Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 202 ... 440 441
Kingstown

'@ UrbanSteel:

Dit is letterlijk wat niklas zegt:


Twee jaar geleden ging Tom kopje onder in de Vuelta. Nu wist hij het verlies bergop te beperken, mede dankzij wat hand- en spandiensten van anderen en wint hij de Giro.

Feitelijk klopt dat allemaal. Waarom jij opeens over Quintana begint is me een raadsel en waarom je feiten wilt ontkennen is me een nog groter raadsel.
Geef 1 ding aan van wat er niet klopt aan wat niklas beweert.

- Twee jaar geleden ging Tom kopje onder in de Vuelta
- Nu wist hij het verlies bergop te beperken
- mede dankzij wat hand- en spandiensten van anderen
- en wint hij de Giro

Kies maar waar jij het niet eens bent met 1 (of meerdere) van deze feiten.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

met die hand en spandiensten viel het wel mee hoor.

Jungels en Mollema hebben al in de spaarstand een paar kopbeurten voor rekening genomen. meer was het niet, want de 5 renners voor hen waren toch al buiten bereik van het AK. zo viel het in het voorste groepje een paar keer stil, en toch zijn ze er niet bijgekomen.

en als Tom niet onderweg was gaan schijten had hij niemand nodig gehad, zelfs zijn eigen ploeg niet. en al helemaal niet als hij zich niet had laten verrassen in de vermeende plaspauze etappe.

het was een prachtige overwinning, maar er zijn toch ook fouten gemaakt, en daar leer je dan weer van. in dat opzicht ben ik het wel eens met Niklas.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@kingstown

Waarom jij opeens over Quintana begint

Ik haal die erbij omdat Tom ebij gehaald wordt in deze discussie en omdat hij afgelopen woensdag weigerde met Tom ( de leider ) rond te draaien wat logisch is , maar zelf wel als leider adgelopen zaterdag wel iedereen vroeg in zijn groep rond te draaien en zo dus hand en spandiensten zocht en vroeg.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Een niet onbelangrijk verschil bij de hulp van Jungels voor Dumoulin/niet hulp voor Kruijswijk in 2016 is wel dat er bij Dumoulin geen klim meer kwam. In de vallei met Kruijswijk moest hij nog krachten sparen voor die laatste klim en zou hij door vol mee te werken zijn eigen klassement wellicht om zeep helpen, doordat mannen die achter hem stonden bij hem konden wegpoefen op de klim. Ik heb niet alle feiten paraat, maar dat lijkt me de meest logische uitleg. Vorig jaar waren Nibali en Chaves (en Valverde?) weg en die stonden al ruim voor Jungels in het klassement. (en volgens mij heeft hij toen ook af ten toe een kopbeurtje gedaan, weliswaar op reserve i.v.m. de eerder genoemde klim naar de finish.)

@urbansteel: Dat ze mee gingen werken met Quintana was ook logisch. Iedereen had belang bij een grotere achterstand van Dumoulin met oog op de tijdrit. Dat was geen kwestie van hand- en spandiensten voor de leider, maar een kwestie van eigen belang. Schijnbaar vonden Nibali en Quintana toen TD in het roze reed Zakarin en Pinot geen gevaar voor hun klassement (en dat is ook gebleken).

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ US:
ook dat is logisch omdat de favoriet op achterstand reed. en Nibali en Pinot hebben goed meegedraaid. Pozzo en Zakarin waren dan weer meer met ritwinst bezig. in ieder geval vind ik het leuk om te zien, coalities smeden of juist niet.

kelderfan

Landa wil 't volgend jaar bij Astana? nog eens overdoen in de Giro 2018. Geldt dat "overdoen" ook voor Kruijswijk, die toch wel stevig zal balen, dat 't niet is gelopen, als hij had gehoopt en verwacht.
Het was inderdaad leuk en spannend om te volgen met en zonder coalities.

UrbanSteel

'@gardeyn

Zit ook een harde kern van waarheid in , maat het is maar goed dat Tom's emotionele wens niet is uitgekomen. Dat Nibali en Quintana van het podium zouden vallen . Een foto van een podium van de 100ste Giro met op plaats 1 Dumoulin , plaats 2 Quintana en op plaats 3 Nibali is vele malen mooier als een foto van een podium van de 100ste Giro met op plaats 1 Dumoulin , plaats 2 Pinot en op plaats 3 Zakarin.

Kingstown

'@ Sephiroth

Iedereen levert (of krijgt) soms hand- en spandiensten. Dat is vrij normaal. Hoort er allemaal bij en doet niets af van welke prestatie dan ook. Als je ze niet krijgt dan kan het desastreus zijn wanneer het op beslissende momenten gebeurd zoals vorig jaar waar Kruiswijk in de vallei al het achtervolgende werk alleen moest opknappen. Of Jungels, Mollema en Yates nou wel of niet in de spaarmodus reden als je het alleen moet doen, dan heeft dat een negatief effect. Mede (let goed op het woord mede) daardoor weet hij te winnen. If anything dan vind ik het juist een kwaliteit als je op zulke momenten hulp van buitenaf krijgt/weet te regelen.

@ 8.6

Als telt niet.

We weten allemaal dat er in het peloton (en dan vooral in de ploegleiders auto's) mensen met een olifantengeheugen zitten en dat er op het oog op de meest wildvreemde momenten rekeningen worden vereffend of geïnd. Dat is wmb juist iets wat de wielersport zo verschrikkelijk mooi maakt. Movistar die in de Tour met BMC (Porte) een rekening gaat vereffennen vanwege Catalunya. Ik kijk er nu al naar uit! Dat is van een heel andere orde dan wat Vino deed met zijn omkoop praktijken om maar eens een dwarsstraat te noemen. :p

Random wielerliefhebber

Dumoulin werd wel flink meer geholpen dan kruijswijk vorig jaar. Dat kruijswijk moet werken aan z'n daalkunsten ben ik het wel mee eens :p.

WieVis

Even vraagje: Sunweb is bezig met voetbal achtige lange contracten voor Kelderman, Dumoulin, Oomen en Hofstede zijn er verder nog Nederlandse ronde talenten van 18 tot 25/26 jaar voor LottoNl

WieVis

?*

jerteg

Volgens mij vergeten jullie 1 verschil tussen Dumoulin en Kruijswijk: Dumoulin verloor tijd door een sanitaire stop, en Kruijswijk door verwondingen, daarbij moest Kruijswijk veel langer alleen rijden.

Random wielerliefhebber

Wievis, TLJ heeft bouwman en tolhoek.

Poeksel

Zo dik (rond) zijn Bouwman en Tolhoek toch niet?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wievis dan zal er toch eerst meer duidelijkheid moeten komen over de sponsoring van de ploeg na 2018

kelderfan

'@Wievis
Er zijn zeker nog talenten met een Nederlandse achtergrond, die binnen 't team zouden passen.
Jan Maas 21jr. en klimmer ; Hartthijs De Vries 20jr. en heuvelrenner; Nils Eekhoff 19jr. en goed in P-R U23; Fabio Jakobsen 20jr. en sprinter {Roompot}.
Ik zal er ongetwijfeld nog een paar missen, zoals Adriaan Janssen.
De Vries heeft trouwens kunnen proeven bij een trainingsstage van TLJ.
TLJ zou is kunnen denken of onderzoeken of zij met SEG een deal kunnen sluiten, want Sunweb heeft o.a. Nils Eekhoff in zijn opleidingsteam.  

kelderfan

'@rahimns
Dus nog steeds geen zekerheid?
Na Jos zou je denken, dat de sponsoren in de rij staan.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan SEG is op dat punt al een opleidingsploeg die met veel WT-ploegen afspraken hebben. Talenten worden daar gestald en hebben zelfs dan al een afspraak over hun toekomst met die ploegen. Ook TLJ zal echt wel een lijntje hebben met hun.

En achter de schermen zal er ongetwijfeld al lang gesproken worden met de huidige of nieuwe sponsoren.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Er zijn zeker nog talenten met een Nederlandse achtergrond, die binnen ’t team zouden passen.
Er zijn inderdaad nog meer NL talenten van bv sommige jonge renners van Roompot, SEG (van den Berg) en Delta (van Schip).
Welke buitenlandse renner was er trouwens ook mee op trainingsstage van TLJ in Limburg naast Harthijs de Vries ?
Ik denk trouwens dat er over en weer wel contacten/deals zijn tussen SEG en TLJ.
We kunnen denk ik de door jou en mij genoemde jonge renners binnenkort gezamenlijk in actie zien bij het NK in Montferland.
Kijken wie zich dan in de picture rijdt.

Quote: Dus nog steeds geen zekerheid?
Na Jos zou je denken, dat de sponsoren in de rij staan.

Die was er denk ik wel geweest als Kruijswijk het Giropodium had gehaald.
Zeker in ieder geval als hij de Giro had gewonnen.

Random wielerliefhebber

Als Roglic weekje in het geel rijd in de tour zal dr ook wel een sponsor komen. Alleen Tony Martin kan lastig worden

Loek de Rooij

Grote kans ook dat Dennis de Tour gaat rijden na zijn mislukte Giro en dan zijn er vast nog kandidaten. Het is mogelijk, maar het wordt niet makkelijk om het geel te pakken in Düsseldorf. Ga wel zeker kijken daar.

kelderfan

'@Fanny
Het was de renner Logan Owen 22jr. {Axeon Hagens Berman} die met Harthijs De Vries op tainingscamp was met de TLJ-renners De Tier, Tolhoek, Olivier en ik dacht ook Vermeulen e/o Bouwman in Limburg.
Quote: "Die was er denk ik wel geweest als Kruijswijk het Giropodium had gehaald."
Toch een gemiste kans dan. Want de blessure bij Kruijswijk was bekend voorafgaande aan de Giro.
Achteraf gezien hadden wij een punt, dat Bennett erbij had moeten zitten. Nu zit je met een zwaar balende Clement.
Wat de TdF betreft krijgt Roglic 't niet in de schoot geworpen met tegenstanders als Dennis.

gardeyn

'@kelderfan: want Bennett had dat podium wel gehaald?

tdola

Denk dat bennett podium ook niet gered had, en die heeft mooi wel wt koers in usa gewonnen, dus wat is wijsheid!?

kelderfan

'@gardeyn
Want Kruijswijk met gekneusde ribben en een scheurtje in een rib had wel 't podium gehaald. Ga is langs bij Tankink, die helaas even niet mag kuchen van de huisarts.
Daar ging 't toch niet om, als ik mij goed herinner.;)

1 2 ... 202 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.