Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 125 ... 440 441
kelderfan

'@xistnc
Laat dat maar aan Roglic over. Die komt echt wel een heuvel over. Het gaat meer om Gesink en JvdB. Hoe hebben zij hun stages verteerd.
@Fanny
Als Bouwman zo doorgaat, dan is hij misschien toch wel kandidaat voor de Giro D'Italia 2017.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Als Bouwman zo doorgaat, dan is hij misschien toch wel kandidaat voor de Giro D’Italia 2017.
Daar ga ik niet vanuit.
Zijn focus zal dit jaar liggen op het NK ITT en de wegwedstrijd in zijn achtertuin tw 's-Heerenberg (gem. Montferland).
Ook Gesink start hier in zijn voormalige achtertuin. Zou mooi zijn als hij hier NK kan worden.
Maar eerst maar eens deze Ronde van Romandie afwachten hoe het verder gaat.
Vergeet ook niet dat Bouwman en bv ook Tolhoek tot nu toe ook geen hoogtestage hebben gereden zoals bv van den Broeck.
Overigens heeft Bouwman vorig jaar wel als 1e jaars neo wel een goede 1e grote ronde gereden tw de enorm zware Vuelta.
Hij zal denk ik in deze TdR moeten knechten voor Roglic en Gesink.
De volgende kans voor hem zal dan waarschijnlijk op de laatste dag zijn namelijk een ITT van ruim 18 km.
Verder wijs ik er op dat de eveneens jonge Tolhoek ook goed rijdt in dit voorjaar en in deze tijdrit.
Hij lijkt mij wel een mindere tijdrijder dan Bouwman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Steven Lammertink rijdt dus Yorkshire....

https://twitter.com/SLammertink/status/856908797855633410

Wielerfan1987

Een proloog als dit is bij voorbaat meer iets voor punchers en met name sprinters.
Dat jongens als Feline en ook Lobato er goed weg kunnen komen is dus niet vreemd (ook stuurmanskunst is vaak in prologen een extra kracht)

Dat mannen als Roglic en Campenaerts en ook dus Bouwman en Vermeulen het hier goed doen is daarom juist des te meer een teken van een goede conditie want dit zijn normaal meer mannen van de middellange afstanden (15-30km)

Ik ben alleen nog wel benieuwd in hoeverre de weersomstandigheden invloed op de koers hebben gehad aangezien ik de koers niet heb kunnen zien/volgen.

S. Morgenstern

Bouwman wel de positieve uitschieter van de dag. Hele knappe proloog! Ik ben benieuwd of hij deze lijn de rest van de week door kan trekken, want tot nu toe was het dit voorjaar allemaal heel matig. Hij heeft vanaf nu in ieder geval wat meer koersen op 'zijn terrein' op zijn programma, dus de mogelijkheid om wat progressie te tonen is er voldoende.

kelderfan

'@rahimns
Dat is een betere oplossing voor Steven Lammertink om stappen te kunnen maken. Gaat hij Leezer vervangen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan1987 de weersomstandigheden waren de hele dag gelijk, dus dat heeft geen invloed gehad op de uitslag.

xistnc

Een goede proloog zoals deze is ook (en misschien zelfs vooral) een teken van motivatie. Wat dat betreft lijkt het dus wel snor te zitten.

Fanny

'@Wielerfan
Dat was bijna voor iedereen gelijk.
In het begin was het volgens mij ietwat droger toen de eerste renners starten waaronder Roglic, Kelderman, Froome en Campenaerts.
De latere gestarte renners w.o. Gesink, Bouwman, Tolhoek en Lobato hadden er iets meer last van maar of dat dat de uitslag beïnvloede betwijfel ik.
De koers van de TdR zal wel herhaald worden op Eurosport dus dan kan je het zelf zien.

xistnc

'@Wielerfan1987
Het feit dat jij de koers niet hebt kunnen volgen, heeft geen invloed gehad op het weer noch op de uitslag.

kelderfan

'@Wielerfan1987
De omstandigheden waren eigenlijk wel gelijk voor iedereen; want de weg was slecht {vorstschade}en nat; alleen bij Dowsett was de weg aan 't opdrogen, maar of dat veel verschil heeft uitgemaakt. {lijkt mij niet}. Het was waarschijnlijk wel goed, dat Roglic en Gesink vroeg zijn gestart, omdat de strepen/markeringen op de weg steeds gladder en dus gevaarlijker werden.

Laatst gewijzigd
Borsje

Bouwman is in voorjaar tijdje ziekjes C.q niet helemaal fit geweest, gaf een paar weken geleden aan dat achter de rug te hebben en lijkt in zijn eigen thuisomgeving naar een goed niveau te hebben toegewerkt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bouwman heeft de 1e. stap gedaan en met verve. Dus hij moet gewoon zo doorgaan en met hulp van Gesink kan hij de nodige stappen maken in deze Ronde van de Romandie.

kelderfan

'@Turtlehead
Hoe bedoel u; het ging even over Bouwman, die na een moeilijk voorjaar opeens zeer verrassend goed heeft gepresteerd in de proloog.
Verder hoop ik met je mee, dat TLJ -ploeg er een goed gevolg aangeeft. Met Roglic erbij heb ik alle vertrouwen op een goed resultaat.
Ter herinnering Gesink heeft aangegeven, dat hij de jonge talenten wil verder helpen met hun ontwikkeling.

Fanny

'@Borsje
Quote: Bouwman is in voorjaar tijdje ziekjes C.q niet helemaal fit geweest, gaf een paar weken geleden aan dat achter de rug te hebben en lijkt in zijn eigen thuisomgeving naar een goed niveau te hebben toegewerkt.
Daarnaast ter aanvulling is Bouwman geen kasseienrenner want daar is hij veel te licht voor en dus dan ook niet goed vooraan in de voorjaarskoersen met kasseistroken.
Vorig heeft hij dan ook redelijk goed in het voorjaar de WT ronden van Catalonie en Baskenland gereden.
Het is volgens mij meer een ronderenner als tijdrijder en klimmer en kan daarom ook goed knechten voor de kopmannen.
@Kelderfan
Dat zal hij dan naar mijn mening deze week dan ook als knecht in deze TdR zeker moeten doen voor Roglic en Gesink.
Misschien kan hij op de laatste dag nog een goede tijdrit rijden.

Ik denk trouwens dat Tolhoek voor TLJ morgen wel eens in de kopgroep/vlucht kan zitten (zie zijn bergtrui vorig jaar in de Tour of Suisse).
Lijkt mij dat hij als 1e jaars Neo hier vrij mag koersen.

S. Morgenstern

Volgens mij heeft Gesink niet 'in plaats van' in gedachten bij de ambitie om zijn jonge ploeggenoten verder te helpen.

kelderfan

'@Turtlehead
Gesink hoeft toch niet wat @vlek zegt in plaats van, maar hem verder helpen naar een hoger niveau en ja, waarom niet in deze ronde. Vorig jaar in de Vuelta heeft Bouwman zich goed gehouden als 1e. jaars. en een aantal WF'ers zagen hem al in de Giro-ploeg plaats nemen. Nu is hij kennelijk door ziekte dit voorjaar nog niet echt boven komen drijven. Hij zal zeker in deze ronde in dienst rijden van Roglic en Gesink; maar wat mij betreft mag hij zich met Campenaerts en Roglic ook weer laten zien in de afsluitende tijdrit.

kelderfan

'@Fanny
Dat zie ik ook zo voor Tolhoek, maar hij heeft al wat in de benen met de AGR en LBL; dus zal hij zich misschien wel schikken in 't ondersteunen van de kopmannen, wat Campenaerts ook heeft aangegeven. Lobato zal zich ook wel willen meedoen, als 't op sprinten aankomt in rit 3.

Fanny

'@Kelderfan
Hoe vond je de prestatie van jouw renner Kelderman ?
Ik had hem wel als beste Nederlander verwacht voor Bouwman.
Maar misschien is hij niet zo goed in prologen maar juist beter in de wat langere tijdritten.
Gelukkig is hij gisteren niet gevallen op de gladde wegen.
Vind het nog steeds jammer dat hij bij TLJ weg is want er zit heel veel potentie in hem.

kelderfan

'@Fanny
Wat betreft Kelderman, die ook onder de paraplu van Gesink de nodige stappen heeft gemaakt {ToC}. Net als met Roglic en Campenaerts moet hij zich laten zien in de afsluitende tijdrit.
Ik heb ook niet goed begrepen, waarom hij die stap heeft gemaakt naar Sunweb {want tot nu toe is 't er nog niet uitgekomen}.
Maar Roglic is goed en klaar om elke dag erin te vliegen. Er staat leuk artikel bij cyclingnews, Hij wordt nu in een zin met Froome, Porte vergeleken.
Met Roglic heeft TLJ een big fish binnengehaald. Mij benieuwen wie nu de kopman wordt in dit rondje. Heeft Gesink zich nu al gevoegd in zijn rol als "rittenkaper"; ik kan er nog steeds niet aan wennen. In dat rondje ToC mag hij van mij eens zijn potentie laten zien op Mt. Baldy in rit 5.
Maar wat ik wel grappig vind, is dat Gesink allemaal klimmers meekrijgt naar de ToC en daar hoor de kenners helemaal niet over klagen
{Bennett, Bouwman, De Tier, Olivier, Vermeulen}.

Yeez

'@kelderfan hoe je begint met Kelderman en Sunweb en eindigt met de klimmers die Gesink meekrijgt voor rit 5 in de Toc. Blijft vreemd...

S. Morgenstern

Maar wat ik wel grappig vind, is dat Gesink allemaal klimmers meekrijgt naar de ToC en daar hoor de kenners helemaal niet over klagen

Misschien omdat klagen om het klagen niet voor iedereen is weggelegd? De meeste selecties zijn tenslotte op zo'n manier samengesteld dat er genoeg voor valt te zeggen, ook wanneer ze niet de ideale selectie zijn voor iedere dag van de koers. Die zogenaamde kenners kunnen dan blijkbaar redelijk goed om hun eigen voorkeuren heen kijken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waarom zou je daar over moeten klagen dan. Hij krijgt bijna alle jonge klimmers mee naar een koers waar deze ideaal ervaring kunnen opdoen in een WT-koers die wat minder aandacht krijgt. Maar wel met de nodige hoogtemeters. Hij kan daar die jonge jongens misschien echt nog wat leren en zelf goed ondersteunt naar MT Baldy. Prima toch...

Ik weet trouwens niet welk artikel jij bedoelt maar hij wordt volgens mij niet echt in 1 zin vergeleken met Porte en Froome, alleen dat hij nu een voorsprong heeft op deze 2 renners.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Mbt Roglic bedoelde kelderfan misschien dit artikel.

https://www.telesport.nl/artikel/95721/wielersport/froome-vreest-kopman-lottonl-jumbo?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=telesporttf

achtpuntzes

'@ Fanny:
dat is geen cyclingnews, wel cycling news lol

1 2 ... 125 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.