lammertink erbij.
Roglic lijkt mij de man voor 't klassement en hij heeft ook 15% van de stemmen gekregen bij Wielerflits #wie wint Romandie.
Ik denk dat jij ook in de war bent met zijn broer, want die reed in de LBL niet onverdienstelijk naar een 44e. plek {dus met De Tier en Tolhoek} en die gaat in Yorkshire rijden. Dat lijkt mij voor Steven ook niet verkeerd om te laten zien, dat hij 't heuvelwerk toch goed verteerd.
Quote: "Wat dat is een goede tijdrijder.."
Steven is een tijdrijder ja, maar alleen op 't vlakke parcours, want in Romandie werd hij 38e en in Valencia 56e. Dus ja wat een goede tijdrijder?;)
In Romandie rijden Roglic, Gesink, Campenaerts, Vermeulen, Jurgen van den Broeck met tijdritbenen. Hoeveel tijdrijders heb je nodig om Romandie te winnen?
Lammertink is inderdaad niet 'nodig' in Romandie, evengoed als bijvoorbeeld Vermeulen of Bouwman dat niet zijn. Lammertink is echter wel een goede tijdrijder, waarvan de potentie in die discipline de reden is geweest om hem een kans te geven op het hoogste niveau. Romandie was om die reden geen vreemde ronde geweest om hem in op te stellen. Dat was het punt, niet dat de selectie voor Romandie zonder hem een tekort heeft aan tijdrijders.
Kelderfan, wat denk je van Jurgen van den Broeck hoe zou hij er voor staan, ik neem aan dat hij op hoogtestage is geweest samen met clement en Kruijswijk, ben benieuwd wat hij laat zien, is toch wel een belangrijke pion voor Kruijswijk, ik vraag me af wat TLJ gaat doen als hij zwaar tegenvalt, want achter 11 dagen begint de Giro. Dan zou Kruijswijk alleen nog Clement over hebben en een goede battaglin, laten we hopen dat het meevalt.
'@robertowilco op basis van een eventuele uitslag in Romandie kan je ook niets zeggen... zeker na een hoogtestage reageert iedereen anders. Je ziet vaak dat renners meteen na een hoogtestage niet goed zijn en pas 2 weken later top rijden. Dus men zal niet te snel conclusies moeten trekken.
'@robertowilco
Ik weet eigenlijk niet hoe Jurgen van den Broeck reageert op hoogte-stages, maar ik denk wel, dat hij in Romandie zich moet tonen en dan vooral in de tijdrit. Want als hij echt zwaar tegenvalt, dan lijkt mij dat Kruijswijk met alleen Clement te weinig steun heeft bergop. Ik hoop dat Bennett toch nog een optie blijft voor de Giro.
@rahimns
Tot nu toe heeft Jurgen van den Broeck nog niet veel laten zien. Alleen in de tijdrit van de T/A was hij goed bezig, maar een dag later moest hij opgeven.
'@vlek
Dat is ook wel voorbij gekomen, maar de enige grote ronde, die Lobato goed heeft gereden is juist de Giro in 2015.
Met een 14e, 2e., 13e.,10e. en 7e. plek niet verkeerd. In de TTT was hij ook niet verkeerd bezig. Een 5e. stek voor Movistar met o.a. Ruben Fernandez, Amador, Anton en Ion Izagirre.
Dus niet alleen als sprinter maar ook als TTT-rijder kan hij Van Emden vervangen. Van Emden zou voor de tijdrit in de TdF kunnen gaan. {zeker als Fan van Tjallingii}
'@Kelderfan de Giro ploeg staat volledig in het teken voor het klassement van Kruijswijk daar gaat geen sprinter bij zijn. Van Emden lijkt me de meest aangewezen persoon om Kruijswijk nog te ondersteunen op het vlakkere deel van het parcours en dan zou de nummer 9 misschien nog wel een van de jongere klimtalenten kunnen zijn of een renner als Lindeman of Wynants. Je zoekt natuurlijk naar het meest evenwichtige team. Voordeel van een renner als Tankink dat hij ook bergop nog vrij goed mee kan. Renners als de Tier of Tolhoek zijn toch wel weer een risico, die zie je dan liever debuteren in de Vuelta. Ik ben wel benieuwd welke keuzes er nog gemaakt gaan worden. Dat Jvdb er tot nu toe nog niet echt gestaan heeft vind ik niet zo belangrijk... als hij maar klaar is voor de Giro, daar ligt zijn hoofddoel voor dit seizoen.
Mijn vermoeden dat Lammertink niet in de TdR zou starten, ondanks dat hij wel werd opgegeven door PCS en de organisatie van TdR,
was dus juist.
Van de ene kant jammer dat hij zijn eventuele vooruitgang in zijn tijdritten niet kan laten zien.
Maar van andere kant begrijp ik ook wel van TLJ dat ze hier persé in deze sterke WT koers van 1 week willen wil scoren met o.a. Roglic, Gesink en Campenaerts (ITT).
De overige renners (vnl v.d. Broek, Bouwman, Vermeulen en Tolhoek) zullen waarschijnlijk niet allemaal voor hun eigen kansen mogen gaan.
Met name v.d. Broek (na hoogtestage) en Bouwman zullen denk ik de hele koers moeten knechten voor Roglic en Gesink.
Ik denk dat Vermeulen en Tolhoek grotendeels hun eigen koers mogen rijden om te kijken hoe hoog ze in het AK kunnen komen.
Campenaerts zal zich denk ik volledig richten op de proloog en de afsluitende tijdrit.
Lobato tenslotte, zal zich voornamelijk richten op de 2e etappe van Champery naar Bulle. Een etappe voor sprinters die ook een stukje bergop kunnen.
'@ditisdavid
Ja, dat lijkt mij wel duidelijk, dat is geen reden van niet of wel snappen. Maar met Campenaerts, Clement, Keizer, van den Broeck en Kruijswijk heb je toch een mooie groep tijdrijders. Nu is er tijdens deze editie van de Giro geen TTT en alleen 2 ITT's; de 1e. ITT is aardig heuvelachtig en wat voor Roglic; alleen de 2e. ITT Monza - Milano 28 km. is echt wat voor Jos Van Emden.
@vlek
Om nog een rijder voor 't vlakke werk mee te nemen lijkt mij juist niet goed; omdat er 2 vlakke ritten ritten 3 en 13 inzitten. Van Emden heeft terecht vrij genomen en is misschien nog niet klaar voor de Giro; maar de TdF met ook 2 tijdritten 1 in Dusseldorf en 1 in Marseille lijken mij juist ideaal voor Van Emden. Met Boom en Van Emden hebben Gesink en ook Groenewegen toch een paar sterke mannen mee in de TdF.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.