Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 138 ... 440 441
kelderfan

Quote: "Bouwman vervulde die rol afgelopen week uitstekend." in 't vlakke Romandie.
Nu zijn de wegen in de ToC over 't algemeen ook niet vlak. Dus dan is Tolhoek ook niet verkeerd in de ToC.
Dat wordt dat echt leuk voor Gesink met een man die de forcing kan doen en met Bouwman, die hem uit de wind gaat houden.
Dan mag ik er op hopen, dat in de Vuelta ook meer heuvel/berg-mannen in de ploeg van TLJ worden opgenomen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Nu zijn de wegen in de ToC over ’t algemeen ook niet vlak.

Het overgrote deel van die rondjes is het peloton gewoon compleet en zitten buiten de klimmers ook mannen als Bouwman er nog gewoon bij om hun werk 'op het vlakke' te doen. Het voordeel is wel, zeker in Amerika, dat het wat minder onrustig is in het peloton, dan in koersen waar een stuk minder klimmers zijn opgesteld of de wegen niet zo breed zijn. Daardoor is de aanwezigheid van grote motoren om de kopmannen bij te staan daar dus minder noodzakelijk. Zoals je in Romandie hebt kunnen zien met Bouwman..

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Ik las gisteren in Procycling een interview met Ben Hermans. Die kan alleen meer als de temperatuur dik boven de 20 graden komt.

Ik heb het idee dat dit voor Gesink precies hetzelfde is. Bij Hermans is dat iets natuurlijks. Bij Gesink wellicht ook, maar dit lijkt meer iets van na zijn beenbreuk/beenpin. Ik verwacht hem nog wel beter als het kwik stijgt. In Australië was hij tot nu toe nog op zijn best in een koers die niet echt op zijn lijf geschreven is. In Romandië had ik eigenlijk al verwacht dat hij er compleet doorheen zou zakken in die koude ritten. Dat viel me dan nog wel mee.

S.v.h.

'@rahimns

Bergop of flinke heuvel etappe daar kan hij het verschil maken en solo aankomen.
of als hij de sterkste in een groepje is en de finish berg op is dan op 300 a 500 meter van de streep aangaat dan kan hij hem net zoals in de vuelta pakken. (dit is het extra stukje kunnen wat jij bedoeld dan denk ik?)

Maar op een vlakke aankomst of na een lichte etappe in een groepje is hij vrijwel altijd kansloos

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@S.V.H Dat bedoel ik inderdaad... Gesink gaat echt niet aanvallen in vlakke etappes.

schipperaar

'@lucky
Misschien door het feit dat Robert zo vaak in Spanje vertoeft, Quintana verdraagt alle temperaturen. Een keer stage in Noorwegen misschien?

kelderfan

'@vlek
In deze versie van de ToC zit weer in rit 5 Mt. Baldy, die weer voor de nodige afscheidingen gaat zorgen.
Hopelijk kunnen Gesink met Bennett hun slag slaan in die rit 5 naar Mt. Baldy.

Loek de Rooij

'@schipperaar, Robert woont in Spanje. Dan heb je dat wat sneller, dat je veel in Spanje vertoeft ;)

Ik heb wel het vermoeden dat hij mede hiervoor bewust in Andorra op hoogtestage is geweest waar sneeuw lag en de temperaturen (in ieder geval tot bepaalde hoogte) niet altijd ideaal waren. Niet vergelijkbaar met Noorwegen lijkt me, maar ik vraag me ook af of dit in zijn geval veel nut heeft.Dat stuk metaal in zijn been zal daarbij niet helpen namelijk. Het blijft natuurlijk puur gissen, maar ik heb serieus het idee dat hij na zijn beenbreuk gewoon niet meer kan excelleren bij matige temperaturen. Het niveau is niet slecht te noemen. Tot nu toe denk ik zelfs iets beter dan vorig jaar, maar er zit wel meer in heb ik het gevoel.

Random wielerliefhebber

In het verleden was Gesink wat sneller aan de meet nu heeft die dat op een of deze manier verloren. Je ziet in de meer recentere koersen dat als Gesink een aanval plaatst een hoop mannen daarachter het moeilijk krijgen maar het is niet zo dat die gelijk weg is.

Ik hoop dat ze Gesink uitspelen als klassementsman in toc met per etappe 2/3 man in steun. Bennet, en de jongere renners kunnen dan hopelijk aanvallen.

Ik zeg nu niet dat Gesink slecht is(ik vind hem nog steeds een van de betere van TLJ) maar ik zou hem in een volgend seizoen niet als een van de 3 kopmannen van TLJ zien.

kelderfan

'@Random
Zoiets. De kopmannen van 't nieuwe seizoen Kruijswijk en Roglic voor 't rondwerk; Groenewegen voor 't sprintwerk en dromen zijn bedrog maar toch Van Baarle voor 't Vlaamse werk.
Je mag toch wel 4 kopmannen hebben binnen een WT-team.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
en dan Gesink en Boom naar Roompot! (of toch naar de BEAT club?)

robertowilco

Er zijn maar drie aankomsten bergop in de TdF dit jaar, de rest eindigt met een afdaling.

Random wielerliefhebber

'@kelderfan onderschat bennet niet hè :0. En denk dat TLJ als nieuwe kopman misschien wat meer heeft aan een coquard ofzo, zou dat niet haalbaar zijn? Hij rijd nu bij een pro continentale ploeg.

Fanny

Ik denk dat Gesink in de ToC net als Bennett voor het AK gaan.
Waarom ? In de grote ronde koersen TdF en Vuelta gaat hij dit jaar voor een etappeoverwinning gezien de grote tegenstanders in het AK.
Deze Amerikaanse koers ToC en de koersen in Canada tw Alberta, Québec, Montreal zijn z'n beetje zijn koersen in de afgelopen jaren.
Hij werd sinds zijn profperiode in het AK van de Tour of Californië 20e (2007), 9e (2008), 8e (2009), 1e (2012), 5e (2015).
De laatste jaren vanaf 2013 t/m 2016 reed hij deze koers niet omdat hij soms voor deze koers geblesseerd was of dat deze niet in zijn schema paste.
Ik denk gezien de huidige opstelling op PCS dat Bouwman (wederom) en De Tier de vaste knechten zullen zijn voor Gesink en Bennett.
Olivier zal moeten proberen deze koers goed uit te rijden daar hij pas een enkele wedstrijd gereden heeft.
Vermeulen zal wel een vrije rol krijgen in zijn thuisland USA.
Wie er nog zeker bijkomen weet ik niet.

PS Ik denk dat Gesink misschien dit jaar op het NK in zijn achtertuin weleens voor de nationale driekleur zou willen gaan.
Hij werd al eens 6e (2012) in het jaar dat Terpstra won.
Hij zal die trui ongetwijfeld een keer willen winnen als een van de grootste wielrenners van Nederland in de afgelopen 10 jaar dat hij prof is.
En wat is er dan mooier als hij die in zijn eigen geboortestreek kan pakken met zijn trouwe fans uit deze regio de Achterhoek.

ti-raleigh

Ik ga er van uit dat Robert voor een goed klassement gaat in ToC en dat Bennett zijn luxeknecht zal zijn. In de Tour zal het andersom zijn. Bovendien is Robert het aan zijn stand verplicht om ook eens een keer op het podium te eindigen in een WT-rondje. En als ik het me goed herinner, heeft hij afgelopen winter aangegeven dat ToC een doel is voor hem.

kelderfan

'@random
Ik verlies Bennett niet uit 't oog hoor. Maar ik zie nog geen kopman in hem. Dat mag hij laten zien in de TdF lijkt mij.
Bryan Coquard  is zeker een man om erbij te hebben, maar past hij in 't plaatje. Dan beter en naar de toekomst toe gericht die Kristoffer Halvorsen.  
@8.6
Gesink wordt toch de begeleider van de jonge talenten; dat kan toch ook bij TLJ. Ik weet niet wat voor contract Lars Boom heeft gekregen; maar hij kan zomaar gaan functioneren met een sterke renner naast hem.
@robertowilco
Ik tel 4 aankomsten bergop in de TdF.

kelderfan

'@Fanny
Ik zie Gesink naast de ToC ook in de Vuelta voor 't klassement gaan; want hij heeft in de TdF slechts 4x kans om bergop voor etappewinst te kunnen gaan en ik ben bang, dat hij dat toch te mager gaat vinden. In de Vuelta heeft hij met Kruijswijk 't kopmanschap met steun van Bouwman, Clement, Tolhoek, Jurgen van den Broeck, Lindeman en Bennett. Dat moet dat toch smullen zijn voor Gesink om ver te kunnen rijken in een Grote Ronde.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij maakt natuurlijk ook kans in bergetappes met een afdaling... zo heeft hij al eens een etappe in de Ronde van Zwitserland gewonnen.... dan heeft hij alweer 8 kansen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je bedoelt Tour de Suisse 2010 naar La Punt? Toen hij 't opnam tegen Rigoberto Uran, Joaquim Rodríguez, Lance Armstrong en  Fränk Schleck.
Maar 8 kansen moet toch genoeg zijn.;)

Yeez

'@kelderfan zo vanzelfsprekend is het niet om een touretappe te winnen anders.

robertowilco

'@kelderfan, je hebt gelijk het zijn er 4, waarvan ik denk dat de etappe naar des Rousses en de Izoard hem het beste moeten liggen,omdat het langere beklimmingen zijn.

mollemarijden

Zoals velen al zeggen is het gewoon een feit dat Gesink slecht presteert in regen en voornamelijk koude omstandigheden sinds zijn beenbreuk.
Dat heeft zeker invloed gehad.
Van een renner die ooit in het goud reed in de vuelta door regen en wind, tot een renner die tegenwoordig matig voor zijn kunnen rijdt in regenomstandigheden en koeler weer.
Zo jammer, deze man had zonder al zijn pech echt meegedaan om podium plekken in grote rondes!

Marakus

Is er eigenlijk bekend waarom die pin er nooit uit is gehaald? Destijds was aangegeven dat de pin eruit kan na het herstellen van de breuk en wanneer het hem zou belemmeren. Dit laatste lijkt indirect het geval te zijn, niet in de zin van pijn, wel in minder presteren bij koud weer (wat Gesink en de ploeg ook moet opvallen).

Enige reden die ik kan bedenken is een herstel van een paar maanden(?). Wat aan het einde van een seizoen deels is op te vangen. Zou mij de moeite lijken wanneer je er daarna nog jaren plezier van zou hebben, daar is het nu wellicht te laat voor.

Loek de Rooij

'@Marakus, het schijnt toch een ingreep te zijn die niet geheel zonder risico is. Daarnaast moet hij dan weer revalideren. Zou mij ook de moeite waard lijken, maar ik ken de details ook niet.

Yeez

Misschien dat @rahimns hier eens naar kan vragen? Toch wel interessant ja.

1 2 ... 138 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.