Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 18 ... 440 441
Kpenty

JVB misschien ook? Was toch een voorwaarde dat hij onder andere in de heuvelklassiekers een vrije rol kreeg?

Laatst gewijzigd
gardeyn

De Tier

tdb

'@kpenty, JVDB geeft in het interview met sporza aan dat hij geen kopman meer wil zijn. Hij wil alleen nog een dienende rol.

jvh93

'@tdb een vrije rol en de rol als kopman zijn heel anders, misschien besluiten ze wel om met een volledige vrijbuitersploeg de heuvelklassiekers in te gaan en geen kopman aan te stellen

Yeez

De tier zou daar ook goed moeten kunnen rijden.

Niklas

Jurgen van den Broeck: "Ik heb een heel positief beeld van de ploeg. Dat geldt volgens mij niet echt voor de buitenwereld, aangezien de ploeg niet zo bekend is. In België kennen ze LottoNL-Jumbo bijvoorbeeld wel van de koers, maar daar houdt het dan ook wel zo'n beetje bij op. Ik ben wel verrast door hoe goed deze ploeg in elkaar zit, met name achter de schermen. Ik denk dat ze dat nog wel meer naar buiten kunnen brengen, omdat mensen dus een heel ander beeld hebben. De meeste mensen vinden dat Team Sky het perfecte team is, maar ik denk dat dit team met een veel minder budget nog veel beter in elkaar zit. Aan alle details wordt gedacht, alles wordt constant geanalyseerd. Dat heb ik nog bij weinig teams gezien."

jvh93

'@niklas dat het goed zat binnen de ploeg de afgelopen 2 seizoenen was al wel bekend, ze kunnen het alleen nog niet helemaal omzetten naar zeges (afgelopen seizoen ging dit al een stuk beter hoor). Als ze dat dit jaar door kunnen zetten, beloofd het gewoon weer een heel mooi seizoen te worden met geode progressie

Rahim Vlasblom
admin

Geld is uiteindelijk altijd de doorslaggevende factor. Je kan alles binnen je ploeg perfect geregeld hebben maar als je niet het geld hebt om de beste renners te halen dan houdt het alsnog op. En in dat opzicht doet de ploeg het helemaal niet slecht. Een plaats in de middenmoot zal wel alleen het hoogst haalbare blijven denk ik. Dat zie je elk jaar weer als je het ploegenklassement naast het budget per ploeg zet, de duurste ploegen bezetten meestal ook de bovenste plaatsen.

kelderfan

Geld is zeker een doorslaggevend factor, maar met Clement en van den Broeck erbij wordt er toch weer gekozen voor een bredere 2e. laag na de kopmannen. Dus goede keuzes maken is net zo belangrijk. Want Gesink gaat weer minder rijden zo te zien en ook geen AGR! Hij is juist de man, die dat werk goed aankan. Hij had nu juist met Lobato, Battaglin, De Tier en Olivier jongens, die hem goed hadden kunnen ondersteunen in 't Waalse werk en de ploeg kan die WT goed gebruiken. Dus of Verhoeven zijn huiswerk goed heeft gedaan is even afwachten.

Rahim Vlasblom
admin

Robert is nooit echt de man geweest van de voorjaarsklassiekers. Heeft nooit (behalve die ene keer in de AGR) in de finales meegedaan om de knikkers. En ook de conclusie dat hij minder gaat rijden is weer veel te voorbarig.

achtpuntzes

ik ben dit jaar weer wat dichter bij de ploeg gekomen. leuk gereden, goede keuzes gemaakt, en de nieuwe gezichten stellen mij ook wel tevreden, hoewel ik het jammer vind van het vertrek van Kelderman. verder is geld niet zo belangrijk, het doel is een team met een Nederlands gezicht aangevuld met wat buitenlanders die veelal een ondersteunende rol hebben, en dat hoeft toch niet al te veel te kosten. en ik ben toch totaal niet geinteresseerd in een buitenlandse toprenner, dus het beleid bevalt me wel.
ook met de doelen in het nieuwe jaar zit het wel goed, hoewel ik Gesink dan wel weer graag in de heuvelklassiekers had gezien, maar ja die keuze is gemaakt dus ik doe het er maar mee. :)

Rahim Vlasblom
admin

'@achtpuntzes natuurlijk is het hoe je er naar kijkt en wat je verwachtingen zijn. Jouw instelling is heel gezond in ieder geval ;)

Yeez

Merijn Zeeman: "Ik denk dat we een op een niet direct sterker zijn geworden. We zijn een paar belangrijke kopmannen kwijtgeraakt. We zullen het komend seizoen meer uit het team moeten halen. De verhoudingen in de ploeg zijn duidelijk, net als onze focus. Ik merk dat de renners dat prettig vinden. Van Grøndahl Jansen verwacht ik veel. Dat is een monster."

Ook Tankink haalt hem aan. Schijnt opvallend sterk uit de tests gekomen.

achtpuntzes

'@ rahimns:
mijn verwachtingspatroon is niet zo heel hoog, want ik weet dat er op elk gebied betere renners zijn. wel hoop ik dat ze aantrekkelijk en waar mogelijk aanvallend gaan rijden. en als ze dan eens winnen is het extra leuk omdat dat niet aan de lopende band gebeurt.

verder vind ik het geweldig dat er nu eens voor ritten gekozen wordt in de Tour, iets wat ik al jaren roep. dat ze met aanklampen top 5 a 10 in het eindklassement kunnen rijden weten we inmiddels wel. of het meteen lukt betwijfel ik, maar kijkplezier is in ieder geval gegarandeerd bij mij met die strategie. :)

verder ga ik proberen om mezelf wat serieuzer op te stellen in dit fan-topic, en ook zal ik niet lacherig gaan doen over JVDB mocht zijn rijden een beetje tegenvallen (heb ik in het verleden wel gedaan)
let wel, proberen, he. ik beloof niks. :)

Laatst gewijzigd
jvh93

'@jessevdalen ik ben ook echt enorm benieuwd naar grondahl jansen, heb al een aantal mensen binnen de ploeg zijn naam horen reopen als mogelijke verassing van het komende seizoen

tendam

'@8.6
Ze zullen opgelucht ademhalen dat jij dichter bij de ploeg bent gekomen...

De Ardennen zijn sinds het vertrek van Mollema een drama, misschien is het niet eens zo'n gek idee om Battaglin daar als kopman heen te sturen want dat is intrinsiek misschien wel hun meest geschikte renner. Aan Lobato twijfel ik wat meer, zijn overwinningen zijn wel steeds op een soort kleine Caubergjes maar of hij het ook kan na 250 km op een heuvelachtig parcours? Geen idee.

achtpuntzes

'@ jvh93:
uiteindelijk zullen wij allemaal tot as vergaan, maar ik hoop toch maar voor Jansen dat dit niet komend seizoen al gaat gebeuren. ;)

achtpuntzes

'@ tendam:
op zich hebben ze er niets aan dat ik dichter bij de ploeg ben gekomen, want ik doe nog steeds niet mee met de nationale loterij en ik ben ook niet meer boodschappen bij de Jumbo gaan doen.

kelderfan

'@8.6 Je mag toch wel verwachtingen hebben van bijv. Kruijswijk in de Giro.;)
Die Belgische club bij TLJ lachen ook wat af. Maar zij gaan er wel voor en ook die Noorse jongen lijkt mij een leuke aanwinst. Die wil ook wel wat laten zien.

Niklas

Ik hoor al goede voornemens voor 2017 die mij wel aanspreken. Het wordt nog gezellig hier! ;-)

achtpuntzes

'@ Kelderfan:
ik ga er niet zonder meer vanuit dat Kruijswijk zijn kunststukje van vorig jaar gaat herhalen. alles moet weer op zijn plek vallen, en volgens mij is de concurrentie dit jaar ook een stuk groter.
we gaan het wel zien. :)

jvh93

'@8.6 haha deed ik het nou weer fout? Verrassen bedoelde ik natuurlijk ;)
en wat kruijswijk betreft is het inderdaad weer afwachten, maar ik denk niet dat het een toevalstreffer was afgelopen seizoen en dat hij het wel degelijk in zijn mars heeft. zeker nu vd broeck en clement erbij gekomen zijn om hem daarin te ondersteunen

Raafje

'@jvh93
Ja, in 2015 hoorde Kruijswijk ook bij de beste bergop, alleen lette hij niet op in de 4e etappe. Anders had ie denk ik ook top 5 gehaald.
En als je al die keren dat Kruijswijk meedeed aan de Giro bekijkt en kopman was, zie je dat ie steeds hoger is gekomen. 18e, 8e, 7e en 4e. Dus ik hoop dat het volgend jaar raak is en dat hij dan de Girokroon opeist. Al is het natuurlijk eerst afwachten of ie z'n goeie vorm van dit jaar weet te behalen.

Mooie_Mario

Als dit jaar alles op zijn plek valt dan:
Wint Boom Parijs-Roubaix
Wint Kruijswijk de Giro
Wint Groenewegen 3 etappes in de Tour de France
Wint Roglic een tijdrit in een grote ronde
Wint Gesink 2 etappes in een grote ronde

Wat geven jullie de grootste kans?

Raafje

'@Mooie_Mario
Gesink 2 etappes in de Tour + Bolletjestrui!

1 2 ... 18 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.