Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 201 ... 440 441
UrbanSteel

Dikke proficiat voor Jos , wat een mooie emotie bij Jos. Heerlijke wielerdag voor de "Nederlandse" wielersport.

Picoo

Van Emden red de Giro van TLJ! Aantal overwinningen beginnen toch al aardig op te lopen voor de ploeg! Benieuwd wat het programma van Kruiswijk nu gaat worden!

mooiman

Nou als ik iemand een etappe overwinning gun dan is het Jos wel, prachtige zege!

Fanny

Wat is er in vredesnaam in de laatste etappe met Boom gebeurd in de Tour des Fjords?
Je stapt toch niet zomaar uit de koers als je 5e staat in het AK.
Hij was in ieder geval niet aan het opletten toen het in een verwachte waaier getrokken werd.
Hij was volgens het TLJ nieuwsbericht net bij de auto's.

Random wielerliefhebber

Boom reed in dienst van roosen in de laatste rit vgm

Van emden had ik al verwacht dat die vandaag ging winnen :p. Wel mooi dat die het dan ook doet en de giro van TLJ nog een klein beetje red. Wel zuur voor kruijswijk dat hij nu Dumoulin ziet winnen terwijl hij dat vorig jaar had willen doen.

ti-raleigh

De overwinning van Dumoulin vandaag was het gevolg van 4 jaar hard werken waarin onderweg ook tegenslag was. Vooral in de eerste jaren zagen weinigen (ik ook niet) in Tom een overwinnaar van een grote ronde. Toch is men bij Sunweb blijven geloven en doorgegaan op de ingeslagen weg met als resultaat de fantastische overwinning vandaag. Ik hoop dat TLJ mede hierdoor gesterkt zal worden om op de ingeslagen weg door te gaan. Kruiswijk en Roglic beschikken over de kwaliteiten om ver te komen in een grote ronde. Ze kunnen tijdrijden en goed klimmen. Op het mentale vlak kunnen ze nog veel leren. En dan bedoel ik de psychologische oorlogsvoering en het pokeren met de concurrenten. Dumoulin beet flink van zich af in deze Giro en dat zie ik TLJ'ers niet zo maar doen. Als ze op dat gebied een inhaalslag doen, dan denk ik dat een podiumplek voor TLJ niet ver meer weg is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh echt wat een onzin. Alsof een renner als Quintana of Froome zoveel aan psychologische oorlogsvoering doen. Het zit bij Dumoulin gewoon in zijn karakter en het had hem in dit geval ook de overwinning kunnen kosten. Laten we gewoon blij zijn met een fantastische Nederlandse generatie toprenners. Dumoulin moet blijven wie hij is en Kruijswijk moet dat ook. En hopelijk gaan we ook met TLJ nog eens zoiets moois beleven.

kelderfan

'@Turtlehead Leuk geprobeerd. Joker forceerde een echelon en onze Lars Boom zat net tussen de wagens om eten en drinken in te slaan. De andere teamleden hebben de handschoen opgenomen en forceerde later nog een keer een echelon. Toen was Lars al uit de race gestapt. Met Lars erbij had 't misschien anders voor Timo kunnenaflopen. Nu hebben Van Gestel en EH zich in 't wiel van TLJ en Joker kunnen nestelen. Aangezien EH de snellere man is, was 't pleit beslecht.

@Fanny
Zij waren van te voren gewaarschuwd door Zeeman en Lars was zich aan 't voorbereiden tussen de wagens. Hij heeft zijn collega Timo hiermee geen dienst gedaan. Ik ben eigenlijk benieuwd naar Jansen, Van Hoecke, Lammertink en Martens in deze.
Wat Jos Van Emden betreft: Die heeft 't dik verdiend, na zoveel keer 2e. nu eindelijk raak. Hij was terecht heel blij me 't resultaat.

@Random
Lars Boom reed in dienst van Roosen in deze rit? of bedoel je de vorige ritten. Hij dacht wat Tom kan, kan ik ook. Even een boodschap doen!
Het slechte weer zal wel van invloed zijn geweest.

ti-raleigh

'@ rahims.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar is het echt onzin ? Nederlanders willen altijd mooi winnen. Vieze spelletjes spelen kunnen we niet. Denk je dat in het tijdperk Post alles keurig, netjes en braaf ging. Als er toch één smeerlap was dan was het Peter Post wel. En hij wist precies hoe hij allianties moest smeden, tegenstanders moest intimideren etc... Dat soort dingen zijn ook bepalend in het wielrennen. Dat heb je toch zelf gezien met Dumoulin.

Psychologische orlogsvoeringen zijn er in vele soorten. Sky wil onoverwinnelijkheid uitstralen door met 9 man op kop te gaan fietsen in bergetappes. Als tegenstander denk je dan. Pffff, zie dat eens, moet ik daar tegenaan boksen vandaag ? Dan sta je dus al met 1-0 achter.
Ok, karakters kun je niet veranderen. Steven is geen Tom. Maar een beetje bijleren kan geen kwaad hoor. Of denk je nog steeds dat het pure pech was dat Steven vorig jaar in de sneeuw is gevallen. Come on Rahimns, met alle respect maar zo naïef ben je toch niet.

kelderfan

Wat mij opviel is dat Jurgen van den Broeck toch stappen heeft gemaakt. In de 1e. ITT {toch iets voor hem} met plek 60 en nu in een vlakke ITT plek 18.
Hij maakte op mij ook een betere indruk in de laatste week. Wil hij wel stoppen.

Random wielerliefhebber

Jvdb deed 't aan het eind zeker niet zo slecht nee

Laatste man

Ja dat was een combinatie van pech, op het maximale fietsen, geen hulp van concurrentie (was er op dat moment niet en zeker niet met gedeelde belangen) en wellicht niet de beste daler zijn. Tom is een aantal keer gered door belangen van concurrenten. Kruijswijk had dat op dat ene moment niet.

Het had in ieder geval niks met koude oorlog en mentale weerbaarheid te maken.

Random wielerliefhebber

Waarom zit van emden nooit in de sprinttrein van groenewegen eigenlijk? Het lijkt mij dat die dat goed moet kunnen

kelderfan

'@Random
Dat is nu precies waarom 't gaat. Teams als Etixx en ook Lotto BE acteren in verschillende samenstelling. Dat is eigenlijk waarop TLJ zou moeten oefenen.
Dan kan je de sterkste ploeg samenstellen in de verschillende koersen. Het vraagt alleen om een goede lead-out.

Random wielerliefhebber

Lotto soudal is alleen in één samenstelling goed, in de giro bakte ze er niks van. Bij Quick-step was vooral Richeze heel goed in de giro.

Manuel Beltran

Prachtige overwinning van van Emden vandaag zeg, wat een emotie bij die gast!

Verder vind ik het psychologische oorlog voeren verhaal echt onzin. Kruijswijk is vorig jaar de hele giro een gentleman geweest, en had hem op die manier eigenlijk al in de zak. Dat hij een zekere eindoverwinning vergooide door een stuurfout blijft zuur, maar je kan mij niet vertellen dat ie die niet had gemaakt wanneer hij de vorige dag iets lelijks over Nibali had gezegd.

Jammer trouwens dat VDB stopt. Hij heeft er vooralsnog niet veel van gebakken, maar een renner van zijn statuur als knecht bij LTJ, daar kun je toch alleen maar trots op zijn? Jammer dat die kerel zo vaak negatief benaderd is.

ti-raleigh

Indedaad Kruiswijk is een gentleman en daarom overkwam het hem. Nibali fietste hem voorbij en fluisterde Steven in zijn oor: 'heej Steven, hoe is het ? Staat je leuk, die roze trui. Je weet toch dat ik heel hard kan dalen ? En ik ga zo meteen heel heel heeeeel hard dalen". En in een split second schiet de paniek en stress bij Steven in zijn kop. Resultaat :.....
Dit jaar (net als vorig jaar) staken Movistar en Nibali opnieuw de handen ineen om een Nederlander een hak te zetten. Maar Tom liet dit niet gebeuren en beet van zich af.
Ik vind het toch wel grappig dat grote wielerfans en volgers hier het belang van een psychologisch oorlogje niet willen inzien.
Zoetemelk had de Tour in 1980 verloren als Post e geen stokje voor had gestoken in die Pyreneënetappe.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ti-raleigh wat een enorme onzin, je bent hier nu dus een verhaaltje aan het verzinnen om je eigen gelijk te halen... kan je de beelden er even bij pakken waar Nibali in Steven zijn oor aan het fluisteren is??

UrbanSteel

'@rahims , daar heb je geen beelden voor nodig , uit ervaring weet je dat Nibali volle bak naar beneden gaat en de blik van uit de ogen van Nibali zegt ook altijd genoeg. Als je als mindere daler Nibali wil volgen ga je bewust risico's nemen met de kans dat je onderuit gaat.
Maar als FAN Ambassador dikke proficiat voor jou en Lotto-Jumbo met Jos , ik heb er van genoten.
btw , je kan nog steeds hier als je wil een berg wielerboeken ophalen zo van 1974 tot in de jaren 90 waaronder Velo Wieler Gotha 1983 , een prachtig boek.
Je zal zelf moeten sjouwen daar ik artrose heb. Grtz , Jos

Niklas

Wat een gezwets, jongens! Als Tom niet deze Giro had gewonnen, was de sanitaire stop hem net zo lang nagedragen als de knullige val van Kruijswijk. Het geluk moet ook net je kant op vallen. Twee jaar geleden ging Tom kopje onder in de Vuelta. Nu wist hij het verlies bergop te beperken, mede dankzij wat hand- en spandiensten van anderen en wint hij de Giro. De lessen die je leert neem je mee. De mannen van TLJ komen ook heus wel aan de beurt.... en misschien ook niet. Dat is sport en daarom is het zo mooi.

ti-raleigh

'@ rahimns
Mijn gelijk halen ? Nee hoor. Het is alleen hoe ik soms tegen wielrennen aankijk. Natuurlijk weet ik niet of Nibali leterlijk die woorden heeft gezegd. Maar ik ga ervan uit dat er íets is gebeurd waardoor Steven effe van slag raakte.

UrbanSteel

'@niklas

Hand en spandiensten ? En kreeg Quintana die niet in de voorlaatste etappe ? Ik dacht dat de leider zelf zijn rotzooi moest opknappen zoals Tom dat twee dagen eerder ook moest van Quintana en Nibali , daar wilde niemand meewerken met Tom en als ocharme Quintana om hulp vraagt is dat goed ?

Niklas

'@UrbanSteel @Koel

Lees nou 'ns wat er staat en vooral niet wat er niet staat! Trek die lange tenen in en stop eens met die aannames!

Burn

Ik denk ook wel dat Kruijswijk minder tactisch was dan Dumoulin. Je moet het maar kunnen om 'rustig' te blijven in zulke situaties. Het was niet alleen die val. Ik herinner me dat Steven na zijn val een lange tijd op kop heeft gereden op het vlakke gedeelte en daardoor al erg vermoeid was voordat de laatste beklimming van die etappe begon. Had hij Jungels niet in zijn wiel, die later demarreerde bij hem? Waarschijnlijk had hij daar best wat hulp kunnen krijgen op het vlakke als hij dat wat tactischer gespeeld had, waardoor zijn verlies bergop ook een stuk minder geweest was. Dumoulin is behoorlijk onder druk gezet door Nibali en Quintana, maar is daar wel erg sterk mee omgegaan en niet iedereen kan dat.

UrbanSteel

'@Niklas

Ik trek geen lange tenen , ik constateer dat Quintana wel mag vragen om rond te draaien als leider en als Dumoulin dat doet zijn het hand en spandiensten. Een leider moet de zaak zelf oplossen en alle andere rijden voor een goede plaats voor zichzelf in het klassement en dat werkt een samenweking in handen. Nogmaals een leider moet in zijn lijden de zaak zelf oplossen en al de rest kan en mag samenwerken.
En probber is niet mensen hun mond "Trek die lange tenen in en stop eens met die aannames!"te snoeren met door "een zogenaamde expert" te spelen , wij hebben recht op onze mening ook als wij geen "expert" zijn.

1 2 ... 201 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.