Wat geven jullie de grootste kans?
Vaak wordt het iets anders dan voorzien > Kruijswijk wint solo 2 bergetappes in de giro nadat hij in de eerste week op verschrikkelijk lullige wijze reeds 8:49 resp. 15:20 aan de broek krijgt in chaotische etappes en Gesink strijdt om vuelta podium nadat een rottig griepje hem vrijwel meteen doet opgeven in de tour, o ja, Roglic wint een tourrit, de bowlingbal wordt 4 x 2e achter resp. Kittel, Cav, Kristoff en Bouhanni.
Ik verwacht er gewoon niks van dit jaar, denk dat Kruijswijk gaat bezwijken onder de druk.. van de kijker en de media.
De laatste 2 jaar waren jaren waar het meer was van: Waar strandt het schip?
Niemand had van te voren verwachtingen dat hij zo zou domineren. Maar dat hij dit volgend jaar weer kan? Lijkt me sterk... iedereen kent Kruijswijk nu. Echter de media zal een week van te voren beginnen met koppen schrijven over hoe Kruijswijk deze giro gaat winnen.
Daarnaast wordt het deelnemersveld ook sterker. Mijn eerste voorspelling van het jaar is dat Kruijswijk een krappe top 10 gaat rijden in de giro.
Misschien is wat @xistnc aangeeft nog wel de grootste kans dat Kruijswijk een etappe uit afgelopen Giro wint.
Dit jaar wordt de tegenstand toch weer groter, maar de druk zal toch vooral van hemzelf komen denk ik. Hij wordt nu al niet als kanshebber gezien:
http://www.cyclingnews.com/features/giro-ditalia-2017-analysing-the-contenders/
Kruijswijk is geen outsider, maar hij wordt altijd onderschat. Zelfs als hij zeer dominant rijdt en de Giro normaal gesproken met 4 minuten verschil wint zijn mensen nog niet overtuigd :)
Daarom zal hij niet bezwijken onder de druk, maar met name omdat de Nederlandse media helemaal Dumoulin-gek is, dus als die meedoet zal de meeste aandacht naar hem gaan. Ik zeg niet dat Kruijswijk de Giro ff gaat winnen, maar een favoriet is hij toch zeker wel. Cyclingnews valt al helemaal niet serieus te nemen, altijd weer die Tejay van Garderen.
Laat de regen maar met bakken uit de hemel komen tijdens Parijs-Roubaix. Heerlijk! Laat Kruiswijk in de Giro maar lekker starten als outsider. Prima! Laat Roglic maar als een duveltje uit een doosje komen tijdens een of twee grote Rondes. Leuk! Laat Groenewegen maar lekker bluffen. Lachen! En laat Gesink eindelijk maar eens een seizoen zonder pechduiveltje hebben. Spannend!
'@Rahimns
Dank voor de verwijzing Interview Robert Gesink in NRC.
Ik vond het een mooi, aangrijpend, eerlijk en persoonlijk interview van Robert Gesink met daarbij een ferme uithaal naar dopingzondaar Thomas Dekker.
Ik hoop dat hij komend jaar van alle shit van de afgelopen jaar/jaren verschoond blijft en dat hij in 2017 een mooi wielerjaar voor hem, TLJ en zijn wielerfans mag rijden.
Want als hij goed in zijn vel zit kan dat volgens mij tot mooie aansprekende resultaten voor hem en het team leiden.
Conditioneel is hij volgens mij nooit probleem gezien het trainingsbeest dat in hem schuilt (zie zijn Strava).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.