Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 136 ... 440 441
S. Morgenstern

Ze hebben gereden voor een sprint met een klein groepje. Martens trok de voorlaatste keer door op het lastigste stuk van de klim, De Tier daarna in de uitlopende strook en het begin van de afdaling. Lobato ging vervolgens mee met de eerste aanval op de laatste beklimming, ook De Tier en later ook Martens zaten mee in de groep die daarna ontstond en hebben daar geprobeerd de groep van Kristoff op achterstand te houden (Tony Martin de sprint uiteindelijk nog aan zien trekken overigens?). Helaas voor TLJ liep alles weer samen, werd het sprinten met een grote groep en konden Van Emden en Lobato er niet voor zorgen dat die laatste in kansrijke positie aan de sprint begon. Laat hij het podium ook nog lopen..... pfff

Uitstekende koers gezien, echter zonder uitslag die de kwalificatie 'degelijk' overstijgt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Dit keer moet ik de sarcasmemodus van @Rahimns gelijk geven. Want die jongens, die achterin hingen hebben de wedstrijd juist gekleurd voor TLJ.
De Tier liet zien, dat hij echt een talent is voor 't bergwerk. Hij deed de forcing {lang niet gezien bij TLJ} voor Martens en Lobato om een afscheiding te maken.
Dat lukte prima en daarna heeft De Tier 't meeste kopwerk gedaan om met die groep weg te blijven. Alleen er was geen ander team, wat wilde helpen, dus kon Kristoff mooi terugkomen en de zege opeisen. Dat zij in de finale niet meer in staat waren om Lobato naar een goede klassering te brengen, kon je hen niet aanrekenen. Nee wat @vlek zegt, dat Van Emden niet in staat was om Lobato op goede manier naar voren te brengen, was m.i. zeker niet zo goed.
Het was een zware koers in de stromende regen.

Laatst gewijzigd
robertowilco

'@Vlek
Heel goed samengevat, ik zag Jos van Emden ook kijken waar blijft hij nou, helemaal aan de buitenkant, maar toen was het al te laat en hij heeft Lobato de laatste kilometer veel renners ingehaald, hij kwam best van ver, jammer met een beetje meer affiniteit had hij podium kunnen halen.

Fanny

'@Rahimns
A) TLJ heeft de hele dag niet liggen slapen.
B) TLJ heeft de hele dag vooraan meegefietst.
C) TLJ heeft de moeite genomen om Lobato vooraan te krijgen echter toen het op sprinten aan kwam waren ze er niet behalve heel even van Emden.
In vervolg beter lezen en ook schrijven voordat je kritiek hebt net zoals gisteren trouwens.
Schijnbaar mag ik als TLJ fan, ja dat ben ik, met soms insider information geen kritiek hebben.
Jij hebt in ieder geval nooit echte kritiek op ploeg als fan en kunt ook geen kritiek op de ploeg hebben.
Daar laat ik het bij.*Ironiemodus af.
Klaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Volgens mij zeg je nog wel meer in je samenvatting... maar oke. Verder weet ik niet wat 'insider infomation' hier mee te maken heeft. En natuurlijk mag je kritiek hebben en ik mag er wat van zeggen als ik het met die kritiek niet eens bent.

Daar is het een forum voor. In dit geval ben ik het gewoon niet met je eens. Ik heb inderdaad niet heel vaak echt kritiek, dat heeft er mee te maken dat het wielrennen een loodzware sport is en het vanaf de bank er soms heel makkelijk uit ziet. Maar je hebt gewoon de realiteit dat er soms ploegen of renners zijn die in de finale harder rijden als jij. Zeker als je daarvoor veel gedaan hebt in aanvallend opzicht. En dan moet je dus als het peloton 60 rijdt, maar even 65 rijden om weer voorin te komen... dat is niet makkelijk.

En ik had persoonlijk (kijkend naar het startveld) hier geen top 10 notering verwacht, en nadat Lobato mee was geweest in de aanval had ik het eigenlijk al helemaal opgegeven. Dat hij uiteindelijk nog 6e weet te worden vind ik bij nader inzien alleen maar knap. En ja voor mij is het glas vaker half vol dan half leeg. En dan kan het zo zijn dat ik het regelmatig niet eens ben met kritiek. Maar waar zat de ironie eigenlijk in ??

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Daar begint 't bij door vooraan mee te fietsen. Alleen de uitslag was minder. Het was De Tier die de forcing heeft gedaan op die lastige klim met die mooie naam. Hij heeft later ook 't meeste kopwerk gedaan, om met die groep van zeventien weg te blijven. Kruijswijk heeft wat gemist in zijn zoektocht naar 't beste team voor de Giro. Want een renner die de forcing bergop kan doen bij TLJ, dat zie je niet vaak meer.

Loek de Rooij

Martens overigens lek op 1,5km van de meet. Dat verklaart de uiteindelijke achterstand en wellicht ook dat hij Lobato niet meer kon helpen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat zou de reden kunnen zijn waarom er dus niemand meer in het wiel van Van Emden zat... als Martens daar tussenuit is gevallen zou Lobato misschien daarom niet meteen in het wiel van Jos hebben kunnen zitten. Maakt verder ook niet meer uit. Ik denk dat Lobato uiteindelijk wel blij is met deze uitslag, geeft de burger weer moed voor de komende wedstrijden.

Fanny

'@ Rahimns
Het beviel me niet hoe je mijn kritiek omschreef.
Door sommige dingen neer te schrijven die ik niet gezegd/geschreven heb.
Iedereen mag m.i. een andere mening hebben.
Dat is iedereen zijn goed recht.
Maar je moet geen kritiek hebben op onwaarheden die ik niet schrijf.
Laat iedereen die hier wat schrijft a.ub. in zijn waarde ook al past dat niet altijd in jouw straatje als fan ambassadeur.
Jij noemt het *Sarcasmodus af maar bedoeld waarschijnlijk *Ironiemodus af.
Hieronder de betekenis van Sarcasme die jij schreef terwijl ik dat bericht helemaal niet sarcastisch bedoeld heb.
Ik ben géén sarcastisch iemand maar een TLJ fan die af en toe ook wel eens kritiek heeft op de ploegrenners of ploegleiders en dit geval was het lichte kritiek. Daar kun je mee eens zijn of niet maar ik ga niet akkoord met wat je schreef want dat klopte niet.
Verder heb ik hard feeling tov jouw als persoon en fan ambassadeur.
Daarbij wil ik het laten.

Betekenis Sarcasme.
Het woord sarcasme komt van het Griekse 'sarkádzoo', wat 'ergens vlees vanaf scheuren' betekent. Wanneer iemand iets sarcastisch zegt, wordt meestal juist het tegenovergestelde bedoeld. Wanneer iemand aangeeft dat iets 'mooi' is, maar dit op sarcastische toon zegt, dan bedoelt hij of zij juist dat het lelijk is. Sarcasme is vaak lichtelijk honend en bedoeld om mensen te kwetsen. Sarcasme, cynisme en ironie worden vaak door elkaar gehaald. Cynisme komt echter vaak voort uit wantrouwen. Ironie is ook spottend, maar is minder bijtend en gemeen dan sarcasme. Ironie is veel milder. Al deze drie begrippen zijn lastig om goed te definiëren, omdat het voornamelijk wordt geuit door de houding van de spreker.

@Luckyloek
Ik wist niet dat Martens lek had gereden
Dat was natuurlijk een goede aantrekker voor de sprint voor de Lobato geweest.
Bedankt dat je dat hebt uitgezocht.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Daar begint ’t bij door vooraan mee te fietsen.

Dat was met deze renners in de koers voor TLJ inderdaad de meest kansrijke tactiek. Dat daarmee de mogelijkheden tot succesvol koersen echter niet zijn uitgeput, heeft de ploeg van de winnaar vandaag wel laten zien.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@fanny jij haf het over de 4 die geen georganiseerde trein konden vormen voor Lobato. Nee, begrijpelijk omdat zij al eerder in koers alles hadden gegeven om weg te komen met Lobato. Dus als je de koers gevolgd had (waar ik gezien je verslag vanuit ga) vind ik dat een vreemde opmerking. Dus was mijn sarcasme, ironie of hoe je het ook wil noemen in dit geval op zijn plek. Ik vond dat ik kritiek had op de dingen die je wel omschreef. En ik laat je ook in je waarde (ik ken je verder niet, dus waarom zou ik dat niet doen) maar vond vandaag je kritiek echt niet terecht.... meestal kan ik er nog wel inkomen. Maar vandaag zat je er in mijn ogen echt volkomen naast. En met de aanvullende informatie over Martens, is ook meteen verklaart waarom de sprint voor Lobato niet werd aangetrokken.

En voor de laatste maal ik post hier gewoon als Rahim, niet als een ambassadeur of wat dan ook... laat dat nou gewoon eens los.

PS heb je trouwens hard feeling of no hard feeling?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Dat Tankink er nog bij zat was al heel wat met dat fraaie weer. De Tier had al zoveel werk gedaan en kon echt niet meer doen. Alleen Van Emden {als Giro-ganger} is in principe toch verder als als oud RDT'er Rick Zabel en had toch Lobato goed kunnen afzetten, maar dat ging helemaal niet goed. Het zal de vermoeidheid zijn en/of 't enige tijd niet fietsen door de geboorte van ....
@vlek
Die Kristoff kreeg 't toch wel heel gemakkelijk in de schoot geworpen. Want in die groep van zeventien reed alleen TLJ {De Tier en Martens}, terwijl Sunweb toch ook belang had om weg te blijven. Ja, je kunt 't ook slim noemen.

Fanny

'@Vlek
Ja, en de ploeg winnaars Katusha-Alpecin pakken met hun 1e en 2e plaats toch even 550 UCI punten in deze WT-koers.
Ook de 3e plaats van Degenkolb leverde nog veel UCI punten op tw 215

@Rahims
Schijnbaar wil je toch je gelijk hebben.
Dus laat ik het hierbij zoals eerder aangegeven inzake deze kwestie.

Quote: En voor de laatste maal ik post hier gewoon als Rahim, niet als een ambassadeur.
Dus je gaat je profiel hier veranderen neem ik aan in Rahim ipv fan ambassadeur Rahimns.
Voor mij blijf je nl de fan ambassadeur van TLJ als je het profiel blijft gebruiken.

No hard feeling en dus een slip of de pen/pc. Excuus !

@Kelderfan
Je moet gisteren toch als TLJ fan in je nopjes zijn geweest met ex TLJ renner Kelderman in de TdR.
Toch jammer dat hij niet meer bij TLJ rijdt.
Ben benieuwd of hij dit jaar bij Giant-Sunweb zich sportief kan verbeteren tov vorige jaren.
Ook ben benieuwd wie er na dit jaar nog meer van TLJ naar Giant-Sunweb gaan vertrekken want ze hebben voor 2018 pas 13 renners vastgelegd en het jaar 2019 2 renners.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@fanny ja graag, dus als je mij dat wilt geven... stel ik dat zeer op prijs ;)

S. Morgenstern

Want in die groep van zeventien reed alleen TLJ {De Tier en Martens}, terwijl Sunweb toch ook belang had om weg te blijven.

Matthews zat daar natuurlijk alleen, dus dan is dat niet vanzelfsprekend. Hij deed zelf in die uitlopende stroken van de klim trouwens wel zijn beurten. Swift had daarnaast een mannetje dat meedraaide, net als Degenkolb met Stuyven iemand had die kopwerk deed. Katusha had echter genoeg krachten (Tony Martin bijvoorbeeld) en hulp in de groep erachter.

Fanny

Er is weer een goede sprinter in de aantocht in het NL wielrennen.
Nederlandse sprintkampioen Fabio Jakobsen bij de beloften wint de jongere versie U23 van de Eschborn-Frankfurt 'Rund um den Finanzplatz' .
Een jonge sprinter van SEG racing om in de gaten te houden voor opnemen in een profploeg zoals bv TLJ.
Renners doen het goed in die internationale opleidingsploeg met ploegleider, manager en ex-Raborenner Michiel Elijzen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ Fanny:
natuurlijk weet ik dat Bennet de ziekte van Pfeifer heeft gehad. maar na 3 geslaagde rondjes met 2 top tien plaatsen een een 11de dacht ik dat hij al wel weer op niveau was en dus inzetbaar in de Giro.

dus ik dacht dat hij net ziek geweest was toen jullie het daar over hadden. mijn fout.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

die timmerde vorig jaar al flink aan de weg. Nu is hij pas 20, dus misschien met een tussenstap bij Roompot (zoals Dylan) kan hij daarna een overstap maken naar een WT-ploeg.

Fanny

'@8.6
OK, dat vermoeden had ik al. Was ook een beetje grappig bedoeld.

achtpuntzes

'@ Fanny:
ah, de humor had ik niet gezien, ik zal alsnog lachen hahaha. :)

maar toch is Bennet er wel goed uitgekomen. je bent zo maar een jaar kwijt als je pech hebt met pfeiffer. maar we gaan hem zien vlammen in de Tour en/of de Vuelta. :)

kelderfan

'@Fanny
Ik ben zeker blij met Kelderman in de Tour de Romandie en ik verwacht hem zeker in de Giro. Ja, ik ben 't helemaal met je eens, dat het jammer is, dat hij niet meer bij TLJ zit. Maar aan welke renners denk jij, die de overstap zouden kunnen maken. Ik vermoed dat Sunweb nog meer Duitse wielrenners gaat vastleggen. Die ontwikkeling zal wel verder gaan. In Romandie was bijv. Emanuel Buchmann erg goed bezig

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Ik vermoed dat Sunweb nog meer Duitse wielrenners gaat vastleggen.
Dat vermoed ik dus niet.
Sunweb is een Nederlandse Reisorganisatie die zich voornamelijk met haar merknaam richt op de Nederlandse en Belgische markt.
Het onderdeel van de grote Sundio group (https://nl.wikipedia.org/wiki/Sundio_Group#Sunweb) en dus de tegenhanger van TUI waar TLJ banden mee heeft mbt de (wieler) reizen van en voor o.a. de renners.
Ik gok er toch eerder op dat gezien de merkbelangen dat ze eerder meer Nederlandse en Belgische renners zullen aantrekken.
Eerdere Duitse sponsor Alpecin hebben ze nl al niet meer. Ook contracten van Duitse renners zijn ook minder in 2018 dan in 2017.
Dan bedoel ik hoofzakelijk jonge Nederlandse en maar ook Belgische renners mee die in de toekomst nog stappen kunnen maken.
En gaan er wat klasse renners weg dan zullen ze die in eerste instantie ook terughalen. Zie Degenkolb tegen Matthews.
Dat wil niet zeggen als ze Buchmann kunnen vastleggen dat ze dat niet zullen doen, maar die ligt vast t/m 2018.
Misschien wel renners die het dit jaar bij Roompot goed doen en misschien ook renners van TLJ die niet verder willen of mogen.
Zoals bv Teunissen en Kelderman. U23 renners bij de beloften van SEG zijn voor hun en natuurlijk ook TLJ interessant (bv Jacobsen).
Ook zitten er nog enkele goede renners bij andere Buitenlandse ploegen zoals bv Van Baarle.
Maar wie zou ik niet op dit moment nog niet kunnen zeggen.
Ik heb wel het idee dat de renners bij Sunweb wel iets meer hun eigen gang mogen gaan (bv Oomen) dan bv bij TLJ waar jonge renners toch vaak voor de kopmannen moeten rijden/knechten.
Maar wie op dit moment de overstap van TLJ naar Sunweb zou willen en kunnen maken weet ik nog niet.
Giant-Sunweb heeft in ieder geval al contracten afgesloten t/m 2019.
Misschien weten we aan het einde van dit wielerseizoen meer.
O.a. wie er géén contract van TLJ voor het seizoen 2018 en evt. verder gaan krijgen.
Ik denk echter dat het niet veel renners zullen zijn. De jongere renners zullen ze denk ik, ook vanwege het salaris, wel willen houden.
De enigste van wie we het nu weten is Tankink die slechts een 1 jarig contract heeft afgesloten en na dit jaar nog gaat beslissen of hij nog doorgaat bij TLJ (als die ploeg dat nog wil) of een andere ploeg.
Volgens mijn geheugen wilde Tankink een 2 jarig contract maar wilde TLJ slechts 1 jarige contract afsluiten.

Laatst gewijzigd
Random wielerliefhebber

Hoezo Weet Je Zeker Dat Tankink Weg Gaat? Gaat die met pensioen Ofzo? Rip Tankink. Rip bellen met bram of hoe die rubriek ook heette

kelderfan

'@Fanny
Quote:TLJ; Niermann, "Vooral van Floris is het knap dat hij op dat moment de koers hard kan maken. Aan het begin van de koers was hij verkleumd van de kou en had hij het echt zwaar. Het is mooi om te zien dat hij daar doorheen komt.” "Tour de Yorkshire - General Classification."
Het was weer duidelijk de hand van Niermann, dat de ploeg zo aanvallend heeft gekoerst. En dat hij ook aangeeft, wat ik tijdens de koers heb gezien; dat De Tier echt goed bezig was in de finale. Quick Step reed ook mee, maar TLJ, TREK en Katusha waren in beeld.

Jij mag mijn vermoeden weerleggen hoor. Maar ik heb de wedstrijd gevolgd op HR en die waren helemaal enthousiast en dit soort wedstrijden zullen toch weer een boost geven aan 't Duitse wielrennen.

S. Morgenstern

Meer vrijheid voor jonge renners is ook behoorlijk relatief. Oomen is een talent van een formaat dat bij TLJ op dat terrein niet aanwezig is. Groenewegen is qua talent eigenlijk het enige huidige vergelijkingsmateriaal. Wanneer je de vrijheid van Oomen gaat vergelijken met middelmatige talenten als Bouwman en Vermeulen, dan kun je tot de conclusie komen dat je bij Sunweb beter zit. Dan vergelijk je echter een toptalent met renners die op WT-niveau waarschijnlijk altijd knechten zullen blijven.

Daarnaast is de vrijheid relatief aan het niveau van de kopman binnen hun deel van de selectie. Groenewegen oversteeg binnen een jaar de reeds aanwezige kopman en kreeg daardoor snel de beste ondersteuning. Oomen heeft veel vrijheid naast Barguil, maar heeft ook moeten knechten voor hem en Matthews. Tolhoek had bijvoorbeeld in Luik zelfs opeens meer vrijheid dan Oomen, enkel door het ontbreken van kwaliteit bij zijn ploeg.

Uiteindelijk zal het dus van de specifieke situatie afhangen of een jonge renners ergens meer vrijheid kan vinden, als ze daar überhaupt al aan toe zouden zijn. Ik zie nu eerlijk gezegd geen renner in de situatie waar Teunissen zich vorig jaar in bevond.

1 2 ... 136 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.