Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 137 ... 440 441
Random wielerliefhebber

Campenaerts zouden ze in sommige koersen wel wat meer vrijheid mogen geven, en battaglin ook wel maar die heeft het ook nog niet laten zien. Al zijn zij beide alweer iets ouder

S. Morgenstern

Campenaerts zit toch vrij regelmatig mee in de aanval. Ik denk dat daar en in de tijdritten ook zijn enige kansen liggen. Echt klimmen kan hij niet, dus dat beperkt de mogelijkheden in klassementen. Explosief is hij ook niet, dus aan de finish uitgespeeld worden zit er ook niet in.

kelderfan

'@vlek
Campenaerts is geen klimmer. Hij is goed in tijdrijden en kan 't heuvelwerk ook goed aan. Dat heeft hij in de Vuelta toch mooi laten zien.
Het wordt nu wel leuk met de ToC. Gesink krijgt daar toch een prima stel renners mee. Bennett, De Tier, Bouwman en Vermeulen. Ook Olivier gaat mee en ik ben benieuwd hoe hij 't gaat doen. De 1e. kennismaking 'Rund um den Finanzplatz ging goed tot ca. 170 km. Daarna schoot de kramp erin.
Dat is ook begrijpelijk, want met alleen trainen kom je er niet, dat gaf Castelijns ook mooi aan.

Random wielerliefhebber

Wat is de rol van bennet in toc? Vrije rol schaduwkopman of moet die rijden voor gesink

Chrys

Volgens mij is Bennett de aangewezen kopman. Gesink zal wel weer een halfslachtige poging doen om een rit te winnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Chrys is dat zo, heb ik nog nergens gelezen... en wat is dat toch dat afgeven op Gesink altijd maar weer. Maar voorlopig is er geen strijdplan voor TOC gecommuniceerd hoor.

kelderfan

Gesink heeft toch aangegeven, dat hij de ToC als 1 van zijn doelen ziet. Bij een halfslachtige poging krijgt half wielerflitsvolgers over zich heen.
Bennett heeft daar wel een trainingskamp gepland of al gedaan ter voorbereiding op de ToC. Ik verwacht Gesink, Bennett {vorig jaar 7e.} en Vermeulen {tijdrit} met een beschermde rol. De Tier en Bouwman zullen wel de ondersteuning bergop op zich nemen. Maar wie gaan er nog meer mee {Roosen en ....} in de rol van Tankink, Keizer, Van Emden {tijdrit} en Castelijns in de Giro.

gardeyn

Roosen zal wel met de sprinttrein naar Noorwegen gaan met het oog op de Tour.

robertowilco

FF een tussendoortje, sporza zendt dit jaar ook al geen Giro meer uit, dus dan wordt het 3 weken José Been, voor de fans van haar.

Romāns Vainšteins

Nee, het wordt 3 weken mijn Italiaans aanscherpen. Hopelijk duikt Cassani op want die gaat wel wat meer de diepte in.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@robertowilco het is jammer dat je die discussie nu weer hier wilt voeren, maar nogmaals voor de zoveelste keer ... Jose Been doet de Giro niet. Dus je kan met een gerust hart naar de Giro gaan kijken.

Random wielerliefhebber

"Kruiswijk rijd weg met nog 2 kilometer te gaan!"
" we gaan eerst nog even naar de break"

Dammit eurosport

S. Morgenstern

Ik meen dat Roglic ook naar Amerika ging in voorbereiding op de Tour de France. Laatste plaats voor Lobato of Martens?

achtpuntzes

ik begin (eindelijk) wat aan Jose te wennen, vond haar in Romandie beter dan de co-presentator.

@ rahimns:
een klassementsman wordt beoordeeld op zijn klassementen, een rittenkaper op zijn aanvalsdrang. die aanvalsdrang mis ik nogal bij Gesink.
als je in de Tour voor een klassement wil gaan, kan ik me voorstellen dat je je hele jaar daarop instelt. maar als je dit als rittenkaper doet vind ik het een beetje suf. toch heb ik de indruk dat Gesink zich het hele jaar aan het voorbereiden is om een paar keer mee te zitten in de vlucht in de Tour. en de rest van het jaar zich daar een beetje op aan het voorbereiden is.
als je dat dan vergelijkt met echte rittenkapers, die vliegen er werkelijk altijd en overal in. en dat zie ik niet bij Gesink.

Random wielerliefhebber

Gesink is ook niet echt een rittenkaper meer een stoemper die als de kopgroep niet te sterk is solo kan winnen. Typische Hollander :p.

Ik zie Gesink niet echt een sprint van een kopgroep winnen, jullie wel?

kelderfan

Dus de TdF 2017 met Gesink, Bennett, Roglic, Martens, Groenewegen, Leezer, Roosen, Wagner en Boom!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@8.6 ik weet niet of hij al heel het seizoen als rittenkaper rijdt. Ik heb zelf niet de indruk. Hij heeft volgens mij in een aantal rittenkoersen in dienst gereden van. En verder is zijn niveau dit jaar idd nog niet echt top geweest. Of dat echt te maken heeft met zijn veranderde doel voor de Tour, dat weet ik niet. Er zijn in ieder geval tot nu toe geen koersen geweest met Gesink waar ook maar 1 etappe was die echt door aanvallers is afgemaakt. Maar ik ben heel benieuwd hoe hij gaat rijden in de TOC.

@RandomWielerliefhebber Dan zou ik nog maar eens goed terugkijken naar de overwinningen van Robert uit het verleden. Hij kan heel sterk aankomen, zeker op lastigere aankomsten. Dus waar je die kennis vandaan haalt.

@Kelderfan ik denk dat je daar aardig mee in de buurt zit... ligt nog een beetje aan de vorm die men tegen die tijd heeft.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

echte rittenkapers, die vliegen er werkelijk altijd en overal in.

Ik ken er ook genoeg die je zelden ziet, tot die ene rit waarin ze opeens toeslaan. Cummings als schoolvoorbeeld. Ik verwacht overigens dat Gesink zich in de Tour de France moet spiegelen aan de koerswijze van renners als Majka en Rui Costa uit voorgaande jaren. Dat zijn ook renners die je de rest van het jaar niet als 'typische rittenkapers' bezig ziet.

Ik heb Gesink dit jaar verder nog niet in bijzonder goede doen gezien. Klassementen waren tot nu toe het doel in die rondjes, maar als je daarin wegzakt van toptien naar toptwintig heeft dat weinig waarde. Dat had in Catalunya tot gevolg dat hij een keer het klassement los liet en voor ritoverwinningen wilde gaan rijden. Daarnaast hebben we hem enkele keren vroeg op een slotklim iets zien proberen. Halfslachtig volgens sommige, volgens mij gewoon nog niet met bijzonder goede benen.

Laatst gewijzigd
S.v.h.

'@ Rahim

Gesink en heel sterk aankomen? waar baseer je dat op?

Gesink omschrijft zichzelf als een strijkijzer in de sprint
En is nu aan het trainen op zijn explosiviteit/sprintsnelheid zodat hij het kan afmaken in een groepje

kelderfan

'@rahimns
Ik ben ook benieuwd hoe Gesink de ToC gaat doen. Je mag toch verwachten, dat hij voor 't AK gaat in dit rondje. De klimmers die meegaan naar de ToC zijn bekend; echter vraag ik mij af, welke ondersteunende renners voor 't vlakke gedeelte krijgt hij mee. Wijnants? Lindeman?

S. Morgenstern

welke ondersteunende renners voor ’t vlakke gedeelte krijgt hij mee

Bouwman vervulde die rol afgelopen week uitstekend.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@S.v.h. Kijk naar zijn overwinning in Quebec in 2013 en bergop kan hij het nog beter. Kijk naar zijn overwinning vorig jaar in de Vuelta of in Emilia. Kijk een massasprint gaat hij niet winnen, maar na een zware etappe in een kopgroep, ben ik ervan overtuigd dat hij altijd nog wat extra's kan.

Niklas

Heb geen aandelen in Eurosport, maar geen onzin uitkramen @Randomwielerliefhebber. De finales zendt Eurosport uit zonder reclame. Afhankelijk van de status van een koers betekent dat de laatste 20 tot 40 km ongestoord kijken. Het imago van José Been is blijkbaar niet top, maar dat spoort lang niet altijd met de werkelijkheid. In combinatie met goeie co-commentatoren doen ze het juist heel goed op Eurosport. Ik heb meer moeite met Jeroen Vanbelleghem, die de Giro doet, vanwege zijn staccato commentaar en zijn exploserende volume zodra de meet in zicht komt.

S.v.h.

'@ rahimns

Dat zijn 3 overwinningen in 7 (!) jaar tijd als je althans van emilia 2010 uitgaat ipv 2009
Deze wint hij omdat hij de sterkste is niet vanwege zijn sprintsnelheid.
Als je dit bedoeld met wat extra's kunnen ja daar kan ik me in vinden.

Maar wat random wieler liefhebber zegt over gesink klopt volledig die gaat 9 van de 10 x geen sprint van een kopgroep winnen en moet solo aankomen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@S.V.H maar in wat voor etappes denken jullie dan dat hij gaat aanvallen?

1 2 ... 137 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.