'@Wielerfan1987
Quote: Robert heeft toch ook gelijk?
Al bij zijn overstap naar de profs ging Dekker volgens mij met Checcini samenwerken die toen ook al als schimmige dopingcoach gezien werd.
Dan zoek je het toch ook gewoon op?
Ik heb niet gezegd dat Robert géén gelijk heeft.
Hij heeft juist nmm helemaal gelijk met die ferme uithaal naar Thomas Dekker.
Misschien zouden meer (schone) toprenners van zijn leeftijd dit moeten doen.
Jammer dat hij Michael Boogerd niet noemde want die kon er ook wat van.
Ook deze wielrenner leeft ondanks de bekende doping nmm nog steeds goed van de in die tijd afgesloten contracten.
Rabobank heeft deze betaalde salarissen in die dopingjaren nooit teruggevorderd wat ik overigens wel raar vind.
Ook de behaalde en betaalde prijzengeld is nmm nooit door de organisatoren teruggevorderd nadat bekend werd dat men doping had gebruikt.
Maar het is niet anders.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft Dekker.
Dekker zocht de randen mbt de doping ook bewust op door met de verkeerde reeds bekende schimmige mensen om te gaan.
Ik vond het in ieder geval een mooi en eerlijk interview van Robert Gesink over zijn vaak niet leuke shitwielerjaren nadat hij als belofte overstapte naar de profs.
Het is toch raar hoe dat werkt... Thomas Dekker blijft het lievelingetje van de media, Gesink heeft bakken schijt over zich heen gekregen. Dekker mag keer op keer aanschuiven bij DWDD, Gesink is daar volgens mij nog nooit geweest. Hoe zou dat beeld toch ontstaan van het wielrennen als een grote dopingbende? Mij lijkt het wel leuk om Gesink en Dekker eens tegenover elkaar te zetten in een interview, volgens mij fileert Gesink die Dekker volledig (als hij tenminste niet te beleefd is, zoals vaak).
oei, Steven Kruijswijk ligt over een paar jaar overhoop met de fiscus omdat gebleken is dat hij niet het vereiste aantal dagen in Monaco is. dikke min voor deze 'verhuizing'
en zeg gewoon dat je dit voor de belasting doet, en niet gaan liegen over goeie trainingsomstandigheden en de rust en zo. pff!
edit;
minimaal 90 dagen per jaar moet je dus in Monaco verblijven, lijkt me toch wel lastig voor een wielrenner. wedstrijden, trainingskampen, sponsorverplichtingen, vakantie en je wil natuurlijk ook wel eens je familie bezoeken in Nederland. Tom Boonen haalde het in ieder geval niet.
Gesink in het NRC 'laten we eerlijk zijn, voor het geld hoef ik niet meer te fietsen'
Toch apart dat iemand in paar jaar tijd zoveel kan verdienen, zodat je de rest van je leven niets meer hoeft te doen. Als hij die etappe in de Vuelta niet had gewonnen vorig jaar, was al het salaris dan wel goed besteed geweest?
En om te antwoorden op de vraag waarom Thomas Dekker bij elke tv show mag op draven en Gesink/Kruijswijk niet. Omdat Thomas een leuk verhaal kan vertellen, een goede kop heeft en niet bang is om ergens een mening over te hebben. Volgens mij zaten Gesink en Kruijswijk dit jaar naar elkaar bij de DWDD, er zat niets in, in beide heren niet. Maakt ook niet uit, sporters moet je laten sporten en niet laten praten.
Ik zit dan ook niet te wachten op het nieuwe format van 24uur met.
'@ Mooie_Mario
Je moet natuurlijk wel bedenken dat Robert in de Rabo tijd behoorlijk goed verdiend heeft (naar verluid 800.000 Euro per jaar) op dat salaris zal hij tegenwoordig niet meer zitten vermoed ik.
Maar dat is enkel het salaris, daar komt nog het een en ander bij:
eventueel prijzengeld.
En natuurlijk inkomsten afkomstig van prive sponsors zoals een persoonlijke brillen of sokkensponsor.
Inkomsten uit promotie zoals meedoen in reclame-uitingen van genoemde prive sponsoren of producten die de naam Gesink aan hun product willen binden.
Wielerbladen staan vol met promotie van artikelen waar de toppers zoals Sagan, Froome en Contador mee op de foto staan, dat zal gerust verdiensten met zich meebrengen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.